Frilla Skrevet 27. august 2013 #61 Skrevet 27. august 2013 Jeg syns slike tatoveringer er harry, har egentlig alltid syntes at alle tatoveringer er harrye. Stygt syns jeg også det er. Men, når jeg mistet sønnen min, begynnte jeg å fantasere om en minnetatovering. Tanken på å få tatovert navnet hans på min kropp<3 men jeg kommer ikke til å gjøre det, bare tanker om det, pga et forferdelig sårt savn. Liker du tatoveringer, så er det bare å kjøre på. Er man bittelitt usikker, så venter man... 1
Kassiopeia Skrevet 27. august 2013 #62 Skrevet 27. august 2013 Jeg synes det er helt hysterisk morsomt at det i 2013 enda er så mange fordommer mot folk med tatoveringer. Det viser bare hvor uvitende og tragisk man er selv. At de fleste som tatoverer navnet til barna sine ikke viser like mye kjærlighet og omsorg for ungene sine som oss andre, er det største pisset og drittslengingen jeg har hørt på lenge. Dere som ikke er noe fan av tatoveringer generelt, hva i alle dager gjør dere i denne tråden? Om det hadde vært barnet sitt navn eller en uorginal liten ugle ts skulle tatovere, så hadde dere jo uansett syntes det er "blodharry" og "griseharry" (Forresten, det er grusomt harry å bruke de to ordene). Det sier seg jo selv at dette er en tråd for oss som liker eller ikke har noe i mot tatoveringer. 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #63 Skrevet 27. august 2013 Jeg har egentlig ikke hatt kontakt med min far siden jeg var tenåring og for noen år siden fikk jeg vite at han hadde tatovert mitt halvsøskens og mitt navn + fødselsdatoene. Mitt halvsøsken er mye yngre enn meg og jeg antar at han ikke følte han kunne unnlate å ha med mitt navn (stemor tatoverte også navnet til hennes barn og deres felles så jeg mistenker at det var der presset kom fra). Jeg som ung voksen misliker sterkt at han går rundt med navnet mitt, på en veldig synlig plass til og med, og skulle ønske han hadde droppet mitt navn eller i det minste hadde spurt meg om jeg synes det var greit for da hadde jeg sagt nei. For min del har det nok mye med det at vi ikke har et godt forhold og at det er så utrolig teit og falskt at han går rundt med mitt navn og fødselsdato i snirkelskrift når han ikke en gang gratulerer meg på bursdagen min. Jeg synes det er en uting å tatovere navn, selv når det kommer til familiemedlemmer. Jeg synes det er ganske kleint. Hvis du absolutt vil tatovere navnene så skader det ikke å vente til barna har blitt eldre slik at du kan spørre dem hva de synes om det. På den måten slipper det også å være en impulstatovering. Anonymous poster hash: 53dab...3dd 8
Musaleem Skrevet 27. august 2013 #64 Skrevet 27. august 2013 Jeg synes (nesten) det burde ha vært ulovlig. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #65 Skrevet 27. august 2013 Jeg synes det er helt hysterisk morsomt at det i 2013 enda er så mange fordommer mot folk med tatoveringer. Helt enig! Folk får høre om en liten tatovering. Og så ser de for seg noen som har krysset alle grenser. Anonymous poster hash: 652d5...ad6 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #66 Skrevet 28. august 2013 Chrisander Wallander Nathaniel i snirklete skrift oppetter nakken og helt inn i hårfestet. Ugh Anonymous poster hash: ac546...d7e 4
Gjest gurimalla Skrevet 28. august 2013 #67 Skrevet 28. august 2013 Dere som ikke er noe fan av tatoveringer generelt, hva i alle dager gjør dere i denne tråden? ... Det sier seg jo selv at dette er en tråd for oss som liker eller ikke har noe i mot tatoveringer. TS spør i HI: hva synes dere om dette? Hun spør ikke: hva synes dere som liker tattiser om dette. Harry og blodharry er faktisk mulige svar på spørsmålet til TS. 9
Boletta Skrevet 28. august 2013 #68 Skrevet 28. august 2013 Jeg synes mange tattiser kan være fine, selv om jeg synes navn til barna er harry... 3
La Guapa Skrevet 28. august 2013 #69 Skrevet 28. august 2013 (endret) Både jeg og min mann har tattovert symboler for barna våre.... Min mann har navnene deres og tre fugler- en for hvert barn. Jeg har tre store sommerfugler som strarter på hoften og strekker seg oppover ribbeina mine. En blå og to rosa for min sønn og to døtre. For oss var dette veldig riktig. Du må kjenne etter om du har lyst til å tattovere deg.... drit i hva andre synes. Min mann har mange tattoveringer på kroppen. Jeg har bare disse sommerfuglene som ikke vises med mindre jeg går i bikini. De tok jeg for min egen del, fordi jeg elsker ungene så høyt og ville ha dem tattovert Mange synes tattiser er harry, jeg er ikke en av dem Endret 28. august 2013 av La Guapa 3
Kassiopeia Skrevet 28. august 2013 #70 Skrevet 28. august 2013 TS spør i HI: hva synes dere om dette? Hun spør ikke: hva synes dere som liker tattiser om dette. Harry og blodharry er faktisk mulige svar på spørsmålet til TS. Ja, hun spør hva vi synes om dette. Dere som ikke liker tatoveringer liker jo INGEN tatoveringer uansett, så det er jo ubetydelig hva hun spør om da dere har et bestemt svar før dere i det hele tatt vet hvilken tatovering hun spør etter råd om. Hvor har jeg skrevet at harry og blodharry ikke er svar på spørsmålet? Er visst mange her på KG som skulle satt seg tilbake på skolebenken, da de tydeligvis ikke kan lese enda. Jeg skrev at de som bruker ord som blodharry og griseharry er forferdelig harry selv.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #71 Skrevet 28. august 2013 Chrisander Wallander Nathaniel i snirklete skrift oppetter nakken og helt inn i hårfestet. Ugh Anonymous poster hash: ac546...d7e Barna mine har navn i samme gate som Tor og Astrid, så det er ikke bare "unge mødre navn" som havner på kroppen.Anonymous poster hash: 2c9b7...402 1
Alice123 Skrevet 28. august 2013 #73 Skrevet 28. august 2013 De eneste jeg vet om som har det, er alenemødre fra Grorudområdet som har "Crisander Maxmillius 09" og "Annabella Cherize 11" tatovert med pompøs løkkeskrift ved håndleddet. De har et trøblete forhold til barnefedrene, jobber deltid på "Lailas burger, tipping & tobakk" men har et langsiktig drøm om at NAV skal betale for negledesignutdannelse og/eller uføretrygd. De kommer ut av skapet som bifile hver gang de drikker og fullførte aldri VGS pga graviditet eller dopbruk. (disse menneskene finnes faktisk for jeg har jobbet med dem) 17
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #74 Skrevet 28. august 2013 Har en tattovering selv, som jeg ikke angerer på. Den er symbolsk for meg. Likevel synyes jeg barnas navn, særlig på hendene er veldig veldig harry. Alle jeg kjenner som har det er mødre som går på nav, samt ei som har mista foreldreretten. Så det handler ikke om fordommer for meg, men om erfaringer jeg har med dem jeg kjenner som har disse. Det ER vanskelig å ikke generalisere basert på disse erfaringene når man faktisk kjenner en god del som har dem. Ingen av mine hlyere utdanna venner har det. Ville lagt tattisen til et annet sted på kroppen eller heller hatt et symbol i alle fallAnonymous poster hash: 1f16b...ec4 4
Infinite Skrevet 28. august 2013 #75 Skrevet 28. august 2013 Å tatovere navnet eller fødselsdatoen til barnet sitt er SÅ unge mødre! 6
Kassiopeia Skrevet 28. august 2013 #76 Skrevet 28. august 2013 De eneste jeg vet om som har det, er alenemødre fra Grorudområdet som har "Crisander Maxmillius 09" og "Annabella Cherize 11" tatovert med pompøs løkkeskrift ved håndleddet. De har et trøblete forhold til barnefedrene, jobber deltid på "Lailas burger, tipping & tobakk" men har et langsiktig drøm om at NAV skal betale for negledesignutdannelse og/eller uføretrygd. De kommer ut av skapet som bifile hver gang de drikker og fullførte aldri VGS pga graviditet eller dopbruk. (disse menneskene finnes faktisk for jeg har jobbet med dem) Har en tattovering selv, som jeg ikke angerer på. Den er symbolsk for meg. Likevel synyes jeg barnas navn, særlig på hendene er veldig veldig harry. Alle jeg kjenner som har det er mødre som går på nav, samt ei som har mista foreldreretten. Så det handler ikke om fordommer for meg, men om erfaringer jeg har med dem jeg kjenner som har disse. Det ER vanskelig å ikke generalisere basert på disse erfaringene når man faktisk kjenner en god del som har dem. Ingen av mine hlyere utdanna venner har det. Ville lagt tattisen til et annet sted på kroppen eller heller hatt et symbol i alle fallAnonymous poster hash: 1f16b...ec4 Da vil jeg si at dere lever under en stein og trenger å åpne øynene deres, hvis det er de eneste dere vet med tatovering av barna sine navn. Holdningen deres ER fordomsfull. Selvfølgelig vet dere sikkert om slike tilfeller, det er jo ikke rart når tatoveringer er noe av det mest vanlige som finnes nå til dags, og ALLE slags mennesker har det. Min mann er både kranfører å jobber innen helse, jobber langt over 100 %, har mange tatoveringer hvor en av dem er navn av barna hans. Det er navn av type stødige norske navn og de er ikke skrevet i løkkeskrift ved håndleddet. Som sagt så er det helt latterlig at noen mennesker har slike fordommer nå i 2013. Dere har ikke mye peiling i hvert fall, det skal være sikkert. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #77 Skrevet 28. august 2013 Ja, hun spør hva vi synes om dette. Dere som ikke liker tatoveringer liker jo INGEN tatoveringer uansett, så det er jo ubetydelig hva hun spør om da dere har et bestemt svar før dere i det hele tatt vet hvilken tatovering hun spør etter råd om. Hvor har jeg skrevet at harry og blodharry ikke er svar på spørsmålet? Er visst mange her på KG som skulle satt seg tilbake på skolebenken, da de tydeligvis ikke kan lese enda. Jeg skrev at de som bruker ord som blodharry og griseharry er forferdelig harry selv. Unnskyld meg, men dette begynner å bli latterlig. Altså, du befinner deg på et diskusjonsforum. En bruker stiller et spørsmål, og folk svarer, utifra sine preferanser, erfaringer, kunnskap, osv. Det er ikke sånn at trådstarter kan betemme hvem som skal svare i tråden, ut ifra om ts liker synspunktene hver enkelt kommer med eller ikke. Ta deg en bolle. Anonymous poster hash: 36764...ef9 10
Alice123 Skrevet 28. august 2013 #78 Skrevet 28. august 2013 Da vil jeg si at dere lever under en stein og trenger å åpne øynene deres, hvis det er de eneste dere vet med tatovering av barna sine navn. Holdningen deres ER fordomsfull. Selvfølgelig vet dere sikkert om slike tilfeller, det er jo ikke rart når tatoveringer er noe av det mest vanlige som finnes nå til dags, og ALLE slags mennesker har det. Min mann er både kranfører å jobber innen helse, jobber langt over 100 %, har mange tatoveringer hvor en av dem er navn av barna hans. Det er navn av type stødige norske navn og de er ikke skrevet i løkkeskrift ved håndleddet. Som sagt så er det helt latterlig at noen mennesker har slike fordommer nå i 2013. Dere har ikke mye peiling i hvert fall, det skal være sikkert. Som nevnt har jeg faktisk JOBBET med de menneskene jeg beskrev... De er ikke oppdiktede fantasifostere basert på mine fordommer, men ekte mennesker. Barnas navn har jeg selvfølgelig endret på for å anonymisere, men jeg har valgt navn i samme gate. Jeg har tatovering sjøl, og har overhodet ikke noe i mot tatoverte folk. 4
Sugar&Spice Skrevet 28. august 2013 #79 Skrevet 28. august 2013 Det går an å synes at en tatovering med barnenavn+fødselsdato er harry uten å være "fordumsfull" og hate alle andre tatoveringer. Jeg syns det er harry, jeg ville ikke gjort det. Men andre tatoveringer? Null stress. Men ja: jeg hever øyenbryn om jeg ser folk med stygge tatoveringer. Men det betyr ikke at jeg syns dere er idioter, fæle mennesker, at jeg ikke vil snakke med dere osv osv.... Det betyr bare at jeg ikke syns tatoveringen din er fin. Så, siterer Suvana: "Som sagt så er det helt latterlig at noen mennesker har slike fordommer nå i 2013. Dere har ikke mye peiling i hvert fall, det skal være sikkert." Jeg syns du virker fordumsfull som fordømmer alle vi som ikke liker samme tatoveringer som deg ved å si at vi ikke har peiling. For joda: jeg har peiling! Vi har bare forskjellig smak. Det må da være lov i 2013? 8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #80 Skrevet 28. august 2013 En venn av oss har nylig tatovert barnas navn på håndleddet, og både mannen min og jeg ble litt sånn vantro sjokkerte, liksom. Visste ikke helt hvor vi skulle se. Han er liksom ikke typen til sånt. Han gjorde det i Syden, og vi tenkte at det kanskje ble litt mye øl og sol! Anonymous poster hash: 36764...ef9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå