Gå til innhold

Dere som har GameCube, Playstation e.l. hjemme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har mine foreldre kjøpt Game Cube til gutten min på 7 år. Jeg er litt i tvil hvor lenge han skal få lov til å spille hver gang, osv. Noen som vil gi meg tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener en til to timer er passende. Mange spill tar det til å sette seg inn i, så gi guttungen litt ekstra tid du:)

Gjest Far til 2
Skrevet

Jeg er langt på vei enig med Patrica. Men barn setter seg forholdsvis raskt inn i hvordan spillet er tiltenkt å fungere. Derfor har jeg satt 1 time hver dag (med mulighet til litt mer om det regner en helg).

En annen ting er at jeg tror Game Cube (og/eller Playstation) er gode alternativer ettersom Nintendo har enkelte spill som fremkaller epileptiske anfall (veldig mye "blinking").

Far til 2

Skrevet

En annen ting er at jeg tror Game Cube (og/eller Playstation) er gode alternativer ettersom Nintendo har enkelte spill som fremkaller epileptiske anfall (veldig mye "blinking").

Far til 2

Game Cube er Nintendo sin nye spillemaskin,(forrige het Nintendo 64).

Det er advarsler på alle spillemaskinene om at overdreven bruk kan føre til epileptiske anfall( gjelder playsation, x box, gamecube.)

Så spilletid på en til to timer i slengen er nok det mest forsvarligste. :)

Gjest Far til 2
Skrevet

Hei Betty.

Da tok jeg nok litt feil på dette med navnet.

Men det er vel egentlig ikke slik at det er spill-konsollen i seg selv som kan gi epileptiske anfall, men spillet i seg selv (som forøvrig er godkjent av Nintendo.

Dermed er det ikke lengden på spilletiden (ihvertfall ikke alene) men selve spillet (som andre har utviklet) som kan skape epileptiske anfall.

Jeg kjenner ikke så mye til problemet egentlig men det virker på meg som at andre spill konsoll produsenter (f.eks. X-box og Playstation) er strengere enn Nintendo mht å godkjenne spill med mye blinking (ihvertfall slik jeg har oppfattet diskusjonene som har pågått i pressen)

Tilbakemeldingen til bedheadmelissa må dermed være å se gjennom spillene før de brukes. Dette er imidlertid en vanskelig greie ettersom en stadig når nye "nivåer" og at det er vanskelig å se gjennom spillet på forhånd. Kansje en nøyere lesing utenpå spillet før det kjøpes kan være til hjelp ???

Far til 2

Gjest Starya
Skrevet

I heftene som følger med div. spill er det vanligvis nevnt at enkelte personer kan reagere på blinkende lys, flimring o.l. Begynner man å føle seg "sjøsyk" skal man avslutte umiddelbart.

I tillegg anbefales det at man tar en pause på 10-20 min for hver time, i tillegg til an man ikke sitter for tett til skjermen. Dette er for å ikke belaste øynene for mye.

Skrevet

En til to timer...? Hver gang???

Her i huset har vi både "gråmaskin" og "svartmaskin" og Playstation 64 som lillegutt sier, men to timer, da.....?

Absolutt max en time, og helst ikke så lenge heller. Og ikke mer enn en time om dagen, særlig hvis de skal se barnetv i tillegg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...