AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Sitter her og sliter med en reise vi skal på senere i høst, en helg i en by i Europa. Har litt klønete beliggenhet til hovedflyplassen og må ha korresponderende fly dit, og er avhengig av å finne ålreite tider på døgnet å reise. Ser at mange av sidene lenker til hverandre - skyscanner, gotogate osv. Den ene ber om 198 for servicepakke i tillegg til flyprisene og den andre ber om 298 (må man ha denne, får man ikke sitte ved hverandre hvis ikke?). Får ikke brukt MasterCard, må bruke VISA eller faktura (som har høyt gebyr). RIver meg i håret over alle alternativer og sider som dukker opp Ønsker meg en superenkel side som gir meg det jeg ber om og som helt enkelt tar betaling fra MasterCardet mitt og som ikke lopper meg for masse ekstra penger... ser at det er mange ulike sider å velge mellom og de er mer eller mindre forvirrende, men jeg skulle gjerne visst om en side som var enkel, trygg og billig Ambefalinger fra mer erfarne reisende? Anonymous poster hash: eb89e...7e9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Forresten, jeg trenger ikke booke hotell på samme side som fly, lurte på å booke på hotels.com for å få Welcome Rewards Anonymous poster hash: eb89e...7e9
Singha Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Jeg pleier bestille direkte fra flyselskapene.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Er det billigere? Ringer du dem eller booker du på nettsidene deres? Anonymous poster hash: eb89e...7e9
Singha Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 På nettsidene. Det er stort sett akkurat like billig som de andre stedene du ser på, det jeg har fått med meg. http://matrix.itasoftware.com/ pleier jeg å bruke for å finne ut akkurat hva jeg skal bestille (merk; du kan ikke kjøpe noen billetter via den websiden, det er kun et søkeverktøy).
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Vi bestiller alltid flybilletter direkte fra selskapene, og der samme med hotellene Mulig man kan spare noen kroner, mender føles veldig trygt! Anonymous poster hash: c3eb9...6a7
Mynona Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Ved å bestille direkte fra selskapene slipper du gebyret som gotogate osv skal ha. Men det er ikke alltid like enkelt å få satt sammen den sammen reisen hvis det er mange mellomlandinger har jeg erfart. Og derfor brukt supersaver osv i noen tilfeller. Det som også er tungvindt er at man må etterregistrere for å få flybonus.
Gjest Blondie65 Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Jeg har brukt Norwegian en del på fly og har også kjøpt deres fly og hotellpakke, Jeg har også brukt og er fornøyd med Expedia. Jeg har to dritt dårlige erfaringer med lavpris flyselskap så det blir det ikke noe av flere ganger.
Mynona Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 På nettsidene. Det er stort sett akkurat like billig som de andre stedene du ser på, det jeg har fått med meg. http://matrix.itasoftware.com/ pleier jeg å bruke for å finne ut akkurat hva jeg skal bestille (merk; du kan ikke kjøpe noen billetter via den websiden, det er kun et søkeverktøy). Den skal jeg bruke fremover
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 På nettsidene. Det er stort sett akkurat like billig som de andre stedene du ser på, det jeg har fått med meg. http://matrix.itasoftware.com/ pleier jeg å bruke for å finne ut akkurat hva jeg skal bestille (merk; du kan ikke kjøpe noen billetter via den websiden, det er kun et søkeverktøy). Prøvde den siden nå, på en rute jeg har sjekket opp tidligere i dag (3 strekninger, totalt rundt 2000,- kr). Med denne siden/de flyselskapene de samarbeidet med ble prisen for ÈN strekning over 7000,- kr... Så ville sjekket litt rundt direkte til flyselskapene også. Og forskjellige selskap. (skal sies at prisen jeg fant tidligere var med lavprisselskap, og denne fant fram BA osv) Anonymous poster hash: 129cd...b09
Singha Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Prøvde den siden nå, på en rute jeg har sjekket opp tidligere i dag (3 strekninger, totalt rundt 2000,- kr). Med denne siden/de flyselskapene de samarbeidet med ble prisen for ÈN strekning over 7000,- kr... Så ville sjekket litt rundt direkte til flyselskapene også. Og forskjellige selskap. (skal sies at prisen jeg fant tidligere var med lavprisselskap, og denne fant fram BA osv) Anonymous poster hash: 129cd...b09 Den søker ikke hos alle selskap nei, og ikke lavprisselskap overhodet. Det burde jeg nok presisert.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Takk den Matrix-tingen ga god oversikt. Finner at disse samle-booking-sidene stort sett har billigere turer, sas har billig innenlands men så fort jeg søker på for eksempel europeiske selskaper er turene fra Oslo dyre uansett, og i tillegg til innenlandsturen blir det altså enda dyrere. Anonymous poster hash: eb89e...7e9
Mynona Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Jeg har valgt å bestille f.eks ryanair eller Norwegian fra oslo til London og resten av ferien fra London. Hvis det er med mellomlanding da. For jeg synes ofte de blir veldig dyre når man bestiller reisen helt fra Oslo..
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Fikk ikke bestilt i går, gikk inn på samme side og samme søk i dag - og reisen er blitt 1000 kr dyrere over natten Varierer det fra dag til dag så jeg bør vente og bare følge med, eller blir det bare dyrere fra nå av? Reisen er i slutten av november, så det er en stund til da... Anonymous poster hash: eb89e...7e9
MissStiles Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 Bestiller alltid på hjemmesiden til flyselskapet jeg skal reise med og hotels.com. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 Hvorfor i all verden er det ikke et alternativ å betale med MasterCard??? Må velge enten bankaksess eller faktura, hvor avgifter tilkommer... Anonymous poster hash: eb89e...7e9
Glitnir Skrevet 29. august 2013 #17 Skrevet 29. august 2013 Hvorfor i all verden er det ikke et alternativ å betale med MasterCard??? Må velge enten bankaksess eller faktura, hvor avgifter tilkommer...Anonymous poster hash: eb89e...7e9 Kommer an på hvilke sider du booker på. Mange tar MasterCard. Grunnen til at noen ikke tar det er nok at det er dyrere for brukerstedet enn andre løsninger.
Glitnir Skrevet 29. august 2013 #18 Skrevet 29. august 2013 Ellers bruker jeg alltid en samlesøkeside som Finn eller Kayak for å finne ut hvilken side og flyselskap som er billigst. Bestiller så enten fra den billigste, eller helst fra selskapet selv dersom prisen ikke er så langt fra den billigste. Disse servicepakkene du skriver om ville jeg styrt langt unna med mindre du er meget uerfaren med å reise. De gir stort sett ikke noe mer enn det du selv kan gjøre/skaffe gratis gjennom kontakt med flyselskapet.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. august 2013 #19 Skrevet 29. august 2013 Hvorfor i all verden er det ikke et alternativ å betale med MasterCard??? Må velge enten bankaksess eller faktura, hvor avgifter tilkommer... Anonymous poster hash: eb89e...7e9 Fordi du ikke går direkte til flyselskapets sider. Gjør det, de fleste tar da mastercard.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå