Gå til innhold

Far ikke oppgitt som far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har et barn sammen. Jeg skulle sende inn navneregistrering og ser at ingen far er oppgitt, feltet er blankt, og det går ikke an å fylle inn noe der. Men på sykehuset skrev han under på farskapet.

Er det sånn det skal være? Trenger ikke han å stå der? Barnet skal jo ha hans etternavn. Og kun jeg står oppført på registrert foreldreansvar. Hva gjør jeg nå?

Anonymous poster hash: cd184...a9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert sykehuset som ikke har sendt inn e.l...

Du ringer NAV og forklarer situasjonen. :)

Skrevet

Men jeg fikk et brev i posten, der står det...

Skrevet

NAV er rett instans. De vil før eller senere undersøke, men dette er viktig å gå i orden så snart du kan.

Barnet har feks ikke uten videre arverettigheter...

Anonymous poster hash: 8a728...183

Skrevet (endret)

Er det ikke Folkeregisteret som er veien å gå, da? Det er jo de som endrer fødselsattester, ikke NAV.

Altså dersom far ikke er ført opp i fødselsattesten.

Endret av Raven Emerald
Skrevet

JEG fikk et brev i posten,der står det hvem som er faren. Men hvorfor står det ikke på det elektroniske registeret?......

Skrevet

JEG fikk et brev i posten,der står det hvem som er faren. Men hvorfor står det ikke på det elektroniske registeret?......Anonymous poster hash: cd184...a9f

Enten forsinkelser eller feil....ring i morgen så får du vite gangen i det:)

Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg og samboeren min har et barn sammen. Jeg skulle sende inn navneregistrering og ser at ingen far er oppgitt, feltet er blankt, og det går ikke an å fylle inn noe der. Men på sykehuset skrev han under på farskapet.

Er det sånn det skal være? Trenger ikke han å stå der? Barnet skal jo ha hans etternavn. Og kun jeg står oppført på registrert foreldreansvar. Hva gjør jeg nå?

Det er kun mor som får foreldreansvar, dersom far ikke skriver under på felles foreldreansvar ved fødsel. Jeg regner med han kun har skrevet under på farsskapet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...