AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 I går kom datteren min på 11 hjem og fortalte at bestevenninnen hennes har fått lus. Såvidt jeg forstod skulle de på apoteket og ordne med lusekur og div. Hvor hysterisk bør jeg være mht besøk? Ser selvfølgelig gjennom håret til min datter (kjøpte lusekam i dag). Men ville dere ventet litt med evt. besøk? Jeg er litt sånn hysterisk når det gjelder lus... Hvor lenge ville dere evt. ventet? Anonymous poster hash: b7b37...926
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 To uker. Anonymous poster hash: de8a8...8a2
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Datteren din har sikkert lus hun også. 1
frøkna Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Datteren din har sikkert lus hun også. Hvorfor det? Jeg har aldri hatt lus selv om flere av mine venner på barneskolen hadde det. 1
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Hvorfor det? Jeg har aldri hatt lus selv om flere av mine venner på barneskolen hadde det. Hun har sikkert det nu da.
Trollmortil3 Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Man kan jo i barnehage/skole etter 1 kur. Har selv hatt ei jente som har hatt lus 2 ganger. Menst søstra og vi andre i huset fikk det ikke. Så dattera trenger nødvendigvis ikke ha fått det selv.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Jeg hadde gitt min datter en kur, tatt kur selv og holdt meg langt unna de til lusa var borte. Men nå er lus nesten mitt verste mareritt da. Grøsser bare av å tenke på detAnonymous poster hash: a4f5e...71e
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 De som tar lusekur uten å ha påvist lus er med på å gjøre lusa resistens før de vanlige lusemiddelene. Jeg hadde sjette med luse kam hver dag og ventet med overnatting før v venninne hadde tatt ferdig behandlingen. Her tok det 7-10 dager mellom to anbefalte kurer. Barnet mitt hadde sovet i sammen med venner når lus ble oppdaget. Gå beskjed til foreldre og til skolen. Ikke alle ble smittet og du kan også stille spørsmål om hvem som faktisk fikk det først.Anonymous poster hash: 918e7...f26 6
Gjest Ciegus Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Jeg hadde gitt min datter en kur, tatt kur selv og holdt meg langt unna de til lusa var borte. Men nå er lus nesten mitt verste mareritt da. Grøsser bare av å tenke på detAnonymous poster hash: a4f5e...71e Takk for at dere bidrar til å gjøre luseproblemet så mye verre! 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 TS her. Neida jeg kommer ikke til å gi min datter kur før hun eventuelt får lus. Såpass har jeg lest meg til. Anonymous poster hash: b7b37...926
siebaeo Skrevet 27. august 2013 #14 Skrevet 27. august 2013 (endret) Linicin kan vist lusa ikke bli resident mot siden den legger seg som et lag over lusa og mekanisk kveler den, ikke forgifter den.. Endret 27. august 2013 av siebaeo 1
La Guapa Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 Linicin kan vist lusa ikke bli resident mot siden den legger seg som et lag over lusa og mekanisk kveler den, ikke forgifter den.. Dette stemmer. Linicin er tusen ganger bedre enn å bruke kjemi som dreper lusa. Og det er veldig effektivt. Våre barn har fått lus av venner og søskenbarn flere ganger. Til slutt måtte vi kjøre to Linicinkurer på en uke på 9-åringen. Da sendte jeg ut sms til alle foreldrene til de hun er mest med om å sjekke ungene sine. Mange unger har lus uten at det blir oppdaget. Alle kjørte på med Linicinkur- og vips! Slutt på lus for alle. Lus er hæslig, men man kan ikke bli hysterisk ! Det holder å ta kuren og så er man smittefri! Jeg sjekker mine jevnlig med lusekam.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 De som tar lusekur uten å ha påvist lus er med på å gjøre lusa resistens før de vanlige lusemiddelene. Jeg hadde sjette med luse kam hver dag og ventet med overnatting før v venninne hadde tatt ferdig behandlingen. Her tok det 7-10 dager mellom to anbefalte kurer. Barnet mitt hadde sovet i sammen med venner når lus ble oppdaget. Gå beskjed til foreldre og til skolen. Ikke alle ble smittet og du kan også stille spørsmål om hvem som faktisk fikk det først.Anonymous poster hash: 918e7...f26 Bhg/skole har ikke lov å fortelle andre foreldre hvilke barn som har lus/hvem som hadde det først.Anonymous poster hash: 19f57...ab3
Gjest navnelapp Skrevet 28. august 2013 #17 Skrevet 28. august 2013 Ingen kan vite kven som fekk det først. Kvifor i alle dagar skal slik informasjon ut? Lusa brukar tre månader på å etablere seg slik at ein byrjar å klø, ein kan altså gå rundt med lus i tre månader før ein merkar noko som helst. Eg har lenge lurt på det der med resistens: Korleis kan lusa bli resistent mot eit middel som vert brukt i eit hår der lusa ikkje er? Det er det ingen som har vore i stand til å svare meg på.
siebaeo Skrevet 28. august 2013 #18 Skrevet 28. august 2013 Ingen kan vite kven som fekk det først. Kvifor i alle dagar skal slik informasjon ut? Lusa brukar tre månader på å etablere seg slik at ein byrjar å klø, ein kan altså gå rundt med lus i tre månader før ein merkar noko som helst. Eg har lenge lurt på det der med resistens: Korleis kan lusa bli resistent mot eit middel som vert brukt i eit hår der lusa ikkje er? Det er det ingen som har vore i stand til å svare meg på. Hehe, godt poeng!! For øvrig enig i hele innlegget. Når det gjelder lusebekjempelse synes jeg mye henger på bhg/skolen. De bør sørge for å oppfordre til kollektiv bekjempelse SAMTIDIG. Hvis enkeltfamilier sjekker og behandler til forskjellig tid skal det mye til for å bli helt kvitt det i en bhg for eksempel. Det vil bare gå på rundgang. Jeg forsøkte å informere og oppfordre vår bhg til dette da vi fikk det for andre gang på kort tid. Meeeen det tok sin tid før de fattet poenget
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #19 Skrevet 28. august 2013 Lus er ekkelt men ingen tragedie. Jeg foretrekker å få beskjed om at mine barns venner har lus sånn at jeg kan sjekke håret til barna, fremfor å plutselig oppdage at de har lus og etterpå få vite at det barnet de har overnattet mye hos hadde lus uten at noen fortalte oss det. Jeg fortalte det til foreldrene til mitt barns venner sånn at de fikk sjekket det. Barnehage og skole her sender ut felles informasjon til foreldrene om at det nå er oppdaget lus og at håret til barna bør sjekkes. Hvem som fikk lusa først, hvor det oppsto er jo helt umulig å fastslå. Og hvorfor skal man vite det, for å stigmatisere det barnet? Jeg husker ei jente på skolen min som ble kalt lusa og det må ha vært forferdelig for henne. Anonymous poster hash: 134ea...981
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå