Hedda-78 Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Gutten min er snart 5 og begynner for alvor å bli interessert i bokstaver. Kan skrive navnet sitt med store bokstaver. Men så begynte jeg å lure på en ting; bør man begynne med å lære store eller små bokstaver? Store er kanskje lettere å kjenne igjen og skrive selv? Men vi bruker jo mest små bokstaver, kanskje det er lurest? Hva gjør de på skolen i første klasse?
Avalon Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Hva de gjør nå det vet jeg ikke, men i min tild gikk vi rett på løkkeskrift. Tror ikke det blir like mye brukt nå.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Store bokstaver i første, i andre går de over til små bokstaver Anonymous poster hash: 8ebb9...059
Greengrass Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Jeg er lærer i 1.klasse, og hos oss så læres store og små bokstaver samtidig. Dette varierer fra kommune til kommune, i forhold til det læreverket som skolen benytter.
Nephthys Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Store, små trykte og stavskrift på samme tid hos oss på 1. trinn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå