Gå til innhold

Piercing i Berlin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal på klassetur til Berlin snart, å da har jeg tenkt å ta piercing i navlen. Grunnen til at jeg vil gjøre det der borte er fordi det mest sannsynelig er billigere. Men jeg lurer på et par ting angående dette. Hvilke aldersgrense har di på piercing i tyskland/berlin? Vet noen hva prisen ligger på sånn ca? Og er det noen som kan anbefale et bra piercing studio sentralt i berlin?

En annen ting jeg lurer på er om noen vet om en piercing sjappe i stavanger/sandnes område sånn det er mulig å ta piercing i tragus og navlen når en er 15 år UTEN foreldre? Hvis ikke, hvor gammel? (16 uten?)

Hilsen meg :)

Anonymous poster hash: a26be...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har ikke noen konkrete tips, men da vi var i Berlin i sommer KRYDDE det av tatoveringssjapper og body art-butikker. Midt i turistisk sentrum finner du dem kanskje ikke, men i området Friedrichshain var det mange, i allefall.

Kanskje lurt å google litt på forhånd, det er typisk at man ikke finner det akkurat når man leter, mens når man ikke leter dukker de påå på hvert gatehjørne...

Ang aldersgrense vet jeg ikke, men kan ikke tro at det er aldersgrense på piercing i navlen når det ikke er det på piercing i øret? Jeg tok i leppa da jeg var 18, dette var i Nederland, ingen som spurte om legitimasjon da, i allefall.

Anonymous poster hash: ad17b...283
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok skuffe deg. Det er en absolutt aldersgrense på 16 år for tatoveringer og piercinger i Tyskland. For ungdom mellom 16 og 18 må det foreligge en skriftlig bekreftelse fra foreldrene. Akkurat hva som kreves av bekreftelse er jeg usikker på, men tas veldig seriøst ettersom det er flere foreldre som har saksøkt studioer som ikke har overholdt regelverket.

Det betyr ikke at det ikke finnes piercingstudioer som bryter lovverket, men jeg ville holdt meg langt unna dem av hygieniske grunner. De seriøse studioene blir regelmessig sjekket av myndighetene.

God tur til Berlin!

Anonymous poster hash: a1dfa...d29
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...