Semydfe Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Jeg har så smått begynt å gjøre klar sykehusbaggen, og lurer på om jeg har tenkt på alt... Hva hadde du med deg? - Til deg selv og til baby.
Gumman87 Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Til meg: to ammesingleter, 3 kosebukser, t-skjorte, hettegenser, undertøy, crocs, toalettsaker, litt sminke, energidrikke, helsekort, iPad (ble veldig lite brukt) Til baby: sparkebukse, body, en liten jakke, helseteppe og søte små tøfler ( dette var det babyen reiste hjem i. Fikk bodyer, bleier og alt annet baby trengte på sykehuset. Fikk utlevert en kasse med mye forskjellig oppi til baby)
Sunshower Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Jeg pakket ikke bagen selv da, da jeg ble lagt inn litt brått. Samboer og min mor pakket for meg, og da fikk jeg: - toalettsaker. - undertøy. - to joggebukser. - tre singletter. - en litt stor joggegenser, med glidelås. - hjemreise antrekk. - crocs. - hjemreise antrekk til baby (ett i str.50 og ett i str.56) Det jeg savnet var ammebh, og ikke minst ammeinnlegg. For fytti grisen å jeg lakk.... Jeg brukte sykehusets klær til baby, og suste for det meste rundt i sykehusskjorte (uten bh, da ingenting passet..), joggebukse, crocs, og av og til joggegenser selv. Skikkelig lekkert.....
plix Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Ettersom jeg ikke hadde noen idé om hva jeg trengte med meg, så var slike tråder veldig nyttige for meg. Ble lagt inn brått selv, men heldigvis hadde jeg fått det for meg dagen før at "ay shit, bør pakke en liten basicbag!"- heldigvis Jeg hadde ingen peiling på ammeBH og ammeinnlegg, og generelt den rekken der. Hadde kjøpt inn 2 ammeBH, men på sykehuset merket jeg fort at jeg skulle hatt med flere- om ikke annet ammeinnlegg som ikke var ull i tillegg.. Så derfor en huskeliste til neste gang (om vi får flere): 1 ekstra eske med Libero ammeinnlegg, ammeBH som er stor nok. 1 cup over normalstørrelse var for lite i denne omgangen. Til baby: -Reiseklær til hjemreise -lue, utedress/ullklær i merinoull eller annet, body, bukse/strømpebukse, små votter, ullsokker, bilsete (her spiller årstiden inn for mengde lag med klær selvsagt) -Et par bodyer og andre klesplagg som en bukse, en strømpebukse (brukte sykehusets klær under oppholdet der, disse ble lite bruk for igrunn) -Et helseteppe (fikk bruk for til hjemreise bare, men ikke et must) -Gulpeklut (til hjemreisen for vår del) -Smokk (fikk ikke bruk for, men kjekk å ha med i tilfelle) Til den nybakte mor: -Toalettsaker (shampoo/balsam, sminke, deodrant, hårbørste, tannbørste+tannkrem, bind- store. Sykehuset hadde egne da) -Lester og slippers/innesko -Romslige bukser -Ammesingleter og vanlige singleter, overdeler som cardigans -Truser og sokker -Ammebh og ammeinnlegg (som nevnt, jeg hadde bare i 2 par i ull- de ble vasket og tørket hele tiden på sykehuset.. aldri mer) -Hjemreiseklær (egentlig ikke viktig, men fant frem et eget antrekk som var behagelig og litt "finere på det" enn det jeg brukte på sykehuset) Diverse: -Vannflaske og saft (hadde med Fun) -Kamera -Mobil -Lader til kamera og mobil -Kontanter og pengebok -Et par bleier og tørkeservietter (ikke våtserviettene) -Brystvortekrem (denne var jeg veldig glad jeg tok med)
ara Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Til meg selv: - Et par romslige bukser - Et par singletter - Cardigan - Hettejakke - Morgenkåpe (Fikk ikke bruk for) - Amme-bh - Ammeinnlegg - Bind (Fikk ikke bruk for, fordi de hadde alle slags bind på sykehuset) - Sokker - Gode truser/boxere (Du får noen delikate nettingtruser etter fødselen, men personlig synes jeg mine egne var best) - Drikkeflaske - Toalettsaker - Lader til mobil og evt kamera - Penger - Helsekortet Til baby: - Et par sett med klær (fikk låne på sykehuset også men de klærne er slitte og ikke særlig pene. I tilegg var gutten såpass stor at sykehusklærne var i minste laget) - Hjemmeheklet teppe - Smokk (Ikke populært på mitt sykehus)
Gjest Tekola Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Til meg, som jeg fikk bruk for: Noen ammesingleter, en fleecegenser, kosebukse, stort og behagelig undertøy, amme-bh, innesko, minipc (lite brukt), ladere, kamera, mobil, lommebok, helsekort, toalettsaker (deo, hårbørste, sjampo, tannkrem og tannbørste), dopapir (deilig og mykt, i stedet for det litt harde de hadde der ) Til meg, som jeg ikke fikk bruk for: Bok, hårføner, håndkle (ble anbefalt å ha med, men de hadde helt fine på barselhotellet) Til baby: Hjemreisetøy Fikk et nydelig heklet teppe av bestevenninnen min mens vi var på barselhotellet Neste gang skal jeg definitivt ha med mer av egne klær til baby, for jeg trivdes ikke med de alt for store og utvaskede sykehusklærne.
Longgone Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 -Helsekort -Toalettsaker -iPad - 2 singletter - Joggebukse - Mammabukse - Boksere/hotpants - Ammebh - Slippers Baby: - En body i 50 og en i 56 - Strømpebukse - Hentesett - Smokk
MiniMjau Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Observerte flere mødre og nyfødte ute på tur med baljene utenfor pasienthotellet på ullevål. I sterk sol. Mamma beskytteE babyen mot sol med et ukeblad. n paraply som beskyttelse mot sola hadde vært smart å ha.
Yesterday Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 Hvor mye brukte dere som har født teppet til babyen på sykehuset? Hvis du ikke har et ekstremt godt sovehjerte så anbefaler jeg ørepropper. Plutselig kan nabobabyen gråte masse når du vil sove, eller at nabodama snorker mye. Jeg skal ha med meg energidrikke (eks redbull) og kjeks. Energidrikke anbefales veldig sies det da det kan gi den fødende et energikick hvis hun har hatt veer i masse timer. Kjeks regner jeg med er lettere å spise enn brødskiver ol. hvis jeg blir litt sulten under fødselen. Har pakket (i går) til babyen: - To bodyer i hver størrelse 50 og 56. - To strømpebukser - Votter (termin i slutten av okt) - To luer - Bilstolposen - Smokk Til meg: - To joggebukser - 2-3 singletter - To Soft BH'er (isteden for amme-BH) - To vide gensrer - To par sokker - Store truser - Innesko - Ørepropper - Toalettsaker - Ammeinnlegg (ikke pakket de av ull ennå, men skal ha med engangs og, og bruke de sammen med de av ull) Ikke pakket ennå pga for tidlig: - Energidrikke og kjeks - Mobillader - Lommeboka - Helsekortet Kan hende at jeg har glemt noe
Semydfe Skrevet 28. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 28. august 2013 Takk for mange gode tips! Ser at jeg hadde tenkt på det meste fra før, men fikk med meg et og annet nytt også :-)
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 Jeg var kjempesulten etter fødselen, neste gang skal jeg ta med energibarer og annen næring ment de som har trent hardt. Anonymous poster hash: e0711...c33
Sunshower Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Hvor mye brukte dere som har født teppet til babyen på sykehuset? Hvis du ikke har et ekstremt godt sovehjerte så anbefaler jeg ørepropper. Plutselig kan nabobabyen gråte masse når du vil sove, eller at nabodama snorker mye. Hvilket teppe tenker du på? Men er det så lurt med ørepropper da? Jeg synes det høres litt skummelt ut jeg da, vil jo høre min egen baby klart og tydelig dersom det skulle være noe. Jeg delte rom siste natten min på barsel. Babyen til denne damen gråt endel, men var ikke så vanskelig å delvis blokkere det ute synes jeg. Jeg sov nå hverken godt eller tungt på sykehuset uansett jeg da.
kaprifolen Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Til meg: to ammesingleter, 3 kosebukser, t-skjorte, hettegenser, undertøy, crocs, toalettsaker, litt sminke, energidrikke, helsekort, iPad (ble veldig lite brukt) Til baby: sparkebukse, body, en liten jakke, helseteppe og søte små tøfler ( dette var det babyen reiste hjem i. Fikk bodyer, bleier og alt annet baby trengte på sykehuset. Fikk utlevert en kasse med mye forskjellig oppi til baby) Fødte du i Finland? Babyboksene deres er jo geniale! 1
Yesterday Skrevet 29. august 2013 #14 Skrevet 29. august 2013 Hvilket teppe tenker du på? Men er det så lurt med ørepropper da? Jeg synes det høres litt skummelt ut jeg da, vil jo høre min egen baby klart og tydelig dersom det skulle være noe. Jeg delte rom siste natten min på barsel. Babyen til denne damen gråt endel, men var ikke så vanskelig å delvis blokkere det ute synes jeg. Jeg sov nå hverken godt eller tungt på sykehuset uansett jeg da. Flere har nevnt her at de hadde med seg helseteppe eller annet babyteppe på sykehuset Jeg lurer på om det er noe poeng i det, de har vel tepper og dyner på sykehuset? Jeg sover med ørepropper hver eneste natt, men hører allikevel at samboer snorker og våkner ofte av det, ørepropper demper bare lydene, men de fjerner lyder som er utenfor rommet (ganske greit på et sykehus hvis noen som føder hyler i et naborom eller annen action på gangen). Ørepropper og hørselvern er ikke det samme Samboer står opp i 5 tiden pga jobb og slår gjerne på tv eller musikk, og hvis jeg ikke hadde øreproppene så hadde det vekket meg. Med ørepropper hører jeg hverken tv eller musikk, men hører som sagt at han snorker. Er ganske sikker på at man hører babyskrik som er en mye høyere lyd enn snorking (som regel, hehe). Men nå er jeg en person som våkner veldig lett av lyder. Men er jo bare å teste det om man er usikker, har lest de her inne i andre tråder som har skrevet at de angret på at de ikke hadde med seg ørepropper på sykehuset
Gjest Tekola Skrevet 29. august 2013 #15 Skrevet 29. august 2013 Vi brukte helseteppene som var der på barselhotellet og teppet vi fikk i gave på vei hjem. Kommer nok til å ha med eget neste gang, for at det skal føles mer personlig og eget
ara Skrevet 29. august 2013 #16 Skrevet 29. august 2013 Man får tepper og dyner på sykehuset, men jeg synes det er mye hyggeligere å bruke det som er babyen sitt, som han skal bruke hjemme også Mye mer personlig. Også er det jo ekstra gøy når man har laget det selv Jeg hadde ikke turt å ha med ørepropper, men nå er ikke jeg så ekstremt var på lyder Delte rom med 4 skrikeunger sist.. I tilegg er barsel og fødeavdelinger som regel ikke vegg i vegg så hyling fra andre fødende skal du nok ikke tenke på! Men vi er alle forskjellige
Yesterday Skrevet 29. august 2013 #17 Skrevet 29. august 2013 Trur at barsel og føden er sammen hvor jeg skal føde. Uten ørepropper vil det bli tre døgn på sykehuset med null søvn for min del, selv etter en slitsom fødsel. Har hatt søvnproblemer i mange år så kjenner meg selv. Skal jo måtte klare å ta meg av babyen både på sykehuset og når jeg kommer hjem. Våkner garantert av babyen jeg
Schadenfreude Skrevet 29. august 2013 #18 Skrevet 29. august 2013 Jeg hadde med energibarer og sjokolade Og det fikk jeg VELDIG god bruk for, jeg kom ned på barsel etter middagstid (altså, etter 13) og hadde da ikke spist noe siden middagen dagen før. Ikke kunne de skaffe noe heller før kveldsmaten kom. Vi hadde med et par sett tøy til babyen, et par tynne luer og et teppe bestemora hadde strikket.
Gjest Maman Skrevet 29. august 2013 #19 Skrevet 29. august 2013 Neste gang skal jeg ta med flere klær til meg selv (masse svette og blod som søler til klærne),sist hadde jeg med to sett og det var altfor lite. Skal også ta med eget teppe til baby fordi det er koseligst, og jeg skal sørge for å ta med gode, varme klær til baby. Sist hadde vi kun med klær i bomull(fikk masse strikkeklær,men ikke før senere), og jeg fikk litt vondt av å se den lille spurveungen. Ville gjerne pakke henne inn i masse god ull husker jeg:) kommer selvfølgelig ann på årstiden men..
Charlie28 Skrevet 30. august 2013 #20 Skrevet 30. august 2013 Jeg vet at det første som skal oppi baggen denne gangen er eget toalettpapir. Jeg slet ikke med vondt i underlivet etter fødselen, men det harde og tynne toalettpapiret de har på sykehuset er ubehagelig å bruke uansett.. Anbefaler alle å ta med en toalettrull med lambi eller annet mykt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå