AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7201 Skrevet 21. november 2013 Jøss, har hun nevnt vekta? Hvor? Hva veide ho? Anonymous poster hash: 32761...b94 Hun har (som nevnt en rekke ganger i tråden allerede) lagt ut foto av pulsklokka mange ganger. Med det vet vi at hun veide 52 kg før graviditeten. Så har hun for noen dager siden fortalt at hun så langt har gått opp 10 kg. Da veier hun rundt 62 kg nå.Anonymous poster hash: 1630c...b07 2
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7202 Skrevet 21. november 2013 Så enig med deg. Virker som at alle tror at FF er helt naiv og tror at alt bare vil bli en dans på roser, og derfor bare sitter og venter på at helvete skal bryte løs for henne. Selv tror jeg at FF er fullstendig klar over at livet vil forandre seg, at det kan bli veldig slitsomt og tungt, men at hun prøver å se frem mot de gode stundene og kose seg med det som hun kan kose seg med. Men man skal visst ikke se positivt på tiden som venter henne. Nei, hun skal visst heller bare rote rundt i hele huset for så å legge seg ned og nærmest dø for det er visst helt forferdelig å få barn Jeg hadde selv et "englebarn". Jeg har aldri hørt henne gråte som spedbarn, og da jeg lå på barsel og hun var på rommet sammen med de andre babyene, kikket hun bare "uforstående" opp når de andre skrek. Jeg har hatt det veldig enkelt med min, og det kan det hende fotballfrue også får med sin. Men folk blir vel provosert etterhvert, fordi hun rosemaler det aller meste. Jeg et redd hun kan miste en del lesere med tid og stunder hvis hun ikke snart begynner å vise litt "menneskelige" sider i bloggen.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7203 Skrevet 21. november 2013 Det som er så pussig med denne tråden, er at de dummeste kommentarene om krangling, kollikk, vask osv som blir kritisert. Konstruktive innlegg som f.eks Sobril har skrevet, blir ikke kommentert av de som "forsvarer" FF. Hvorfor ikke? Hun og noen få andre har skrevet meget gode innlegg den siste tiden/dagene, men det er alltid det tåpligste som blir dratt fram. Anonymous poster hash: 6058e...db5 18
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7204 Skrevet 21. november 2013 Det som er så pussig med denne tråden, er at de dummeste kommentarene om krangling, kollikk, vask osv som blir kritisert. Konstruktive innlegg som f.eks Sobril har skrevet, blir ikke kommentert av de som "forsvarer" FF. Hvorfor ikke? Hun og noen få andre har skrevet meget gode innlegg den siste tiden/dagene, men det er alltid det tåpligste som blir dratt fram. Anonymous poster hash: 6058e...db5 Vanskelig å finne noe å ta Sobril på, vet du. Sånn har det jo vært hele veien, legitim og saklig kritikk overses, men med en gang noen skriver noe dumt kommer FF-forsvarere inn og kaller absolutt alle som kritiserer syke og besatt, feite og misunnelige. Det er en evig runddans, dette. Anonymous poster hash: 1630c...b07 17
Fuglen Skrevet 21. november 2013 #7205 Skrevet 21. november 2013 "It's beginning to look ALOT like christmas"? FF har tydeligvis ikke lest denne bloggen (som forøvrig er rasende festlig):http://hyperboleandahalf.blogspot.no/2010/04/alot-is-better-than-you-at-everything.htmlAnonymous poster hash: c59df...7d5 1
Gjest Funky Punk Skrevet 21. november 2013 #7206 Skrevet 21. november 2013 Men folk blir vel provosert etterhvert, fordi hun rosemaler det aller meste. Jeg et redd hun kan miste en del lesere med tid og stunder hvis hun ikke snart begynner å vise litt "menneskelige" sider i bloggen. Men da tenker jeg...hvorfor er det så vanskelig for andre at noen rosemaler alt. Og om man ilke liker FF, hvorfor bekymre seg over at hun kan miste lesere? Jeg kan bare ta meg selv som utgangspunkt. Jeg orker ikke å syte og klage om alt det negative i mitt liv, jeg må se det positive i alt for å klare å takle hverdagene. Derfor er det svært få mennesker som vet om alt jeg sliter med og resten tror sikkert at jeg har det helt supert og flott hele tiden. Og jeg ser ikke hva som er problemet med det. FF sliter sikkert med sitt hun også, men det er jo positivt at hun klarer å fokusere på det positive i livet. 5
Gjest Atheena Skrevet 21. november 2013 #7207 Skrevet 21. november 2013 Jeg hadde selv et "englebarn". Jeg har aldri hørt henne gråte som spedbarn, og da jeg lå på barsel og hun var på rommet sammen med de andre babyene, kikket hun bare "uforstående" opp når de andre skrek. Jeg har hatt det veldig enkelt med min, og det kan det hende fotballfrue også får med sin.Men folk blir vel provosert etterhvert, fordi hun rosemaler det aller meste. Jeg et redd hun kan miste en del lesere med tid og stunder hvis hun ikke snart begynner å vise litt "menneskelige" sider i bloggen. Ja det er akkurat der det ligger. Det er et fåtall her som tror at FF tror det å få barn er en dans på roser og er naiv. Jeg tror vi savner å se litt menneskelighet, å se at hun ikke heller er superkvinne på alt og kan vise litt svakhet. Jeg mener forsåvid ikke at det å vise svakhet er negativt heller, jeg syns det er en styrke å vise at man er menneskelig. Hun trenger ikke å ha et stort fokus på det, men jeg tror mange av oss kritikerne (selv om jeg bare kan snakke for meg selv) tror at hun kommer til å glorifisere alt. Hun kommer til å vise 6-pack rett etter fødsel, om barnet ikke sover så godt så kommer hun sikkert til å si at hun er litt sliten, men det forsvinner så fort hun ser på den nydelige lille babyen sin. Huset vil være like prikkfritt, farskjærligheten mellom barn og LK, barnemat fra bunnen, trening i bøtter og spann hun vil vise antrekkbilder og hun vil se smashing ut. Dette er forventninger jeg har, og hvis nybakte mødre leser bloggen så håper jeg at de tar det med en klype salt. At de ikke overfører dette til sin egen situasjon. Når man får barn har man skyhøye forventninger til seg selv og jeg tror hennes krav til seg selv bare vil bli større. Det er et umenneskelig press.
Gjest Atheena Skrevet 21. november 2013 #7208 Skrevet 21. november 2013 Men da tenker jeg...hvorfor er det så vanskelig for andre at noen rosemaler alt. Og om man ilke liker FF, hvorfor bekymre seg over at hun kan miste lesere? Jeg kan bare ta meg selv som utgangspunkt. Jeg orker ikke å syte og klage om alt det negative i mitt liv, jeg må se det positive i alt for å klare å takle hverdagene. Derfor er det svært få mennesker som vet om alt jeg sliter med og resten tror sikkert at jeg har det helt supert og flott hele tiden. Og jeg ser ikke hva som er problemet med det. FF sliter sikkert med sitt hun også, men det er jo positivt at hun klarer å fokusere på det positive i livet. Man kan være positiv til livet og omgivelser selv om man ikke rosemaler alt. Tror det er veldig vanlig at folk har sine problemer bak en perfekt fasade, der er du ved sakens kjerne. Mange har vell opplevd at det perfekte venneparet plutselig går fra hverandre og ingen skjønner noe. Sånne historier er temmelig vanlig. Eller hvor kjendiser letter på sløret og forteller at bak den perfekte fasaden var det temmelig tøft. For min del er det jo ikke noe problem om folk ønsker å fremstille seg slik, men det ligger noe i uttryket at når noe er for godt til å være sant...... Jeg vil ikke egentlig rette kritikk mot henne, men jeg syns i grunn det er interesant at perfeksjonisme idealiseres. Det er vell derfor jeg er såpass engasjert i denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7209 Skrevet 21. november 2013 Vanskelig å finne noe å ta Sobril på, vet du. Sånn har det jo vært hele veien, legitim og saklig kritikk overses, men med en gang noen skriver noe dumt kommer FF-forsvarere inn og kaller absolutt alle som kritiserer syke og besatt, feite og misunnelige. Det er en evig runddans, dette. Anonymous poster hash: 1630c...b07 Jeg lurer på om flere virkelig tar med hoftetrimmer (eller hva jeg skal kalle det) på barsel fordi man vil passe inn i de gamle buksene så fort som mulig. Er det noen her som gjør det, altså? Anonymous poster hash: 6058e...db5 3
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7210 Skrevet 21. november 2013 (endret) Men da tenker jeg...hvorfor er det så vanskelig for andre at noen rosemaler alt. Og om man ilke liker FF, hvorfor bekymre seg over at hun kan miste lesere? Jeg kan bare ta meg selv som utgangspunkt. Jeg orker ikke å syte og klage om alt det negative i mitt liv, jeg må se det positive i alt for å klare å takle hverdagene. Derfor er det svært få mennesker som vet om alt jeg sliter med og resten tror sikkert at jeg har det helt supert og flott hele tiden. Og jeg ser ikke hva som er problemet med det. FF sliter sikkert med sitt hun også, men det er jo positivt at hun klarer å fokusere på det positive i livet.Ja, det er supert å være positiv. Selv hadde jeg sikkert hatt godt av litt fler positive tanker, så den skal hun ha. Men det er hele pakka, og hvordan potensielle mødre eller unge jenter som forguder henne skal forholde seg til eget liv. Selv har jeg ligget og vridd meg over doskåla i over tjue år. Hadde jeg vært ung i dag er jeg redd for hvilken ytterligere påvirkningskraft fotballfrues blogg ville gitt meg. Hadde jeg vært her overhodet? Jeg reagerer også på alle de lovprisende kommentarene som slipper gjennom, mens de som kommer med negativ kritikk blir oversett eller outet. Det er heller ikke bra, og i mine øyne ikke særlig bedre enn de verste kritikerne her inne. Nå er jeg 40 år og har sluttet å være misunnelig på folk. Heldigvis. Ja, det er ting fotballfrue gjør som jeg hadde hatt godt av - men det er også mye jeg, og andre gjør, som ville vært positivt i hennes favør. Hun har et rimelig anstrengt forhold til det hun driver med, og det føler jeg at jeg klarer å lese etter årevis i "gamet" selv. Endret 21. november 2013 av Sobril
Gjest Funky Punk Skrevet 21. november 2013 #7211 Skrevet 21. november 2013 Jeg lurer på om flere virkelig tar med hoftetrimmer (eller hva jeg skal kalle det) på barsel fordi man vil passe inn i de gamle buksene så fort som mulig. Er det noen her som gjør det, altså? Anonymous poster hash: 6058e...db5 Siden det faktisk selges, så er der nok mange som bruker det, men ingen tør vel å innrømme det når de ser hvordan folk ler av FF fordi hun skal bruke det. 2
Gjest Funky Punk Skrevet 21. november 2013 #7212 Skrevet 21. november 2013 Altså,jeg klarer å se hva dere mener, Atheena og Sobril m.fl, jeg bare ser ikke hvorfor man skal bekymre seg så veldig. Det finnes nok av blogger og andre ting i medier som viser den mindre perfekte siden ved mange mennesker Ta psykiske lidelser som et eksempel. Det har jo blitt mye mer akseptert pga at folk står frem og forteller om sine opplevelser. FF alene har ikke så stor påvirkning på mennesker som mange vil ha det til. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7213 Skrevet 21. november 2013 Jeg har ingen tro på at gjennomsnittskvinnen i Norge bruker penger på dette. I USA derimot er det bok et større marked. Hun har jo tidlig i svangerskapet uttalt at hun gleder seg til å få former, så hvorfår få de bort så fort som overhodet mulig, er for meg litt rart. Angrer hun, kanskje?Anonymous poster hash: 6058e...db5 6
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7214 Skrevet 21. november 2013 (endret) Siden det faktisk selges, så er der nok mange som bruker det, men ingen tør vel å innrømme det når de ser hvordan folk ler av FF fordi hun skal bruke det. Man hadde kanskje regnet med at norges mest slanke og spreke gravide ikke har behov for å fronte noe slikt? Én ting er hva hun gjør bak lukkede dører. En annen er å smøre oppunder hysteriet når hun allerede er så sprek som hun er. Endret 21. november 2013 av Sobril
Gjest Atheena Skrevet 21. november 2013 #7215 Skrevet 21. november 2013 Altså,jeg klarer å se hva dere mener, Atheena og Sobril m.fl, jeg bare ser ikke hvorfor man skal bekymre seg så veldig. Det finnes nok av blogger og andre ting i medier som viser den mindre perfekte siden ved mange mennesker Ta psykiske lidelser som et eksempel. Det har jo blitt mye mer akseptert pga at folk står frem og forteller om sine opplevelser. FF alene har ikke så stor påvirkning på mennesker som mange vil ha det til. Jeg er litt usikker på hvor stor påvirkningskraft hun har. Ut fra kommentarfeltet tenker jeg at hun har ganske stort påvirknignskraft, hun får flere hundre kommentarer daglig som hyller henne. Jeg lurer på i hvor stor grad de lar seg påvirke.
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7216 Skrevet 21. november 2013 Altså,jeg klarer å se hva dere mener, Atheena og Sobril m.fl, jeg bare ser ikke hvorfor man skal bekymre seg så veldig. Det finnes nok av blogger og andre ting i medier som viser den mindre perfekte siden ved mange mennesker Ta psykiske lidelser som et eksempel. Det har jo blitt mye mer akseptert pga at folk står frem og forteller om sine opplevelser. FF alene har ikke så stor påvirkning på mennesker som mange vil ha det til. Jeg bekymrer meg fordi jeg har barn selv, og gruer meg til den dagen min datter begynner å lese slike blogger. Hun HAR stor påvirkningskraft. Ikke i bloggen alene, og de 70-80 tusen som et innom i løpet av dagen, men fordi hun har blitt en "kjendis" og trendsetter for sunn(?) livsstil som også frontes i media generelt.
Gjest Atheena Skrevet 21. november 2013 #7217 Skrevet 21. november 2013 Man hadde kanskje regnet med at norges mest slanke og spreke gravide ikke har behov for å fronte noe slikt? Én ting er hva hun gjør bak lukkede dører. En annen er å smøre oppunder hysteriet når hun allerede er så sprek som hun er. Helt enig igjen.
Gjest Funky Punk Skrevet 21. november 2013 #7218 Skrevet 21. november 2013 Tror nok at det bare er en bitteliten del av alle leserene som blir påvirket negativt. Jeg har blitt påvirket av FF. Som at jeg har gått dypere inn i lavkarbo, at jeg får inspirasjon til å komme meg ut i naturen osv. Og nå skal jeg faktisk ut å nyte det deilige været, så dere får diskutere videre :) 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7219 Skrevet 21. november 2013 Det som er så pussig med denne tråden, er at de dummeste kommentarene om krangling, kollikk, vask osv som blir kritisert. Konstruktive innlegg som f.eks Sobril har skrevet, blir ikke kommentert av de som "forsvarer" FF. Hvorfor ikke? Hun og noen få andre har skrevet meget gode innlegg den siste tiden/dagene, men det er alltid det tåpligste som blir dratt fram.Anonymous poster hash: 6058e...db5 Fordi de som "beskytter" fotballfrua ikke er enig i alt hun gjør, men de er imot hets. Sobril skrev et godt og nyansert innlegg, med mye riktig. Hvorfor skal jeg argumentere mot noe jeg er enig i? Anonymous poster hash: dc3ea...576 5
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7220 Skrevet 21. november 2013 (endret) Tror nok at det bare er en bitteliten del av alle leserene som blir påvirket negativt. Jeg har blitt påvirket av FF. Som at jeg har gått dypere inn i lavkarbo, at jeg får inspirasjon til å komme meg ut i naturen osv. Og nå skal jeg faktisk ut å nyte det deilige været, så dere får diskutere videre :) Og jeg fikk faktisk en farlig tanke her om dagen at "hvis hun spiser så lite så kan vel jeg klare det også". Jeg har ristet det av meg, men tenker med gru på fjortisene som opplever det samme. Problemet er vel ikke slike som deg, som tar til deg det som er positivt og gjør noe med det. Problemet er de som har "demoner" som lurer i bakhodet, og er unge og usikre. Disse er det MANGE av dessverre. Selvsikkerhet bør ikke formes av badevekten og treningsmengde. Jeg har også vært enig med de som skriver at hun må få lov til å svare hva klesstørrelsen er hvis noen spør. Hun må få lov til å svare, for Guds skyld, men jeg klarer ikke lenger å overse fryden som ligger i svarene hennes. Det har med ordvalg og setningsoppbygging å gjøre. Jeg husker selv den fantastiske følelsen jeg fikk den gangen folk fortalte meg at jeg var for tynn (jeg veide 47), eller hvor godt det gjorde å fortelle at "denne buksa er i XXS". Endret 21. november 2013 av Sobril
Fremhevede innlegg