Gå til innhold

Et nummer for små

Kjøper du bevisst for små sko?  

1. 1. Kjøper du bevisst for små sko?

• Ja, minst et nummer for små
      0
    • Ja, inntil et nummer for små
      1
    • Nei
      47

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg så på nettet i går en dansk undersøkelse der 90% av kvinnene bevisst kjøper minst et nummer for små sko. Dette skaper så problemer med føttene når de blir eldre. Synes dette hørtes mye ut, men kan kanskje få bekreftet eller avkreftet dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid kjøpt romslige framfor trange, men vet at minst én av venninnene mine alltid vil ha minst mulig skostørrelse. Har aldri skjønt hvorfor.

Gjest Seleena
Skrevet

Eg kjøper alltid passelege sko og er ikkje redd for å vise kva eg egentleg brukar til vanleg. Men veit om ei venninne som gjer det. Ho er veldig høg og pressar seg nedi 2 nummer for små, og seier dei er passelege :roll:

Skrevet

Har en tedens til å kjøpe for store sko jeg .. :roll: har veldig små føtter!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle noen kjøpe for små sko? Det må isåfall være hvis de har komplekser fordi de mener de har for store føtter da?

Men det går jo ikke an å slanke føttene til mindre (slik det går å slanke kroppen når man kjøper en str.for liten der...) Så dette med å kjøpe for små sko virker totalt ufornuftig!

Skrevet
Men det går jo ikke an å slanke føttene til mindre (slik det går å slanke kroppen når man kjøper en str.for liten der...) Så dette med å kjøpe for små sko virker totalt ufornuftig!

Kunne ikke dy meg til å kommentere.. det er faktisk mulig :-) en undersøkelse gjort av amerikanske forskere viste at ved slanking faktisk kan redusere størrelsen på føttene :P

Gjest gjest1
Skrevet

Nei, helledussen - kvifor skulle eg no gjere noko slikt...?

Skrevet

At 90 % bevisst kjøper for små sko, høres veldig mye ut.

Ellers så er vel ikke dette noe særlig annerledes enn alle som kjøper for små klær:

"Jeg får presset meg inn i denne i 38- ergo er jeg størrelse 38! Hurra!"

Selvbedrag? Javisst, men likefremt ganske vanlig, skulle jeg tro.

Skrevet
Jeg så på nettet i går en dansk undersøkelse der 90% av kvinnene bevisst kjøper minst et nummer for små sko. Dette skaper så problemer med føttene når de blir eldre. Synes dette hørtes mye ut' date=' men kan kanskje få bekreftet eller avkreftet dette her?[/quote']

Unnskyld meg men hva fanden er POINTET med å kjøpe for SMÅ sko?????

Kjøper man for SMÅ klær også?!! :o :o ....kvinnfolk ass....

Skrevet

Helt enig, det kunne ikke falle meg inn å kjøpe sko (eller klær) som er for små for meg.

Skrevet

Jeg kjøpte sko som var litt små når jeg var tenåring og føttene føltes store. Men det er leeeeenge siden jeg slutta med det! Det er ikke bare vondt, det er dumt også. Synes det hørtes rart ut at 90% av voksne danske kvinner kjøper for små sko! Tar den undersøkelsen med en klype salt.

Skrevet

Kunne aldri falle meg inn. Pines i for små sko? Nei takk!

Gjest Anonymous
Skrevet

I artikkelen stod det:

Mange kvinner er villige til å gå svært langt, så lenge de kan få drømmeskoene som sender det helt riktige signalene, skriver Politiken videre.

Med andre ord kommer mote, stil og muligheten til å vise frem flotte ben foran føttenes behov. Hva slags følger de etterhvert får, er visst ikke noe dagens kvinner bekymrer seg mye over.

- Når kvinnene fyller 60 år, vil 70 prosent av dem være giktplagede. Og når de fyller 70 år, vil fire av fem bli nødt til å oppsøke fotspesialist for å forbli mobile, advarer Lorraine Jones.

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Data & Internett

Helse & trening

Hjem & familie

Hobby & fritid

Mobil & Elektronikk Karriere

Kunnskapskilder

Kunst & kultur

Motor

Nyheter & samfunn

Reiser & ferier Skole & utdanning

Shopping

Sport & spill

Underholdning

Økonomi

Gjest Madam Felle
Skrevet

:o Kunne aldri falle meg inn å kjøpe sko som er for små til meg. Får være måte på forfengelighet. Da går jeg heller med for store sko, for de som er for små er jo skikkelig onde å gå med. Så nei, jeg kjøper ikke sko som er for små bare for at jeg liksom da skal se litt flottere ut. :roll:

Gjest Catwoman
Skrevet

Kunne aldri falle meg inn å kjøpe for små sko, har aldri tenkt tanken en gang.

Hater dessuten sko som er trange, vil helst at de skal sitte litt romslig.

Om jeg hadde hatt store komplekser pga føttene mine, syns de var for store feks. så hadde jeg nok heller undersøkt om det var enkelte typer sko som fikk føttene til å se mindre ut.

Skrevet

Jeg har passe små føtter, så jeg kjøper alltid sko som er akkurat passe! Man får bare vondt av å gå i for små sko..

For små klær derimot...."Jeg skal jo ikke bli tykkere - heller omvendt..." - tanken er brukt noen ganger (Men så blir klærne hengende i skapet da...*sukk*)

Gjest gjesta
Skrevet

Da må jeg jo av og til på barneavdelinga da, og det har jeg ingen interesse av.

Men vet mange som kjøper for små sko, fordi de tror at de skal passe bedre når de har gått skoene ut litt..

Gjest Poirot
Skrevet

Nei. Har så små nette føtter (35/36) at det kunne ikke falle meg inn. Og gnagsår er jo så VONDT!

Gjest Madley
Skrevet

Herregud, får da være måte på forfengelighet!!!

Bruker 37-38, og skal jeg juge på meg barnesko eller???

Nei skal jeg juge, så skal det være skikkelig :ler:

Skrevet

Jeg har heller aldri vært inne på tanken en gang... HVORFOR kjøpe for små sko?? Det er jo så vondt å gå i..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...