Gjest meandI Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Hei Jeg er ei jente på 18 år som nylig flytta for meg selv. Pga trang økonomi, har jeg ikke råd til å kjøpe alt jeg trenger til leiligheta. Har soffa, seng, og det meste av kjøkkenutstyr og hvitevarer. Men er enda en del jeg mangler; salongbord, TV, TV bord, spisebord m/stoler, fryser etc. Jeg lurer på om noen veit om det går an å få etableringstilskudd hos NAV som kan dekke dette? Selvsagt med å finne brukt billigst mulig! Akkurat nå er det ganske stusselig i leiligheta, og jeg skjønner ikke åssen jeg skal få råd til å kjøpt alt..
Gjest Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Sjekk finn.no torget/gis bort. Det er utrolig hva folk skal kvitte seg med ! 1
Gjest Naria Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Man kan ikke forvente å få alt på plass med en gang. De aller fleste må ta ting litt etter litt. Som Moose skriver kan det være lurt å sjekke finn for ting som gis bort. Du har jo det aller nødvendigste, så du lider jo på ingen måte noen nød. 1
Gjest meandI Skrevet 31. august 2013 #4 Skrevet 31. august 2013 Selvsagt tar det tid. Forventer ikke at alt skal komme på plass med en gang. Hadde ihvertfall vært greit å hatt et spisebord og et par stoler her, som jeg kan spise - og gjøre lekser ved. Hørt om etableringstilskudd før, så tenkte bare at det kanskje var mulig å få det. Ja, ser en del på Finn. Eneste er at det er vanskelig for meg å få henta ting. Har ikke bil, og jeg kjenner få her siden jeg er ny i byen. Takk for svar
Gjest Blondie65 Skrevet 31. august 2013 #5 Skrevet 31. august 2013 Sånn er det for alle som flytter første gang - man begynner med en tom leilighet. Et par stoler og et bord på IKEA koster ikke all verden og de har hjem transport. Tv bord koster heller ikke all verden.
shiva Skrevet 31. august 2013 #6 Skrevet 31. august 2013 Jeg fikk etableringstilskudd på 16.000 da jeg flyttet for meg selv for å kjøpe ting til leiligheten. Det er da 11 år siden, vet ikke om det fins lenger..
Sola^ Skrevet 31. august 2013 #7 Skrevet 31. august 2013 Me arva diverse av foreldre når dei bytta ut sitt heime. Blant anna ein gamalrosa hjørnesofa, ein sovesofa, og eit furu spisebord. Du får hinte til foreldre om at nå er det vel på tide at dei bytter ut møblene sine. Kanskje har dei noko ekstra møbler i kjelleren som du kan få eller låne.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #8 Skrevet 31. august 2013 Det kommer litt an på hva som er situasjonen din tror jeg. Kommer du fra en vanlig familie, fremdeles går på videregående og selv velger å flytte ut så tror jeg ikke du får noe tilskudd nei. Det er foreldrene dine som har forsørgerplikt for deg til du er ferdig med videregående. Om du er under barnevernstjenesten er det annerledes, da kan du få tilskudd for å etablere deg, og kanskje annen hjelp i en overgangsfase til voksenlivet. Anonymous poster hash: 270a4...1db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå