AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Er det noe vits i og inngå forhold med en mann som er 18 år eldre? Forholdet er fremdeles kun en stor flørt, men bygger seg oppover. Ingen har barn, men tror dere dette hadde vært utelukket for hans del pga alder? Det er jo aaaaaalt for tidlig og spørre om, eller tenke på enda mener jeg. (Pga nesten nytt bekjentskap) Skal sies at da jeg ble kjent med han trodde jeg han var 30, kanskje yngre. Altså, han ser utrolig ung og flott ut. Er det noe fremtid i dette? Anonymous poster hash: 79483...6a6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Går fint ann det Mannen min er 29 år eldre enn meg.. Anonymous poster hash: ff3bf...6e0 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 23 - 41 33 - 51 43 - 61 53 - 71 Du skjønner tegninga.....? Dere er jo på helt forskjellige steder i livet, så her er det mange ting å tenke på før en blir for involvert. Nå virker kanskje ikke aldersforskjellen så stor, men nesten 20 år er mye og bli veldig merkbart etterhvert som årene går. Anonymous poster hash: 1417a...b17 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Går fint ann det Mannen min er 29 år eldre enn meg.. Anonymous poster hash: ff3bf...6e0 Anonymous poster hash: 1417a...b17 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Går fint ann det Mannen min er 29 år eldre enn meg.. Anonymous poster hash: ff3bf...6e0 Så når du er 50, midt i livet i din beste alder... Så må du passe på en bestefar på 80 som går med bleier og ligger på sykehjem... Jaja. 10 år mellom meg og mannen. Det holder. 15-20 år, daddy-issues! Anonymous poster hash: 3a9e4...6c7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Så når du er 50, midt i livet i din beste alder... Så må du passe på en bestefar på 80 som går med bleier og ligger på sykehjem... Anonymous poster hash: 3a9e4...6c7 Ikke alle 80-åringer ligger på sykehjem og har bleier da. Hugh Hefner er jo 87 og relativt sprek... Anonymous poster hash: 78919...325 2
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Så når du er 50, midt i livet i din beste alder... Så må du passe på en bestefar på 80 som går med bleier og ligger på sykehjem... Jaja. 10 år mellom meg og mannen. Det holder. 15-20 år, daddy-issues!Anonymous poster hash: 3a9e4...6c7 Sånn som folk blander seg bort i andres valg! Hva som passer for deg, er noe som er din sak. Hva hun synes er greit, er hennes sak. Utrolig å kalle det for daddy-issues kun fordi du ikke liker det. "Det holder", akkurat som om du sitter på fasiten for hva alle andre skal gjøre. TS, gjør det som du og han synes er ok for dere. Han kan fint få barn med deg, og siden han ikke har noen fra tidligere, ønsker han det sikkert også. Drit i hva sneversynte kvinnfolk synes. Det er ditt liv, og mange har tatt lignende valg og er lykkelige med det.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 23 - 41 33 - 51 43 - 61 53 - 71 Du skjønner tegninga.....? Dere er jo på helt forskjellige steder i livet, så her er det mange ting å tenke på før en blir for involvert. Nå virker kanskje ikke aldersforskjellen så stor, men nesten 20 år er mye og bli veldig merkbart etterhvert som årene går. Anonymous poster hash: 1417a...b17 Akkurat det som står i hode på meg. Tenk om jeg angrer om 10 år (om det kommer så langt) Anonymous poster hash: 79483...6a6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 Akkurat det som står i hode på meg. Tenk om jeg angrer om 10 år (om det kommer så langt)Anonymous poster hash: 79483...6a6 Er etter de første 10 årene forskjellene virkelig vil begynne å merkes tror jeg ja. Men tenk på den andre enden av livet, når dere blir gamle - selv om jeg skjønner det kan være veldig fjernt for en 20-åring Gjennomsnittlig levealder for menn i Norge er 79 år nå. For kvinner er den 83,5 år. Det er selvfølgelig ingen garantier her i verden, men om du leker med den tanken. 83,5 - 79 = 4,5 år. Legg det til aldersforskjellen på 18 år, så får du plutselig 22,5 år. Faktisk ca like gammel som du er nå - ca så mange år kan du forvente å bli alene mot slutten av livet. Om dere begge følger statistikken vil du bli enke 61 år gammel. Han kan selvfølgelig holde seg frisk og rask til det siste, men de aller fleste av oss blir skrøpelige mot slutten. De fleste av oss trenger hjemmesykepleie/aldershjem/sykehjem i hvert fall siste 5-10 årene av livet. Så er relativt sannsynlig at du vil tilbringe 50-årene dine med å pleie en aldersvekket mann. Mens venninne dine endelig har fått barna ut av redet og opplever en ny vår med tid for selvrealisering igjen. Anonymous poster hash: 1417a...b17 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 Fikk ikke med sluttpoenget mitt: Er ikke sikkert du vil angre om 10 år - men om 30 år....? Anonymous poster hash: 1417a...b17
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 Ikke alle 80-åringer ligger på sykehjem og har bleier da. Hugh Hefner er jo 87 og relativt sprek... Anonymous poster hash: 78919...325 Siden gjennomsnittlig levealder for menn i Norge er 79 år er det vel ikke akkurat noe jeg ville satsa penger på.... Anonymous poster hash: 1417a...b17
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 Det er 22 års forskjell mellom min far og hans kone. Min far er nå gammel og begynner å bli syk. De har slitt en stund allerede. Da pappa pensjonerte seg ville han helt andre ting enn hun som fortsatt var i jobb. Hun ble mer og mer irritert for hver gang han reiste bort på golftur. Så ble han syk og trenger pleie hjemme. Det virker som om hun er totalt uinteressert, hun blir aldri med til lege og Prioriterer venninner og barna sine. De har ikke de,t seng på mange år fordi han snorker og må opp om natten, mens hun må stå opp tidlig. De treffer hverandre til middag og det er omtrent det. Jeg tror hun kommer til å bli til han dør da hun ikke har økonomisk stabilitet til å kunne leve alene, og hun "gleder" seg nok litt til å bli enke mtp økonomien. Anonymous poster hash: 8783a...c4f
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 Dere har all mulighet til å få 30-40+ flotte år sammen, så hvis jeg var glad i denne personen ville jeg satset på det. Går ikke an å bare tenke seg problemer, og hva om ditt og datt. Tenk hvor mange jevnaldrende som skiller seg, eller den ene blir syk, invalid, kanskje dør, osv. Med den logikken dere bruker, bør man ikke gifte seg, fordi så mange likevel blir skilt etter noen år. Det er farlig å leve...
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Det går an, og det er mange som lever greie liv etterhvert sammen med så stor aldersforskjell. Men jeg kjenner flere der alderen har blitt et problem når de har blitt eldre. En 41 åring er jo fortsatt ungdommelig, og kan være ung til sinns. Men dere vil merke forskjellene og forskjellene blir større etterhvert som årene går. Jeg er 45 og tenker med gru på å være sammen med en 63-åring! Han er ALT for gammel for meg! Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke innledet noe forhold til en som var så mye eldre.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 23 - 41 33 - 51 43 - 61 53 - 71 Du skjønner tegninga.....? Dere er jo på helt forskjellige steder i livet, så her er det mange ting å tenke på før en blir for involvert. Nå virker kanskje ikke aldersforskjellen så stor, men nesten 20 år er mye og bli veldig merkbart etterhvert som årene går. Anonymous poster hash: 1417a...b17 Det kommer jo faktisk an på om TS fortsatt er student eller om hun er ferdig med studier? Jeg hadde aldri klart å være i et forhold med en slik aldersforskjell selv. Det du må gjøre er å kjenne på din magefølelse. Det er det som er viktigst i relasjonene som du har til de som du tenker på å bli kjæreste med.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 Det kommer jo faktisk an på om TS fortsatt er student eller om hun er ferdig med studier? Jeg hadde aldri klart å være i et forhold med en slik aldersforskjell selv. Det du må gjøre er å kjenne på din magefølelse. Det er det som er viktigst i relasjonene som du har til de som du tenker på å bli kjæreste med. Jeg er i jobb, men driver også med studier på nett. Fyren jeg faller for er to år yngre enn min far. Det er jo veldig spesielt. Men om man hadde stilt de ved siden av hverandre, hadde man aldri tippet det. Ikke bare utseende messig, men alt! Han spiller aktivt fotball og er glad i trening og livsstil. Han elsker å ta seg øl med gutta osv. Han virker akkurat som meg selv. Eneste som er i veien er det tallet lissom. Hadde jeg ikke visst alderen hans, hadde det på en måte ikke vært et problem! Åh det er er så vanskelig. Går jo ikke an og bare legge det fra seg heller? Anonymous poster hash: 79483...6a6
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. august 2013 #17 Skrevet 28. august 2013 Jeg er i jobb, men driver også med studier på nett. Fyren jeg faller for er to år yngre enn min far. Det er jo veldig spesielt. Men om man hadde stilt de ved siden av hverandre, hadde man aldri tippet det. Ikke bare utseende messig, men alt! Han spiller aktivt fotball og er glad i trening og livsstil. Han elsker å ta seg øl med gutta osv. Han virker akkurat som meg selv. Eneste som er i veien er det tallet lissom. Hadde jeg ikke visst alderen hans, hadde det på en måte ikke vært et problem! Åh det er er så vanskelig. Går jo ikke an og bare legge det fra seg heller?Anonymous poster hash: 79483...6a6 Som sagt, det er din magefølelse som er det aller viktigste her.
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2013 #18 Skrevet 28. august 2013 En mann på 41 som ikke har barn? Har han aldri vært i et langvarig forhold? Pass på så du ikke får en umoden guttunge som aldri ble voksen. Du kommer garantert til å bli lei av at øl og fotball med gutta er mer moro enn kosekveld hjemme med deg...
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #19 Skrevet 28. august 2013 En mann på 41 som ikke har barn? Har han aldri vært i et langvarig forhold? Pass på så du ikke får en umoden guttunge som aldri ble voksen. Du kommer garantert til å bli lei av at øl og fotball med gutta er mer moro enn kosekveld hjemme med deg...Det er da mange som velger å ikke få barn.Anonymous poster hash: cf5f8...f64 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #20 Skrevet 28. august 2013 Så når du er 50, midt i livet i din beste alder... Så må du passe på en bestefar på 80 som går med bleier og ligger på sykehjem... Jaja. 10 år mellom meg og mannen. Det holder. 15-20 år, daddy-issues!Anonymous poster hash: 3a9e4...6c7 Man kan vel si hva man vil om alderforskjell, selv om nada kunnskap til hvem vi er og hvordan vi har det i lag. Vi har samme verdier, og fungerer sammen på alle plan - og begge vært ute i en vinterstorm tidligere, og har mye erfaringer vi kan dele, både mye av det samme og delte meninger.. Når han er 80 år så vil han heller bli kriminell enn å bli boende på norsk sykehjem, med dusj en gang i måneden og bli boende på en dass.. Mye rare dømmende mennesker som sitter forran en pc på KG og skriver - og dømmer opp og ned, uten noe vitende om andre menneskers holdninger eller forhold... ! Det syns jeg virkelig er knall bra.. ( ironisk ment, om du skjønner ironi )! Anonymous poster hash: ff3bf...6e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå