Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det der var et latterlig innlegg, og en av de få gangene jeg sier meg enig i fruens svar.

Ser at du betegner det som latterlig, men kan du utdype hva som gjør innlegget så latterlig da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant den, jeg. Det er kommentaren til hun som kaller seg Mia. Så får dere tolke situasjonen som dere vil.

http://fotballfrue.no/2013/07/14/coverbrands-harkampanje/

Anonymous poster hash: f7234...c19

...og at hun er jordmor har du bare diktet opp for å gi kommentaren hennes et skinn av legitimitet eller?

• Liker 4
Skrevet

...og at hun er jordmor har du bare diktet opp for å gi kommentaren hennes et skinn av legitimitet eller?

Og dette er nøyaktig hvorfor jeg ville lese det selv. Den gjengivelsen som ble gitt her stemmer jo ikke akkurat overens, og jeg ville ikke akkurat kalle det for en koselig kommentar.

Anonymous poster hash: f50ea...ad4

• Liker 3
Skrevet

La merke til at LK på bloggen til denne Lizbeth omtaler resultatene fra denne undersøkelsen han viser til om fødselskomplikasjoner og vekt som uomtvistelige fakta... altså, greit at han har lært at han må ha referanser, men så veldig mye om forskning og kildekritikk og statistisk signifikante resultater osv osv, det kan han ikke!

• Liker 14
Skrevet

Mannen min har skjegg, torshammersmykke, og liker å dra på tur. Trur eg må lage vikingfrueblogg snart, så mykje merksemd ein tydeligvis får som fru. Så kan han få uttale seg om korleis alle burde fange maten sin sjølv i kommentarfelta og få KG og kanskje attpåtil ridder LK på nakken.

Anonymous poster hash: 6a345...855
  • Liker 10
Skrevet (endret)

Ser at du betegner det som latterlig, men kan du utdype hva som gjør innlegget så latterlig da?

"Du har en enorm innvirkning på leserne dine,og jeg vil tro at svært mange av de vil føle seg ekstremt mislykket av å se på deg." Vet ikke med dere, føler dere at dere er mislykket av å lese bloggen hennes?

" Selv om jeg var godt fornøyd med kroppen min under graviditeten og har et positivt selvbilde, kjenner jeg at jeg er utrolig glad for at jeg ikke leser bloggen din mens jeg selv er gravid. " Så alle gravide har elendig selvtillitt og må holde seg borte fra nettet i 9 mnd?

" Å da måtte lese dine solskinnshistorier kan være veldig uheldig." Så å lese Caroline sine solskinnshistorier er uheldig, men dersom Kari Hansen poster et innlegg på KG om den fantastiske småbarnstiden så er det greit?

Endret av skyflakes
  • Liker 3
Skrevet

Vi har ytringsfrihet i Norge så hvorfor blir denne tråden til stadighet blir ryddet for: "hets" "spekulasjoner" og "personangrep"? Jeg bare lurer.. Denne Lars Kristian får jo lov å hetse så mye han vil. Arrogant er han også jfr måten han uttrykker seg på i ulike fora. Sist sett i kommentarfeltet til fotballfrue.no Han har ikke medisinsk utdannelse, og fruen har utdannelse på fagskolenivå. NKF er en fagskole ikke en høyskole! Jeg har ikke sett noe papirer eller bekreftelse på jusstudier- ett år er uansett ingen høyere utdanning! At LK har gått ett år på BI og nå går på denne Atlantisskolen for å studerer ernæringsfysiolog betyr ikke høyere utdannelse eller kompetanse til å uttale seg i henhold til kosthold og ernæring. Man kan ikke videreutdanneseg i Norge mtp en master eller doktor med dette i bunn. Jeg kjenner at jeg koker her!!

For å ha høyere utdannelse må man inneha en mastergrad som kan utvides til en doktorgrad. Om han hadde hatt en slik bakgrunn hadde uttalelsene hans inneholdt tyngde- dette er flaut. Jeg kommer ikke til å starte en dialog med noen av disse- uttalelsene til spes LK skremmer meg. Dementere benyttes mye for tiden?!?

Han kan ro så langt han bare klarer men det kan se ut for han fremmer et meget usunt bilde av kvinnekroppen. Dette vet de fleste. Uttrykkene som er festet i media om at Beyonce og Kim Kardashian er minst 15 kg for tunge bla bla bla, og alle de fantastiske uttalelsene om gravide og hvor mye man må og bør veie skremmer meg. Ingen av hans argumenter veier spesielt tungt det viser heller dårlig innsikt og lite kunnskap. Han har mye å lære om kosthold, ernæring, og medisin generelt. Univiersitetet i Oslo innehar studium i ernæringsfysiologi og medisin. I rest my case! Nei, jeg er ikke feit, stygg eller misunnelig!

Anonymous poster hash: eeebf...579

Ytringsfriheten har også sine begrensninger ettersom sjikane er straffbart...

Anonymous poster hash: 7102d...83e

• Liker 3
Skrevet

Samtidig.. hvorfor kan ikke Fotballfruen faktisk være lykkelig? Det er faktisk mulig! At alt er perfekt derimot, det tviler jeg på. Hun har nok sine nedturer hun også - noe hun forsåvidt har blogget om (ref. smøreost som er passert best før datoen, dhl mannen som ikke bærer opp tredemølla, å måtte kjøre mange timer for å hente en outfit pakke, m.m.).

Hun kan jo faktisk ha oppnådd det hun drømte om som barn. Glem det, hun drømte om å bli barnelege. Men uansett.. hun har funnet sin nisje hvor hun kan være kreativ, styre sine egne dager og tjene så mye at de kan pensjonere seg i nær fremtid (ref. var vel iløpet av en 5 års-periode, hun skrev - så burde ikke være mange år unna nå).

Uansett.. Fotballfrua er lykkelig og det tror jeg faktisk på. Selv om hun ikke lever i min definisjon av lykke-boble, så er hun lykkelig i sin boble.

For meg virker det som de to der har funnet sin vi-mot-alle-andre og det fungerer for de.

• Liker 8
Skrevet

"Du har en enorm innvirkning på leserne dine,og jeg vil tro at svært mange av de vil føle seg ekstremt mislykket av å se på deg." Vet ikke med dere, føler dere at dere er mislykket av å lese bloggen hennes?

" Selv om jeg var godt fornøyd med kroppen min under graviditeten og har et positivt selvbilde, kjenner jeg at jeg er utrolig glad for at jeg ikke leser bloggen din mens jeg selv er gravid. " Så alle gravide har elendig selvtillitt og må holde seg borte fra nettet i 9 mnd?

" Å da måtte lese dine solskinnshistorier kan være veldig uheldig." Så å lese Caroline sine solskinnshistorier er uheldig, men dersom Kari Hansen poster et innlegg på KG om den fantastiske småbarnstiden så er det greit?

Ang hva andre gjør har dette vært jevnlig oppe i media (ref. psykiateren i Dagbladet).

Nei, men mange gravide er nok ekstra sårbare/ømskinnet i denne perioden - vil jeg tro.

Nå når FF ut til adskillig flere enn Kari Hansen på KG, vil jeg også tro og ref. til min første setning.

• Liker 3
Skrevet

Hun kan jo faktisk ha oppnådd det hun drømte om som barn. Glem det, hun drømte om å bli barnelege.

Du vet at mange bytter mening når de blir eldre? Da jeg gikk i 1.klasse drømte jeg om å bli statsminister, men jeg er da ikke statsminister nå så vidt jeg vet og har ikke store planer om å bli det heller.

Anonymous poster hash: 216b9...370

• Liker 5
Skrevet

Sjikane er som sagt straffbart bl a i henhold til §390 i Straffeloven

Anonymous poster hash: 7102d...83e
Skrevet

Jeg la inn en kommentar hos FF nå, hvor jeg skrev om at jeg blir provosert av kroppsfokuset deres ved graviditet. Jeg la på meg nesten 25 kg, men var aldri lat, overspiste eller dyttet i meg snop dagen lang. Var slank og i god form før svangerskapet mitt også. Skrev at jeg føler at de ser ned på de som overstiger de 12-15 kg de snakker om.. Samtidig skrev jeg at de burde tenke seg om hva de faktisk skriver på en så forgudet blogg. Jeg blir provosert, men jeg er til gjengjeld 24 år gammel. Hadde jeg vært 16 år hadde jeg følt meg mislykket og ikke "flink" nok.

Tror veldig mange blir påvirket av uttalelsene til sirkus eriksen. Det er så flaut hvordan herr FF ikke gir seg, for guds skyld!, og fortsetter med å bruke den studien som bevis for at det er hold i det han snakker om. Well, guess what, LK, det er ikke dét det handler om!!!

Spent på om de godkjenner kommentaren min.

• Liker 6
Skrevet

Jeg la inn en kommentar hos FF nå, hvor jeg skrev om at jeg blir provosert av kroppsfokuset deres ved graviditet. Jeg la på meg nesten 25 kg, men var aldri lat, overspiste eller dyttet i meg snop dagen lang. Var slank og i god form før svangerskapet mitt også. Skrev at jeg føler at de ser ned på de som overstiger de 12-15 kg de snakker om.. Samtidig skrev jeg at de burde tenke seg om hva de faktisk skriver på en så forgudet blogg. Jeg blir provosert, men jeg er til gjengjeld 24 år gammel. Hadde jeg vært 16 år hadde jeg følt meg mislykket og ikke "flink" nok.

Tror veldig mange blir påvirket av uttalelsene til sirkus eriksen. Det er så flaut hvordan herr FF ikke gir seg, for guds skyld!, og fortsetter med å bruke den studien som bevis for at det er hold i det han snakker om. Well, guess what, LK, det er ikke dét det handler om!!!

Det de sier er jo fakta, de sier også at det selvsagt er individuelle forskjeller. At du tar deg nær av det er ditt problem. For stor vektoppgang kan være farlig, og leger og jormødre er alt for dårlige til å fortelle gravide dette.

Anonymous poster hash: dc3ea...576

• Liker 6
Skrevet

Abortfare for undervektige http://www.side2.no/helse/article823536.ece og http://www.dinside.no/352218/tynne-kvinner-mister-barnet

.. og det finnes sikkert dusinvis av art om farer ved for liten vektøkning. Så er bare å søke, så finner man de undersøkelsene man ønsker for å støtte sine synspunkter.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har forsvart henne tidligere jeg, men nå kjenner jeg at jeg er oppgitt og ikke vil lese bloggen hennes mer. Merker at hele opplegget rundt graviditet, mage og vektoppgang irriterer meg skikkelig. Og jeg er ikke en som lar meg irritere så lett

Jeg var selv veldig slank da jeg ble gravid. Og høy. Jeg fikk tidlig mage, og stoor mage. Spørsmål som:er du sikker på at du bare er 4 mnd på vei?? Er du sikker på det bare er 1 inni der? Hørte jeg ofte. Da jeg var 30+5 hadde jeg lagt på meg totalt 7 kg. Grunnet at jeg var skikkelig dårlig.

Anyways, kommentarene til LK er bare fantastiske... Må si jeg digger alle svarene han får på bloggen til Lizbeth.

Nei, jeg får nesten magesår av å lese denne bloggen om dagen så nuh skal jeg finne meg en annen blogg å følge:)

• Liker 5
Gjest Conradine
Skrevet

hadde min mann gått inn på en gravid jente sin blogg og mast om kilo, så hadde jeg ikke hatt mann lenger. Hva er vitsen, det er jo uten tvil en større grav som graves her, får nesten litt vondt av ham :/

Les hva han skriver før du hyler.

Han skriver at vektoppgang på over 16 kilo KAN medføre alvorlige komplikasjoner.

Det vet jeg alt om - jeg har nemlig opplevd det på kroppen selv og hadde gjort alt for at det ikke skulle skjedd igjen.

Store vektoppganger under graviditet kan medføre livsfare både for mor og barn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg må si jeg blir nysjerrig....

Hvem er alle disse folka som skriver i denne tråden egentlig? Hvem er det egentlig som hisser seg (les:godter seg) voldsomt opp over at LK har skrevet noe om vektøkning på gravide, seriøst? Who cares? Jeg syntes det er helt utrolig å ha så stor intresse over dette som samtlige her tydeligvis har..

Har dere vurdert å begynne å bry dere litt om andre ting enn FFparet? Kanskje logge av pc'n og begynne å bry seg litt om andre ting her i livet?

• Liker 2
Skrevet

Ang hva andre gjør har dette vært jevnlig oppe i media (ref. psykiateren i Dagbladet).

Nei, men mange gravide er nok ekstra sårbare/ømskinnet i denne perioden - vil jeg tro.

Nå når FF ut til adskillig flere enn Kari Hansen på KG, vil jeg også tro og ref. til min første setning.

Ja, både gravide, yngre, eldre, voksne, småbarnsforeldre +++ er sårbare. Mennesker er sårbare. Men man må da kunne skjønne at alle er forskjellige, ting blir oppfattet forskjellig. Det som gjelder for meg og mitt barn, gjelder ikke nødvendigvis for FF og barnet hennes. Er man mamma burde man også skjønne at ting man leser på nettet/blogger ikke er 100% sanne.

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke dre som hakker på alt ved henne, har noen som helst rett til å argumentere med at "gravide er jo så sårbare". For Frua er da gravid, hun også. Med den sårbarheten som følger med.

Men klart det er verre at en man i følge dere ikke kan ta seriøst sier at det finnes en anbefalt vektoppgang for gravide, enn det er å daglig lese hvor alt for tynn og ska\rapa hun er, hvor falskt håret hennes ser ut, hvor galt det er at huset hennes er ryddig og rent, hvor falskt liv hun har, hvor ulykkelig hun HELT sikkert må være på grunn av mannen, hvor mye hun redigerer, hva hun redigerer, hvem som sponser henne, hvordan hun har fått klærne hun har til babyen, hvilken farge det er på lekene til babyen, hvor stygt navnet til babyen heeelt sikkert kommer til å være, hvor dårlige foreldre de kommer til å være fordi "ungen kommer helt sikkert til å slankes om den er for tykk" og "den må helt sikkert gå på lavkarbo-diett"...og hva faen annet dere klarer å tømme ut av dere.

Så dere kan like gjerne slutte å klage på hvor fælt dette "kroppshysteriet til LK" er, for dere er faen meg 10 ganger verre selv.

• Liker 13
Skrevet

Men ingen kan vel spå hvor mange kilo de går opp vel, eller hvor mye vann de får i kroppen, ødemer og bekkenplager som gjør dem mindre mobile. Kunne ønske meg mindre mage jeg, men den ble stor og strekkmerkene kom. Jeg spiste helt normalt og mindre pga kvalme. Mosjonerte ofte og spiste kun litt snop på lørdagene, ellers fråtset jeg aldri i matmengder. Men dog 20 kg opp. De fleste jeg kjenner har gått opp fra 12 og 33!!! De med 33 hadde MYE vann og var stor i hele kroppen. Hva sier Fruen om hun hovner opp i hele seg, ikke får på seg sko og ringene sine??? Flytter mannen fra henne da?? Han kan ikke vite hvordan resten av svangerskapet er. Er mange uker til 1.desember enda. Makan.

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...