Gå til innhold

tatovering av barnets navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å gjøre det. Jeg har bestemt meg for å "spare" venstre håndledd til barna mine. Dette er mye fordi det er en arabisk historie som kommer frem til at det er en stor blodåre helt ut i venstre ringefinger som fører blodet direkte til hjertet og at det er den "reneste åra du har i kroppen". (OBS! vet ikke om det faktisk er sant, men dette er iallefall en vandrehistorie fra ørkenen.)

Hva har det å si? Det er forsatt harry.

Anonymous poster hash: 48db4...e2f

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er en glimrende idé!

Men du må bo i campingvogn i indre Enebakk, jobbe på Joes Burger & Parfymeri, og ta imot "kunder" hjemme på kveldstid.

Evt bare være under NAVs vinger, og være 16 år.

Anonymous poster hash: 9926b...178

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg kommer til å gjøre det. Jeg har bestemt meg for å "spare" venstre håndledd til barna mine. Dette er mye fordi det er en arabisk historie som kommer frem til at det er en stor blodåre helt ut i venstre ringefinger som fører blodet direkte til hjertet og at det er den "reneste åra du har i kroppen". (OBS! vet ikke om det faktisk er sant, men dette er iallefall en vandrehistorie fra ørkenen.)

Dette er reinspikka sludder! Jeg foreslår at du setter deg inn hvordan blodåresystemet fungerer før du går på slikt tull.

• Liker 1
Skrevet

Dette er reinspikka sludder! Jeg foreslår at du setter deg inn hvordan blodåresystemet fungerer før du går på slikt tull.

Som jeg sa, så er jeg absolutt ikke sikker på om det er fakta, men jeg synes det virker som en fin gest og med denne historien i minnet, så blir den bare for meg enda finere. Jeg har egentlig ikke noe som helst interesse av å finne ut hvordan blodåre-systemet faktisk funker, men gikk inn med dette eksemplet for å fortelle TS hvorfor JEG hadde lyst til å har barnet/barnas navn på håndleddet. :)

• Liker 1
Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Vena_amoris

Du kan selv google litt på "Vena Amoris". De lærde strides litt om dette, men betydningen er så fin at det driiiter jeg i. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Helt utrolig hvor mye fordommer det er mot mennesker med tatoveringer.

Anonymous poster hash: 2c9b7...402

Jeg synes det er helt hysterisk morsomt at det i 2013 enda er så mange fordommer mot folk med tatoveringer. Det viser bare hvor uvitende og tragisk man er selv. At de fleste som tatoverer navnet til barna sine ikke viser like mye kjærlighet og omsorg for ungene sine som oss andre, er det største pisset og drittslengingen jeg har hørt på lenge.

Dere som ikke er noe fan av tatoveringer generelt, hva i alle dager gjør dere i denne tråden? Om det hadde vært barnet sitt navn eller en uorginal liten ugle ts skulle tatovere, så hadde dere jo uansett syntes det er "blodharry" og "griseharry" (Forresten, det er grusomt harry å bruke de to ordene). Det sier seg jo selv at dette er en tråd for oss som liker eller ikke har noe i mot tatoveringer.

Da vil jeg si at dere lever under en stein og trenger å åpne øynene deres, hvis det er de eneste dere vet med tatovering av barna sine navn. Holdningen deres ER fordomsfull. Selvfølgelig vet dere sikkert om slike tilfeller, det er jo ikke rart når tatoveringer er noe av det mest vanlige som finnes nå til dags, og ALLE slags mennesker har det. Min mann er både kranfører å jobber innen helse, jobber langt over 100 %, har mange tatoveringer hvor en av dem er navn av barna hans. Det er navn av type stødige norske navn og de er ikke skrevet i løkkeskrift ved håndleddet.

Som sagt så er det helt latterlig at noen mennesker har slike fordommer nå i 2013. Dere har ikke mye peiling i hvert fall, det skal være sikkert.

Jeg liker tattoveringer jeg, _gode_ tattoveringer. ;)
Å tattovere navn, fødselsdato eller stjernetegn på ungene sine er helt jævlig, og gjøres utelukket av mennesker med lavere intelligens.

Katten...

edit:

jeg er sjokkert over at hun tatoverte katten på seg.

Haha, jeg har tattovering av ene pusen min, :ler:
Den er nydelig da, vil ha en scarification i tillegg. :rodmer:
  • Liker 1
Skrevet

Å tattovere navn, fødselsdato eller stjernetegn på ungene sine er helt jævlig, og gjøres utelukket av mennesker med lavere intelligens.

Så fint for deg? Det er da åpenbart at jeg ikke referer til deg så jeg vet ikke hvorfor du siterer meg, jeg skrev da at jeg mente de som ikke liker tatoveringer generelt.

Kan du komme med dokumentasjon/kilder på at alle mennesker som tatoverer navn, fødselsdato eller stjernetegn har lavere intelligens? Før du kaller andre mennesker dumme, bør du kanskje lære deg å skrive litt bedre. :)

• Liker 1
Skrevet

Dette var katta til datteren. Ikke hennes egen katt. Jeg er katteelsker selv, så kan forstå at folk kan ville tatovere kjæledyret sitt. Men kjæledyret til noen andre blir for merkelig for meg. Datteren er også i starten av 20årene.

Anonymous poster hash: c449a...f58

Skrevet

Bare trailer trash som gjør dette.

Anonymous poster hash: 74257...b1a

Skrevet

De eneste jeg vet om som har det, er alenemødre fra Grorudområdet som har "Crisander Maxmillius 09" og "Annabella Cherize 11" tatovert med pompøs løkkeskrift ved håndleddet. De har et trøblete forhold til barnefedrene, jobber deltid på "Lailas burger, tipping & tobakk" men har et langsiktig drøm om at NAV skal betale for negledesignutdannelse og/eller uføretrygd. De kommer ut av skapet som bifile hver gang de drikker og fullførte aldri VGS pga graviditet eller dopbruk.

(disse menneskene finnes faktisk for jeg har jobbet med dem)

Fy fader, dette stemmer på en prikk med en av mine venninner som har en slik tattovering, bortsett fra boplass, narkotikabruk og at hun aldri har hatt en jobb.

Jeg er også av oppfatning av at slike tattoveringer alt for ofte handler mer om mødrenes oppmerksomhetsbehov og andre egoistiske bakgrunner, enn det gjør om ungen. Kanskje også at de ønsker å fremstå som verdens beste mor imens de egentlig er veldig usikre på jobben de gjør (ofte med god grunn) og føler seg uglesett av ingenting. Derfor blir "det første" de viser nye mennesker et inntrykk av at ungen er det aller viktigste i livet deres.

Dette gjelder selvfølgelig ikke for alle.

Anonymous poster hash: 053bf...10e

• Liker 1
Skrevet

Så fint for deg? Det er da åpenbart at jeg ikke referer til deg så jeg vet ikke hvorfor du siterer meg, jeg skrev da at jeg mente de som ikke liker tatoveringer generelt.

Kan du komme med dokumentasjon/kilder på at alle mennesker som tatoverer navn, fødselsdato eller stjernetegn har lavere intelligens? Før du kaller andre mennesker dumme, bør du kanskje lære deg å skrive litt bedre. :)

Haha, du har bare vært kverulerende og sur i denne tråden. Så vidt jeg vet finnes det ikke en database med alle mennesker som har tatt tatovering, er et litt tynt svar å skrike etter kilder hver gang du misliker det noen sier. ;)

Jeg har møtt over 30 mennesker med snirklete ord på håndledd blandt annet, og ingen av de har vært den skarpeste kniven i skuffen akkurat.

• Liker 1
Skrevet

Haha, du har bare vært kverulerende og sur i denne tråden. Så vidt jeg vet finnes det ikke en database med alle mennesker som har tatt tatovering, er et litt tynt svar å skrike etter kilder hver gang du misliker det noen sier. ;)

Jeg har møtt over 30 mennesker med snirklete ord på håndledd blandt annet, og ingen av de har vært den skarpeste kniven i skuffen akkurat.

Jeg er absolutt ikke sur, så herskelteknikkene dine kan du legge fra deg takk.

Du skrev at slike tatoveringer blir gjort utelukkende av mennesker med lav intelligens, det er en ganske sterk påstand at alle i hele verden med slike tatoveringer er dumme. Kanskje ordlegg deg litt bedre neste gang. Jeg synes det er grusomt harry å tatovere katten sin på kroppen, men å si at alle med en slik tatovering har lavere intelligens basert på bare det, taler vel mer om min egen intelligens da.

Skrevet

Oi. Så jeg er alt fra harry, white trash, ung singel mor (på 16 år..), naver, har lavere intelligens enn andre, mest sannsynlig bifil,har droppet ut av vg skole, har et trøblete forhold til mine barns pappa samt bor i campingvogn fordi jeg har tatovert mine barns navn på kroppen. Greit å vite det da!<br /><br />(Spesielt siden jeg har master, jobber med voldtektsutsatte, eier mitt eget rekkehus sentralt i en storby, har nettopp kjøpt meg hytte, tjener godt over gjennomsnittet og har et fantastisk forhold til mine barns far). Må være vondt å ha så mange fordommer mot andre mennesker.

Anonymous poster hash: ff684...ac7

• Liker 2
Skrevet

Oi. Så jeg er alt fra harry, white trash, ung singel mor (på 16 år..), naver, har lavere intelligens enn andre, mest sannsynlig bifil,har droppet ut av vg skole, har et trøblete forhold til mine barns pappa samt bor i campingvogn fordi jeg har tatovert mine barns navn på kroppen. Greit å vite det da! (Spesielt siden jeg har master, jobber med voldtektsutsatte, eier mitt eget rekkehus sentralt i en storby, har nettopp kjøpt meg hytte, tjener godt over gjennomsnittet og har et fantastisk forhold til mine barns far). Må være vondt å ha så mange fordommer mot andre mennesker.

Dette jeg har uthevet, er noe du bare innbiller deg. :jolie:

Du lever i en rosa tyggegummi-boble, der du åpenbart skaper din egen lille fantasiverden. :jepp:

:fnise:

• Liker 2
Skrevet

Mange fordommer her. Min venninne har en nydelig tatovering med skyggelagte blomster med navnet til sin sønn. Hun er over 30, lærer og en veldig hengiven og fornuftig mor. Hun har to tatoveringer til, som begge betyr noe for henne.

Ikke min stil, men ser ikke problemet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes forbokstaver til barnet er litt mindre harry enn hele navnet ihvertfall. Da kan man gjøre det litt mer til kunst. Men personlig så har jeg veldig lyst på tatoering men det hadde aldri blitt et navn. Det er mange flere som har samme navn og det blir bare rart og upersonlig å ha på kroppen.

Det er så mye mer personlig å ha et bilde som symboliserer noe spesielt, og da føler jeg at det er lagt mye mer tanke bak. Alle sånne navne tatoeringer er jo bare med løkkeskrift allikevel.

Skrevet

Jeg synes forbokstaver til barnet er litt mindre harry enn hele navnet ihvertfall. Da kan man gjøre det litt mer til kunst. Men personlig så har jeg veldig lyst på tatoering men det hadde aldri blitt et navn. Det er mange flere som har samme navn og det blir bare rart og upersonlig å ha på kroppen.

Det er så mye mer personlig å ha et bilde som symboliserer noe spesielt, og da føler jeg at det er lagt mye mer tanke bak. Alle sånne navne tatoeringer er jo bare med løkkeskrift allikevel.

Nope. :)

Skrevet

Oi. Så jeg er alt fra harry, white trash, ung singel mor (på 16 år..), naver, har lavere intelligens enn andre, mest sannsynlig bifil,har droppet ut av vg skole, har et trøblete forhold til mine barns pappa samt bor i campingvogn fordi jeg har tatovert mine barns navn på kroppen. Greit å vite det da!<br /><br />(Spesielt siden jeg har master, jobber med voldtektsutsatte, eier mitt eget rekkehus sentralt i en storby, har nettopp kjøpt meg hytte, tjener godt over gjennomsnittet og har et fantastisk forhold til mine barns far). Må være vondt å ha så mange fordommer mot andre mennesker.

Hvorfor føler du deg så truffet? Du er jo tydeligvis ikke i den kategorien.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er absolutt ikke sur, så herskelteknikkene dine kan du legge fra deg takk.

Du skrev at slike tatoveringer blir gjort utelukkende av mennesker med lav intelligens, det er en ganske sterk påstand at alle i hele verden med slike tatoveringer er dumme. Kanskje ordlegg deg litt bedre neste gang. Jeg synes det er grusomt harry å tatovere katten sin på kroppen, men å si at alle med en slik tatovering har lavere intelligens basert på bare det, taler vel mer om min egen intelligens da.

Katten er en del av en intrikat tattovering av en annerkjent kunstner, ganske annerledes enn å tattovere "hope" eller "chrisander nathaniel" på håndleddende.

Hersketeknikker? Merket selv en del på dine innlegg, mens jeg bare påpekte den sure tonen din. :)

Skrevet

Om du er bekymret for hva andre mener om tattisen; la vær!

Ta en tatto fordi du vil ha det, og det er riktig for deg; hva andre mener er revnende likegyldig.

Jeg begynner å få endel blekk på kroppen. Hadde vel egentlig ikke en plan om så mange, men det har blitt en her og en der i løpet av årenes løp; og alle betyr noe for meg. Om andre synes det er fint eller ikke spiller ingen rolle.

De fleste jeg har er ikke synlig med vanlige klær på; kun en på den ene underarmen. Og der har jeg * trommevirvel* ungenes fødselsdato i romertall. ikke fordi jeg er redd for å glemme når de er født ( selv om det kan være kjekt å ha det på armen når jeg blir gammel og dement); men fordi det å få barn og det å være forelder er det som har forandret, påvirket og utviklet livet mitt og meg som person kanskje aller mest av alt. Jeg har tenkt på denne lenge, og måtte tilslutt hive meg rundt å få det gjort før elsdtemann fylte atten. Reaksjonen fra ungene ( 16 og 18 år) var å ta bilder av den, dele på FB og alt det andre de er på, de er stolte og litt sånn kry over den.

Folk titter, teller og lurer på hva det står; har hittill bare fått positive reaksjoner på den. Men igjen; hva andre mener betyr ingenting; det er ikke for å tekkes andre! Jeg har heller ikke tattiser for å vise fram for andre, det er fordi det betyr noe for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...