CherryBerry Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Har et spørsmål, gikk du ned i vekt med kun LAVKARBO og UTEN TRENING? Hvor mye gikk du da ned?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 En venninne gikk ned 40 kg på lavkarbo, uten trening. Trening har veldig lite å si mtp vektreduksjon. Den største fordelen med trening i den sammenhengen er at du mister mindre muskulatur. Når du mister vekt, mister du kroppsmasse, noe som reduserer energibehovet ditt. Dess mer vekt du mister, dess mindre energibehov får du, og det blir vanskeligere å få et stort nok energiunderskudd. Ved å opprettholde muskelmassen, vil ikke energibehovet reduseres i samme grad. Anonymous poster hash: 4b85c...d16
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Det er fullt mulig å gå ned i vekt kun via kostholdet. Faktisk er det via kostholden, enten det er lavfett eller lavkarbo det er snakk om, at mesteparten av vektreduksjonen skjer. Trening forbrenner forholdsvis lite kalorier, så det er mye lettere å skape kaloriunderskuddet via kostholdet. På lavkarbo skjer dette som regel automatisk, fordi apetitten regulerer seg ned til et mer naturlig nivå, noe som gjør at man automatisk spiser mindre (uten at man merker det selv, fordi fett og proteiner metter godt, så det kan føles som man spiser masse, selv om man reelt sett ligger i kaloriunderskudd). Når det er sagt: Ingen lavkarboretning anbefaler å kutte ut trening. Dette er en lei myte som fanatiske lavkarbomotstandere alltid gnåler om i slike tråder, og den bunner i ren uvitenhet. Trening/bevegelse, er en forutsetning for å holde kroppen frisk, og er noe alle som er i stand til det bør sørge for å drive med, uavhengig av kosthold. Anonymous poster hash: 48dbf...296 2
juliane Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Jeg gikk ned 12 kg på et moderat lavkarbokosthold, uten å trene. For meg var det faktisk den gangen jeg har slanket meg (jojo-slanker) det gikk mest smertefritt. Jeg er ikke spesielt glad i å trene, og når jeg setter i gang med fokus på kosthold og trening tre dager i uka samtidig krever det rett og slett for mye av meg, og jeg ender med å gi opp ganske raskt. Da jeg ikke trente var det mye lettere å spise riktig, siden det var det eneste jeg holdt fokus på. Og helt ærlig, man skal trene VELDIG masse før det får noen synlig innvirkning på vekta... Når det er sagt er det selvfølgelig viktig for helsa generelt sett å holde seg i form, også når man går ned i vekt. Det siste året har jeg blitt flink til å trene, og det hjelper å ha flyttet fokus fra kaloriforbrenning til formbedring! Og man får selvfølgelig ingen fast og fit kropp uten trening, uansett hvor mye man slanker seg.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 så langt,18kg . Anonymous poster hash: b9190...662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå