Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Idag er magen plutselig vekk igjen...

Hun skrev jo at hun måtte gå med veldig trange klær for at magen skal syntes. Så kanskje de andre klærne hun går med ikke er så trange. Det kan også være hvordan hun tar bildet, vinkel og sånt.

Hun legger nok kjolen akkurat der det syntes minst. Kanskje hun vet hvordan hun kan kle seg slankere. Klærne kan gjøre en tynnere.

Videoannonse
Annonse
Gjest vilma2000
Skrevet

Jeg ser ikke kommentarene hans jeg.

Jeg ser dem og han er selvfølgelig like usjarmerende som vanlig.

• Liker 15
Skrevet

Selvinnsikt kommer ikke billig i den gården. Det er helt utrolig hvordan han aldri lærer og driter seg ut gang på gang.

For øvrig så var jeg på stand-up i går hvor the Eriksens ble parodiert... til svært god oppslutning fra salen.

Lykke til sier jeg bare

Anonymous poster hash: 4d333...730

• Liker 12
Skrevet

Jeg lurer på hva vennene og familien til Sirkus Eriksen tenker om dem. Oppegående mennesker ser jo at måten de uttaler seg på og ofte hva de uttaler seg om er helt på trynet.

Anonymous poster hash: 9ca1e...2a1

• Liker 7
Skrevet

hvor er det fruen har skrevet at noen har redigert det magebildet hennes?

Anonymous poster hash: 69561...8d6
Skrevet

Idag er magen plutselig vekk igjen...

http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2013/08/DSC05479.jpg

Det er vel bare skjørtet som går utover så det ikke synes så godt. Jeg ser også tynnere ut i A-formet skjørt. Samtidig ser man på bildet i linken at hun fortsatt bøyer ryggen og holder inn magen men at kulen (gravidmagen) stikker ut ved navlepartiet.

Men til folket som har peiling: er det ikke litt skadelig å gå med så trange klær når man er gravid? Er det nok plass til babyen til å utvikle seg og bevege seg normalt? Går man bare med løsere klær fordi det er behagelig, eller er det også for å gjøre det godt for den lille?

Anonymous poster hash: 99428...55c

Skrevet

http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2013/08/DSC05479.jpg

Det er vel bare skjørtet som går utover så det ikke synes så godt. Jeg ser også tynnere ut i A-formet skjørt. Samtidig ser man på bildet i linken at hun fortsatt bøyer ryggen og holder inn magen men at kulen (gravidmagen) stikker ut ved navlepartiet.

Men til folket som har peiling: er det ikke litt skadelig å gå med så trange klær når man er gravid? Er det nok plass til babyen til å utvikle seg og bevege seg normalt? Går man bare med løsere klær fordi det er behagelig, eller er det også for å gjøre det godt for den lille?

Anonymous poster hash: 99428...55c

En stram genser vil ikke ha noe å si barnets utvikling, alvorlig talt.

Anonymous poster hash: 27ac2...3bb

• Liker 16
Skrevet

Må si jeg er rystet over hva han skriver til Lizbeth, kan ikke noen tipse VG her. Fotballfruemannen ut mot gravides vektøkning i svangerskap, maks 15 er nok. Hva med alle de som faktisk får mye vann, enda større pupper og hva med tvillingfødsler??? Makan til mann altså, er vel revnende likegyldig antall kilo man går opp så lenge man ikke kun spiser junkfood, snop og kaker i 9 mnd. Huff!

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 19
Skrevet

Jeg er ganske sjokkert over hvordan han herjer løs i kommentarfeltet til bloggeren Lizbeth! Hun er tidligere spiseforstyrret, og har kommet seg ut av det, og sikkert ikke noe kjekt for henne å lese det vrøvelet han skriver om max 16kg når hun selv har lagt på seg over 20!

Og han skal liksom belære folket om sunt vett og kosthold :vetikke:

• Liker 22
Skrevet

Fotballfruemannen langer ut mot gravide

Kunne vært en fin førsteside i VG eller Dagbladet

• Liker 10
Skrevet

Må si jeg er rystet over hva han skriver til Lizbeth, kan ikke noen tipse VG her. Fotballfruemannen ut mot gravides vektøkning i svangerskap, maks 15 er nok. Hva med alle de som faktisk får mye vann, enda større pupper og hva med tvillingfødsler??? Makan til mann altså, er vel revnende likegyldig antall kilo man går opp så lenge man ikke kun spiser junkfood, snop og kaker i 9 mnd. Huff!

Ja håper noen tipser media om hans oppførsel, dette går ikke an!

Kan man tipse helt anonymt?

Anonymous poster hash: a252a...89e

• Liker 4
Skrevet

Vi har ytringsfrihet i Norge så hvorfor blir denne tråden til stadighet blir ryddet for: "hets" "spekulasjoner" og "personangrep"? Jeg bare lurer.. Denne Lars Kristian får jo lov å hetse så mye han vil. Arrogant er han også jfr måten han uttrykker seg på i ulike fora. Sist sett i kommentarfeltet til fotballfrue.no Han har ikke medisinsk utdannelse, og fruen har utdannelse på fagskolenivå. NKF er en fagskole ikke en høyskole! Jeg har ikke sett noe papirer eller bekreftelse på jusstudier- ett år er uansett ingen høyere utdanning! At LK har gått ett år på BI og nå går på denne Atlantisskolen for å studerer ernæringsfysiolog betyr ikke høyere utdannelse eller kompetanse til å uttale seg i henhold til kosthold og ernæring. Man kan ikke videreutdanneseg i Norge mtp en master eller doktor med dette i bunn. Jeg kjenner at jeg koker her!!

For å ha høyere utdannelse må man inneha en mastergrad som kan utvides til en doktorgrad. Om han hadde hatt en slik bakgrunn hadde uttalelsene hans inneholdt tyngde- dette er flaut. Jeg kommer ikke til å starte en dialog med noen av disse- uttalelsene til spes LK skremmer meg. Dementere benyttes mye for tiden?!?

Han kan ro så langt han bare klarer men det kan se ut for han fremmer et meget usunt bilde av kvinnekroppen. Dette vet de fleste. Uttrykkene som er festet i media om at Beyonce og Kim Kardashian er minst 15 kg for tunge bla bla bla, og alle de fantastiske uttalelsene om gravide og hvor mye man må og bør veie skremmer meg. Ingen av hans argumenter veier spesielt tungt det viser heller dårlig innsikt og lite kunnskap. Han har mye å lære om kosthold, ernæring, og medisin generelt. Univiersitetet i Oslo innehar studium i ernæringsfysiologi og medisin. I rest my case! Nei, jeg er ikke feit, stygg eller misunnelig!

Anonymous poster hash: eeebf...579

• Liker 25
Skrevet

Det er visst noen skrivefeil her og der i innlegget mitt, skylder på iphonen.. Beklager dette.

Anonymous poster hash: eeebf...579

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske sjokkert over hvordan han herjer løs i kommentarfeltet til bloggeren Lizbeth! Hun er tidligere spiseforstyrret, og har kommet seg ut av det, og sikkert ikke noe kjekt for henne å lese det vrøvelet han skriver om max 16kg når hun selv har lagt på seg over 20!

Og han skal liksom belære folket om sunt vett og kosthold :vetikke:

Skrev han ikke noe om at den anbefalte vektoppgangen til Frua, er regnet ut fra Fruas utgangspunkt, og at Lizbeth antagelig ville få et annet resultat (noe mer kortfattet)?

Når noen hele tiden går og sier at kona hans er aaaltfor tynn, og hun kan umulig gå opp nok i vekt, og jeg vet ikke hva, kan jeg godt forstå at han føler et behov for å påpeke at vektøkningen hennes er innenfor det anbefalte. Det betyr ikke at han hadde følt et behov for å slanke kona om hun gikk opp mer, men da er sannsynligheten noe større for at vektoppgangen hadde vært mer synlig, også, slik at behovet for å nevne vektoppgangen hennes hadde vært mindre.

• Liker 5
Skrevet

"Fotballfruemannen" fremstår som en typisk nyfrelst førsteårsstudent som akkurat har lært å henvise til kilder. Fint det, men jeg ser at det forsatt skorter på kunnskapen til å reflektere rundt det han leser.

Det er ingen hemmelighet at det ikke er anbefalt for gravide å gå opp mer enn så og så mange kilo, man trenger ikke vise til peer reviewed artikler for å vise det. Det finnes også statistikker på hva som er gjennomsnittlig vektoppgang for gravide.

Om man faller utenfor dette (både med hht gjennomsnitt eller anbefalinger) betyr ikke det nødvendigvis at man gjør noe feil.

Jeg lever et sunt og sprekt liv, gikk opp 7 kg fra uke 0-30 (helt i rute altså! :fnise: ), men fra uke 30-42 gikk jeg faktisk opp 22 kg!. Jeg satt ikke på rompen og spiste feit mat, men fikk rett og slett så mye vann i kroppen at kiloene lot seg ikke stoppe- dette tar ikke anbefalinger og statistikker hensyn til.

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg 12 dager etter fødsel bare var 2 kg mer enn jeg var før jeg ble gravid - til tross for en samlet vektoppgang på 29 kg.

Det er ikke all vektoppgang man kan styre, det er nemlig ikke bare fett som veier.

Anonymous poster hash: 27ac2...3bb
  • Liker 14
Skrevet

Skrev han ikke noe om at den anbefalte vektoppgangen til Frua, er regnet ut fra Fruas utgangspunkt, og at Lizbeth antagelig ville få et annet resultat (noe mer kortfattet)?

Når noen hele tiden går og sier at kona hans er aaaltfor tynn, og hun kan umulig gå opp nok i vekt, og jeg vet ikke hva, kan jeg godt forstå at han føler et behov for å påpeke at vektøkningen hennes er innenfor det anbefalte. Det betyr ikke at han hadde følt et behov for å slanke kona om hun gikk opp mer, men da er sannsynligheten noe større for at vektoppgangen hadde vært mer synlig, også, slik at behovet for å nevne vektoppgangen hennes hadde vært mindre.

Nei, det gjorde han ikke. Du kan lese selv i kommentarfeltet. Han skriver t.o.m at selv de som er undervektig bør ikke gå mere opp enn mellom 12-16kg (noe som forresten er noe helt annet enn hva legen og jordmoren min sa da jeg var gravid)

• Liker 8
Gjest Conradine
Skrevet

Det stemmer det, men det er ikke spennende nok, må vite :ironi:

Er virkeligheten for kjedelig så lager man action selv .... sånn har det vært i alle disse trådene. Håpløst !

Skrevet

Men fotballfrue har jo sykt med magemuskler som gjør at hun mest sannsynlig ikke vil få så stor mage. Det handler ikke om hvor mager man er, men hvor mye magemuskler man har.

Jeg synes forsåvidt at bildet hun la ut i det siste innlegget var veldig fint :)

Anonymous poster hash: 216b9...370

Sykt med magemuskler er vel å overdrive. Litt magemuskler og lav fettprosent på magen, tenker jeg blir mer riktig.

• Liker 6
Gjest Conradine
Skrevet

Nei, det gjorde han ikke. Du kan lese selv i kommentarfeltet. Han skriver t.o.m at selv de som er undervektig bør ikke gå mere opp enn mellom 12-16kg (noe som forresten er noe helt annet enn hva legen og jordmoren min sa da jeg var gravid)

Hva sa legen og jordmoren til deg, da?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...