Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7241 Skrevet 21. november 2013 Det er jo absolutt ikke det du skrev. . "Det er mulig. Mener jeg kom over en post hvor hun skrev at hun fikk i seg 2000 kcal om dagen. Hvis jeg leste riktig er dette alt for lite mht treningsmengde."Anonymous poster hash: dc3ea...576 Og det var derfor jeg fant frem riktig sitat og korrigerte meg selv, eller? Jeg vet utmerket godt hva jeg insuinerte først. Det er derfor jeg sjeldent påstår ting.
Gjest vilma2000 Skrevet 21. november 2013 #7242 Skrevet 21. november 2013 Jeg syntes faktisk ikke at livet hennes fremstår så perfekt. Eller jo, hun fremstiller det slik på bloggen, men alt som skjer rundt ekteparet Eriksen i media viser at ting er langt unna det perfekte livet. Nå er det faktisk mye av det negative som grunner i mannens noe spesielle og uheldige sitater/holdninger, men det som kom frem etter VG helg-saken beviser at FF er ureflektert og uten særlig dybde. Hun opplevde 6 mnd med spisefortyrrelser, men definerte likevel denne perioden som god og lykkelig, og jeg syntes det beviser at hun er litt enkel. Det er faktisk et bevis på styrke å la seg reflektere og påvirke av motgang. Man lærer jo utrolig mye av slike erfaringer. Om man da ikke lar noe negativt gå inn på en så lærer man ingenting og det vil ikke gi deg noe grunnlag til å forstå andre mennesker. Du ender opp som en person som andre ikke kan relatere seg til. Det er menneskelig å vise svakheter, og jeg mener ikke at hun skal finne på ting bare for å fremstille ting mindre perfekt, livet hennes er jo sikkert sånn som det vises på bloggen, men hun hadde fremstått litt mer sympatisk om hun f.eks hadde innrømmet feil. Bare det med skrivefeil er et godt eksempel. En leser kommenterte at hun hadde skrevet romertall feil, men da svarte FF at det slettes ikke var romertall hun prøvde seg på, planen var hele tiden å skrive det slik som hun gjorde. To uker senere kommer nytt utstyrsinnlegg og jammen bruker hun ikke romertall;) Hvorfor kunne hun ikke bare svart kommentaren med "ups, gikk fort i svingene her! Takk for tipset". 14
Bloggleseren Skrevet 21. november 2013 #7243 Skrevet 21. november 2013 Men vi som har vært der der selv, ser det så utrolig godt. Hun har gjennom sin lange bloggkariere ytret så mye som formelig skriker at dette ikke er psykisk bra, men som blir kamuflert og forvart med sunnhet. (...) Jeg vet også at jeg ikke er alene om dette, så å avfeie bekymringene rundt hennes påvirkningskraft med at påvirkningen egentlig ikke er en så stor realitet som mange skal ha det til, det holder dessverre ikke rot i virkeligheten. For den er der. Jeg har sett flere skrive at de kjenner seg igjen i Fotballfrue med hensyn til egne spiseforstyrrelser, så det kan godt være noe i det, noe som vi andre ikke ser så tydelig. Men - dersom hun har en eller annen form for forstyrrelse, hvorfor kritisere henne for det? Hun kan jo i så fall ikke noe for at hun er syk? Dersom hun har en forstyrrelse, så er det jo den som styrer henne og ikke omvendt. Jeg synes det virker som hun gjør sitt beste med de forutsetningene hun har: Hun skriver aldri noe om hvor mye hun veier eller hvor mye hun spiser og forsøker å fronte matglede og sunn snacks kombinert med treningsglede. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7244 Skrevet 21. november 2013 En ammerunde kan lett ta 1-2 timer. Hvis man får et barn som gråter mye, eller som sliter litt med amming. Anonymous poster hash: cf5ef...056 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7245 Skrevet 21. november 2013 Jeg syntes faktisk ikke at livet hennes fremstår så perfekt. Eller jo, hun fremstiller det slik på bloggen, men alt som skjer rundt ekteparet Eriksen i media viser at ting er langt unna det perfekte livet. Nå er det faktisk mye av det negative som grunner i mannens noe spesielle og uheldige sitater/holdninger, men det som kom frem etter VG helg-saken beviser at FF er ureflektert og uten særlig dybde. Hun opplevde 6 mnd med spisefortyrrelser, men definerte likevel denne perioden som god og lykkelig, og jeg syntes det beviser at hun er litt enkel. Det er faktisk et bevis på styrke å la seg reflektere og påvirke av motgang. Man lærer jo utrolig mye av slike erfaringer. Om man da ikke lar noe negativt gå inn på en så lærer man ingenting og det vil ikke gi deg noe grunnlag til å forstå andre mennesker. Du ender opp som en person som andre ikke kan relatere seg til. Det er menneskelig å vise svakheter, og jeg mener ikke at hun skal finne på ting bare for å fremstille ting mindre perfekt, livet hennes er jo sikkert sånn som det vises på bloggen, men hun hadde fremstått litt mer sympatisk om hun f.eks hadde innrømmet feil. Bare det med skrivefeil er et godt eksempel. En leser kommenterte at hun hadde skrevet romertall feil, men da svarte FF at det slettes ikke var romertall hun prøvde seg på, planen var hele tiden å skrive det slik som hun gjorde. To uker senere kommer nytt utstyrsinnlegg og jammen bruker hun ikke romertall;) Hvorfor kunne hun ikke bare svart kommentaren med "ups, gikk fort i svingene her! Takk for tipset". Jeg ser det mange forsøker å få frem i denne tråden, og jeg er helt enig i at dama skjuler mye bak fasaden, men hvorfor gjenta dette x antall ganger? Jeg kritiserte henne aktivt for noen år siden, men de siste trådene er så "repeat" at jeg blir sliten. Anonymous poster hash: 897fe...83d 2
Eira. Skrevet 21. november 2013 #7246 Skrevet 21. november 2013 Jeg har sett flere skrive at de kjenner seg igjen i Fotballfrue med hensyn til egne spiseforstyrrelser, så det kan godt være noe i det, noe som vi andre ikke ser så tydelig. Men - dersom hun har en eller annen form for forstyrrelse, hvorfor kritisere henne for det? Hun kan jo i så fall ikke noe for at hun er syk? Dersom hun har en forstyrrelse, så er det jo den som styrer henne og ikke omvendt. Jeg synes det virker som hun gjør sitt beste med de forutsetningene hun har: Hun skriver aldri noe om hvor mye hun veier eller hvor mye hun spiser og forsøker å fronte matglede og sunn snacks kombinert med treningsglede. Det er det jeg også mener . Hun er bare et helt normalt menneske med sine problemer hun og, så hvorfor enkelte mener det er OK å gjøre narr av henne har jeg virkelig ingen forståelse for. Beklager langt og rotete innlegg (det forrige, altså) forresten, sitter og prokrastinerer og gjør alt jeg kan for å slippe å tenke på eksamen... Blæ. 2
Bloggleseren Skrevet 21. november 2013 #7247 Skrevet 21. november 2013 Det er det jeg også mener . Hun er bare et helt normalt menneske med sine problemer hun og, så hvorfor enkelte mener det er OK å gjøre narr av henne har jeg virkelig ingen forståelse for. Beklager langt og rotete innlegg (det forrige, altså) forresten, sitter og prokrastinerer og gjør alt jeg kan for å slippe å tenke på eksamen... Blæ. Ha ha, I hear you Syntes innlegget ditt var godt, forresten 1
Gjest vilma2000 Skrevet 21. november 2013 #7248 Skrevet 21. november 2013 Jeg ser det mange forsøker å få frem i denne tråden, og jeg er helt enig i at dama skjuler mye bak fasaden, men hvorfor gjenta dette x antall ganger? Jeg kritiserte henne aktivt for noen år siden, men de siste trådene er så "repeat" at jeg blir sliten.Anonymous poster hash: 897fe...83d Det var så mange som skrev at hun er perfekt, flink pike osv, så jeg ville bare si hva jeg mener. Jeg mener at alle mennesker som er så enkle at triste og tunge ting ikke går inn på dem selvfølgelig har det perfekt! Men er det perfekt å ha det så enkelt? Kan man f.eks bygge et godt og rikt vennskap med en person som ikke erkjenner motgang og vanskelige ting? 1
Gjest Vevila Skrevet 21. november 2013 #7249 Skrevet 21. november 2013 haha wtf? man skal jo ikke ihjelfore ungen heller. ungen skal mates noen ganger daglig ja, men trenger man virkelig overdrive? er den sulten så skriker den jo. tror dessuten at fotballfrue kommer til å bruke morsmelkerstatning, så da kan lars kristian fint bidra med matingen mens fruen trener, sprayer eller tar bilder. å legge negler tar ikke så fryktelig lang tid det heller. er snakk om toppen 1 time hver 30nde dag. Anonymous poster hash: 8caac...991 Du har ikke mye peiling på spedbarn nei? De skal ha mat hver 1-4 time de første mndene, og amming kan fort ta opp til en time hver gang. Fotballfrue skal amme, ellers hadde hun vel ikke pakket med seg amme-bher? Derimot kan hun pumpe seg om hun får til det, og barnet tar flaske. Blir spennende å se hvordan hun takler det.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7250 Skrevet 21. november 2013 Det var så mange som skrev at hun er perfekt, flink pike osv, så jeg ville bare si hva jeg mener. Jeg mener at alle mennesker som er så enkle at triste og tunge ting ikke går inn på dem selvfølgelig har det perfekt! Men er det perfekt å ha det så enkelt? Kan man f.eks bygge et godt og rikt vennskap med en person som ikke erkjenner motgang og vanskelige ting? Er det Caroline du snakker om som enkel, og at triste, tunge ting ikke går inn på henne? Anonymous poster hash: 4e46a...62c
loffen Skrevet 21. november 2013 #7251 Skrevet 21. november 2013 Er det virkelig noe som heter hoftekrymper og magekrymper, som hun skal ha med til sykehuset? :omg: Hva skjer med verden!?? Galskap! Ikke kom og si at den dama har et naturlig forhold til kroppen sin. Det er bare trist. 16
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7252 Skrevet 21. november 2013 Er det virkelig noe som heter hoftekrymper og magekrymper, som hun skal ha med til sykehuset? :omg: Hva skjer med verden!?? Galskap! Ikke kom og si at den dama har et naturlig forhold til kroppen sin. Det er bare trist. Hun skal jo inn i de gamle buksene sine straks vettu, så da er det viktig å være fit igjen. Hun har som sagt tidligere uttalt at hun gleder seg til å få mer former, men de må tydeligvis bort igjen. Anonymous poster hash: 6058e...db5 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7253 Skrevet 21. november 2013 Jeg har sett flere skrive at de kjenner seg igjen i Fotballfrue med hensyn til egne spiseforstyrrelser, så det kan godt være noe i det, noe som vi andre ikke ser så tydelig. Men - dersom hun har en eller annen form for forstyrrelse, hvorfor kritisere henne for det? Hun kan jo i så fall ikke noe for at hun er syk? Dersom hun har en forstyrrelse, så er det jo den som styrer henne og ikke omvendt. Jeg synes det virker som hun gjør sitt beste med de forutsetningene hun har: Hun skriver aldri noe om hvor mye hun veier eller hvor mye hun spiser og forsøker å fronte matglede og sunn snacks kombinert med treningsglede. Hun har ikke spiseforstyrrelser nå lengre. Hun har hatt det. Men jeg er enig altså. Anonymous poster hash: 216b9...370
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7254 Skrevet 21. november 2013 Du har ikke mye peiling på spedbarn nei? De skal ha mat hver 1-4 time de første mndene, og amming kan fort ta opp til en time hver gang. Fotballfrue skal amme, ellers hadde hun vel ikke pakket med seg amme-bher? Derimot kan hun pumpe seg om hun får til det, og barnet tar flaske. Blir spennende å se hvordan hun takler det. Tror at hun kommer til å takle det veldig bra. Oftest har man jo ikke noen problemer med amming. Er ikke alle som må bruke brystpumpe heller. Jeg tror det går fint Anonymous poster hash: 216b9...370
Eira. Skrevet 21. november 2013 #7255 Skrevet 21. november 2013 Hun har ikke spiseforstyrrelser nå lengre. Hun har hatt det. Men jeg er enig altså. Anonymous poster hash: 216b9...370 Ingen av oss utenforstående kan vite hva som foregår inni hodet hennes- for alt vi vet kan hun være frisk som en frisk psykisk, eller hun kan slite veldig. Som mange har presisert tidligere er mye av det hun skriver osv., noe som er veldig sterke kjennetegn på nettopp spiseforstyrrelser/ortoreksi. Er en grunn til at mange påpeker at de kjenner seg veldig igjen. Men det er i grunnen veldig unødvendig å spekulere i akkurat dette, da vi uansett ikke kan komme frem til fasiten:) 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7256 Skrevet 21. november 2013 Hun skal jo inn i de gamle buksene sine straks vettu, så da er det viktig å være fit igjen. Hun har som sagt tidligere uttalt at hun gleder seg til å få mer former, men de må tydeligvis bort igjen. Anonymous poster hash: 6058e...db5 Så du mener at man ikke skal trene etter man har født fordi det er bra å holde på den løse magen lengst mulig eller noe sånt? Min mor pleide å trille meg fort i oppoverbakke da jeg var nyfødt for at hun skulle få seg mosjon, og jeg kan ikke se hva som er så usunt med dette. Kan du forklare? Anonymous poster hash: 216b9...370
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7257 Skrevet 21. november 2013 Ingen av oss utenforstående kan vite hva som foregår inni hodet hennes- for alt vi vet kan hun være frisk som en frisk psykisk, eller hun kan slite veldig. Som mange har presisert tidligere er mye av det hun skriver osv., noe som er veldig sterke kjennetegn på nettopp spiseforstyrrelser/ortoreksi. Er en grunn til at mange påpeker at de kjenner seg veldig igjen. Men det er i grunnen veldig unødvendig å spekulere i akkurat dette, da vi uansett ikke kan komme frem til fasiten:) Men dette er spekulasjoner, og ikke lov på Kvinneguiden. Vi må forholde oss til det hun har sagt, og hun sier nå at hun er frisk for spiseforstyrrelser og da må vi tro på det. Anonymous poster hash: 216b9...370
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7258 Skrevet 21. november 2013 Så du mener at man ikke skal trene etter man har født fordi det er bra å holde på den løse magen lengst mulig eller noe sånt? Min mor pleide å trille meg fort i oppoverbakke da jeg var nyfødt for at hun skulle få seg mosjon, og jeg kan ikke se hva som er så usunt med dette. Kan du forklare? Anonymous poster hash: 216b9...370 Du har helt rett i at man skal være i aktivitet etter fødsel, det er veldig viktig. Men hadde du hatt med deg hoftetrimmer på barsel for å framskynde prosessen? Jeg fødte for snart tre år siden, og er for tiden høygravid. Jeg gikk rask ned i vekt sist, ikke minst pga vogntrilling i dyp snø. Men selv om kg raste ned, så måtte jeg bruke mammabukser noen uker mer enn beregnet pga hofter og løs hud som hang på magen. Anonymous poster hash: 6058e...db5 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7259 Skrevet 21. november 2013 Du har helt rett i at man skal være i aktivitet etter fødsel, det er veldig viktig. Men hadde du hatt med deg hoftetrimmer på barsel for å framskynde prosessen? Jeg fødte for snart tre år siden, og er for tiden høygravid. Jeg gikk rask ned i vekt sist, ikke minst pga vogntrilling i dyp snø. Men selv om kg raste ned, så måtte jeg bruke mammabukser noen uker mer enn beregnet pga hofter og løs hud som hang på magen. Anonymous poster hash: 6058e...db5 Tilføyelse: Jeg hadde aldri hørt om hoftekrymper før jeg leste om det på FFs blogg. Hadde du? Anonymous poster hash: 6058e...db5 8
Gjest Conradine Skrevet 21. november 2013 #7260 Skrevet 21. november 2013 Du har helt rett i at man skal være i aktivitet etter fødsel, det er veldig viktig. Men hadde du hatt med deg hoftetrimmer på barsel for å framskynde prosessen? Jeg fødte for snart tre år siden, og er for tiden høygravid. Jeg gikk rask ned i vekt sist, ikke minst pga vogntrilling i dyp snø. Men selv om kg raste ned, så måtte jeg bruke mammabukser noen uker mer enn beregnet pga hofter og løs hud som hang på magen. Anonymous poster hash: 6058e...db5 Nei, jeg har aldri hørt om hoftekrymper eller magekrymper, men jeg hadde garantert brukt det etter fødslene mine dersom jeg hadde fått det tilsendt i posten. Jeg stresset som en gal for å få av kiloene etter mine svangerskap - det er nemlig ikke sånn at de fleste opplever at kiloene raser av fordi om man ammer. Jeg fikk ikke tilbake kroppen min før nærmere et år etter fødslene så jeg hadde nok tatt alle midler i bruk om jeg hadde visst om det og hatt muligheten til det. 3
Fremhevede innlegg