Gå til innhold

Samboer vil skrive at vi skal bli foreldre på Facebook, jeg vil ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er tre måneder på veg og vi har fortalt nærmeste familie og venner at vi skal ha barn.

Samboer vil gjerne dele nyheten om at han skal bli pappa på Facebook, noe jeg ikke har lyst til, jeg vil dele minst mulig privat der.

Er jeg slem på noen måte som ikke vil at han skriver det der?

Anonymous poster hash: 22161...710

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe dere evt må være enige om.

Og 3 mnd på vei er jo ikke akkurat langt på vei..Jeg hadde uansett ikke sagt det til facebook så kort på vei.

Jeg nevnte graviditeten første gang i forrige uke på facebook, og jeg har termin denne uka.

Han skal ikke poste det hvis du ikke vil det. Iallefall ikke så tidlig som 12 uker?

Anonymous poster hash: 99a99...f91
  • Liker 1
Skrevet

Selv om risikoen for at noe skjer galt etter den tiden har man vel fortsatt ikke engang vært på ordinær UL - og mye kan jo skje der, selv om risikoen for det også er lav.

For meg er det skummelt å annonsere slikt på facebook, nettopp fordi man deler det med så ekstremt mange flere enn nærmeste venner/bekjente, og jeg hadde synes det var fryktelig tungt å skulle møte på "gudoghvermann" på butikken tilfeldig dersom noe mot formodning gikk galt(eller man får komplikasjoner underveis så man er engstelig og usikker) og bli spurt ut om graviditet.

Om en person ikke vil dele, så må den andre forholde seg til det. Han bør også tenke over "hva hvis noe går galt", om han fortsatt ønsker å annonsere dette til absolutt alle så tidlig. Uansett så vil jo ikke du, og da er saken ferdig.

Han kan jo sende melding til alle venner og godt bekjente om det er OK for deg? Hvorfor dette behovet for facebook? ;)

Anonymous poster hash: 06c21...04b
  • Liker 2
Skrevet

Mannen burde også ha litt å si... er jo hans barn også...

Anonymous poster hash: 982fc...08b
  • Liker 3
Skrevet

Mannen burde også ha litt å si... er jo hans barn også...

Anonymous poster hash: 982fc...08b

Jo, men det er jo enten eller her. Enten skriver man det i statusen sin, eller ikke. Det finnes ikke en mellomting. Og det er faktisk HUN som bærer barnet, hun skal også ha like mye å si, hvis ikke mer.

Anonymous poster hash: 99a99...f91

• Liker 6
Skrevet

Hehe, dette er graviditetsproblemene anno 2013...:) Verden er blitt rar! Har ikke så mange råd annet enn at dere må diskutere det og prøve å bli enige om noe. Han er sikkert kjempestolt over at han skal bli far, og har lyst til å rope det ut til alle han kjenner - fullt forståelig! Men jeg synes jo også han burde forstå ditt synspunkt. Og har man først sagt det på face, kan man ikke skifte mening - det kan man alltids gjøre hvis man velger å vente. Derfor, om ikke annet, ville jeg nok sagt at det beste var å la det være inntil videre, og vente til du føler deg tryggere med å offentliggjøre det. Så kan du jo senere, når du er åpenbart gravid og det ikke lar seg skjule uansett, "gjøre gjengjeld" ved å godta at han sier det offentlig, selv om du kanskje ikke ville ha gjort det selv...? Og han kan jo allikevel ringe rundt eller sende meldinger til kompiser o.l., så det er jo ikke som at han må holde det helt hemmelig.

Skrevet

Jeg skrev ikke noe før jeg var kanskje 22 uker på vei og da ga jeg bare et lite hint som ingen skjønte, fikk ingen kommentarer hehe, samboer har ikke skrevet noe ennå, og jeg er 32 uker nå. Har venner som ikke har skrevet et ord før etter fødselen. Også er det de som har skrevet det samme dag som de testet positivt, dvs i uke 4.

Siden den ene ikke vil så blir det slemt av den som vil dele noe å dele noe uten lov. Så han bør vente til du er klar.

Skrevet

Jeg og min samboer skrev ingenting om det på Facebook før babyen var et par måneder, da posta jeg et bilde uten egentlig å tenke over at jeg ikke hadde skrevet noe om det før. Fikk en HAUG av meldinger fra folk som var helt sjokkerte over at vi hadde fått baby, ble spurt om det var vår baby eller en venns baby osv. Jeg tenker at de som ikke visste at vi var gravide/hadde fått baby da de er nok ikke så nære uansett.. de som er i livene være IRL visste det jo. Ser ikke poenget med å annonnsere det for en gjeng folk man ALDRI treffer i hverdagen uansett. Bare ser statusene deres på face liksom..

Anonymous poster hash: bb2e0...74a

• Liker 1
Skrevet

Det må være opp til begge å bestemme! Her ville mannen legge ut ultralydbilde men det synes jeg ble for privat så han delte heller at vi skulle bli foreldre med en status, det syns jeg var greit.

Skrevet

Jeg tenker dere kan møtes på halvveien og bli enige om at han kan fortelle det når du er 20 uker på vei, etter ordinær UL.

Dette fordi jeg mener at han må få lov til å fortelle folk at han skal bli far. Om hans måte å gjøre det på er vis facebook, så må det være ok. Men han kan godt vente til dere har vært på UL og vet at alt er bra med baby. :)

• Liker 5
Skrevet

Enig med Teriyaki.

Ellers kan dere fint via innstillingene velge hvem som skal få se det og ikke. :)

Skrevet

Her må det være enighet, uansett om det er mor eller far som vil eller ikke vil dele.

Vi ble enige om at etter en UL i uke 14 var det fritt fram for hver av oss å skrive om graviditeten på facebook.

Skrevet

Hvis en av dere ikke ønsker å dele på facebook, burde den andre respektere det. Uavhengig om det er mor eller far som vil/vil ikke dele.

Jeg delte ingenting før etter fødsel. Hadde riktignok planer om å skrive noe da jeg var 36 uker, men da fødte jeg gitt.. Så det ble fødselsmelding istedet :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at dere må være enige, og om den ene ikke vil har den veto i akkurat dette. Vi ventet til uke 20, mens han egentlig hadde lyst fra positiv test.

Skrevet

Vi ventet til ordinær ul :) i uke 18-19...

Skrevet

jeg ville ventet mye lengre enn 3 mnd. men jeg er nok også ekstra forsiktig pga en SA i uke 13 sist gang. hadde akkurat fortalt familien det. så måtte jeg si at det ikke ble noe likevel.... hadde ikke orket om folk på facebook spurte om babyen da.

Anonymous poster hash: 8c256...621
  • Liker 1
Skrevet

Om du i utgangspunktet ikke vil skrive noe i det hele tatt syns jeg det høres ut som en greit løsning å vente til etter OUL. Da kan han bare skrive det på sin vegg uten å tagge deg, og så kan du f.eks stenge veggen din om du ikke vil at noen skal skrive gratulerer der. Vi kommer heller ikke til å skrive noe før etter UL.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det om mannen postet på Facebook at jeg er gravid. Jeg er 4 mnd på vei, og med unntak av familien har jeg bare fortalt det til de aller nærmeste. Jeg ønsker også å holde det litt for oss selv, hvertfall til etter UL. Hvis alt er ok der og han da ønsker å legge det ut så er det greit.

Men jeg synes at han bør respektere ditt ønske uansett hvor lenge du ønsker å holde det privat. Men du kan gjerne tenke litt på hans ønske om å dele det også. Om noen mnd når du har vært på UL og vet at alt er greit, magen vokser slik at "alle" ser der likevel, da synes jeg han burde få lov.

Anonymous poster hash: 1d83e...81b

Gjest Fluttershy
Skrevet

Her var det jeg som var mest ivrig på å dele nyheten med alle og en hver. Han ble med på å dele det i uke 13 etter en ul vi var på da, men for hans del tror jeg vi kunne ventet mye lenger eller droppet det helt.

Pappaen er nok stolt over at han skal bli far og da er det naturlig at han vil dele det med alle, noe jeg synes han burde få lov til etter hvert som dere har passert uke 12 eller vert på OUL.

Skrevet

Vi kommert ikke til å kunngjøre det på Facebokk før etter ordinær UL. Gjorde ikke det sist heller. De nærmeste vet det alt og det er igrunn det som er det viktigste syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...