Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråd under Barn/familie: Hadde du byttet ut kjæresten/mannen din for 900 mill?

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Nei.

Så lenge jeg overlever så er jeg fornøyd. Trenger ikke mye penger for å være lykkelig

Skrevet

Så lenge jeg har nok til det nødvendige og litt til, er jeg fornøyd. Trenger ikke ha flere hundre tusen på bok.

Anonymous poster hash: dfb34...978
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Nei. Vet ikke hva jeg skulle gjort med så mye penger engang. Ingen trenger 900 mill.

Skrevet

Jaaaa..? Helt klart ! ;)

Anonymous poster hash: 21674...814

Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: dfb34...978
Skrevet

Det finnes flaust av fisker i havet. Helt klart. Faktisk ville jeg vært mer skeptisk til å bytte ut ei venninne mot penger. Venninner betyr mer. For meg i alle fall.

Anonymous poster hash: d0db4...790
  • Liker 3
Skrevet

Om pengar

Pengar har ikkje nokon verd i seg sjølve. Du kan ikkje ete dei, ikkje drikke dei, ikkje kle deg med dei. Du kunne ha lomma full av pengar, og svelte, tyrste, fryse i hel – om det ikkje var mat og drikke og klede å få.

Pengar er langt ifrå det største gode, ikkje det nest største heller. Men dei er eit stort gode for dei som brukar dei vitug.

For pengar kan ein få alt, heiter det. – Nei, ein kan ikkje det.

Ein kan kjøpa seg mat, men ikkje mathug,
dropar, men ikkje helse,
mjuke senger, men ikkje svevn,
lærdom, men ikkje vit,
stas, men ikkje venleik,
glans, men ikkje hyggje,
moro, men ikkje glede,
kameratar, men ikkje truskap,
gråe hår, men ikkje ære,
rolege dagar, men ikkje fred.

Skalet av alle ting kan ein få for pengar. Men ikkje kjernen; den er ikkje for pengar fal.

Arne Garborg

Nei, det kunne jeg ikke, den mannen jeg er med kan ikke måles i mynter, det finnes mange fisker i sjøen men ingen fisk er lik han.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Penger gjør en hel del ting betraktelig mye enklere..... og det er alt.

Ekte vennskap... omtenksomhet...omsorg og kjærlighet er ikke til salgs, ikke engang for 900 mill.

Skrevet

Jeg har ikke kjæreste, men tror jeg ville blitt fristet til å si ja..

Det er utrolig mye som løses med penger.. Jeg har aldri vært rik, aldri hatt en romslig eller behagelig økonomi noen gang og jeg merker hvor mye en dårlig økonomi hemmer meg.

Å måtte sitte inne kveld eller kveld siden man ikke har penger til å gå ut å møte venner over en øl, ikke ha råd til ferier, ikke ha råd til å ha den hverdagen man egentlig kunne ønske seg.. Ja jeg hadde nok hatt et fint liv om jeg hadde hatt 900 mill!

• Liker 2
Skrevet

Er singel for tiden, men hadde takket ja med eksene (selv når jeg elsket de på det høyeste). Det er plenti av single folk der ute og plenti av millioner på markedet, men betraktelig vanskeligere å skaffe seg 900 millioner enn en kjæreste.

Det hadde vært utrolig fint å kunne velge seg jobb kun etter interesse og trivsel, kunne leve romslig og greit resten av livet uten å måtte bekymre seg for økonomien.

Skrevet

Ja! For så mange penger kan du få både kjæresten og moren hans.

Anonymous poster hash: 5b597...16f
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde takket ja, men har ikke kjæreste og det ville selvsagt vanket noe på en kjæreste eller eks også - kanskje femti øre om jeg hadde fått tilgang til nihundre millinoner.

edit; noen ekser ville fått mer en en femtiøring, andre ville fått en tiøring. Men ville ikke byttet ut noen hvis det innebar at de ville blitt skadet eller i en gisselforhandling f.eks.

Endret av Alvina
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort.

Skrevet

Inspirert av tråd under Barn/familie: Hadde du byttet ut kjæresten/mannen din for 900 mill?

Nei, det hadde jeg ikke, og jeg har et vitenskaplig grunnlag for det svaret - undersøkelser viser at den lykken man føler over å vinne en stor sum med penger går relativt fort over, og etter kanskje et halvt års tid så er det generelle lykkesnivået nede på det samme som det var før man vant pengene.

Ergo ville det ikke verdt verd det.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke, og jeg har et vitenskaplig grunnlag for det svaret - undersøkelser viser at den lykken man føler over å vinne en stor sum med penger går relativt fort over, og etter kanskje et halvt års tid så er det generelle lykkesnivået nede på det samme som det var før man vant pengene.

Ergo ville det ikke verdt verd det.

Dette stemmer faktisk.

Har hørt det samme fra flere lotto-millionærer. Altså, blant dem fornuftige som ligger pengene på bok og bare investerer i et par ting i starten. Men etterhvert så blir en vant til det, og det gjør en ikke spesielt lykkelig i det hele tatt.

En kjæreste dermot, KAN jo gjøre en lykkelig for resten av livet. ;)

Anonymous poster hash: 21674...814

Skrevet

Rart at ingen spør hva du bytter vedkommende bort TIL... Hvor havner vedkommende? Mannen i dette tilfellet, barnet i det andre?!

Slippe han fri, liksom? Eller bytte han til noen og at han mister eget herredømme?

Gjest Raindrops
Skrevet

Hvis jeg elsker noen og velger å faktisk dele livet mitt med det mennesket, så betyr han så utrolig mye mer for meg enn penger.

Skrevet

Kanskje om noen jeg var glad i trengte en livsviktig behandling, eller om det var en annen veldig spesiell grunn til at jeg trengte de pengene.

Men nå er helsa mi knall, har ingen veldig syke venner eller bekjente OG jeg er nordmann. Som nordmann klarer man seg alltid økonomisk (så lenge sosialismen får bli en del av samfunnet).

Derfor tror jeg ikke at jeg ville byttet bort mann og barn (om jeg hadde) for penger.

Men om jeg skulle gjort det, måtte jeg ha brukt pengene på noe bra for å lette på samvittigheten. Noe som å hjelpe flyktninger som bli sendt ut av landet vårt, uskyldige i kriger eller dyr som lever i menneskers forferdelige "penge"industri.

Skrevet

Siden jeg er singel så er det veldig hypotetisk, men hadde det vært et valg mellom eksen og 900 mill, så hadde millionene lett vunnet :fnise: . Vi VAR ingen god match uansett.

Hadde jeg vært sammen med "drømmemannen" så ville nok mannen vunnet over millionene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...