AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Hei! Jeg har en veldig oppblåst mage. Jeg er ellers middels slank, men magen står rett ut selv på lavkarbo. Jeg promper ikke veldig mye, så det kan liksom ikke bare være luft heller? Men jeg ser nesten gravid ut! Og har mer fett der en ellers på kroppen...... noen som har tips? På forhånd takk :-) Anonymous poster hash: 797e1...6af
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Finn ut hva du reagerer på, er vel egentlig det eneste tipset som er å gi. Om du har en mistanke om hva det er (intoleranse/allergi knyttet til melk. feks?, eller for mye fiber via grønnsaker? osv), forsøk å kutte det ut helt en periode, og se hva som skjer. Evt kan du jo bare gå til legen og finne det ut med én gang. Anonymous poster hash: 53fb3...a4d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Finn ut hva du reagerer på, er vel egentlig det eneste tipset som er å gi. Om du har en mistanke om hva det er (intoleranse/allergi knyttet til melk. feks?, eller for mye fiber via grønnsaker? osv), forsøk å kutte det ut helt en periode, og se hva som skjer. Evt kan du jo bare gå til legen og finne det ut med én gang. Anonymous poster hash: 53fb3...a4d Jeg har tatt blodprøver hos legen, og alt er visst helt fint... spiser mye grønnsaker, men kan jo nesten ikke slutte med det om jeg skal få i meg det jeg trenger... Anonymous poster hash: 797e1...6af
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Jeg også er sånn. Jeg spiser riktignok ikke gluten, men ble enda bedre etter at jeg kuttet sukker! Så sukker er mitt tips. Anonymous poster hash: fcc69...9ce
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 jeg hadde det sånn. plutselig fikk jeg diare nå og da i en periode på to-tre uker. prøvene viste ingenting så da fikk jeg beskjed om å kutte ut laktose (altså melk). å da bedret det seg over natten. å merker det når jeg har spist noe med for høyt innhold av laktose Anonymous poster hash: ae271...70f
Drizzt Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Jeg hadde dette problemet og. Ting forbedret seg da jeg endret kosthold og kuttet ting jeg ikke tåler så bra + begynte å trene magemusklene! Hvordan jeg fant ut hva jeg ikke tåler - vel, 1 uke uten X, 1 uke uten Y, 1 uke uten Z ... osv.
Gjest Chloe87 Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Drikker du brus? Jeg hadde kontant oppblåst mage da jeg drakk Pepsi Max.
Løvetanten Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Kommer også an på hvor i lavkarbo du er. Har du nettopp begynt så må du gi det litt tid. Men lavkarbo er ikke noen quickfix for alt, så om du har allergier eller intoleranser vil jo de fortsatt være der. Jeg har kuttet alt korn, sukker og belgfrukter. Det værste for meg viste seg å være korn av alle slag. Mye grønnsaker gir også luft i magen om du ikke er vant til det fra før. Noen må koke eller steke grønnsakene først, for rå grønnsaker gir mer luft.
lykkepille Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 slet mye med det før,, men det har bare blitt bedre helt av seg selv nåå..
Sushi Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Spiser du korn, bønner, peanøtter, mye løk? Drikker du mye kaffe eller te? Spiser/drikker du noen søtstoffer, som sukrin, stevia, aspartam eller noe slikt? Det er mye man kan reagere på...
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 slet mye med det før,, men det har bare blitt bedre helt av seg selv nåå.. Dette er sikkert kjempeinteressant og nyttig for TS å vite.. Hei! Jeg har en veldig oppblåst mage. Jeg er ellers middels slank, men magen står rett ut selv på lavkarbo. Jeg promper ikke veldig mye, så det kan liksom ikke bare være luft heller? Men jeg ser nesten gravid ut! Og har mer fett der en ellers på kroppen...... noen som har tips? På forhånd takk :-) Anonymous poster hash: 797e1...6af Er du sikker på at det er oppblåsthet i det hele tatt, forøvrig? Det kan jo være at det, som du selv er inne på, rett og slett bare er fett. Dette er det lite å gjøre med annet enn å slanke seg, slik at man går ned i fettprosent. Da må man dog belage seg på å bli tynnere overalt. Dårlig holdning kan også bidra til at magen buler ut, spesielt om man har litt svai i korsryggen fra naturens side, slik at kroppen automatisk er bøyd den veien. Selv får jeg skikkelig bul på magen med én gang jeg synker litt frem i overkroppen, selv om jeg også er helt normalt slank. Jeg leste en gang et sted at selv om trening av magemusklene ikke gjør at du får mindre fett på magen, så kan det allikevel bidra til å gi flatere mage, ved at musklene holder ting bedre på plass. Hvorvidt dette er sant, aner jeg ikke, men kanskje noen kan bekrefte/avkrefte det? Anonymous poster hash: 53fb3...a4d
Fashionistaen Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Det er mye du kan reagere på egentlig og for mange kan det være veldig vanskelig å finne ut nettopp hva. Om dette er et stort problem for deg hadde det kanskje vært lurt å gå på en slags elimineringsdiett, der du introduserer en ny matvare per uke (og bare drikker vann) og loggfører hvordan magen din er. Dette har dog ikke bare positiv effekt i og med at mange kan begynne å reagere på matvarer du ikke reagerte på før når du begynner å spise normalt igjen.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Takk for mange svar og råd! Jeg drikker bare vann, og stort sett bare en kopp te om dagen. -men jeg spiser veldig mye rå brokkoli og blomkål. Ikke korn, sukker, eller noe sånn. Jeg har en grei holdning, så det er ikke derfor heller. MEn jeg får prøve meg litt frem... men mister ikke grønnsaker næring ved koking? Jeg syns jo de må koke i evigheter før de blir myke... Anonymous poster hash: 797e1...6af
Jordbæra Skrevet 29. august 2013 #14 Skrevet 29. august 2013 Blir sånn av grønnsaker jeg. Spesielt alt av kål og brokkoli! Er veldig glad i det, men må holde meg unna det.
Jordbæra Skrevet 29. august 2013 #15 Skrevet 29. august 2013 Og for min del hjelper det ikke å koke de. Vet man trenger det i kostholdet, men heller en slank mage enn en syk mage
Sushi Skrevet 29. august 2013 #16 Skrevet 29. august 2013 Prøv å spise en salat i stedet? Eventuelt se om det hjelper å koke eller dampe brokkolien.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #17 Skrevet 29. august 2013 Kanskje jeg skal prøve litt uten grønnsaker Men kan man få i seg de samme næringsstoffene andre steder? Jeg spiser en del salat fra før av... Anonymous poster hash: 797e1...6af
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #18 Skrevet 29. august 2013 Kål er kjent for å forårsake oppblåsthet. Men det finnes da massevis av andre grønnsaker, og det går helt fint å klare seg uten akkurat kål-grønnsaker. Anonymous poster hash: 53fb3...a4d
Løvetanten Skrevet 30. august 2013 #19 Skrevet 30. august 2013 Rå brokkoli og blomkål er jo en garantert måte å få luft i magen på! Just saying Prøv å koke grønnsakene dine (blomkål trenger ca 7-8 min, brokkoli 4-5). Klart noe vitaminer forsvinner med varmebehandling, men du har likevel et næringsrikt måltid.
Supraspinatus Skrevet 30. august 2013 #20 Skrevet 30. august 2013 Du kan jo koke grønnsakene og lage mos. Ikke ha så mye vann i gryten. Nok til at de vil dampe og ikke steke. Hell av vannet (i en kopp!). Mos grønnsakene sammen med litt (klarnet) smør. Salt+pepper. Når vannet har kjølt seg ned kan du drikke det. Da går du ikke glipp av noe mineraler som ev har gått ut i vannet. Blomkål, brokkoli, røtter er eksempler på grønnsaker som er bra å lage mos av. Jeg anbefaler også probiotika som de selger på helsekost. Gjerne en med veldig høyt innhold av bakterier til å begynne med. Som f.eks. Udo's Choice Super-8.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå