Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #1 Del Skrevet 24. april 2004 Min eks spekulerer i de nye bidragsreglene. Vil nå ha barna på flere overnattinger for det gir fratrekk i bidraget. Samvær på kveld eller dag er helt uaktuelt for han. (Dette gir jo ikke fradrag.) Føler at barna blir "brikker i et økonomisk spill". Han innrømmer selv at han ikke ville skrive under på en samværsavtale før han så hvordan de nye reglene slo ut for han. Han har tidligere hatt lite kontakt med sine barn, selv om vi har vært gift. Han tidligere prioritert sin jobb og sine interesser som ikke inkluderte barna. Leste nylig en artikkel i "Dine penger" om dette temaet. Fedre blir der oppfordret til å ha barna på flere overnattinger fordi det gir økonomisk fradrag. Hva med barnets behov??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Far til 2 Skrevet 24. april 2004 #2 Del Skrevet 24. april 2004 Hva med barnets behov??? Du har helt rett i det siste du skriver. Barnet har naturligvis også behov for samvær/omsorg med samværsforelder. Det er leit at far ikke har innsett dette tidligere, men jeg håper barnets behov nå blir bedre ivaretatt. Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #3 Del Skrevet 24. april 2004 Det er vel ikke om nettene barnets behov dekkes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Far til 2 Skrevet 24. april 2004 #4 Del Skrevet 24. april 2004 Det kan jeg være enig i. Men jeg kan ikke se noe galt i at barna får overnatte hos pappa. Å reise frem og tilbake iløpet av en ettermiddag skaper også stress for barna. Sånn sett hadde det kansje vært bedre med flere dager/netter om gangen. Også aleneforeldre har behov for den avlastningen far kan gi noen ganger pr uke. Dette merker en kansje ikke den første tiden (første året ?) men det kommer helt sikkert frem før eller senere. F.eks. det å ha fri en hel helg er noe alle aleneforeldre bør ha mulighet til fra tid til annen. Men om dette ikke lar seg gjøre må en velge nest beste alternativ. Far til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 24. april 2004 #5 Del Skrevet 24. april 2004 Det er veldig bra at begge foreldre viser interesse for barna sine, men ikke for å spare penger selv. Det blir for dumt. Om han bare vil være sammen med barnet på natten, for da sparer han penger, da ville jeg revurdert hele forholdet deres. Hvordan er han ellers med barnet/barna? Skal han da hente barnet på formiddagen/ettermiddagen? Eller skal han hente barnet rett før leggetid? Er det slik at han vil hente barnet tidlig, og dermed få tid sammen med barnet ser jeg ikke noe problem med at barnet/barna tilbringer natten hos han. Men skal han hente seint bare for å ha barnet på overnattting, for selv å spare litt penger hadde jeg IKKE gått med på det. Dette må du som har barnet vurdere, og som vet alt som har hendt, for vi får jo bare en brøkdel her inne. Men jeg er enig i at det blir helt feil å bruke barna for å spare penger, for er det egentlig kvelitetstid med barna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #6 Del Skrevet 24. april 2004 Takk for tilbakemeldinger. Har foreslått at han skal være sammen med barna etter skole/barnehagetid. Dette synes han er for tidlig. Han vil hente barna når det passer for han. Han har en selvstendig og fleksibel jobb. Ser ingen grunn til at de skal hentes bare for å sove i en annen seng(noen mil unna). De må også stå opp ekstra tidlig neste dag for å rekke skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2004 #7 Del Skrevet 24. april 2004 Glemte å si at det er ikke helgesamværet jeg er kritisk til, men overnattingene midt i uken. Vi har forsøkt dette, med det resultat at barna virker slitne etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå