Gå til innhold

Hva gjelder ved kommunal bolig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Er ny her , så håper jeg har laget innlegget i rette kategori.

Jeg har fått tildelt en kommunal bolig, men da jeg var innom for å se på den , var den ikke vasket skikkelig ut og det sto litt ting igjen der.
Men det værste for meg var gulvene. De er inngrodd i gammel skit og det var en del rifter og flenger i linoleumen. Det er lyse gulv, så man ser det ganske godt.

Er det noen som vet om jeg kan kreve nytt gulv, eventuelt klikk laminat ?
Har prøvd å søke litt på nett, men finner ikke noe om hvilke rettigheter jeg har i forbindelse med kommunal bolig .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler på at du har rett til nytt gulv, men det skal være skikkelig vasket når du flytter inn.

Anonymous poster hash: 1cc61...94b
  • Liker 4
Skrevet

Du har rett til opp pussing hver 5 år tror jeg det er i kommunale leilighet

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Hei :) Er ny her , så håper jeg har laget innlegget i rette kategori.

Jeg har fått tildelt en kommunal bolig, men da jeg var innom for å se på den , var den ikke vasket skikkelig ut og det sto litt ting igjen der.

Men det værste for meg var gulvene. De er inngrodd i gammel skit og det var en del rifter og flenger i linoleumen. Det er lyse gulv, så man ser det ganske godt.

Er det noen som vet om jeg kan kreve nytt gulv, eventuelt klikk laminat ?

Har prøvd å søke litt på nett, men finner ikke noe om hvilke rettigheter jeg har i forbindelse med kommunal bolig .

Vel, når du har stilt deg i en slik situasjon at du har fått en sosialbolug, så kan du ikke kreve noe som helst. Kreve laminat??? Jobb for pengene, kjøp deg ditt eget hjem som alle vi andre må. Så kan du skaffe deg klikklaminat hvis det tilbudet mine skattepenger dekker ikke ee godt nok for deg! Som man reder ligger man. Du er ikke i den leiligheta for ingenting, bare for å ha det sagt!

• Liker 2
Skrevet

Vel, når du har stilt deg i en slik situasjon at du har fått en sosialbolug, så kan du ikke kreve noe som helst. Kreve laminat??? Jobb for pengene, kjøp deg ditt eget hjem som alle vi andre må. Så kan du skaffe deg klikklaminat hvis det tilbudet mine skattepenger dekker ikke ee godt nok for deg! Som man reder ligger man. Du er ikke i den leiligheta for ingenting, bare for å ha det sagt!

Spar meg. "når du har stilt deg i en slik situasjon at du har fått en sosialbolug" - Du vet ingenting om situasjonen til ts. Du vet ikke hvorfor ts bor i en kommunal bolig. Og sannsynligvis vet du ikke hva en kommunal bolig er heller. Vi betaler husleie vi også, og det er ikke mye billigere enn en vanlig leilighet, det er snakk om en lapp eller to. De fleste av oss som bor i kommunal bolig har fått det innvilget pga en lang sykdomshistorie som setter oss ut av spill, og vi har ikke samme muligheter til å jobbe for å tjene penger som dere andre. Og vi blir ikke syke med vilje som det høres ut som at du mener.

Jeg ønsker egentlig ikke min verste fiende å gå gjennom det helvetet jeg går igjennom, men jeg håper du en dag blir syk så du kan få oppleve hvordan det er.

• Liker 4
Skrevet

Det å bo i kommunal bolig er ikke billigere her jeg bor enn mye annet. Vi behøver ikke gå lengre enn til Sverige hvor det er vanlig at folk i jobb bor i det vi i Norge kaller kommunal bolig. Der er det mer utbredt at stat/kommune eier gårder/blokker og folk bor der. Det er et problem her at det er så få kommunale boliger. Det burde vært mer vanlig akkurat som i Sverige og som det er i Tyskland.

Når det er sagt har jeg en tidligere nabo som leier av kommunen. Hun har en god del mindre leilighet enn det jeg har, så hvis en tar kvm prisen, bor hun dyrere enn det jeg gjør som leier privat.

Ikke alle er i den situasjonen at de kan kjøpe! Blir en syk i Norge i dag og er alene, så har få mulighet til å eie egen bolig.

Anonymous poster hash: 10a40...080
  • Liker 2
Skrevet

Her er det snakk om at et slitt belegg ikke er godt nok for ts, og hun skal kreve klikklaminat... Da får hun kjøpe selv hvis det ikke er godt nok.

• Liker 1
Skrevet

Spar meg. "når du har stilt deg i en slik situasjon at du har fått en sosialbolug" - Du vet ingenting om situasjonen til ts. Du vet ikke hvorfor ts bor i en kommunal bolig. Og sannsynligvis vet du ikke hva en kommunal bolig er heller. Vi betaler husleie vi også, og det er ikke mye billigere enn en vanlig leilighet, det er snakk om en lapp eller to. De fleste av oss som bor i kommunal bolig har fått det innvilget pga en lang sykdomshistorie som setter oss ut av spill, og vi har ikke samme muligheter til å jobbe for å tjene penger som dere andre. Og vi blir ikke syke med vilje som det høres ut som at du mener.

Jeg ønsker egentlig ikke min verste fiende å gå gjennom det helvetet jeg går igjennom, men jeg håper du en dag blir syk så du kan få oppleve hvordan det er.

De fleste som er syk er oppegående nok til å sikre sin egen økonomi.

Ble syk som 8 år gammel jente, og er uførepensjonist nå. Men eier bolig, fordi jeg alltid har spart penger.

Anonymous poster hash: 5c9e7...54f

• Liker 2
Skrevet

De fleste som er syk er oppegående nok til å sikre sin egen økonomi.

Ble syk som 8 år gammel jente, og er uførepensjonist nå. Men eier bolig, fordi jeg alltid har spart penger.

De fleste som er syke er ikke oppegående nok til det, fordi de er syke og har nok å tenke på.

• Liker 1
Skrevet

De fleste som er syke er ikke oppegående nok til det, fordi de er syke og har nok å tenke på.

Ikke akkurat noe slit å spare penger :roll:

• Liker 2
Skrevet

Ikke akkurat noe slit å spare penger :roll:

I mitt og mange andres tilfelle klarer vi ikke å tenke på penger i det hele tatt. Jeg sluttet å åpne regningene og hele økonomien gikk rett i dass. Har fått hjelpeverge nå da, så nå går det bedre, men jeg klarte ikke å fokusere på penger før jeg fikk hjelp.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei.

Tilbudet vil variere fra kommune til kommune.

I Trondheim kommune sørger vi for flikk og rehabilitering mellom leietakere. Sluttrenhold hører også med.

Endret av La Guapa
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er i full jobb og har vært det i mange år, men jeg har en diagnose som gjør ting litt vanskelig for meg. Jeg har ikke en fullført utdannelse, og har dermed lavtlønnet yrke og ikke råd til å kjøpe egen bolig.

Ikke at jeg trenger å forklare meg for usympatiske kverulanter som Kalinka85, men nå er det hvertfall oppklart da , at jeg er i jobb og betaler så godt jeg kan for meg.

Jeg "krever" ikke laminat gulv fordi det er litt slitt, jeg vil ha nytt gulv fordi det inngrodd i gammel skit OG det er fullt i skraper og flenger, altså hull.
Det er også det enkleste og minst tidskrevende med klikk laminat, siden det kan legges over det som er der fra før.

• Liker 1
Skrevet

Du kan kreve en skikkelig rundvask, men nye gulv tviler jeg på at du får.

Anonymous poster hash: 3a7ec...378
Skrevet

Spør kommunen du bor i, så får du vite svaret. Du får enten ja eller nei.

Prøv å vaske det med en microfiberklut og godt såpevann med en god slump salmiakk i. Jeg leier og gjorde der her og det ble så bra!

Anonymous poster hash: 10a40...080
  • Liker 1
Skrevet

Litt oppdatering:

Jeg får nytt gulv på soverommet, men de andre gulvene blir skrubbet og bonet med maskin :)
Det vil også bli tatt en skikkelig nedvask og fjerning av søppelet som sto igjen der.

Skrevet

Litt oppdatering:

Jeg får nytt gulv på soverommet, men de andre gulvene blir skrubbet og bonet med maskin :)

Det vil også bli tatt en skikkelig nedvask og fjerning av søppelet som sto igjen der.

Så bra!

Det skulle faktisk bare mangle at leiligheten blir vasket og ryddet og at gulvet blir fikset slik at det er helt. En ting er at det ikke er pent å se på, men en annen ting er at det øker risikoen for skader på det som ligger under gulvbelegget. Det blir dyrere for kommunen å fikse enn å legge nytt gulv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...