AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1441 Skrevet 18. august 2013 Egentlig synes jeg det er rart bloggen har sponsorer i det hele tatt, jeg hadde ikke ønsket å ha mitt produkt forbundet med denne bloggen og det de står for Anonymous poster hash: 12522...9e7 10
Sol79 Skrevet 18. august 2013 #1442 Skrevet 18. august 2013 (endret) http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article491284.ece Bare å google "anbefalt vektøkning i svangerskapet", det.Anbefalt vektøkning og en personlig totalvurdering fra helsepersonell er to forskjellige ting. Alle får info om anbefalt vektøkning, men ikke noe spesifikt som gjelder en selv. Endret 18. august 2013 av Sol79 2
Gjest Bond Skrevet 18. august 2013 #1443 Skrevet 18. august 2013 Tråden ryddet for spekulasjoner, hets og innlegg uten egenverdi, samt svar. Bond, adm
rumperister Skrevet 18. august 2013 #1444 Skrevet 18. august 2013 Nye kommentarer så skal ikke barnet gå på lavkarbo likevel. Fant de ut at det ikke er så sunt som skal sies likevel? Litt dumt av dem å uttale seg så bastant på noe de ikke har peiling på (det å ha barn), for det kommer jo bare tilbake for å bite dem i røven. 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1445 Skrevet 18. august 2013 Etter å ha lest her i linker om anbefalt vektoppgang, så lurer jeg på hva leger og jordmødre sier til dem som går opp 20-30 kg under svangerskapet? Blir den gravide kritisert og klagd på og får beskjed om å slanke seg? Masse vekt forsvinner jo av seg selv etter fødselen, så vidt jeg forstår.Anonymous poster hash: d022c...782
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1446 Skrevet 18. august 2013 Etter å ha lest her i linker om anbefalt vektoppgang, så lurer jeg på hva leger og jordmødre sier til dem som går opp 20-30 kg under svangerskapet? Blir den gravide kritisert og klagd på og får beskjed om å slanke seg? Masse vekt forsvinner jo av seg selv etter fødselen, så vidt jeg forstår.Anonymous poster hash: d022c...782 Å gå opp 30 kg i vekt på ca. 9 mnd er en belastning for kroppen - det sier seg selv - gravid eller ei! Er hverken jordmor eller lege selv, men går utfra at en stor vektoppgang på kort tid øker faren for komplikasjoner under svangerskapet. Det er heller ikke ønskelig at barnet blir for stort i magen, da det skaper muligheter for en vanskeligere fødsel. Anonymous poster hash: 9095f...372 3
LukaFrost Skrevet 18. august 2013 #1447 Skrevet 18. august 2013 Er det bare jeg som synes det er noe merkelig med dette bildet? http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2013/08/DSC04626.jpg Virelig ikke en heldig vinkel for FF 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1448 Skrevet 18. august 2013 Etter å ha lest her i linker om anbefalt vektoppgang, så lurer jeg på hva leger og jordmødre sier til dem som går opp 20-30 kg under svangerskapet? Blir den gravide kritisert og klagd på og får beskjed om å slanke seg? Masse vekt forsvinner jo av seg selv etter fødselen, så vidt jeg forstår.Anonymous poster hash: d022c...782 Handler ikke om å skulle bli kvitt vekten etterpå. Handler om at det øker mulighetene for komplikasjoner under svangerskapet som foreksempel svangerskapsdiabetes osv. Jeg gikk opp 25 kg. Ble overhodet ikke kritisert av lege eller jordmor, men de gav råd om kosthold og aktivitet samt overvåket blodtrykk og blodsukker mer nøye. Anonymous poster hash: f50ea...ad4
Raven Emerald Skrevet 18. august 2013 #1449 Skrevet 18. august 2013 (endret) Etter å ha lest her i linker om anbefalt vektoppgang, så lurer jeg på hva leger og jordmødre sier til dem som går opp 20-30 kg under svangerskapet? Blir den gravide kritisert og klagd på og får beskjed om å slanke seg? Masse vekt forsvinner jo av seg selv etter fødselen, så vidt jeg forstår.Anonymous poster hash: d022c...782 Nei, regner bare med de får litt ekstra oppfølgning med tanke på fare for svangerskapsdiabetes, og andre ting som kan komplisere svangerskapet ved større vektoppgang. Slik jeg, som var overvektig før svangerskapet, også fikk ekstra oppfølgning. Men at Fruemannen påpeker at Frua legger på seg innenfor det anbefalte, trenger ikke å bety annet enn at han påpeker at svangerskapet forløper helt normalt, og at hun ikke går opp for lite, slik mange mer enn antyder. Om jordmor har påpekt hvilken "vektgruppe" Frua ligger i, og hvor mye det er anbefalt å gå opp i vekt, er det på sett og vis en "personlig totalvurdering". Frua er i en vektgruppe hvor man blir anbefalt å gå opp mer enn det er anbefalt for kvinner i min vektgruppe. Og anbefalingene blir på sett og vist gitt ut fra en totalvurdering. At Frua trener, er da også anbefalt, siden dette minsker sannsynligheten for komplikasjoner. Dermed virker Frua som en sunn gravid på disse områdene. Når det kommer til andre ting, er mange av uttalelsene og valgene hennes mildt sagt uheldige. Men det betyr ikke at alt i livet hennes er kritikkverdig. Man pirker til og med på navnet til ungen, og spekulerer i at hun kommer til å gi ungen et eller annet snålt navn. Minsta mi heter Athia Noëlle. Og de andre to har omtrent like uvanlige navn(ekombinasjoner). Slå den, dere navne-nazier! Nå ble det plutselig ikke så ille å kalle ungen for Ingeborg Sofie, eller hva det nå blir!? Kritiser gjerne at hun redigerer magen ut eller inn, men å pirke i at hun fjerner urenheter i huden, blir bare teit. Bildene er på sett og vis reklame-bilder, og slikt noe blir ofte redigert for å se mest mulig glanset ut. At hun nekter for det, er mer morsomt, enn kritikkverdig. At fjortiser tror hun ser sånn ut i virkeligheten, er ikke noe å rope over seg for, de tror vel i så fall at reklamedamene på TV er ekte, også. Og da er det vel foreldrenes ansvar å virkelighetsorientere de naive små. Det er mye man kan kritisere henne for, men å kritisere henne for at "hun ser snål ut i den vinkelen", er mer personangrep enn konstruktiv kritikk. Mobbetråd. *irritert* Endret 18. august 2013 av Raven Emerald 11
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1450 Skrevet 18. august 2013 Nå har Lars Kristian funnet veien til Lizbeth Osnes sitt kommentarfelt: http://lizbethosnes.com/2013/08/17/svar-pa-ukens-sporsmal-12/#comments Anonymous poster hash: da433...5cc 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1451 Skrevet 18. august 2013 Er det bare jeg som synes det er noe merkelig med dette bildet? http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2013/08/DSC04626.jpg Virelig ikke en heldig vinkel for FF Sikkert tatt med vidvinkel..... Men det håret altså. At hennes eget hår er mye kortere vises så utrolig godt, og løshåret ser veldig falskt ut. Jeg tror man blir litt blind for slikt (løshår, hvor hvite tennene egentlig er, hvor mye sminke man egentlig har på, hvor ekte det ser ut med påspleisede negler, selvbruning, ad infinitum) når man ser seg selv med det hver dag. For mange måneder siden hadde jeg en diskusjon i med frua i kommentarfeltet hennes om at joda, man kan faktisk se forskjellen på naturlig tykt hår og løshår, noe hun nektet for om håret var skikkelig satt på. Vel, for oss som ble voksne før løshår kom på moten, så vet vi faktisk hvordan ekte tykt hår ser ut, og det er ekstremt lett å se forskjellen på det og "løshårtykt" hår. For de som er vokst opp med at løshår er "naturlig", så blir det selvfølgelig mye vanskeligere å se hva som er løshår og ikke. Dette er i grunnen ikke en kritikk av frua, bare en refleksjon over at hun og hennes medsøstre sannsynligvis har blitt blinde for hva som er naturlig og "naturlig". Og det synes jeg er trist. Anonymous poster hash: c1c79...3bd 14
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1452 Skrevet 18. august 2013 Synes det er så teit at hun peker tærne innover på absolutt alle bildet som er tatt forfra. Bare se selv.Anonymous poster hash: bdf9e...b76 8
kaliina Skrevet 18. august 2013 #1453 Skrevet 18. august 2013 Nå har Lars Kristian funnet veien til Lizbeth Osnes sitt kommentarfelt: http://lizbethosnes.com/2013/08/17/svar-pa-ukens-sporsmal-12/#comments Anonymous poster hash: da433...5cc Å gode gud.. 15
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1454 Skrevet 18. august 2013 Jeg kjenner jeg blir så provosert over Lars-Kristian og hans voldsomme fokus på vekt og kropp. Har tar jo virkelig helt av i kommentarfeltet til denne Lizbeth Osnes, som har vært alvorlig spiseforstyrret tidligere. Han burde skamme seg.. Anonymous poster hash: 4fc30...cab 35
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #1455 Skrevet 18. august 2013 (endret) Nå har Lars Kristian funnet veien til Lizbeth Osnes sitt kommentarfelt: http://lizbethosnes.com/2013/08/17/svar-pa-ukens-sporsmal-12/#comments Anonymous poster hash: da433...5cc Det er ikke bloggeren som fremstiller han negativt, det klarer han FINT selv! Hun sier ikke en eneste gang noe som er rettet mot han, men hans utsagn! Og det har hun all rett til å reagere på! Han har en kone som tidligere har slitt med spiseforstyrrelser, og så våger han å i det hele tatt nevne at hun ligger i 'rute' hva angår vektoppgang i svangerskapet!?!? Han er jo faen ikke riktig klok!? Joda, han er så flink til å linke til "forskning" atte, men han har ikke skjønt at man kan finne studier som motbeviser andre studier. Jeg er sikker på at det finnes studier som beviser at det ikke er noe galt i å legge på seg mer enn 16kg, dersom det er rett for den individuelle gravide! Anonymous poster hash: 99428...55c Endret 18. august 2013 av Bond 18
trulte28 Skrevet 18. august 2013 #1456 Skrevet 18. august 2013 hmmm..jeg lever helt tydelig livet mitt feil... Trodde sunt kosthold handlet om å ha et "friskt" forhold til mat, altså ikke spise bare sjokolade men heller ikke telle hver bit jeg har i meg.. samt trene/bevege seg. men det viktigste i hele begrepet sunt kosthold/sunt liv går på å ha det bra med seg selv. ønsker man seg en bolle så kan man sette seg i sola å nyte den, IKKE regne på alt man putter i seg. Det er faktisk ikke "sunt" med et anstrengt forhold til mat heller.. Men forstår jo nå at jeg lever feil i hva begrepet "sunt", for det er å følge studier til punkt og prikke. om det gjelder mat, trening eller barn. Har forresten et problem jeg håper noen kan hjelpe meg med her? Jeg trodde sønnen min hadde vannkopper, men etter hva studien sier skal det være 60- 140 prikker. men jeg teller bare 58 prikker, hva kan det være da?Jeg finner ingen studier på sykdommer med 58 prikker? 16
Gjest bustyvel Skrevet 18. august 2013 #1457 Skrevet 18. august 2013 Jeg liker ikke FF og livsstilen hennes, men så flott en liten mage hun hadde på ett av de siste innleggene!
Djungelvrål Skrevet 18. august 2013 #1458 Skrevet 18. august 2013 Men magen er da ikke spesielt liten? Syns den ser helt normal ut for en som er 6 mnd på vei. Idag er magen plutselig vekk igjen... 5
Djungelvrål Skrevet 18. august 2013 #1459 Skrevet 18. august 2013 Er det bare jeg som synes det er noe merkelig med dette bildet? http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2013/08/DSC04626.jpg Virelig ikke en heldig vinkel for FF Rævva photoshopping kalles det. 4
Gjest Bond Skrevet 18. august 2013 #1460 Skrevet 18. august 2013 Tråden ryddet for personangrep og spekulasjoner Bond, adm
Fremhevede innlegg