AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Venninnen min er sortruss i år, og hun gruer seg så! Alle vennene er blåruss osv, (inkl. meg), og hun er redd for frekke kommentarer osv. Hun mener at det ikke er "bra nok" i andres øyne å være sortruss på vestkanten i byen. Er dette sant? Har det alltid vært slik? Er det normalt å grue seg for å bli sortruss?? Anonymous poster hash: d76a1...3b6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Venninnen min er sortruss i år, og hun gruer seg så! Alle vennene er blåruss osv, (inkl. meg), og hun er redd for frekke kommentarer osv. Hun mener at det ikke er "bra nok" i andres øyne å være sortruss på vestkanten i byen. Er dette sant? Har det alltid vært slik? Er det normalt å grue seg for å bli sortruss?? Anonymous poster hash: d76a1...3b6 Har vel mer å gjøre med det historiske. Russ var å feire at man hadde tatt artium og vi klar for universitetet eller høgskole, så dukket det opp egne skoler for økonomi og studenterlua ble introdusert i blått. Fremdeles symboliserte det å være klar for høyere utdanning. Grønn, sort osv kom kun som følge av misunnelse i de senere år og har ingen tradisjon eller tilknytning til studentlivet slik studenterlua symboliserer. For russelua er en studenterlue. Anonymous poster hash: edf7c...0ee 4
Neket Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Hva har dette med klær å gjøre? Fargen på russedressen? Om hun gruer seg så fælt, er det jo ingen feiringstvang 2
super-s Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 I Trondheim er det helt vanlig å være sortruss. På skolen min var vi flere sortruss en rødruss. Jada, noen sa at vi ikke var ekte russ, men det var ikke noe problem. Men har inntrykk av at det ikke er like vanlig i Oslo. Få henne til å drite i hva de andre sier! Russ er russ, og sortruss er like mye russ som rødruss nå. Det var kanskje ikke det i utgangspunktet, men vi er kommet til 2013. Jeg ville heller fokusert på å ha en morsom russetid!
skyflakes Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Vi er i august. Russetiden er i mai. Hun har masse av tid til å mentalt forberede seg på 3 uker med fyll.
Musaleem Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Kan hun ikke bare bestille rød russedress, da? Så er problemet løst.
Gamerfrue Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 det er jo forståelig når all den andre russen er et år eldre. Kjenner jo igjen frykten som jeg i hvert fall hadde mot de høyere klassetrinn fra barneskolen helt opp til videregående. Som svartruss tror jeg man kan ha følelsen av å bli sett ned på. Dessuten går det kanskje mest på hvordan russefeiringa har utviklet seg de siste årene. Det er drøyt fæle ting - det virker som om de som er russ tror russeklærne er en unnskyldning til å tenke med rævhullet. 2
flicka Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Det forstår jeg godt! Selv i den lille bygda hvor jeg gikk på skole bedrev vi terror mot svartrussen. Svartruss ER ikke ordentlig russ, så at de må tåle litt pes er ikke annet enn fair. Selvfølgelig skal alle ha en fin russetid uansett, og svartrussen på vår skole var med på leken og kriga tilbake, så det hele var egentlig bare gøy. Nå ser det imidlertidig ut som om russen på østlandet er litt mer dramatiske enn vi var, da. Men hun kan jo søke om å bli adoptivruss? Sånn at hun også får hatt enten rød eller blå bukse og få være med dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå