AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 For å gjøre en lang historie kort - Jeg fikk et inkassokrav på et kredittkortbeløp som hadde forfalt. Til tross for at jeg hadde endret min folkeregistrerte adresse kom inkassovarsel til min gamle adresse, og jeg fikk ikke disse før det var for sent (normalt ville jeg selvsagt betalt inkassovarsel innen 14 dager). Jeg fikk derfor krav på totalbeløpet. Jeg fortalte dem at jeg ikke kan betale alt med en gang, men helt greit kan betale det ned over de neste månedene. De var veldig behjelpelige og kundebehandleren hos Lindorff sa at jeg kom til å få et månedlig beløp å betale. Jeg fikk epost idag med faktura for for September. Var ikke først før etter jeg hadde lagt på at jeg ble usikker på dette. Normalt forfaller månedlig beløp + evt. gebyr fra en brukskonto. Gjør det fortsatt dette mens jeg nedbetaler, eller er summen jeg betaler (avdrag) til Lindorff det eneste som må betales? Når totalsummen har forfalt og alt skal nedbetales så går jeg utifra at alt går gjennom Lindorff, men jeg ble usikker ettersom jeg ikke har gjort dette før. Noen som har erfaring? Anonymous poster hash: c2302...c37
Adhara Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Summen du betaler til Lindorff er det eneste du skal betale. Kredittkortet ditt har jo gått til inkasso, hvorfor skal du betale dobbelt opp?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Ville ikke betalt "dobbelt opp". Grunnen til at jeg lurer er at den månedlige nedbetalingen til Lindorff virker veldig lav. Umulig at den inkluderer både nedbetaling, renter og gebyrer lagt på. Jeg går da utifra at enten så ignorerer de renter når de ber om nedbetaling siden det har forfalt eller så har de inkludert alle renter og gebyrer i totalsummen som skal nedbetales så de godtar et mindre beløp per måned og at det tar lengre tid. At gebyrere som er lagt på er det som er og alt som skal betales er nedbetaling, ikke de vanlige rentene på utestående sum. Anonymous poster hash: c2302...c37
Adhara Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 (endret) Ville ikke betalt "dobbelt opp". Grunnen til at jeg lurer er at den månedlige nedbetalingen til Lindorff virker veldig lav. Umulig at den inkluderer både nedbetaling, renter og gebyrer lagt på. Jeg går da utifra at enten så ignorerer de renter når de ber om nedbetaling siden det har forfalt eller så har de inkludert alle renter og gebyrer i totalsummen som skal nedbetales så de godtar et mindre beløp per måned og at det tar lengre tid. At gebyrere som er lagt på er det som er og alt som skal betales er nedbetaling, ikke de vanlige rentene på utestående sum. Anonymous poster hash: c2302...c37 Jo, om du hadde betalt både kredittkortet ditt OG avdragene fra Lindorff så hadde du nok betalt dobbelt opp. Renter og gebyrer er alltid innbakt i nedbetalingen. De ignorerer nok ikke renter sånn uten videre, det må du eventuelt spørre om. Du får ringe eller sende mail og høre med dem hvis du er så usikker. Husk på å legge ved saksnummer. Forøvrig så er det fullt mulig å betale ned et større avdrag i gangen, sånn at det slipper å rente seg så mye. Endret 27. august 2013 av irrlys
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå