Gå til innhold

tatovering av barnets navn?

Anbefalte innlegg

Gjest Riskjeks
Skrevet

Jeg har ikke tatoveringer for å vise dem frem, men fordi jeg liker dem selv og at de betyr noe for meg.

Hehe, hvorfor tar du dem da? Hvis det utelukkende er noe som betyr noe for deg, skulle du vel ikke trengt å tatovere i det hele tatt? Det er vel en grunn til at mange omtaler tatoveringer som "kroppskunst" - det er jo fordi man vil vise det frem...

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk om moren til ABB hadde tatovert navnet hans da?

Tatovering er harry, blodharry, uansett.

Anonymous poster hash: 83b1c...716
  • Liker 1
Skrevet

Tenk om moren til ABB hadde tatovert navnet hans da?

Tatovering er harry, blodharry, uansett.

Anonymous poster hash: 83b1c...716

Hvordan er det relevant? Det er nok mange mødre som går rundt med "Anders" tatovert på seg.

Moren til ABB elsket han til the bitter end.

La nå den stakkars kvinnen få hvile i fred.

• Liker 8
Skrevet

Hehe, hvorfor tar du dem da? Hvis det utelukkende er noe som betyr noe for deg, skulle du vel ikke trengt å tatovere i det hele tatt? Det er vel en grunn til at mange omtaler tatoveringer som "kroppskunst" - det er jo fordi man vil vise det frem...

Fordi jeg liker tatoveringer! Flere av dem er steder som ikke er synlig så veldig ofte. Og jeg hadde vel ikke valgt disse plassene om jeg var mest hypp på å stadig få vist dem frem ;)

Du sier det jo selv også at du ikke liker tatoveringer generelt heller, da forstår du heller ikke hva tatoveringer kan bety for folk som liker dem ;)

Skrevet

Jeg kjenner flere tenåringer som har foreldre som har tatovert navnet deres på kroppen. Ingen av dem er flaue og de tenker sjelden på det i det hele tatt, så det argumentet stemmer dårlig med de jeg kjenner.

Ha ha, jeg ville tatove navnet til datteren min på meg da hun var tenåring. Heldigvis spurte jeg henne før jeg gjorde det. Hun nektet meg, syntes det var kjempeflaut.

Anonymous poster hash: 9e433...ff6

• Liker 2
Skrevet

Huff ikke gjør det.. Jeg kjente noen i Skottland en gang med armen full av barnas navn og fødselsdatoer, det fikk desverre en ellers kjekk mann til å se ut som et nedtagget buss skur...

Anonymous poster hash: 08ab3...f8e
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har bare én tatovering, og den er ikke synlig for andre enn seksualpartneren min, så jeg kan trygt si at tatoveringen er for min egen del og ikke noe jeg ønsker å vise frem. De færreste er kjent med at jeg faktisk har en tatovering.

---

Å tatovere barnas navn på kroppen er helt greit, men ikke noe jeg ville gjort.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke hatt kontakt med min far siden jeg var tenåring og for noen år siden fikk jeg vite at han hadde tatovert mitt halvsøskens og mitt navn + fødselsdatoene. Mitt halvsøsken er mye yngre enn meg og jeg antar at han ikke følte han kunne unnlate å ha med mitt navn (stemor tatoverte også navnet til hennes barn og deres felles så jeg mistenker at det var der presset kom fra).

Jeg som ung voksen misliker sterkt at han går rundt med navnet mitt, på en veldig synlig plass til og med, og skulle ønske han hadde droppet mitt navn eller i det minste hadde spurt meg om jeg synes det var greit for da hadde jeg sagt nei.

For min del har det nok mye med det at vi ikke har et godt forhold og at det er så utrolig teit og falskt at han går rundt med mitt navn og fødselsdato i snirkelskrift når han ikke en gang gratulerer meg på bursdagen min.

Jeg synes det er en uting å tatovere navn, selv når det kommer til familiemedlemmer. Jeg synes det er ganske kleint. Hvis du absolutt vil tatovere navnene så skader det ikke å vente til barna har blitt eldre slik at du kan spørre dem hva de synes om det. På den måten slipper det også å være en impulstatovering.

Anonymous poster hash: 53dab...3dd

Skjønner godt din reaksjon... :(

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal tatovere navnet på ungene mine når jeg er ferdig å produsere de ;) Hva folk mener om det er meg riv ruskende likegyldig!

• Liker 3
Skrevet

For dere som har eller vil ha tattiser med navnene til ungene...

Hva om ungene skifter navn når de blir eldre..?

• Liker 7
Skrevet

For dere som har eller vil ha tattiser med navnene til ungene...

Hva om ungene skifter navn når de blir eldre..?

:skratte:

"For meg vil du alltid være gullgutten Leander Alexandros Nathaniel, selv om du nå har skiftet navn til Per-Ole!"

• Liker 8
Skrevet

Skjønner godt din reaksjon... :(

Nå har jeg nesten levd lengre uten kontakt med faren min enn med kontakt så det har liksom blitt "normalt", men det er ikke spesielt kjekt når man blir påminnet alt det dumme når jeg får vite slike ting som dette. Jeg kjenner egentlig at jeg blir litt sint når jeg tenker på hvor mange han treffer på som ikke kjenner til situasjonen og automatisk tenker at vi har et kjempegodt forhold fordi han har navnet mitt tatovert på seg :(

(Og for å avkrefte mytene om at alle som har barnas navn tatovert er uten utdanning osv. så er min far høyt utdannet og tjener ubehagelig mye.)

Jeg vet ikke, tenkte det var greit å se det fra synspunktet til noen som faktisk har opplevd å få navnet sitt (ufrivillig) tatovert på en foreldre. Når barna er så små som de som regel er når foreldre får navna deres tatovert på seg så kan de jo ikke bestemme selv. Barna slutter jo aldri å være sine foreldres barn, men mye kan skje som gjør at det blir veldig feil å gå rundt med navnene permanent (med mindre man betaler i dyre dommer for fjerning eller cover up) på kroppen. Selv om det er flere som heter det samme som meg så synes jeg navnet mitt er såpass privat og personlig at det føles ut som et stort overtramp å ikke bli spurt først. Jeg hadde ikke likt det om min mor tatoverte mitt navn på seg heller, selv om vi har et veldig godt forhold.

Jeg mener ikke at man skal gå å være redd for at ungene kommer til å hate deg når de blir eldre, men føler vel kanskje at denne trenden med å tatovere barnas navn er noe som for mange føles veldig rett når barna er nyfødt/små og foreldrene gjerne er relativt unge, Mange av disse hadde kanskje ikke valgt å gjøre det dersom barna var gamle nok til å ha egne meninger om det.

Anonymous poster hash: 53dab...3dd

• Liker 2
Skrevet

Navn på barna som tatovering er helt ok.

Navn på kjæreste/ samboer/ ektefelle - harry.

Stjernetegn - harry.

Kinesiske tegn - harry.

Folk har forskjellige meninger om sånt. Gjør det du vil, og drit i andre!

Skrevet

Mora til ei venninna av meg tatoverte portrettet av venninna mi og katta hennes på armen. Det er noe av det styggeste jeg har sett. Det ligner ikke engang.

Anonymous poster hash: c449a...f58
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Mora til ei venninna av meg tatoverte portrettet av venninna mi og katta hennes på armen. Det er noe av det styggeste jeg har sett. Det ligner ikke engang.

Anonymous poster hash: c449a...f58

Katten...

edit:

jeg er sjokkert over at hun tatoverte katten på seg.

Endret av Alice123
  • Liker 2
Skrevet

To like tråder flettet sammen

Sophie-Ann, mod

Skrevet

Jeg kommer til å gjøre det. Jeg har bestemt meg for å "spare" venstre håndledd til barna mine. Dette er mye fordi det er en arabisk historie som kommer frem til at det er en stor blodåre helt ut i venstre ringefinger som fører blodet direkte til hjertet og at det er den "reneste åra du har i kroppen". (OBS! vet ikke om det faktisk er sant, men dette er iallefall en vandrehistorie fra ørkenen.)

Skrevet

Ny leser av tråden som også sier harry.

Anonymous poster hash: 74257...b1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...