AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 På meg så virker det som om småbarnsforeldre ikke forstår at single også har et liv? Det virker som om vi single blir sett ned på som kan gjøre hva vi vil, så jeg har rett og slett sluttet å si hva jeg gjør til de som er småbarnsforeldre. Hører heller på hva de må stri med. Jeg er kanskje lei meg fordi jeg ikke har møtt noen enda, men det virker ikke som om de forstår det? De ser bare at jeg er fri som fuglen og savner det selv. Og jeg savner deres liv. Men det de ikke forstår er at jeg må kanskje være sosial og med om jeg skal møte noen? Når jeg er sosial, kan noen av de småbarnsforeldrene jeg kjenner bli misunnelige på meg fordi jeg kan gå på fest, og de kan ikke fordi de ikke har barnevakt, eller ork... Anonymous poster hash: ee2c4...dfd 2
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Blir du ikke lei av å lage de her singeltrådene? 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Blir du ikke lei av å lage de her singeltrådene? Kan du ikke bare svare på spørsmålet mitt? Hvorfor skal jeg gå rundt å ha dårlig samvittighet fordi noen er opptatt med små barn? Anonymous poster hash: ee2c4...dfd
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Kan du ikke bare svare på spørsmålet mitt? Hvorfor skal jeg gå rundt å ha dårlig samvittighet fordi noen er opptatt med små barn? Anonymous poster hash: ee2c4...dfd Det vi burde diskutere er hvorfor du har det. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Det vi burde diskutere er hvorfor du har det. Ja, ok. Jeg tør nesten ikke si noe om meg selv lenger, fordi jeg får så ekle svar ...... Om jeg sier at jeg sov dårlig en natt, får jeg bare svar som at "Sov DU dårlig? Du som ikke har barn har ingen grunn til å klage på dette med å sove dårlig!" Om jeg sier at jeg sov godt en natt, sier de "Du er heldig som sov godt en natt - det har vi aldri mulighet til!" Om jeg sier at jeg må tidlig opp på jobb, får jeg bare høre at jeg ikke har noe å klage på som har små barn som våkner kl.5 Om jeg sier at jeg er sliten etter jobb en dag, får jeg til svar som at "Prøv å være sliten etter jobb når du må hente barn i barnehagen!" Om jeg forteller noe positivt som at jeg var sosial en helg, blir småbarnsforeldrene sure på meg... Om jeg forteller at jeg ofte kjeder meg på kveldstid og i helger, får jeg til svar at jeg er heldig som kan kose meg alene om kvelder og helger. Om jeg har personlige problemer - da får jeg remsa om at DE har personlige problemer de. Så hele tiden føler jeg at jeg må veie mine ord, fordi det blir bare vridd om uansett hva jeg sier. Tør ikke gjøre noenting ut av livet mitt snart, siden de får meg til å føle dårlig samvittighet hele tiden. Jeg vil iallfall understreke at vi single og barnløse også har et liv, selv om det ikke er et liv i småbarnsforeldres øyne. Anonymous poster hash: ee2c4...dfd 15
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Hvis det her er venner av deg, så er det veldig tydelig at vennskapet er kun på deres premisser og at de ikke mener du har et liv/skråsted at de er likere enn deg. Det blir opp til deg å avgjøre: 1. Gidder jeg de her menneskene mer? Og da blir greia å sette dem subitlt på plass. 2. Kutte dem ut med en beskjed om at du er skitlei sytinga deres over et liv de valgte selv. 12
Majott Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Gidder du virkelig å ta deg nær av slike ting?
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Gidder du virkelig å ta deg nær av slike ting? Jeg har fått en del av de der tingene slengt i trynet selv og det er himla irriterende. 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Ja, jeg vet hva jeg må gjøre, men i det siste har jeg hatt lite kontakt med disse som er værst. Det er svigerinne og bror, og et par venninner. Ja, jeg tar meg nær av dette, da jeg tar det veldig personlig og bokstavelig. Henger meg veldig opp i dette. Anonymous poster hash: ee2c4...dfd
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Jeg har fått en del av de der tingene slengt i trynet selv og det er himla irriterende. Irriterende er bare fornavnet! Anonymous poster hash: ee2c4...dfd
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Irriterende er bare fornavnet! Anonymous poster hash: ee2c4...dfd Vel, man lærer seg å ta igjen og ikke minst at har man planer en kveld, så forandres ikke de bare fordi de ringer. Uansett hva det er for noe. Nok av typen "hadde ikke noe å gjøre, så jeg tenkte på å stikke innom deg", på en lørdagskveld og så ødelegger de hele kvelden med å sitte og snakke om sitt.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Du må bare spørre dem hvorfor de valgte å ta imot sædspruten inne i vaginaen sin. De burde ha forstått at dette ville medføre hardt arbeid, og noen våkne netter. Du kan gi dem kondomer slik at de slipper dette i framtiden.
Marie90 Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Hvis svarene virkelig er så konsekvent negative som du beskriver her (uten unntak...) så har du bare dårlige venner. Jeg har flere venner med barn og det høres ikke slik ut i det hele tatt. Jeg har også single venner, er vel naturlig å ha en variert omgangskrets... 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #14 Skrevet 27. august 2013 Ja, ok. Jeg tør nesten ikke si noe om meg selv lenger, fordi jeg får så ekle svar ...... Om jeg sier at jeg sov dårlig en natt, får jeg bare svar som at "Sov DU dårlig? Du som ikke har barn har ingen grunn til å klage på dette med å sove dårlig!"Om jeg sier at jeg sov godt en natt, sier de "Du er heldig som sov godt en natt - det har vi aldri mulighet til!" Om jeg sier at jeg må tidlig opp på jobb, får jeg bare høre at jeg ikke har noe å klage på som har små barn som våkner kl.5Om jeg sier at jeg er sliten etter jobb en dag, får jeg til svar som at "Prøv å være sliten etter jobb når du må hente barn i barnehagen!" Om jeg forteller noe positivt som at jeg var sosial en helg, blir småbarnsforeldrene sure på meg...Om jeg forteller at jeg ofte kjeder meg på kveldstid og i helger, får jeg til svar at jeg er heldig som kan kose meg alene om kvelder og helger. Om jeg har personlige problemer - da får jeg remsa om at DE har personlige problemer de. Så hele tiden føler jeg at jeg må veie mine ord, fordi det blir bare vridd om uansett hva jeg sier. Tør ikke gjøre noenting ut av livet mitt snart, siden de får meg til å føle dårlig samvittighet hele tiden. Jeg vil iallfall understreke at vi single og barnløse også har et liv, selv om det ikke er et liv i småbarnsforeldres øyne. Anonymous poster hash: ee2c4...dfd Må du klage så mye da? Jeg går aldri rundt og gnager om hvor sliten jeg er, hvor lite søvn jeg får, eller hvor kjedelig jeg har det selv om livet til tider suger. Må innrømme at jeg blir litt småprovosert av å høre barnløse klage på småting. En på jobb klaget h m dagen på at hun var såååå sliten. Hvorfor? Hun hadde solet seg...Anonymous poster hash: 95752...f6d 2
Alvina Skrevet 27. august 2013 #15 Skrevet 27. august 2013 Når de våkner, har de en liten baby og kanskje en smårolling som surver også smiler, som de kan spise frokost sammen med, de trenger bare stå opp en halv time før eller legge seg tidligere og ikke sufre på kg, si at det har ikke du hver morgen og at du selv må stå for å lage din egen kaffe alene. Be de slutte å klage, spør om de angrer på at de har barn eller om de bare er ambivalent i forhold til sitt tidligere singeliv? (men husk da vil de bli fornærmet)
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #16 Skrevet 27. august 2013 Må du klage så mye da? Jeg går aldri rundt og gnager om hvor sliten jeg er, hvor lite søvn jeg får, eller hvor kjedelig jeg har det selv om livet til tider suger. Må innrømme at jeg blir litt småprovosert av å høre barnløse klage på småting. En på jobb klaget h m dagen på at hun var såååå sliten. Hvorfor? Hun hadde solet seg...Anonymous poster hash: 95752...f6d Det finnes mange grunner til at folk blir slitne, hva vet du feks om psyken til denne damen eller søvnvanene? Jeg blir provosert av å høre folk med barn klage på småting. Deres slitenhet er selvforskyldt.Anonymous poster hash: 059a5...9fb 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #17 Skrevet 27. august 2013 Jeg skjønner deg godt jeg TS, det er vanvittig irriterende og sårende at det du føler, enten det er sliten og lei eller glad fordi du kan ta deg en fest, ikke er viktig i forholde til de "stakkars" småbarnsforeldrene som har så mye mer å stri med. Jeg har det sånn selv, jeg er ikke singel, men vi har ikke barn enda. En ferie vi var på besøk hos svigers kom ikke hjem til dem før seint på kvelden/natta og sov maks 3 timer den natta. Da morgenen kom og barna til min manns søster vekket oss tidlig, stod vi opp og spiste frokost med dem, var blide og koste oss med de små. Etter lunsj ble vi naturlig nok trette, etter lang reise og lite søvn, og sa ifra at vi tok oss en liten lur. Barna til min manns søster var da ute og lekte. ca. 5 min etter at vi hadde lagt oss tar søsteren hans og hennes mann barna med inn for å leke der. Det er tre barn i barnehagealder og de var ikke akkurat rolige. Vi sov på rommet som er nærmest stuen og vi hørte alt av lek som foregikk. Det var vanvittig frustrerende å ikke en gang få ta seg en halvtimes lur når man er så trett fordi barna måtte inn å leke. Hva med at de kunne leke ute en liten stund til (det var fint vær) slik at det var litt roligere i huset når vi hvilte? i tillegg fikk vi høre hele dagen at "vi kunne jo ikke være så trette, vi hadde jo ikke barn!" og "vi står opp 05-05.30 hver dag vi, og vi er IKKE trette". Personlig syns jeg dette var en smule frekt og hensynsløst, da de visste at vi hadde sovet dårlig. Hadde det vært meg så hadde jeg tatt hensyn de 30 minuttene til min søster og hennes mann hadde hvilt, såpass respekt har jeg for andre mennesker. Nå er det riktig nok bare min manns søster og hennes mann som holder på sånn, å se ned på oss som ikke har barn fordi vi er slitne en dag eller klager over at vi har dårlig tid til å gjøre det vi vil etc. Vi jobber fulltid begge to og har ikke alltid tid til å gjøre det vi vil, men vi har jo ikke barn, så hvordan kan det være et problem? Og til AB over her, det handler ikke om at vi, eller TS, klager hele tiden. Dette er ting som kommer opp i normale samtaler med mennesker man kjenner godt, man forteller om sitt liv og de forteller om sitt. Hva er det du ikke forstår med det? Det er ikke hver dag man smiler fra øre til øre og alt er perfekt.. Anonymous poster hash: 261f3...8b5 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #18 Skrevet 27. august 2013 Jeg skjønner deg godt jeg TS, det er vanvittig irriterende og sårende at det du føler, enten det er sliten og lei eller glad fordi du kan ta deg en fest, ikke er viktig i forholde til de "stakkars" småbarnsforeldrene som har så mye mer å stri med. Jeg har det sånn selv, jeg er ikke singel, men vi har ikke barn enda. En ferie vi var på besøk hos svigers kom ikke hjem til dem før seint på kvelden/natta og sov maks 3 timer den natta. Da morgenen kom og barna til min manns søster vekket oss tidlig, stod vi opp og spiste frokost med dem, var blide og koste oss med de små. Etter lunsj ble vi naturlig nok trette, etter lang reise og lite søvn, og sa ifra at vi tok oss en liten lur. Barna til min manns søster var da ute og lekte. ca. 5 min etter at vi hadde lagt oss tar søsteren hans og hennes mann barna med inn for å leke der. Det er tre barn i barnehagealder og de var ikke akkurat rolige. Vi sov på rommet som er nærmest stuen og vi hørte alt av lek som foregikk. Det var vanvittig frustrerende å ikke en gang få ta seg en halvtimes lur når man er så trett fordi barna måtte inn å leke. Hva med at de kunne leke ute en liten stund til (det var fint vær) slik at det var litt roligere i huset når vi hvilte? i tillegg fikk vi høre hele dagen at "vi kunne jo ikke være så trette, vi hadde jo ikke barn!" og "vi står opp 05-05.30 hver dag vi, og vi er IKKE trette". Personlig syns jeg dette var en smule frekt og hensynsløst, da de visste at vi hadde sovet dårlig. Hadde det vært meg så hadde jeg tatt hensyn de 30 minuttene til min søster og hennes mann hadde hvilt, såpass respekt har jeg for andre mennesker. Nå er det riktig nok bare min manns søster og hennes mann som holder på sånn, å se ned på oss som ikke har barn fordi vi er slitne en dag eller klager over at vi har dårlig tid til å gjøre det vi vil etc. Vi jobber fulltid begge to og har ikke alltid tid til å gjøre det vi vil, men vi har jo ikke barn, så hvordan kan det være et problem? Og til AB over her, det handler ikke om at vi, eller TS, klager hele tiden. Dette er ting som kommer opp i normale samtaler med mennesker man kjenner godt, man forteller om sitt liv og de forteller om sitt. Hva er det du ikke forstår med det? Det er ikke hver dag man smiler fra øre til øre og alt er perfekt.. Anonymous poster hash: 261f3...8b5 Huff ja! Du ble irritert fordi barna ikke kunne holde seg ute når du skulle sove midt på dagen ))) Er du ironisk nå? Hadde du hatt barn, hadde du måttet stå opp tidlig, og IKKE kunnet sove midt på dagen! Da måtte du ha passet barna også da ) Anonymous poster hash: 621e0...fd0
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #19 Skrevet 27. august 2013 Dette tror jeg ikke handler om singel/ikke-singel eller barn/barnløs, men heller om mennesketyper som liker å rakke ned på folk som lever livet på andre måter enn seg selv.Anonymous poster hash: d168e...4d9 6
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #20 Skrevet 27. august 2013 Dette tror jeg ikke handler om singel/ikke-singel eller barn/barnløs, men heller om mennesketyper som liker å rakke ned på folk som lever livet på andre måter enn seg selv.Anonymous poster hash: d168e...4d9 Det er det faktisk ikke, man møter en del rare holdninger som voksen singel. Fra alle slags mennesker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå