Gjest Amy Skrevet 24. april 2004 #1 Del Skrevet 24. april 2004 Skal igang med å pusse søvet til bunaden min. Sliter alltid med at det blir liggende mye sort gugge igjen (ser det ikke med det blotte øyet med det blir liggende igjen på den hvite bunadsskjorta...;( ). Er det noen som har noen råd/oppskrift på hvordan man best pusser sølvet? Go`helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 24. april 2004 #2 Del Skrevet 24. april 2004 her er noen tips fra Thune Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 26. april 2004 #3 Del Skrevet 26. april 2004 Thune har en sølvkrem som er ypperlig. Fukt svampen som følger med, ta på litt krem og gni det ut over det du skal pusse. Det blir et slags skum. Skyll under lunkent vann, og tørk. Ferdig. Alternativt kan du bruke sølvdip, men bare hvis sølvet er blankt (ikke oksydert!). Dypp i væsken og skyll! Bruker du dette på oksydert sølv, forsvinner oksyderingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #4 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg har tre forskjellige produkter fra Thune; pusseklut, sølvdypp og krem med svamp. Alle fungerer kjempefint, men bortsett fra sølvbestikket som jo oppbevares i plast, blir alt gul-brunt igjen etter bare en liten måned. Jeg hiver meg herved på linken, og ser frem til flere svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 28. april 2004 #5 Del Skrevet 28. april 2004 Det beste er å oppbevare alt i plast. MEN: Ikke slå gummistrikk rundt plasten!! Det lager striper som ikke går bort. Jeg vet ikke hvorfor, men det er slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå