chips Skrevet 24. april 2004 #1 Del Skrevet 24. april 2004 Vi reiser snart til alcudia og har bestilt tur gjennom et nettbasert selskap som heter Solfaktor.Noen som har erfaring med dette? P.g.a at vi har gjort det har vi ikke guide eller transport som venter på oss når vi lander på Palma. Så jeg lurer på om det er noen som vet hvordan vi kommer oss til Alcudia? Vet jo at vi kan ta drosje,men det koster ca.550 kr og da vil gjerne finne et rimeligere alternativ! Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rio Skrevet 24. april 2004 #2 Del Skrevet 24. april 2004 hm.. solfaktor er da bare en søkemotor over charterturer og flyreiser, og ikke noe reiseselskap.. men dere har vel bestilt under "fly og hotell" da kanskje.. (foreslår buss ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chips Skrevet 24. april 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 24. april 2004 Joda , vi har bestilt en reise med solfaktor som "leverandør". De kjører mye billigere turer enn de andre operatørerene. "Minuset"som jeg skrev før er da at det ikke er en guidet tur.Men ,det betyr ikke så mye for min egen del. Ja,jeg har selvfølgelig tenkt på busstransport selv også. Er det da noen som vet om det er andre busser som venter på flyplassen,eller er det bare Star Tour og Ving etc. sine busser der? Har selv bare reist på guidede turer før ,derfor har jeg ingen erfaring med å reise på denne måten. Regner med at det ordner seg når vi kommer frem,men synes likevel at det hadde vært greit å høre andres erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chips Skrevet 24. april 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 24. april 2004 Joda , vi har bestilt en reise med solfaktor som "leverandør". De kjører mye billigere turer enn de andre operatørerene. "Minuset"som jeg skrev før er da at det ikke er en guidet tur.Men ,det betyr ikke så mye for min egen del. Ja,jeg har selvfølgelig tenkt på busstransport selv også. Er det da noen som vet om det er andre busser som venter på flyplassen,eller er det bare Star Tour og Ving etc. sine busser der? Har selv bare reist på guidede turer før ,derfor har jeg ingen erfaring med å reise på denne måten. Regner med at det ordner seg når vi kommer frem,men synes likevel at det hadde vært greit å høre andres erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 24. april 2004 #5 Del Skrevet 24. april 2004 Solfaktor er jo ikke noe reiseselskap. Solfaktor "videreformidler" jo bare reiser fra andre turoperatører.... Men det er jo solfaktor.com vi snakker om da - mener du det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chips Skrevet 24. april 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 24. april 2004 Mulig at jeg misforstår dette her,men vi HAR bestilt en reise med solfaktor.Som vi har bestilt fra Solfaktor.com.jeg har motatt bilettene og vi reiser med Sterling og skal bo på et hotell som gjennom Solfaktor heter Viva Tropic. Star Tour har også dette hotellet,men der heter det Viva blue. Vet ikke helt hvorfor de bruker forskjellige navn på hotellet.Men hvis det fremdeles er noen som lurer så kan dere jo bare gå på www.solfaktor.com å sjekke?Der kan man både bestille turer fra forskjellige turoperatører og fra dette firmaet som kalles Solfaktor Pluss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rio Skrevet 25. april 2004 #7 Del Skrevet 25. april 2004 nettopp.. må si at det heter solfaktor pluss da det er solfaktor.com sitt reiseselskap.. der du setter sammen flyreise og hotell.. men solfaktor (.com) er bare søkemotoren.. som videreformidler forespørsel til via ferieverden.. som er leverandør for selskapene.. ehe.. siden prisene var så høye på apollo sin side, så la jeg inn forespørsel på en reise på solfaktor.com, var ganske billig, men så var det selvfølgelig fullt.. så det var skikkelig nedtur.. men det er jo sånn man må være klar over, at det som kommer opp der bare "forestiller" hva som finnes.. det finnes helt sikkert busser på flyplassen som ikke har noe med reisebyråene å gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 27. april 2004 #8 Del Skrevet 27. april 2004 Det går jo rutefly også til flyplassen og mange reisende skal komme seg til ulike steder. Det går helt sikkert en flybuss av et eller annet slag, med mindre dere ankommer midt på natten, da kan det kanskje være litt usikkert. Jeg lette forresten litt på hjemmesiden til flyplassen i Palma og der står det følgende om flybuss til sentrum. Fra Palma går det helt sikkert en buss videre til Alcudia. Bus Line 1 · Itinerary: From airport: arrivals, airport petrol station, Gesa building, Porta d'es Camp, Avenidas, Paseo de Mallorca, Es Jonquet, Paseo Marítimo, Porto Pí, Port. From Palma: Port, Porto Pí, Paseo Marítimo, Sa Faxina, Paseo de Mallorca, Avenidas, Porta d'es Camp, Gesa Building, airport. · Stops: Arrivals floor, opposite the car park. Check-in floor, opposite the airport access road. · Timetable: From airport: 6:10am to 2:15am. From Palma: 5.40am and 2.30am. From Paseo de Mallorca: 6.00am and 2.30am. From the Port: 6:15am to 2:30am. Every 15 minutes. · Price: €1.80; €0.90 for holders of a citizen card and €0.60 for student. · Telephone: 971 431 024 http://www.aena.es/csee/Satellite?pagename...p=1046276292743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 27. april 2004 #9 Del Skrevet 27. april 2004 Ble litt nysgjerrig (og kjeder meg litt på jobb): Busstabell fra Palma til Alcudia: Palma - Port Alcudia - Port Alcudia (55km) 4,00 EUR Montags-Freitags Samstags Sonntags Hinfahrt 0800 0930 1100 1200 1330 1600 1800 2000 0930 1100 1330 1700 2000 0930 1100 1300 1700 2100 Rückfahrt 0650 0750 0920 1020 1120 1420 1620 1820 0750 0920 1120 1520 1820 0750 0920 1120 1420 1920 Ser altså ut som dere må ta flybuss til Palma og så buss fra Palma til Alcudia. Til sammen 5,50 euro, litt billigere enn taxi .. http://www.fahrplan-online.de/mallorca_bus.php3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå