Gå til innhold

Hjelp til å komme seg på trening alene (og til å finne et treningsopplegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og en vennine meldte oss i inn et treningsstudio, og planen var å gå sammen. Men vi har begge to jobb, og jobber som regel på forskjellige tider i døgnet, slik at vi ikke får gått sammen.

Jeg har litt "angst" for å dra alene. Føler at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Vet ikke hva jeg skal trene, og bare går rundt og aner ikke hva jeg skal gjøre. Er også redd for at bekjente ser meg, at folk dømmer, tenker om meg osv..

Målet mitt er å gå ned 6-7 kg. Kostholdet er bra, og har gått ned i vekt jevnlig selv om jeg ikke har trent noe særlig. Vil bli fastere, finere kropp og komme i bedre fysisk form.

Jeg er 18 år, og de har det meste av apparater der. (Tredemøller, sykler, diverse styrke osv) Ønsker ikke å være et støttemedlem!! Nå må jeg bare bite tennene sammen og dra alene. Men jeg utsetter det bare.. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Det eneste jeg føler meg komfortabel med er å løpe på tredemølla, da har jeg musikk på øret og hodet mot veggen, og slipper å se noen andre. :fnise: Men jeg bør vel gjøre noe annet enn det også?

Har ikke noe særlig bra kondisjon. Veier 66 kg og er 168 cm høy.

Er det noen som har noe å komme med for å motivere meg til å dra? Og noen som har et "program" som kan fungere for meg? Tenker alt fra 45 - 1,5 time er passe.

Anonymous poster hash: a052d...92a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dei fleste treningssenter tilbyr veiledningstime det medlemstrener setter opp treningsprogram for deg. Spørr etter ein slik, så er problemet løyst. Då får du både forslag til øvelser som passer målet ditt, og du blir vist korleis apparata fungerer så du slipper fomle med det. Ev. kan du kikke her http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ (Finnes tusen treningsprogram på nett, men trur dette er ein ok plass å begynne)

Ellers er det jo greit å ta seg ein tur på mølla, bare for å bli litt husvarm... Viktigste er jo å komme i gang. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...