AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Hei, Jeg kjøpte nylig boken Sunn og sterk med protein av Kristine Weber og synes det er mange spennende oppskrifter i denne boken. Men problemet mitt er at jeg synes mye blir smakende det samme, det er stort sett de samme kryddrene som går igjen og jeg føler det smaker likt uansett om jeg spiser fisk eller kylling. Jeg er ingen mester på kjøkkenet og har aldri hatt noe interesse av å lage meg særlige middager tidligere, jeg lurer derfor på om noen av dere har noe tips angående kryddring. Hvor mye skal jeg ha på? Skal jeg ha mer av noe enn noe annet? Synes dette er litt vanskelig og er redd jeg fort blir lei og går tilbake til min usunne livvstil hvis jeg ikke får litt mer variasjon. Anonymous poster hash: 37e8a...dec
Gjest Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Hei, Kun protein blir litt kjedelig i lengden, og trenger jo gjerne hjelp av krydder som du beskriver. Her er det et enormt utvalg, og kommer veldig an på type råvare også. Hvis du kan slenge inn litt sunne karbohydrater eller sunt fett, og kombinere dette med ulike typer krydder og grønnsaker, vil det øke smaksopplevelsen. Når det gjelder urter, kan det nesten aldri bli for mye. Men her kommer det også an på hovedråvaren - laks går f.eks veldig godt sammen med dill/persille, mens kylling passer til stort sett alt, dog helst basilikum (i kombinasjon med tomater også). Du må rett og slett bare prøve deg fram ytterligere, og finne ut hva slags urter du liker best, og i hvilken mat osv. Jeg er selv svært glad i urter, og bruker det så å si i alle retter jeg lager. Salt og pepper er selvsagt viktig også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå