AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Jeg er langtidssingel, helt OK det egentlig. Men hadde jo vært fint om man kanskje møtte "den rette" en dag. Dessverre er jeg relativt kravstor på noen punkter, og jeg må tydeligvis ta noen grep om jeg noen sinne skal møte en person som passer meg. Jeg har et bredt interessefelt og er vel litt "nerd" på mange områder, og det er helt nøvendig at han er noe tilsvarende, kan godt være innenfor et helt annet fagfelt. Men han må være intelligent, mentalt stimulerende å snakke med og være generelt interessert i vitenskap. Uten å være en sneversynt person som har gravd seg ned i et fagfelt og ikke har noen andre interesser. Dessverre er jeg ikke noe "gå på byen menneske" det har jeg aldri vært. I tillegg har jeg ingen relevant jobb, så den veien er det heller ikke mulig å møte noen. Ikke at jeg tror det er så forferdelig mange av den typen jeg synes er interessante som man finner på byen , men kan jo kanskje være noen. Så har jeg jo en del ganske tidskrevende hobbyer, reise bør han dele en interesse for. og da ikke "dra til syden å feste" reiser, men opplevelser ala Safari i Afrika, historiske steder, reiser til eksotiske kulturer litt utenfor den verste turistløypa osv ingen barn og normalt utseende. Ellers er det jo en del annet også, men det dropper jeg å skrive her. Ikke at det er spesielt personlig, men ønsker å forbli anonym og til mer jeg skriver til lettere er det jo å legge to og to sammen. Kan jo nevne at jeg er 30+ så det går ikke akkurat å se etter studenter innen diverse fagfelt. Anonymous poster hash: 04609...941
Gjest .-L-. Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Du må jo bare komme deg på arenaer hvor du møter menn, det er vel det første steget som vil hjelpe. Du kan møte smarte menn med interesse for vitenskap utenfor "studie" relaterte ting.. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Du kan jo leite på plata, kompis. Finner mye bra å velge mellom der. Hvis du har penger. Eller let rundt på KG gjerne ? Her inne finnes det jo menn av alle sorter og fasonger.Anonymous poster hash: 9c555...479 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Du må jo bare komme deg på arenaer hvor du møter menn, det er vel det første steget som vil hjelpe. Du kan møte smarte menn med interesse for vitenskap utenfor "studie" relaterte ting.. klart jeg kan. Men hvor? De fleste jeg kjenner i den kategorien er nemmelig som meg, mye hjemme aleine, uten å være ensomme av den grunn! Jeg snakker mange timer i uka med venner (de fleste er gode venner gjennom mange år) mulig det er noe enklere å møte likesinnede hvis man hadde bodd et større sted... Anonymous poster hash: 04609...941
Gjest Kim Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Synes du høres ut som en spennende person. Jeg tror du har mer flaks på seriøse nettdating steder.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Synes du høres ut som en spennende person. Jeg tror du har mer flaks på seriøse nettdating steder. takk for det. Nettdating skal jeg innrømme at i utgangspunktet ikke tiltaler meg helt etter hva jeg har hørt fra ulike kilder. Men jeg har riktignok aldri forsøkt å besøke noen slike sider selv. "don't judge a book by its cover" er normalt sett et ganske godt råd, så skal ikke helt avvise tanken. Hva er i så tilfellet seriøse steder? Siden jeg overhodet ikke har gjort noen forsøk på å orientere meg i noe jeg antar er en jungel. Anonymous poster hash: 04609...941
Gjest .-L-. Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Meld deg på forskjellige kurs da. Dans, kokkekurs, osv.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Meld deg på forskjellige kurs da. Dans, kokkekurs, osv. takker for forslaget, selv om akkurat temaene omtrent var så langt unna hva jeg kunne tenke meg som mulig. Men det finnes selvsagt andre kurs. Jeg møter jo mange mennesker innenfor mine hobbyer/interesser, men så langt ingen potensielle kandidater utover vennskap. prøver en ny hobbyklubb om et par uker, man vet jo aldri? Det er riktignok ikke målet å møte noen på den måten i denneklubben. Målet er å utvikle mine egenskaper og kunnskaper innen utøvelsen av hobbyen. Anonymous poster hash: 04609...941
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 takk for det. Nettdating skal jeg innrømme at i utgangspunktet ikke tiltaler meg helt etter hva jeg har hørt fra ulike kilder. Men jeg har riktignok aldri forsøkt å besøke noen slike sider selv. "don't judge a book by its cover" er normalt sett et ganske godt råd, så skal ikke helt avvise tanken. Hva er i så tilfellet seriøse steder? Siden jeg overhodet ikke har gjort noen forsøk på å orientere meg i noe jeg antar er en jungel. Anonymous poster hash: 04609...941 Veldig mange er på sukker, men jeg er litt usikker på hvor seriøse menn er der..Er på sukker selv. Ellers har jeg venninner som har møtt sine kjærester på møteplasen. Føler med deg, jeg er i samme situasjon og begynner virkelig å bli oppgitt over hvor vanskelig det skal være.. Anonymous poster hash: bf357...e85
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 Sukker virker hvertfall mer seriøst enn møteplassen ut fra min erfaring og jeg er litt samme typen som deg. Det vrimler ikke av aktuelle menn på sukker, men det er noen innimellom ;P Anonymous poster hash: d6460...b8d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 Jeg er langtidssingel, helt OK det egentlig. Men hadde jo vært fint om man kanskje møtte "den rette" en dag. Dessverre er jeg relativt kravstor på noen punkter, og jeg må tydeligvis ta noen grep om jeg noen sinne skal møte en person som passer meg. Jeg har et bredt interessefelt og er vel litt "nerd" på mange områder, og det er helt nøvendig at han er noe tilsvarende, kan godt være innenfor et helt annet fagfelt. Men han må være intelligent, mentalt stimulerende å snakke med og være generelt interessert i vitenskap. Uten å være en sneversynt person som har gravd seg ned i et fagfelt og ikke har noen andre interesser. Dessverre er jeg ikke noe "gå på byen menneske" det har jeg aldri vært. I tillegg har jeg ingen relevant jobb, så den veien er det heller ikke mulig å møte noen. Ikke at jeg tror det er så forferdelig mange av den typen jeg synes er interessante som man finner på byen , men kan jo kanskje være noen. Så har jeg jo en del ganske tidskrevende hobbyer, reise bør han dele en interesse for. og da ikke "dra til syden å feste" reiser, men opplevelser ala Safari i Afrika, historiske steder, reiser til eksotiske kulturer litt utenfor den verste turistløypa osv ingen barn og normalt utseende. Ellers er det jo en del annet også, men det dropper jeg å skrive her. Ikke at det er spesielt personlig, men ønsker å forbli anonym og til mer jeg skriver til lettere er det jo å legge to og to sammen. Kan jo nevne at jeg er 30+ så det går ikke akkurat å se etter studenter innen diverse fagfelt. Anonymous poster hash: 04609...941 Bredt interessefelt, nerd, men ikke sneversynt - check. Reiser til eksotiske land - har to eksotiske turer i året - check Ingen barn - check. Normal utseende får bli opp til øyet som ser, men jeg er ikke stygg ;-). Ingen barn - check. 30+ - check. Du finner meg på Sukker, men jeg utgir meg ikke for å være den intelligente typen lenger. Jeg har en enkel profil som er basert på hvem jeg er når jeg er i et forhold. Så filtrerer jeg heller ut de som ikke er på mitt nivå intellektuelt. Du må nok bare ut der og bli kjent med folk. Det er etter min erfaring eneste måten å finne en som passer deg. Anonymous poster hash: 85d3c...63b
Gjest Arbeider Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 Hva legger du i generelt interessert i vitenskap?
Nettinettet Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 Jeg ville også anbefalt sukker, fremfor noen av de andre stedene. En annen ting som har vist seg å være en fin sjekke arena for mennesker med dine interesser, er å holde øynene åpne på de som skriver kronikker eller deltar i diskusjoner på nettaviser under artikler og kronikker. Så kontakte de via Facebook hvis du finner noen du føler passer til deg.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Veldig mange er på sukker, men jeg er litt usikker på hvor seriøse menn er der..Er på sukker selv. Ellers har jeg venninner som har møtt sine kjærester på møteplasen. Føler med deg, jeg er i samme situasjon og begynner virkelig å bli oppgitt over hvor vanskelig det skal være.. Anonymous poster hash: bf357...e85 Sukker virker hvertfall mer seriøst enn møteplassen ut fra min erfaring og jeg er litt samme typen som deg. Det vrimler ikke av aktuelle menn på sukker, men det er noen innimellom ;P Anonymous poster hash: d6460...b8d Bredt interessefelt, nerd, men ikke sneversynt - check. Reiser til eksotiske land - har to eksotiske turer i året - check Ingen barn - check. Normal utseende får bli opp til øyet som ser, men jeg er ikke stygg ;-). Ingen barn - check. 30+ - check. Du finner meg på Sukker, men jeg utgir meg ikke for å være den intelligente typen lenger. Jeg har en enkel profil som er basert på hvem jeg er når jeg er i et forhold. Så filtrerer jeg heller ut de som ikke er på mitt nivå intellektuelt. Du må nok bare ut der og bli kjent med folk. Det er etter min erfaring eneste måten å finne en som passer deg. Anonymous poster hash: 85d3c...63b Tja, det virker jo som sukker kanskje ikke er helt bortkastet om man først skal innom en nettdatingsside. Jeg legger rådet til vurdering. Takker for betraktninger og informasjon. Hva legger du i generelt interessert i vitenskap? For å falle inn under den kategorien jeg ser etter så vil nok de aller, aller fleste ha en vitenskapelig utdanning, men være interessert i flere felt enn der de har dybden innen sin utdanning. De trenger absolutt ikke være "klassiske akademikere" og jobbe innen vitenskap til daglig (det gjør jeg dessverre ikke selv heller, noe jeg håper vil endre seg i fremtiden). De holder seg oppdatert på hva som skjer innen forskning på en del felt, er kritisk tenkende og i stor grad lar vitenskapelige teorier og prinsipper ligge til grunn for hva de tar for "god fisk" av informasjonsstrømmen. Jeg mener altså ikke noen som bare synes vitenskap er moro på et veldig basalt nivå, men en som faktisk har en del kunnskaper. Det trenger overhodet ikke å være innen samme fagfelt som meg, da jeg selv har en bred interesse for vitenskap så ville det bare vært interessant om han hadde en annen innfallsvinkel. Men livssynet burde nok være grunnleggende det samme, noe som innebærer at han også må være ateist - ellers er jeg stygt redd det fort blir kræsj på et område som for mange er veldig personlig. Kan jo legge til at jeg med vitenskap ikke bare mener de klassiske vitenskapene, men også f.eks. Computer science og teknologi som jo er ganske nye felt i forhold til klassikerne fysikk, matematikk, biologi og kjemi. Anonymous poster hash: 04609...941
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 Jeg ville også anbefalt sukker, fremfor noen av de andre stedene. En annen ting som har vist seg å være en fin sjekke arena for mennesker med dine interesser, er å holde øynene åpne på de som skriver kronikker eller deltar i diskusjoner på nettaviser under artikler og kronikker. Så kontakte de via Facebook hvis du finner noen du føler passer til deg. Det å ta kontakt med folk som skriver kronikker og deltar i diskusjoner på nettaviser har jeg faktisk aldri tenkt på som en mulig innfallsport til å bli kjent med noen. Jeg skal huske på rådet om det skulle dukke opp noen som kunne være interessant å bli kjent med. Anonymous poster hash: 04609...941
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 møteplassen er tragisk og svindyr! Anonymous poster hash: ed063...cd0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #17 Skrevet 28. august 2013 Sukker virker hvertfall mer seriøst enn møteplassen ut fra min erfaring og jeg er litt samme typen som deg. Det vrimler ikke av aktuelle menn på sukker, men det er noen innimellom ;P Anonymous poster hash: d6460...b8d Jeg tror både sukker og møteplassen er gode sider, men for forskjellige aldersgrupper. For de under 30 tror jeg sukker har best utvalg. For de over 30 tror jeg møteplassen er bedre. Det er i hvert fall min observasjon. Anonymous poster hash: 0f340...047
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #18 Skrevet 28. august 2013 Jeg tror både sukker og møteplassen er gode sider, men for forskjellige aldersgrupper. For de under 30 tror jeg sukker har best utvalg. For de over 30 tror jeg møteplassen er bedre. Det er i hvert fall min observasjon. Anonymous poster hash: 0f340...047 Det er lettere å filtrere bort de man ikke vil ha kontakt med på Sukker. F.eks. etter barneønske, de med barn eller forhold til røyk/tobakk. Anonymous poster hash: 85d3c...63b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #19 Skrevet 28. august 2013 Eller utdanningsnivå. Anonymous poster hash: 85d3c...63b
Nettinettet Skrevet 28. august 2013 #20 Skrevet 28. august 2013 Det å ta kontakt med folk som skriver kronikker og deltar i diskusjoner på nettaviser har jeg faktisk aldri tenkt på som en mulig innfallsport til å bli kjent med noen. Jeg skal huske på rådet om det skulle dukke opp noen som kunne være interessant å bli kjent med. Anonymous poster hash: 04609...941 Hyggelig å kunne bidra med den kunnskapen jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå