Gå til innhold

Hva skjer hvis jeg gir bedre mat enn hva hun er vant med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at man kan gi kylling til hunden om den har vondt i magen, oppkast o.l. Til vanlig får hun bare tørrfôr som hun spiser 2-3 om dagen 100 gram, hun pleier å spise alt. De siste dagene har hun såvidt klart å spise ferdig frokosten hennes når kvelden kommer og i dag har hun spist et par biter med tørrfôr, nå kastet hun opp. Hun virker helt fin ellers så jeg ser ikke noe poeng i dyrlegebesøk akkurat nå.

For det første, er det helt riktig av meg å gi stekt kyllingfilet uten bein så klart, og bare gjennomstekt? Det jeg alltid har vært redd for når det gjelder å gi hunder menneskemat er at de da aldri vil ha tørrfôr igjen, tror dere at det blir et problem og at jeg må fortsette å gi henne delikatesser resten av livet? hahaha

Nå sitter jeg her med kyllingen og har veldig lyst til å gi henne litt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingen skal kokes, ikke stekes. Kaster hun opp kan det lønne seg å ikke gi noe mat en dag, kun vann og se om hun er bedre dagen etter. Da kan du gi kokt, bløt ris eller litt fiskeboller, før du begynner å gi litt og litt tørrfor når dette holdes nede. Tørrfor kan være litt hardt for magen etter en slik sjau.

Er hun matlei for tørrfor kan du blande litt leverpostei i lunket vann og helle over, eller blande det ut med litt vom.

Skrevet

Takk :) Nye og gode tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...