AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #81 Skrevet 28. august 2013 Da vil jeg si at dere lever under en stein og trenger å åpne øynene deres, hvis det er de eneste dere vet med tatovering av barna sine navn. Holdningen deres ER fordomsfull. Selvfølgelig vet dere sikkert om slike tilfeller, det er jo ikke rart når tatoveringer er noe av det mest vanlige som finnes nå til dags, og ALLE slags mennesker har det. Min mann er både kranfører å jobber innen helse, jobber langt over 100 %, har mange tatoveringer hvor en av dem er navn av barna hans. Det er navn av type stødige norske navn og de er ikke skrevet i løkkeskrift ved håndleddet. Som sagt så er det helt latterlig at noen mennesker har slike fordommer nå i 2013. Dere har ikke mye peiling i hvert fall, det skal være sikkert. Jeg jobber sammen med ca 50 mennesker, har studert med 25, jobbet med ca 20 andre, hatt barselgruppe med 10 mødre, vært på babysvømming med ca 15 andre mødre. Av disse har de aller fleste vært høyere utdanna, bare de to som hadde slike tattoveringer (løkkeslrift på håndleddet) var de unge mødrene på 19. Akkurat de to var gode mødre, men begge går nå på nav etter permisjonsslutt. Ja, det blir en generalisering men av min bekjenntskapskrets på ca 200 mennesker fra flere samfunnslag er det kun de på nav, og de unge mødrene som har slik tattovering. Jeg beklager at jeg bor under en stein, men omgangskretsen min under steinen er ganske stor. Jeg kjenner nok ikke akkurat din mann, eller et par andre som skiller seg ut fra mine erfaringer men det er ikke å komme unna at det finnes en viss overvekt av disse tatoveringene i visse samfunnslagAnonymous poster hash: 1f16b...ec4 6
Gjest gurimalla Skrevet 28. august 2013 #82 Skrevet 28. august 2013 Dere som ikke liker tatoveringer liker jo INGEN tatoveringer uansett, så det er jo ubetydelig hva hun spør om da dere har et bestemt svar før dere i det hele tatt vet hvilken tatovering hun spør etter råd om. Det stemmer ikke, jeg liker mange tatoveringer, men absolutt ikke navnetattiser. Rockemusikere må jo ha tatoveringer, men de må passe til stilen for at jeg skal like dem, de må være litt kreative og gjennomtenkte! 3
Daria Skrevet 28. august 2013 #83 Skrevet 28. august 2013 Jeg synes generelt sett tatoveringer er lite lekkert (og jo eldre jeg blir, jo mindre fint synes jeg der er...), men det er min personlige mening rent estetisk. Det jeg ikke skjønner med alle som tatoverer navn, fødelsdato osv på ungen "for å vise hvor mye hen betyr for meg" - hvem er det de skal bevise det for? Hvorfor føler de i det hele tatt behov for å bevise det? For meg blir det litt krampe "se så hengiven mor/far jeg er" - litt blekk på huden sier lite og ingenting om foreldre-evner. 7
Kassiopeia Skrevet 28. august 2013 #84 Skrevet 28. august 2013 Som nevnt har jeg faktisk JOBBET med de menneskene jeg beskrev... De er ikke oppdiktede fantasifostere basert på mine fordommer, men ekte mennesker. Barnas navn har jeg selvfølgelig endret på for å anonymisere, men jeg har valgt navn i samme gate. Jeg har tatovering sjøl, og har overhodet ikke noe i mot tatoverte folk. Igjen må jeg bare si at KG's kvinner har problemer med å lese, svaret ditt gir overhodet ingen mening. Jeg har ikke skrevet noe om at du har diktet disse menneskene opp.
Kassiopeia Skrevet 28. august 2013 #85 Skrevet 28. august 2013 Det stemmer ikke, jeg liker mange tatoveringer, men absolutt ikke navnetattiser. Rockemusikere må jo ha tatoveringer, men de må passe til stilen for at jeg skal like dem, de må være litt kreative og gjennomtenkte! Greit nok det, men jeg ser flere som har kommentert her at de ikke liker noen tatoveringer, og det var de jeg refererte til
Alice123 Skrevet 28. august 2013 #86 Skrevet 28. august 2013 (endret) Igjen må jeg bare si at KG's kvinner har problemer med å lese, svaret ditt gir overhodet ingen mening. Jeg har ikke skrevet noe om at du har diktet disse menneskene opp. Mine holdninger er ikke fordomsfulle da alle jeg har møtt med synlig navn+dato tatovering har vært typen unge mødre eller NAV. Du kan godt mene jeg bor under en stein fordi jeg har andre meninger og erfaringer enn deg, men da tenker jeg at du kanskje burde dra hodet opp av sanden selv. Vi er foresten ganske mange under steinen min, om du leser i denne tråden. edit: Du må kanskje jobbe litt med lesingen selv, for mine personlige holdinger er ikke skrevet noe sted. Jeg skriver bare erfaringer Endret 28. august 2013 av Alice123 4
Gjest celine Skrevet 28. august 2013 #87 Skrevet 28. august 2013 Før skulle "alle" ha tribals, nå har "alle" tatoverte navn på huden. Dette er en motegreie som er i ferd med å gå over. Heldigvis! 6
pusefrøken Skrevet 28. august 2013 #88 Skrevet 28. august 2013 Jeg syns ikke håndleddet er en fin plass for tatovering. Å tatovere navnet på barnet har jeg sett mange har gjort, noen mer vellykkede enn andre.. Jeg har også lyst på to små tatoveringer, på skulderbladet, en for mannen og meg, en for jenta mi. Men det skal være uten navn, og heller være i symbolsk form. f.eks et dobbelthjerte og en sommerfugl men det er ditt valg, hvis du syns det er fint, så er det bare å gjøre det 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #89 Skrevet 28. august 2013 Før skulle "alle" ha tribals, nå har "alle" tatoverte navn på huden. Dette er en motegreie som er i ferd med å gå over. Heldigvis! Dette er vel litt av poenget. Når noe blir så oppbrukt blir det lett harry også.Anonymous poster hash: 1f16b...ec4 2
Fluffe Skrevet 28. august 2013 #90 Skrevet 28. august 2013 Før skulle "alle" ha tribals, nå har "alle" tatoverte navn på huden. Dette er en motegreie som er i ferd med å gå over. Heldigvis! Bra for deg at andre slutter å gjøre slike irriterende ting med sin egen kropp
Gjest celine Skrevet 28. august 2013 #91 Skrevet 28. august 2013 Bra for deg at andre slutter å gjøre slike irriterende ting med sin egen kropp Vel, det plager ikke meg, så lenge jeg slipper Forundrer meg bare over at folk fortsatt vil se ut som om de ikke husker navnene til barna sine. 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #92 Skrevet 28. august 2013 Tatovere på deres håndledd eller på ditt? Jeg håper du ikke har tenkt å maltraktere guttene. Du er jævlig irriterende. Anonymous poster hash: 51f8f...b79 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #93 Skrevet 28. august 2013 Jeg syns det er harry, jeg ville ikke gjort det. Men andre tatoveringer? Null stress. Da lærte vi oss noe nytt i dag. Dette er harry: Dette, derimot, er "null stress": Anonymous poster hash: 652d5...ad6 3
Sugar&Spice Skrevet 28. august 2013 #94 Skrevet 28. august 2013 Da lærte vi oss noe nytt i dag. Dette er harry: Dette, derimot, er "null stress": Anonymous poster hash: 652d5...ad6 oh come on, du skjønner hva jeg mener.......... 4
skyflakes Skrevet 28. august 2013 #95 Skrevet 28. august 2013 Jeg synes det er helt hysterisk morsomt at det i 2013 enda er så mange fordommer mot folk med tatoveringer. Det viser bare hvor uvitende og tragisk man er selv. At de fleste som tatoverer navnet til barna sine ikke viser like mye kjærlighet og omsorg for ungene sine som oss andre, er det største pisset og drittslengingen jeg har hørt på lenge. Dere som ikke er noe fan av tatoveringer generelt, hva i alle dager gjør dere i denne tråden? Om det hadde vært barnet sitt navn eller en uorginal liten ugle ts skulle tatovere, så hadde dere jo uansett syntes det er "blodharry" og "griseharry" (Forresten, det er grusomt harry å bruke de to ordene). Det sier seg jo selv at dette er en tråd for oss som liker eller ikke har noe i mot tatoveringer. Fordommer? Hva i alle dager? Ikke vær så sinna da. TS spurte hva vi syns, og får da svar. Noen liker det, andre ikke. Men dersom du, og TS har lyst på tattoveringer, hvorfor i huleste bryr dere dere om hva andre syns? Folk som tar tattoverer navnet til barna sine er da fullstendig oppegående mennesker som elsker barna sine, vi skjønner det. Folk flest elsker barna sine. Vi andre syns bare at det ikke er noe fint, er det ikke lov å si det på et diskusjonsforum? 6
Kassiopeia Skrevet 28. august 2013 #96 Skrevet 28. august 2013 Fordommer? Hva i alle dager? Ikke vær så sinna da. TS spurte hva vi syns, og får da svar. Noen liker det, andre ikke. Men dersom du, og TS har lyst på tattoveringer, hvorfor i huleste bryr dere dere om hva andre syns? Folk som tar tattoverer navnet til barna sine er da fullstendig oppegående mennesker som elsker barna sine, vi skjønner det. Folk flest elsker barna sine. Vi andre syns bare at det ikke er noe fint, er det ikke lov å si det på et diskusjonsforum? Jeg er verken sint eller har lyst på en tatovering, nå får du slutte å spinne opp ting. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 28. august 2013 #97 Skrevet 28. august 2013 Det er så teit å lenke det å tatovere barnets navn opp mot "redd for å glemme det". Så hvis man har tatovert en blomst, er det fordi man plutselig er redd for å ikke huske hvordan en blomst ser ut en dag? Rimelig dumt spør du meg... Jeg synes det ser rimelig rart ut, jo. Vet også om folk som har tatovert inn fødselsdatoene. Jeg føler det blir litt "facebook-aktig" nesten; man skal vise hele verden hvor utrolig mye barna betyr for en. Men hvorfor skal man vise noen andre enn barna det? Og jo, tatoveringer er i stor grad noe man vil vise frem. 2
skyflakes Skrevet 28. august 2013 #98 Skrevet 28. august 2013 Jeg er verken sint eller har lyst på en tatovering, nå får du slutte å spinne opp ting. Det sto vel dersom du har lyst på tattovering? 2
Nerine_ Skrevet 28. august 2013 #99 Skrevet 28. august 2013 Jeg synes det ser rimelig rart ut, jo. Vet også om folk som har tatovert inn fødselsdatoene. Jeg føler det blir litt "facebook-aktig" nesten; man skal vise hele verden hvor utrolig mye barna betyr for en. Men hvorfor skal man vise noen andre enn barna det? Og jo, tatoveringer er i stor grad noe man vil vise frem. Jeg har ikke tatoveringer for å vise dem frem, men fordi jeg liker dem selv og at de betyr noe for meg.
Gjest Riskjeks Skrevet 28. august 2013 #100 Skrevet 28. august 2013 De som sier det er harry har garantert ikke barn selv så de aner ikke hvor sterk den kjærligheten er. <3 Anonymous poster hash: 652d5...ad6 Jeg har barn, og aner hvor sterk den kjærligheten er. Likevel kunne det ikke falle meg inn å tatovere navnene deres... Hva i all verden har kjærlighet til barna å gjøre med det å tatovere seg? Kjærlighet til barna fører til akutt tatoverings-trang? Jeg synes det er grusomt, men det er ikke jeg som skal ha den. Det er du som bestemmer, TS, ikke ukjente mennesker på et forum. Men du får nå et inntrykk av hvordan det oppfattes, om du er opptatt av det. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå