AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Jeg og samboeren min har et barn sammen. Jeg skulle sende inn navneregistrering og ser at ingen far er oppgitt, feltet er blankt, og det går ikke an å fylle inn noe der. Men på sykehuset skrev han under på farskapet. Er det sånn det skal være? Trenger ikke han å stå der? Barnet skal jo ha hans etternavn. Og kun jeg står oppført på registrert foreldreansvar. Hva gjør jeg nå? Anonymous poster hash: cd184...a9f
Rotemor Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Det er sikkert sykehuset som ikke har sendt inn e.l... Du ringer NAV og forklarer situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Men jeg fikk et brev i posten, der står det...Anonymous poster hash: cd184...a9f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 NAV er rett instans. De vil før eller senere undersøke, men dette er viktig å gå i orden så snart du kan. Barnet har feks ikke uten videre arverettigheter...Anonymous poster hash: 8a728...183
Raven Emerald Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 (endret) Er det ikke Folkeregisteret som er veien å gå, da? Det er jo de som endrer fødselsattester, ikke NAV. Altså dersom far ikke er ført opp i fødselsattesten. Endret 27. august 2013 av Raven Emerald
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 JEG fikk et brev i posten,der står det hvem som er faren. Men hvorfor står det ikke på det elektroniske registeret?......Anonymous poster hash: cd184...a9f
Rotemor Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 JEG fikk et brev i posten,der står det hvem som er faren. Men hvorfor står det ikke på det elektroniske registeret?......Anonymous poster hash: cd184...a9f Enten forsinkelser eller feil....ring i morgen så får du vite gangen i det:)
Gjest Heartbeat Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 Jeg og samboeren min har et barn sammen. Jeg skulle sende inn navneregistrering og ser at ingen far er oppgitt, feltet er blankt, og det går ikke an å fylle inn noe der. Men på sykehuset skrev han under på farskapet. Er det sånn det skal være? Trenger ikke han å stå der? Barnet skal jo ha hans etternavn. Og kun jeg står oppført på registrert foreldreansvar. Hva gjør jeg nå?Anonymous poster hash: cd184...a9f Det er kun mor som får foreldreansvar, dersom far ikke skriver under på felles foreldreansvar ved fødsel. Jeg regner med han kun har skrevet under på farsskapet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå