super-ida Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Vi gifter oss i pinsen neste år, altså i begynnelsen av juni. Vi har leid lokaler med stort industrikjøkken, og jeg har ordnet med kokker.... Men nå er spørsmålet....hva skal vi spise.... Jeg er veldig opptatt av mat, men sliter nok med beslutningsvegring hehe!!!! Budsjettet er det ikkenoe tak på.... Innen rimelighetens grenser selvfølgelig hehe ( vi snakker ikke kobe biff og bellugiakaviar ;p) Vi tenker i utgangspunktet en treretters, men muuuulig en fireretter med suppe. Jeg har tenkt litt på kalvefilet med norske asparges til hovedrett, men på forrett har jeg et hoopetall med forslag, men ikkenoe som stikker seg ut..... Noen som har noen forslag??? Nb: maten kan IKKE inneholde erter av noe slag eller noen form for nøtter
Gjest navnelapp Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Eg ville vel spurt kokkane om dei kunne sette opp nokre alternative menyar til dokke, så kunne du og kjæresten din velge blant dei. Dei er jo proffe på dette, og veit kva som passar saman. Nemn kalvefilet, ingen erter og nøtter, så kjem dei nok opp med gode forslag. 1
Gjest Kim Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Som Boletta er inne på, jeg tror jeg hadde safet litt. Kamskjell forrett Andebryst hovedrett Fondant, panna cotta eller lignende dessert som så godt som alle liker. Du må selvfølgelig høre med kokkene, hva de mener er praktisk, innenfor ditt budsjett osv.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Kalvefilet og asparges høres kjempegodt ut og helt riktig til årstiden! Hva med tunfiskcarpaccio eller noe annet med tunfisk til forrett? For eksempel Laksetallerken av noe slag med gravet, røkt, trukket og en laksepate? Fylte og friterte squashblomster er også herlig, er superromantisk og sommerlig - fylt med ost av noe slag Dropp suppe - det er så slitsomt å spise i pentøy! Anonymous poster hash: ee5c4...75c
super-ida Skrevet 29. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2013 Squashblomster?? Hm... Det hørtes da veldig spennende ut.... Men kan man gjøre noe annet enn å fritere de? Jeg er ikke så glad i fritert mat....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå