Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er en skikkelig mammagutt. Han er enebarn, og hun var alenemor til han var nesten tenåring, så jeg forstår at de har et nært bånd, og det er kjempefint. Familie er viktig, for både meg og ham. Men det blir litt mye med denne mora. Han er 25 og bor hjemme fortsatt. Han har vært i førstegangstjenesten, og har bodd en periode sammen med noen kamerater, men er altså på plass på gutterommet igjen nå. Jobber 100% og har god inntekt.

Moren hjelper med veldig mye, hun rydder på plass tingene hans, og lager middag hver kveld. Om han har noe privat papirarbeid som skal gjøres så gjør hun gjerne det for ham. Hun jobber 100% også.

Jeg og kjæresten min kan gjerne diskutere noe, også kommer han med argumentet "Mamma synes det er helt ok" og det er nesten som han forventer at da skal det være greit for meg og. Her en kveld for litt siden sendte han melding og sa han hadde film og tacokveld med mamman, koselig det, men en halvtimes tid etter fikk jeg melding om at hun ga ham fotbehandling :sjokkert: det var så godt at han nesten sovnet, sa han. Jeg syntes det var litt drøyt for å være helt ærlig. I et familieselskap her forleden så stilte han seg opp bak henne og begynte å massere skuldrene hennes...

Jeg har ikke tatt dette opp med ham, for jeg vet at familien betyr mye for ham, men det irriterer meg litt at han er en fysisk voksen mann som er såpass avhengig av mammaen sin.

Jeg er også hans første kjæreste, så jeg føler meg ekstra slem om jeg tar det opp, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Han er virkelig verdens beste kjæreste, men jeg regner med at om vi en dag flytter sammen kommer setningen "Jeg er ikke moren din!" eller "Men mamma gjorde..." opp og stygge krangler kan oppstå :P

Anonymous poster hash: 3eb1b...592
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også legge til det at han ofte kan ringe moren sin mens jeg er på do eller noe bare for å snakke med henne, flere ganger for dagen.

TS

Skrevet

Har han venner?

Jepp, men ikke mange nære. Han har en vennegjeng han noen ganger samles med og tar en fest, også har han noen fra forsvaret, og de han bodde sammen med. Og folk fra jobben.

Skrevet

Det er slitsomt med slike mammadalter.

Jeg er i midten av 30-årene og ser at mange menn på min alder også er sånn. Om de bor for seg selv bor de ofte behagelig nærmt mamma,slik at de kan stikke innom flere ganger i uken, eller de ringer hverandre nærmest daglig.

Jeg vet ikke om jeg hadde orket å være sammen med en sånn mann.Tror det ofte er vanskelig å få dem til å endre seg,og mammaen er jo ofte fornøyd med å ha en sønn som gir dem masse oppmerksomhet og hjelp. Dette vil forplante seg videre inn i fremtiden hvis man flytter sammen og evt.får barn.

Anonymous poster hash: c8df9...573
  • Liker 1
Skrevet

Det er slitsomt med slike mammadalter.

Jeg er i midten av 30-årene og ser at mange menn på min alder også er sånn. Om de bor for seg selv bor de ofte behagelig nærmt mamma,slik at de kan stikke innom flere ganger i uken, eller de ringer hverandre nærmest daglig.

Jeg vet ikke om jeg hadde orket å være sammen med en sånn mann.Tror det ofte er vanskelig å få dem til å endre seg,og mammaen er jo ofte fornøyd med å ha en sønn som gir dem masse oppmerksomhet og hjelp. Dette vil forplante seg videre inn i fremtiden hvis man flytter sammen og evt.får barn.

Huff, er dette jeg er redd for - at det aldri skal bli bedre og at det egentlig bare blir verre etterhvert som vi flytter sammen og stifter familie osv... Er det ingenting jeg kan gjøre eller si?

Skrevet

Huff, er dette jeg er redd for - at det aldri skal bli bedre og at det egentlig bare blir verre etterhvert som vi flytter sammen og stifter familie osv... Er det ingenting jeg kan gjøre eller si?

Ja..det er mange "svigermor-tråder" som bekrefter at mange får problemer med disse mammaguttene.

Jeg ville tatt det opp med ham på en fin,men direkte måte.

Pass på å ikke si noe som kan gi inntrykk av at du misliker moren hans eller noe.men gi klart uttrykk for at du mener han bør fristille seg mer fra mamma nå etterhvert.

Spør han hvordan han ser for seg fremtiden,når han har tenkt å flytte hjemmenifra etc...Det at han har jobb og tjener egne penger er jo bra.

Du er absolutt ikke slem fordi om du tar opp dette.Siden dere har et ellers godt forhold kan det jo godt hende at han vil innse problemet selv, dersom dere har denne praten.

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Ikke prøv å endre ham, ikke ta en "forsiktig prat" om saken. Mamma vil alltid være kvinnen i hans liv. Enten må du akseptere det, og tilbringe livet med svigermor hengende over skulderen. Eller så må du avslutte dette forholdet nå.

Skrevet

Jeg hadde en venninne for noen år siden, da hun besøkte kjæresten sin som da tok utdannelse i utlandet (moren hans kom også på besøk samtidig).

Tidlig morgenen etter at de kom til han, så kom moren inn på soverommet hans hvor hun og kjæresten la nakne i senga, og satte seg ned med dem på senga. Rufset guttebassen sin i håret.

Kanskje et litt for nært forhold det der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...