Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange sider leser du på en time? Jeg leser ca. 20 sider i løpet av en time.

Anonymous poster hash: 6bcc7...a4d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor lettlest boka er, om det er norsk eller engelsk, og om historien er spennende og godt skrevet. Men leser vel ca 50-60 sider på en time hvis boka er fengende :)

Skrevet

Jeg har aldri tenkt på å ta tiden. Men er enig med NumberSix, det kommer både an på handlingen i boka og hvilket språk den er skrevet på. Og er det faglitteratur har det hendt at jeg har stirret på den samme siden i en times tid. *host*

Skrevet

Hmm...godt spørsmål, sist jeg kan huske å ha "tatt tiden" på en roman var The Dispossessed av Ursula le Guin, brukte litt i underkant av tre timer på den. Min utgave har 336 sider, så det blir litt over 110 sider i timen. Jeg synes imidlertid at den boka var helt vilt spennende og fengende, og jeg kan neppe lese hva som helst i det tempoet ;)

Skrevet

har oppdaget at hvis det er diverse skolepensum så leser jeg i gjennomsnitt den samme setningen om og om igjen på ca en time...

• Liker 3
Skrevet

Hmm...godt spørsmål, sist jeg kan huske å ha "tatt tiden" på en roman var The Dispossessed av Ursula le Guin, brukte litt i underkant av tre timer på den. Min utgave har 336 sider, så det blir litt over 110 sider i timen. Jeg synes imidlertid at den boka var helt vilt spennende og fengende, og jeg kan neppe lese hva som helst i det tempoet ;)

Åh, jeg elsker Ursula Le Guin, hun skriver så fantastisk bra! Pussig nok har jeg ikke lest denne - enda jeg har den liggende! :)

Skrevet

Kan legge til at jeg leste A Suitable Boy på 2 dager, den er omtrent 1500 sider, så jeg gjorde ikke så mye annet den helgen ;) Men da var jeg "ung og sprek", ville nok brukt atskillig lengre tid nå!

Skrevet

Åh, jeg elsker Ursula Le Guin, hun skriver så fantastisk bra! Pussig nok har jeg ikke lest denne - enda jeg har den liggende! :)

Enig, hun skriver helt magisk godt! Jeg hadde den boka på pensumlista i engelsk litteratur i fjor og jeg ble helfrelst, satt med frysninger fra start til slutt. Håper du vil like den også :)

• Liker 1
Skrevet

Enig, hun skriver helt magisk godt! Jeg hadde den boka på pensumlista i engelsk litteratur i fjor og jeg ble helfrelst, satt med frysninger fra start til slutt. Håper du vil like den også :)

Tror du inspirerte meg til å begynne på den nå, passer bra, ble akkurat ferdig med en bok :)

Gjest Wanderlust
Skrevet

Aner ikke. Alt jeg vet at er at er boka spennende så klarer jeg faen meg aldri å legge meg. Må nøye planlegge når jeg skal starte på en bok for ikke å la det gå ut over alt annet som må gjøres.

Skrevet

Dagens observasjon: Buffy-tegneserier går betydelig fortere å lese enn Platons Republic. Rart med det.

Tror du inspirerte meg til å begynne på den nå, passer bra, ble akkurat ferdig med en bok :)

Passer veldig godt i høstmørket med en stor kopp te til. Kos deg :)

• Liker 1
Skrevet

Dagens observasjon: Buffy-tegneserier går betydelig fortere å lese enn Platons Republic. Rart med det.

Passer veldig godt i høstmørket med en stor kopp te til. Kos deg :)

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...