Gå til innhold

Hva blander dere gresk yoghurt med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette lurer jeg på!

Jeg har til nå blandet med moste hasselnøtter og honning og synes det er digg, men jeg begynner å bli litt lei av det.

Kalorier er ikke noe problem for min del (spiser allerede for lite), men vil gjerne unngå veldig usunne ting (som sjokolade) da :)

Anonymous poster hash: 26cb1...e15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på!

Jeg har til nå blandet med moste hasselnøtter og honning og synes det er digg, men jeg begynner å bli litt lei av det.

Kalorier er ikke noe problem for min del (spiser allerede for lite), men vil gjerne unngå veldig usunne ting (som sjokolade) da :)

Jeg blander i litt kremfløte i den tyrkiske varianten om jeg ikke får tak i "Lindahls Rysk yoghurt" som har litt mer fett i.

I tillegg har jeg i litt vaniljepulver (ekte vaniljefrø) om jeg har.

Av bær er det absolutt best med ferske jordbær, deretter ferske blåbær - spesielt slike hagebær er godt.

Og så pleier jeg å bruke litt forskjellige nøtter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blander i litt kremfløte i den tyrkiske varianten om jeg ikke får tak i "Lindahls Rysk yoghurt" som har litt mer fett i.

I tillegg har jeg i litt vaniljepulver (ekte vaniljefrø) om jeg har.

Av bær er det absolutt best med ferske jordbær, deretter ferske blåbær - spesielt slike hagebær er godt.

Og så pleier jeg å bruke litt forskjellige nøtter.

Ah, okei. Men er mere fett lik mer kcal? Da er den kanskje noe for meg. Så jeg kan ikke blande kremfløte i gresk yoghurt?

Det er vel dårlig med jordbær og blåbær nå som det snart ikke er sesong for slikt lengre, men hva med kiwi da?

Hvilke nøtter bruker du som oftest? :)

Skrevet (endret)

Paranøtter, pekannøtter eller valnøtter er fin avveksling. Jeg topper det hele med ekte timianhonning medbrakt fra et par greske øyer etter sommerens små stopp hist og der ;)

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg foretrekker også "Lindahls Rysk yoghurt" :wow:

Har honning og pecan oppi, ikke så fryktelig spennende.

Honningen jeg bruker er forresten ikke skikkelig honning, men 50% flytende honning og 50% gransirup.

Endret av Alice123
Skrevet

Frø (Sesamfrø, linfrø, gresskarkjerner og solsikkekjerner) med litt honning på toppen <3 himmelsk!

Skrevet

Gresk og tyrkisk er så og si det samme. Jeg vet ikke forskjellen. Begge er vel 10% fett?

• Liker 1
Skrevet

Min favoritt er jordbær og flytende honning (jeg sjekket akkurat honningen jeg har nå, og det er en timian-, blomster- og furuhonning).

Kona mi er glad i gresk jogurt med bjørnebærgele. Og - dette er vel mer uvanlig - hun har av og til karve i. De fleste typer syltetøy egner seg, skulle jeg tro, og fordelen er at det ikke trenger å være sesong.

Et råd til: Du kan også knuse en kavring i jogurten og ha oppi det du ønsker (honning, bær, syltetøy etc.).

Skrevet

Jeg pleier å ha gresk yoghurt med havregryn, tørket frukt, nøtter og frø til frokost.

Anonymous poster hash: 17490...201
Skrevet

Jeg er veldig glad i havregryn dynket i eplejuice/eplemost, blandet med tyrkisk yoghurt og eplemos. Evt. bare med valnøtter og honning.

Skrevet (endret)

Gresk og tyrkisk er så og si det samme. Jeg vet ikke forskjellen. Begge er vel 10% fett?

Jeg vet ikke med tyrkisk, men her i Hellas får man gresk jogurt fra 0,2 (tror jeg) til 10%. Om man får det i Norge, er en annen sak.

Endret av Pawn Hearts
Skrevet

Kremfløte, vaniljeessens og kokosmasse/kokosflak. Noen ganger bær; blåbær, bringebær, solbær eller jordbær. Andre ganger bare vanilje og litt sukrin. Men alltid med en eller to ss kremfløte, for det blir bare så utrolig mye bedre da.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Den tyrkiske er mer flytende og litt ekkelt syrlig synes jeg. Blander du fløte i den blir den bare helt rennede, så den styrer vi unna.

Endret av Løvetanten
  • Liker 1
Skrevet

Den tyrkiske er mer flytende og litt ekkelt syrlig synes jeg. Blander du fløte i den blir den bare helt rennede, så den styrer vi unna.

Åja.. får bare tak i den tyrkiske i nærbutikken, så jeg bruker mye av den. Synes den er ganske god jeg da.

Rysk får jeg ikke alltid tak i, men når jeg gjør kjøper jeg 3-4 stk.

Et tips er å blande i fløte og la det stå en stund så stivner det opp igjen. Ja forutsatt at du ikke har en hel kartong i en liten boks da.. hehe.

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker også "Lindahls Rysk yoghurt" :wow:

Har honning og pecan oppi, ikke så fryktelig spennende.

Honningen jeg bruker er forresten ikke skikkelig honning, men 50% flytende honning og 50% gransirup.

Er det en spesiell honning du kjøper, eller blander du selv? :)

Jeg har aldri smakt gresk youghurt, men har store planer om å prøve noen av variantene som blir nevnt her.

Skrevet

Er det en spesiell honning du kjøper, eller blander du selv? :)

Jeg har aldri smakt gresk youghurt, men har store planer om å prøve noen av variantene som blir nevnt her.

Jeg kjøpte den i sverige, men husker dessverre ikke hva den heter... Om det hjelper, så er den i en sånn "opp-ned"-flaske (som all flytende honning er i) og det er bilde av granbar på den.

du MÅ prøve Rysk. Det er russisk yougurt og det er awesome. Jeg går ALDRI tilbake til gresk eller tyrkisk yougurt.

• Liker 1
Skrevet

Blander av og til litt cottage cheese oppi, og flytende honning og solsikkekjerner.

Gjest winston
Skrevet

Jeg har honning eller bær i tillegg til nøtter/mandler på. Blander det ikke i, det blir ikke like godt.

Om jeg blander noe i er det om jeg skal lage dipp eller tzatziki.

Skrevet

Sukrin bær og frukt :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Paranøtter, pekannøtter eller valnøtter er fin avveksling. Jeg topper det hele med ekte timianhonning medbrakt fra et par greske øyer etter sommerens små stopp hist og der ;)

Jeg også. Verdens beste timianhonningfra Kreta! :strix:

Endret av loffen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...