Gå til innhold

Bleieslutt - noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har mer eller mindre sluttet med bleie, men vi har et problem med at hun aldri har bæsjet på do, og heller ikke gjør det nå......

Hun er kjempeflink med tissing, og sier ifra når hun må tisse - i tillegg til at vi fortsatt minner henne på å gå på do, selvsagt. Men sier altså ikke i fra ang bæsj, og det er heller ikke lett å se noe på henne, slik at vi klarer å "forebygge" ved å sette henne på do når vi ser det kommer.

Vi har snakket med henne om det mange ganger, og hun sier selv at "ikke bæsj i trusa, bare bæsje i do" - men hun er bare 2 år og 3 mnd, så jeg tar ikke for gitt at hun forstår alt vi blir enige om.

Jeg har virkelig ikke lyst til å ta på henne bleie på dagtid igjen, hun virker jo motivert til å slutte i og med at det går så fint med tissingen. Så jeg lurer på om noen har noe tips til å få til dette med bæsjing på do?

Anonymous poster hash: 7e32d...c4b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, for oss fungerte det veldig bra med "den store potteboka for jenter" og klistremerker...

Ellers er det vel ikke så mye annet å gjøre, enn å snakke om det, og ta henne jevlig på do...

Anonymous poster hash: 860d2...9c2
Skrevet

Så flink hu er til å tisse på do :)

Jeg har ikke erfaring med "pottetrening" selv ettersom min gutt ikke er klar for det ennå, men jeg tenker dere allerede har kommet langt ved at hu er så flink til å si ifra at hu må tisse og at hu tisser i do :D

Hvis dere ikke har prøvd det ennå så har jeg hørt at belønningssystem med klistremerker som til slutt gir en premie (etter x-antall klistremerker) fungere supert for mange, det er nok verdt et forsøk.

Også syns jeg dere skal skryte av hu og fortelle hvor stolte dere er for at hu er så flink stor jente, mestringsfølelse er godt for både liten og stor :) ved uhell bør dere ikke si så mye, det er helt normalt med uhell og det skal ikke straffes

Skrevet

Henger meg på denne. Vår jente på 2,5 er kjempeflink til å si fra når hun må tisse og går på do da, både hjemme og i bhg. Helt tørr utenom soving. Men nekter å bæsje i potte eller do (med og uten doring). Men her har hun full kontroll da, holder seg, sier fra at hun må, ber om å få på bleie, går og gjør greia si, og kommer tilbake for å bli skiftet på. Klarer ikke bryte det mønsteret. Kanskje klistremerker kunne vært noe da, men klarer små barn å tenke så langsiktig? Mistenker min ikke gidder om belønningen kommer om flere dager :P

Skrevet (endret)

For sønnen min var klistremerkene i seg selv (i forbindelse med noe annet enn dotrening) belønning. Jeg kjøpte noe med fine dyremotiver, og det å få velge ett som han fikk sette på skapet sitt, var stor stas. Noen mer belønning enn det hadde jeg ikke.

Endret av Marmot
Gjest Riskjeks
Skrevet

Har opplevd det samme, gikk seg til i løpet av et par måneder. Mitt barn var litt eldre da, 2 år/10 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...