Gå til innhold

skaffe marsvin i gammel leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spm til dere marsvineiere.Vi vurderer å skaffe oss marsvin. Det er en ting jeg bekymrer meg for å det er at stuen vi skal ha dem i holder relativt lavere temp enn de andre rommene i leiligheten pga gammelt orginalt gulv(vi bor i 1 etasje).

Jeg merker at om sommeren er dette deilig svalende på varme sommerdager, men om høst og vinter er det sånn at vi må ha ovnen på her inne konstant for at det ikke skal bli veldig kaldt. Vi har et marsvin bur på gulvet hvor vi har hatt kaninen som har hoppet ut og inn som han ville,han har ikke blitt syk av å bo her,men leste at marsvin fort blir forkjølet.

Tenkte å sette buret oppå noen klosser og ha et teppe under. (har et stort teppe i stuen og merker ingen kulde fra gulvet når man står på det.)

Er det slik at vi heller bør skaffe oss marsvin når vi en dag flytter i nyere leilighet?

Anonymous poster hash: febb6...a5c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg vil råde dere til å vente med å anskaffe marsvin til dere har en nyere, riktig isolert leilighet. De små dyrene er jo sarte for trekk og kulde. Men under de forhold du nevner, kan det jo gå bra, forutsatt at dere er ekstra påpasselige om vinteren mht temperatur. Det å skaffe seg marsvin/kjæledyr generelt er jo et stort ansvar.

Skrevet

Hvis dere får buret opp fra gulvet og sørger for at det ikke blir kaldt gjennom burbunnen burde det gå fint. Jeg husker en regel om at marsvin trenger minimum 15 grader for å klare seg (med tilvenning hvis de ikke er vant). Buret skal ikke plasseres ved vindu/trekkfull plass. Klarer dere å ordne det så ser det jo lyst ut. :) Marsvin er utrolig søte og sosiale dyr. :)

Skrevet

Hva med å lage et lite bord som buret kan stå på, slik at det ikke blir så mye trekk? Da vil jeg tro det går fint :)

Anonymous poster hash: 17658...f55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...