Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret mitt blir fett igjen dagen etter jeg vasker det, så må vaske de hver dag / senest annen hver dag..

Regner med hodebunnen min er fet. Men noen som har gode tips til produkt som kan hjelpe håret til å holde seg litt lengre før det blir fettete? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd tørrsjampo? Det fungerer fint for min fete hodebunn ihvertfall, har akkurat det samme problemet som deg.

Batiste har gode tørrsjampoer. Define har også kommet ut med en, det samme med Proff's som du får kjøpt hos H&M.

Skrevet

Nei, har ikke prøvd tørrshampo.. Men det går jo an å prøve :)

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd Bastise sin tørrshampoo, fungerte særs dårlig.

Har nå brukt Redken sin, den er dyr og litt bedre, men ikke fantastisk. Blir ekstremt fort tom også........

Har hørt mye bra om Ostis+ sin, noen som har erfaringer med den?

Edit: hår er jo forskjellig, så noe som fungerer på deg fungerer kanskje ikke på meg....

Endret av grethe91
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg slet veldig med dette før, men fant fort ut at det var fordi jeg vasket håret alt for ofte (hver dag), og da brukte jeg tørrshampoo i steden først annenhver dag, og håret mitt forbedret seg mye i løpet av 3-4 uker.

Skrevet

Volumizing dry shampoo fra big sexy hair er god :)

Skrevet

Jeg er enig i at du burde prøve å vaske håret sjeldnere. Håret mitt har en tendens til å bli fort fett og samtidig bli veldig flatt, det som har funket for meg er å vaske håret sjeldnere, og å bruke shampo og balsam som er ment for å gi volum. Jeg prøvde en gang en serie for fet hodebunn, men den likte jeg ikke, men det er jo mulig det funker bra for deg likevel. Nå vasker jeg håret hver 3. dag, og det holder seg da fint. Regner med at du ikke bruker balsam og hårkur i selve hodebunnen/nært røttene? Jeg bruker dette (spesielt kur) bare i lengdene.

Tørrshampo har aldri vært min greie, men mange har jo gode erfaringer, så det er nok verdt et forsøk.

Skrevet

jeg måtte vaske håret ofte før,men nå holder det med hver 4.dag.

jeg har mandelolje i håret, før jeg legger meg. dusjer på morgen,å håret holder seg flott i mange dager.

Anonymous poster hash: 78049...cad
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er mest fornøyd med Lee Stafford sin tørrsjampo :) Den er heller ikke testet på dyr.

Skrevet

Håret ditt blir fort fettete nettopp fordi du vasker det for ofte. Du kan gradvis begynne å vaske det sjeldnere. Först annenhver dag og så etter hvert hver tredje dag eller enda sjeldnere om du vil det :) Å vaske håret hver dag er ikke så bra, skjönner du og når du vasker det hver dag, er det klart det blir fort fettete, men hodebunnen din vil nok läre seg de nye rutinene dine etter hvert :)

• Liker 1
Skrevet

Håret ditt blir fort fettete nettopp fordi du vasker det for ofte. Du kan gradvis begynne å vaske det sjeldnere. Först annenhver dag og så etter hvert hver tredje dag eller enda sjeldnere om du vil det :) Å vaske håret hver dag er ikke så bra, skjönner du og når du vasker det hver dag, er det klart det blir fort fettete, men hodebunnen din vil nok läre seg de nye rutinene dine etter hvert :)

Dette er sant, men nå har jeg i tre år vasket håret sjeldnere og sjeldnere, blir fortsatt fett etter to dager ;)

Så det er litt forskjellig fra hår til hår, selv om det selvfølgelig er sant.

Nå vasker jeg håret hver tredje til fjerde dag, alt etter hva jeg skal. Om jeg har en dag jeg bare skal gå hjemme så dropper jeg alltid hårvasken selv om jeg egentlig burde vaske det. Prøver å spare det for alle produktene ;)

Mitt aller beste tips mot fort fett hår: ikke ta i håret ofte, la det være i fred, bruk minst mulig produkter (volum-mousse, hårspray osv...) og bruk en bra shampoo. Define, feks, er døden for håret mitt hvert fall, og etter jeg begynte å bruke Redken har jeg et mye sunnere hår!

Skrevet

syns define sin tørrsjampo er ganske bra, mye bedre enn batiste sin :)

• Liker 1
Skrevet

syns define sin tørrsjampo er ganske bra, mye bedre enn batiste sin :)

Har ikke prøvd den, kan godt hende den er veldig bra, men etter min fatale Define-opplevelse (shampoo) så holder jeg meg laaaaaangt unna merket! Kjenner en annen som elsker Define, men som ikke kan bruke Redken, så hår er forskjellig :)

Jeg har prøvd Bastise sin tørrshampoo, den er helt GRUSOM.

Skrevet

Har ikke prøvd den, kan godt hende den er veldig bra, men etter min fatale Define-opplevelse (shampoo) så holder jeg meg laaaaaangt unna merket! Kjenner en annen som elsker Define, men som ikke kan bruke Redken, så hår er forskjellig :)

Jeg har prøvd Bastise sin tørrshampoo, den er helt GRUSOM.

hehe det skjønner jeg godt :D holder meg selv laaangt unna definie ellers, men denne er bare helt super med en god lukt :) syns batiste sin lukt blir litt for mye.. men det er jo selvsagt som du sier, hår er forskjellig :)

Skrevet

hehe det skjønner jeg godt :D holder meg selv laaangt unna definie ellers, men denne er bare helt super med en god lukt :) syns batiste sin lukt blir litt for mye.. men det er jo selvsagt som du sier, hår er forskjellig :)

Kanskje jeg skal prøve Define sin tørrshampoo.... Får google litt rundt og se hva andre har skrevet om det :)

Skrevet

er det noen som har prøvd BigSexyHair sin tørrshampoo? har nemlig fått en 50% kupong på valgfritt BigSexyHair-produkt, tenkte kanskje å bruke det på tørrshampoo....

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve Define sin tørrshampoo.... Får google litt rundt og se hva andre har skrevet om det :)

gjør det og si ifra om du finner noe du liker :)

Skrevet

Jeg har det på samme måten, og jeg har også blir fortalt mange ganger at jeg må vaske håret sjeldnere "så venner det seg til det". Det stemmer ikke for meg, og etter å ha gått med fett hår annen hver dag i to år ga jeg opp. Hvis jeg ikke bruker noe produkt i håret er det fett så fort jeg har sovet på det. Dagen etter kan jeg bruke tørrshampoo, og da ser det greit ut. Bastiste har mange forskjellige tørrshampooer, ikke bare en, jeg synes den orginale er forferdelig, men den som er rosa er den eneste tørrshampooen jeg kan bruke. Jeg har prøvd alt jeg har kommet over. Jeg kan allikevel ikke gjøre dette dagen etter igjen, da må jeg vaske håret.

Hvis jeg føner håret opp ned med ett slags volumprodukt dagen jeg vasker det, kan det noen ganger holde i to dager uten tørrshampoo.

Skrevet

Dette er sant, men nå har jeg i tre år vasket håret sjeldnere og sjeldnere, blir fortsatt fett etter to dager ;)

Så det er litt forskjellig fra hår til hår, selv om det selvfølgelig er sant.

Nå vasker jeg håret hver tredje til fjerde dag, alt etter hva jeg skal. Om jeg har en dag jeg bare skal gå hjemme så dropper jeg alltid hårvasken selv om jeg egentlig burde vaske det. Prøver å spare det for alle produktene ;)

Mitt aller beste tips mot fort fett hår: ikke ta i håret ofte, la det være i fred, bruk minst mulig produkter (volum-mousse, hårspray osv...) og bruk en bra shampoo. Define, feks, er døden for håret mitt hvert fall, og etter jeg begynte å bruke Redken har jeg et mye sunnere hår!

Ja, man ser jo selvfölgelig at det er forskjellig fra person til person, men da er det kanskje lurt å dra til et apotek eller en frisör eller hvor det nå skulle väre for å få et bra produkt til ditt hår ;) Det er også lurt å dra til hudpleier for å sjekke dette ut! Og hvis man svetter mye, så blir jo også håret fort skittent, så mye spiller inn :)

Det er bra du ikke pröver å vaske det for ofte i alle fall! :D Man kan jo bruke litt törrshampoo eller pudder i håret om man skulle önske dette, så det er mange alternativ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...