Gjest solvår Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Jeg har møtt det jeg vil kalle mannen i mitt liv..har delt seks fantastiske måneder med han og vi har det utrolig flott sammen. Likevel spøker eksen han i kulissene fordi hun ikke legger skjul på at hun vil ha han tilbake. Det hadde vært slutt mellom dem i tre måneder når vi møttes, ikke så lang tid så naturlig nok så jeg faren for at det ikke var helt emosjonelt avsluttet.. Forholdet deres var mye av og på og de ble til slutt enig om å avslutte. Problemet er at hun stadig tar kontakt med han via mail, sms og telefon. De har ikke barn sammen og hadde vært sammen totalt i ca 1,5 år. Jeg spurte han forleden om hun visste om meg..det gjorde hun ikke og det forundrer meg litt at han ikke har fortalt det. Samtidig sa han at det uavhengig av meg ikke ville blitt dem to igjen - dessuten trodde han at hun har ny type. Spørsmålet til dere er, hvorfor forteller han ikke om meg når de har såpass mye kontakt..burde varsellampene lyse her?! Har brent meg før og akter ikke å gjøre det igjen!
Gjest Awzm me Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Virker litt mistenksomt. Be han om å nevne deg dersom hun er veldig pågående 5
lykkepille Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Syns det er rart at han ikke har fortalt om deg, dere har jo vært sammen en god stund nå... kanskje eksen vet om deg via sin krets .. 2
Gjest Anonym Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Dette mener jeg er noen av hovedgrunnene til at forhold ryker idag. FOLK KLARER IKKE VÆRE ALENE! De hopper ut av et forhold , og inn i det neste! Da får de aldri bearbeidet det tidligere forholdet de hadde, og det vil dukke opp løgner, mistillit etc, fordi man fortsatt kommuniserer med eksen, og mange har kanskje behov for det, spesielt siden de bare stuper inn i et nytt forhold, de tar med seg nissen på lasset... Synes ikke du kan kreve at han nevner deg ts, men jeg hadde heller vært på vakt. Vet du hvorfor det ble slutt mellom dem? Hvis han fortsatt har følelser for eksen, hadde jeg trekt meg ut av dette opplegget.
Gjest Anonym Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Syns det er rart at han ikke har fortalt om deg, dere har jo vært sammen en god stund nå... kanskje eksen vet om deg via sin krets .. 6 måneder er IKKE lenge!
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Jeg har ikke noe tro på at det er slutt imellom han og "eksen". Hvordan kan du være sikker på at hun virkelig er en eks og at ikke han kjører dobbelt? Hvor gamle er dere?
Gjest ms.lee Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Kan hende han ikke har fortalt henne om deg fordi han respekterer henne, og vil gi henne litt tid til å bearbeide at det har blitt slutt mellom dem to, før han forteller henne at han har allerede ny dame og er helt ferdig med henne. Men samtidig kan det være at han ikke vil nevne deg fordi han vil han alltid vil ha en "inngang" tilbake hos henne. Men siden du nevner at hun tydelig vil ha han tilbake, så er det jo rart han ikke allerede har dumpet deg og gått tilbake til henne? Syns ikke du skal tenke så utrolig mye på dette, heller slappe av, og eventuelt snakke med han om hva du føler. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Syns det er rart at han ikke har fortalt om deg, dere har jo vært sammen en god stund nå... kanskje eksen vet om deg via sin krets .. Jeg har ikke noe tro på at det er slutt imellom han og "eksen". Hvordan kan du være sikker på at hun virkelig er en eks og at ikke han kjører dobbelt? Hvor gamle er dere? vi er i 30 årene begge to, voksne nok til at en burde kunne snakke om dette på en åpen måte. Men jeg vil ikke presse han til å fortelle om meg ved å være sjalu fordi han lar det være.. Eksen har en annen krets, men godt mulig hun har hørt om meg - problemet er at jeg tror hun ikke tar hensyn til det, nettopp fordi HAN ikke har bekreftet det.. Tror ikke han kjører dobbelt, men ønsker ikke et rebound-forhold..sa det til han på et tidlig tidspunkt fordi jeg oppdaget at de hadde en del kontakt..
Gjest anonym Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 vi er i 30 årene begge to, voksne nok til at en burde kunne snakke om dette på en åpen måte. Men jeg vil ikke presse han til å fortelle om meg ved å være sjalu fordi han lar det være.. Eksen har en annen krets, men godt mulig hun har hørt om meg - problemet er at jeg tror hun ikke tar hensyn til det, nettopp fordi HAN ikke har bekreftet det.. Tror ikke han kjører dobbelt, men ønsker ikke et rebound-forhold..sa det til han på et tidlig tidspunkt fordi jeg oppdaget at de hadde en del kontakt.. Hvilken kontakt har de da? Hva skriver hun til han, vet du det? Eller holder han det hemmelig? Er de venner, eller mer sinte på hverandre? Du skriver at det var et av/på forhold de hadde. De kan ofte ha sterke følelser, sånne forhold... Vet du om typen din så andre damer, når det var slutt med henne tidligere f.eks? Dvs at han tidligere har gått tilbake til henne hvis du skjønner..
lykkepille Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 6 måneder er IKKE lenge! lenge nok til at eksen burde vite om dem.. 8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 Jeg synes nesten du skal si at han får fortelle henne at han er sammen med deg mens du er der, samme om det er på sms eller mail. Da er du hvertfall sikker! Hvis han nekter dette så er det noe feil. Anonymous poster hash: 4017a...31a 1
Gjest solvår Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 Hvilken kontakt har de da? Hva skriver hun til han, vet du det? Eller holder han det hemmelig? Er de venner, eller mer sinte på hverandre? Du skriver at det var et av/på forhold de hadde. De kan ofte ha sterke følelser, sånne forhold... Vet du om typen din så andre damer, når det var slutt med henne tidligere f.eks? Dvs at han tidligere har gått tilbake til henne hvis du skjønner.. De har daglig kontakt i perioder. Han forteller hvis jeg spør, men ikke uoppfordret. Fikk vite at han hadde vært hjemme hos henne med gave til datterens konfirmasjon - det fortalte han flere uker senere. Tror han møtte andre når det var slutt tidligere - ca 6 mnd - før de ble sammen igjen, men ikke noe forhold.
Gjest solvår Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 De har daglig kontakt i perioder. Han forteller hvis jeg spør, men ikke uoppfordret. Fikk vite at han hadde vært hjemme hos henne med gave til datterens konfirmasjon - det fortalte han flere uker senere. Tror han møtte andre når det var slutt tidligere - ca 6 mnd - før de ble sammen igjen, men ikke noe forhold. Vet ikke hva de skriver til hverandre på sms og mail..men de er veldig aktive begge to med å kommentere og "like" hverandres statuser på fb.
Gjest anonym Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Vet ikke hva de skriver til hverandre på sms og mail..men de er veldig aktive begge to med å kommentere og "like" hverandres statuser på fb. Synes du det er greit at de har så mye kontakt ts? Jeg hadde ikke likt det... Hvorfor ha så mye kontakt med sein eks, når bruddet og er nokså ferskt? Og det at de hadde et av/på forhold.. Jeg hadde reagert. Kontakt nærer jo følelser...
Gjest anonym Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 De har daglig kontakt i perioder. Han forteller hvis jeg spør, men ikke uoppfordret. Fikk vite at han hadde vært hjemme hos henne med gave til datterens konfirmasjon - det fortalte han flere uker senere. Tror han møtte andre når det var slutt tidligere - ca 6 mnd - før de ble sammen igjen, men ikke noe forhold. Synes du virkelig det er greit at han har daglig kontakt med eksen? Samtidig som han aldri har nevnt deg, mao, han fremstår som singel... Du virker litt naiv her...for tolerant.... Jeg hadde ikke akseptert det!
Gjest solvår Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 Synes du virkelig det er greit at han har daglig kontakt med eksen? Samtidig som han aldri har nevnt deg, mao, han fremstår som singel... Du virker litt naiv her...for tolerant.... Jeg hadde ikke akseptert det! Ja, er nok den følelsen jeg også har.. Han er veldig oppmerksom og kjærlig ellers mot meg, så har ikke ønsket å stille spørsmål som sår tvil om følelsene hans er ekte..men skal ta det opp med han!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #17 Skrevet 28. august 2013 6 måneder er IKKE lenge! Seks måneder er ikke lenge, men dersom man har kontakt med eksen sin er det heller ikke urimelig tidlig å nevne? Min eks og jeg hadde kontakt da vi begynte å date andre, og vi fortalte hverandre om de fleste datene vi hadde vært på (spesielt om det var noe vi hadde tro på). Mye bedre å være ærlig om sånt, så blir det ikke spesielt feil å ha kontakt, og kanskje lettere å gå videre med andre fordi man vet at eksen er videre. Anonymous poster hash: fa0e6...22c
globalagogo Skrevet 28. august 2013 #18 Skrevet 28. august 2013 6 måneder er IKKE lenge! Synes du, ja.
Gjest objectively Skrevet 28. august 2013 #19 Skrevet 28. august 2013 Flere ting jeg tenker på her: 1) Av-og-på-forhold betyr at det er mye uoppgjort mellom hver gang og de klarer ikke helt å løsrive seg fra hverandre, dette varer totalt i 1,5 år og bestemmer seg for å avslutte. Ja, slike forhold kan avsluttes helt, men med så mye kontakt etter at det er slutt, er veldig farlig for kommende forhold. Det er lett å gå tilbake til hverandre. 2) For et forhold på 1,5 år, er 3 måneder som singel ganske lite, det er stor risiko for at du er en såkalt rebound. Som du sier selv så er det nok ikke emosjonelt avsluttet, og med så mye kontakt er det som nevnt lett å gå tilbake til det. Det vil gå ut over deg. 3) Han trodde hun hadde type - hvorfor det? er dette noe han har hørt/sett av andre eller fått vite direkte fra eksen? Og kom denne typen i bildet før deg? For det kan jo være at han hørte om typen og valgte deg, for å ikke være den av dem to som er alene. Hva skjer når han da får bekreftet at hun er singel? 4) Seks måneder sammen med deg er ikke veldig lenge, men det er jo likevel noe. Dere har sikkert delt en del sammen og han kan selvfølgelig falle for deg. Men dette er det eneste jeg ser som er i din favør. Oppsummert, vil jeg si at det virker risikofylt å være deg akkurat nå. Enten må de kutte ned på kontakten eller så må du finne en som er mer emosjonelt tilgjengelig for deg og kun deg. Jeg er ganske sikker på at du fortjener en som er så oppslukt av deg (spesielt de første månedene) at andre jenter absolutt ikke betyr noe!
Gjest anonym Skrevet 28. august 2013 #20 Skrevet 28. august 2013 Flere ting jeg tenker på her: 1) Av-og-på-forhold betyr at det er mye uoppgjort mellom hver gang og de klarer ikke helt å løsrive seg fra hverandre, dette varer totalt i 1,5 år og bestemmer seg for å avslutte. Ja, slike forhold kan avsluttes helt, men med så mye kontakt etter at det er slutt, er veldig farlig for kommende forhold. Det er lett å gå tilbake til hverandre. 2) For et forhold på 1,5 år, er 3 måneder som singel ganske lite, det er stor risiko for at du er en såkalt rebound. Som du sier selv så er det nok ikke emosjonelt avsluttet, og med så mye kontakt er det som nevnt lett å gå tilbake til det. Det vil gå ut over deg. 3) Han trodde hun hadde type - hvorfor det? er dette noe han har hørt/sett av andre eller fått vite direkte fra eksen? Og kom denne typen i bildet før deg? For det kan jo være at han hørte om typen og valgte deg, for å ikke være den av dem to som er alene. Hva skjer når han da får bekreftet at hun er singel? 4) Seks måneder sammen med deg er ikke veldig lenge, men det er jo likevel noe. Dere har sikkert delt en del sammen og han kan selvfølgelig falle for deg. Men dette er det eneste jeg ser som er i din favør. Oppsummert, vil jeg si at det virker risikofylt å være deg akkurat nå. Enten må de kutte ned på kontakten eller så må du finne en som er mer emosjonelt tilgjengelig for deg og kun deg. Jeg er ganske sikker på at du fortjener en som er så oppslukt av deg (spesielt de første månedene) at andre jenter absolutt ikke betyr noe! Enig, bra svar! Å ha så nær kontakt med eksen, som var et av/på forhold like før du traff han, skurrer i mine ører... Å ha nesten daglig kontakt med eksen, i begynnelsen av et nytt forhold, lover ikke godt mener jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå