Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sengaia
Skrevet

JEg har prøvd meg litt frem med forskjellig kosthold. Jeg liker veldig godt havregrøt, men jeg kan spise mye av det, blir veldig oppblåst, og blir fort sulten igjen. Så dette får bli lørdagskos ;) (det er nesten litt merkelig å kalle havregrøt for "lørdagskos", jeg har jo alltid fått høre at jeg må spise masse av det...)

Uansett; jeg merker at lavkarbo er ganske bra, selv om det "krever" litt. Holder meg mett, og blir ikke oppblåst. Nå mangler det bare å kjenne den energien folk snakker om. Merker ikke noe sånn veldig fra eller til egentlig... Men har fortsatt mer fett på magen enn ellers på kroppen.

Men nå vil jeg prøve ketose en ukes tid, bare for å se hvordan det er. Selv om jeg ikke er overvektig (167 høy, 65 kg). Vil bare ned til 60-62. Er ketose en dårlig ting å prøve med mindre man er overvektig? Hvor fort kommer man i ketose? Er det sånn at om man spiser 20 g karbo eller mindre, så kommer man i ketose? Jeg trener litt, er det sånn at man kommer fortere i ketose når man trener? Kan man spise like sunt i ketose? Spiser en del brokkoli, blomkål, salat og litt gulerøtter. Og bringebær med yoplait. De siste par dagene har jeg spist mye kylling og egg, og litt mer ost. Jeg syns det er vanskelig å være på besøk hos folk og spise mat de tilbyr når det er karbo i det...

Jeg vil ikke være i ketose lenge, som sagt en ukes tid bare for å se åssen det er. Jeg tror ikke jeg vil trives med SÅ lite karbo...

Dette ble mange spørsmål, men setter pris på om noen kan svare på noen av de :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må holde på lengre, både med lavkarbo generelt, og med ketose, enn en uke (eller to eller tre, for den saks skyld), for å merke fordelene med det.

Hvor grensen for å komme i ketose er, varierer fra person til person. Noen kan spise mer karbohydrater og fremdeles være i ketose.

Man kommer ikke fortere i ketose av å trene så vidt jeg vet, men trening er selvsagt sunt og noe man bør gjøre uansett.

Du kan spise mye sunt på ketose, bare det ikke overskrider din individuelle grense.

Bestem deg for et kosthold, og hold deg til dette i noen måneder, før du fortsetter å surre rundt og være forvirret. Man må vente en stund før man finner ut om det fungerer.

Anonymous poster hash: d7ef6...d95
Gjest Sengaia
Skrevet

Du må holde på lengre, både med lavkarbo generelt, og med ketose, enn en uke (eller to eller tre, for den saks skyld), for å merke fordelene med det.

Hvor grensen for å komme i ketose er, varierer fra person til person. Noen kan spise mer karbohydrater og fremdeles være i ketose.

Man kommer ikke fortere i ketose av å trene så vidt jeg vet, men trening er selvsagt sunt og noe man bør gjøre uansett.

Du kan spise mye sunt på ketose, bare det ikke overskrider din individuelle grense.

Bestem deg for et kosthold, og hold deg til dette i noen måneder, før du fortsetter å surre rundt og være forvirret. Man må vente en stund før man finner ut om det fungerer.

Anonymous poster hash: d7ef6...d95

Moderat lavkarbo går fint, men ketoe over noen uker blir vanskelig, jeg er på besøk hos folk som gr meg middag osv... i går var jeg hos ei som overraska meg med bursdagskake. Jeg føler liksom ikke at jeg kan la være å ta en bitteliten bit når noen har stelt istand til meg... men det ble sånn type 30 gram kake da. Men det ødeleger jo veien til ketose tror jeg, selv om jeg omtrent ikke har spist annet karbo iløpet av dagen. Skal på overnattingsbesøk til helga. Så å holde seg i ketose i noen uker blir vanskelig sånn sett... men moderat lavkarbo går greit :) i dag har jeg spist omelett med ost og kylling, og kyllingsalat med avokado og littegranne hjemmelaga dressing spiste jeg kl 13. Og jeg er ikke sulten igjen!

Det blir styrketrening i kveld, så det blir spennende å se hvordan det går :) Sovna litt på sofaen i sta, merker at jeg blir litt trøttere av såpass lite karbo, men det er vel vanlig

Skrevet

Eg var i ketose med rundt 35 g karbo per dag, men elser at enkelte må mykje lavare enn den. Men merker ikkje så stor forskjell på ketose og "bare" lavarbo. For min del tok det 2-3 dager før utslag på ketosticks. Du kan spise like sunt i ketose. Usikker på det med trening, men vil tru du forbrenner meir karbo når du trener, slik at du tåler meir før du går ut av ketose vertfall.

Gjest Sengaia
Skrevet

Eg var i ketose med rundt 35 g karbo per dag, men elser at enkelte må mykje lavare enn den. Men merker ikkje så stor forskjell på ketose og "bare" lavarbo. For min del tok det 2-3 dager før utslag på ketosticks. Du kan spise like sunt i ketose. Usikker på det med trening, men vil tru du forbrenner meir karbo når du trener, slik at du tåler meir før du går ut av ketose vertfall.

Takk for svar :)

Ketose er ikke noe jeg vil være i lenge, bare for å teste åssen det er. Jeg vil nok trives med moderat lavkarbo. Jeg har spist moderat lavkarbo i ca 4 måneder, minus noen få dager med havregrøt og utskeielser. Jeg merker godt fordelene med mindre oppblåst mage og at jeg blir fortere mett, og holder meg mett. Søtsug har jeg også sjeldent :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...