AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7181 Skrevet 21. november 2013 Hvorfor blir alle som kritiserer denne tråden omtalt som FF-fans? Hvorfor blir de omtalt på samme måte? Dere burde jo klare å differensiere litt? Men neida, alle som er imot denne tråden er FF-fans..Anonymous poster hash: 9660a...bff Litt forskjell på å skrive FF-fans og å definere folk som psykisk syke, synes du ikke? Anonymous poster hash: 1630c...b07 4
SKE87 Skrevet 21. november 2013 #7182 Skrevet 21. november 2013 Hugo skal få prøvesitte vippestolen, jaja. Får håpe at barnet ikke blir allergisk mot hunder, 10-20 prosent av spedbarn blir jo det.Anonymous poster hash: 1630c...b07 Syns det er minst like ekkelt at hun vil ha rumpa til hunden sin der babyen skal ligge.... Men det kan ha vært humoristisk ment også da, ikke at hun faktisk skal gjøre det.. 1
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7183 Skrevet 21. november 2013 (endret) Jeg har debattert her inne og vært skeptisk til hets mot fotballfrue. Nå har jeg fulgt med i bloggen og lest litt, og min skepsis heller andre veien. Det er mulig hun har det fantastisk, men når hun skal ha med hoftekrymper på sykehuset begynner jeg å lure på hvor godt hun egentlig har det med seg selv. Og mannen - UFF! Videre reagerer jeg på dobbeltmoralen, hvor hun på ene siden ikke kan fortelle hvilket parti hun stemmer på fordi hun har mange som følger bloggen og ikke vil påvirke. Når hun får spørsmål vedrørende trening og kosthold, og om ikke dette kan påvirke unge i feil retning - ja, da må man "tenke selv". Jeg føler det er en "farlig" blogg. Hun pakker ting inn, og unge jenter evner ikke å reagere slik jeg (og andre) gjør. Disse "bimbo-bloggerne" har en helt annen fanskare, og mange som leser ønsker ikke å gå samme veien og gjennomskuer det overfladiske. Fotballfrues blogg, derimot, er vanskeligere å ikke bli påvirket av dersom man ikke har kommet dit i livet hvor man klarer å ha litt kritisk gangsyn. Men jeg tror kanskje hun ikke skjønner det helt selv heller. Hun har for mange "demoner" som overstyrer livet hennes; mat, trening og utseende. Jeg håper, for hennes del, at hun kan senke skuldrene litt når barnet er født, og heller fokusere på ting som er viktig i livet. Jeg har dog ikke så store forhåpninger. For all del - en sunn livsstil er viktig, men fokuset fotballfrue har på dette har kommet til et punkt hvor det ikke er særlig sunt lenger. Endret 21. november 2013 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7184 Skrevet 21. november 2013 Håper faktisken avis fanger opp denne magekrymperen og hoftekrymper? Hva skal det være godt for? Man har da vel de hoftene man har? Jeg er ikke overrasket at dette kommer fra henne, hun kan ikke nekte for at hun er livredd magen ikke vil minske etter fødsel??? Anonymous poster hash: cf5ef...056 2
Gjest Bloggleseren Skrevet 21. november 2013 #7185 Skrevet 21. november 2013 "It's beginning to look ALOT like christmas"? FF har tydeligvis ikke lest denne bloggen (som forøvrig er rasende festlig):http://hyperboleandahalf.blogspot.no/2010/04/alot-is-better-than-you-at-everything.htmlAnonymous poster hash: c59df...7d5 Ha ha ha, takk for tipset I liked that Alot!!
Gjest Atheena Skrevet 21. november 2013 #7186 Skrevet 21. november 2013 Ja, det var jo nok et eksempel på at dere dikter ting for å finne noe å slenge dritt om, Caroline har nemlig svart dette på spørsmål om hun virkelig er så lykkelig som hun fremstår: "Selvfølgelig finnes det dager som er dårlige for meg også, eller dager hvor jeg og Lars-Kristian diskuterer og er uenige. Faktisk krangler vi nesten aldri, men de gangene vi krangler, er det med stor K. Likevel ser jeg ingen grunn til å dele disse sjeldne kranglene på bloggen min. Det er en privatsak, og bloggen er ikke ment å være såpass privat." Ja innlegget var overdrevet, men jeg er ikke enig med deg i at alle overdriver for å slenge dritt. For grunntanken til innlegget er fremdeles at hun SJELDENT krangler. Hun er jo pina meg nødt til å si at de har sine diskusjoner, eller så ville jo ingen trodd på det. Mest sannsynlig så krangler de jo ikke så mye heller. De virkelige prøvelsene i et forhold blir satt på prøve etter man får barn.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7187 Skrevet 21. november 2013 Utrolige disse rosa bloggene. Nå skal Linni få en Mercedes bil, sponset. Makan. Vil noen gi meg en bil?? Anonymous poster hash: cf5ef...056 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7188 Skrevet 21. november 2013 De vil krangle om oppvask, matlaging og klesvask når babyen kommer. Babyer bruker MENGDER av klær og husker jeg vasket 3 maskiner daglig i den tiden. Gulpekluter, håndklær, bodyer, tepper, kluter, klær til meg selv som ble gjennomvått av all melken. Gud a meg for en travel tid. Håper mannen virkelig hjelper tl, hvis ikke tror jeg hun KAN bli sliten. Hvis ikke de får ei sovedukke da, som må vekkes døgnet rundt for mat. Anonymous poster hash: cf5ef...056 1
Gjest Atheena Skrevet 21. november 2013 #7189 Skrevet 21. november 2013 Jeg har debattert her inne og vært skeptisk til hets mot fotballfrue. Nå har jeg fulgt med i bloggen og lest litt, og min skepsis heller andre veien. Det er mulig hun har det fantastisk, men når hun skal ha med hoftekrymper på sykehuset begynner jeg å lure på hvor godt hun egentlig har det med seg selv. Og mannen - UFF! Videre reagerer jeg på dobbeltmoralen, hvor hun på ene siden ikke kan fortelle hvilket parti hun stemmer på fordi hun har mange som følger bloggen og ikke vil påvirke. Når hun får spørsmål vedrørende trening og kosthold, og om ikke dette kan påvirke unge i feil retning - ja, da må man "tenke selv". Jeg føler det er en "farlig" blogg. Hun pakker ting inn, og unge jenter evner ikke å reagere slik jeg (og andre) gjør. Disse "bimbo-bloggerne" har en helt annen fanskare, og mange som leser ønsker ikke å gå samme veien og gjennomskuer det overfladiske. Fotballfrues blogg, derimot, er vanskeligere å ikke bli påvirket av dersom man ikke har kommet dit i livet hvor man klarer å ha litt kritisk gangsyn. Men jeg tror kanskje hun ikke skjønner det helt selv heller. Hun har for mange "demoner" som overstyrer livet hennes; mat, trening og utseende. Jeg håper, for hennes del, at hun kan senke skuldrene litt når barnet er født, og heller fokusere på ting som er viktig i livet. Jeg har dog ikke så store forhåpninger. For all del - en sunn livsstil er viktig, men fokuset fotballfrue har på dette har kommet til et punkt hvor det ikke er særlig sunt lenger. Helt enig med deg. Hun blir hyllet for sin treningsmotivasjon og denne hyllesten er nok også en motivator for henne. Hun har jo tidligere innrømmet at hun har hatt en spiseforstyrrelse, slike ting kan sitte igjen for resten av livet, man blir ikke bare kvitt det, det kan ligge latent der for alltid. Samt at ved en spiseforstyrrelse så oppnår man fullstendig kontroll over det man spise, det samme kan man gjøre med trening. Man kan ha en super selvdisiplin og stor kontrollfølelse over å klare å trene. De fleste med spiseforstyrrelser lider jo også av flink pike syndrom. Alle disse kontrollbehovene henger sammen. De gir mestringsfølelse. Å være perfeksjonist gir mestring. Jeg sier ikke at hun nødvendigvis har dette, men hun fremstiller seg selv slik på bloggen. Jeg tror de positive kommentarene til henne er veldig viktig for henne, kanskje litt for viktig. Jeg er også veldig enig med deg i disse "demonene" som overstyrer. For jeg tror faktisk ikke at hun klarer å la være. Jeg tror hun er fullstendig avhengig av bloggen sin og den oppmerksomheten hun får i forhold til den.
Gjest Euforia Skrevet 21. november 2013 #7190 Skrevet 21. november 2013 (endret) midjemål på 59 cm før graviditet! Måtte måle det opp med målebånd. det ser jo sykt ut:( Anonymous poster hash: 2ef39...648 Reagerer litt på at du synes det ser sykt ut. En normal flat mage vil ha omtrent disse målene. Ble nysgjerrig og måtte måle på meg selv nå, 57 cm. Og jeg er ikke tynn eller syk, jeg er helt vanlig slank. Om det er smart å oppgi målene til mange tusen fjortisjenter er en annen sak, da det alltid vil være jenter som vil måle seg med henne. Men å kalle et sunt midjemål for sykt, synes jeg er litt drøyt. Det er veldig mye bedre for kroppen å ha en midje på 59 cm, enn f.eks. 80 +, som altfor mange har i dag. Endret 21. november 2013 av Euforia 6
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7191 Skrevet 21. november 2013 Jeg tenker at det ikke er nødvendig å spekulere i hvor mye de krangler eller hvor sliten hun kommer til å bli når barnet er født. Men fakta som kommer frem via bloggen er i mine øyne ganske hårreisende, og det er der min skepsis kommer frem. Alle krangler eller er uenige i større eller mindre grad. Her hjemme er vi uenige innimellom, men i løpet av to og et halvt år har vi vært skikkelig mugne på hverandre bare et par ganger. Er jo ikke sikkert de krangler noe mer der i huset. Et dårlig forbilde synes jeg så absolutt hun er. Ikke fordi hun trener, spiser sunn mat, har det pent og ryddig og bryr seg om hvordan hun tar seg ut. Men dette overdrevne fokuset på disse tingene har jeg knapt sett maken til.
Gjest Vevila Skrevet 21. november 2013 #7192 Skrevet 21. november 2013 Jeg har ikke noe i mot fotballfrue sånn egentlig, men må si jeg hadde frydet meg litt over om hun hadde fått et kolikkbarn som hadde snudd opp ned på den perfekte rosa boblen hennes Kan se for meg at innleggene allikevel vil bære preg av nyvasket rosa baby, og uthvilt nysminket mamma med tekoppen i hånda
Gjest Atheena Skrevet 21. november 2013 #7193 Skrevet 21. november 2013 Reagerer litt på at du synes det ser sykt ut. En normal flat mage vil ha omtrent disse målene. Ble nysgjerrig og måtte måle på meg selv nå, 57 cm. Og jeg er ikke tynn eller syk, jeg er helt vanlig slank. Om det er smart å oppgi målene til mange tusen fjortisjenter er en annen sak, da det alltid vil være jenter som vil måle seg med henne. Men å kalle et sunt midjemål for sykt, synes jeg er litt drøyt. Det er veldig mye bedre for kroppen å ha en midje på 57 cm, enn f.eks. 80 +, som altfor mange har i dag. Jeg er enig med deg i at det ikke er et sykt mål i det hele tatt, men for mange er det faktisk ikke mulig å være 60 cm rundt midjen.
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7194 Skrevet 21. november 2013 Reagerer litt på at du synes det ser sykt ut. En normal flat mage vil ha omtrent disse målene. Ble nysgjerrig og måtte måle på meg selv nå, 57 cm. Og jeg er ikke tynn eller syk, jeg er helt vanlig slank. Om det er smart å oppgi målene til mange tusen fjortisjenter er en annen sak, da det alltid vil være jenter som vil måle seg med henne. Men å kalle et sunt midjemål for sykt, synes jeg er litt drøyt. Det er veldig mye bedre for kroppen å ha en midje på 57 cm, enn f.eks. 80 +, som altfor mange har i dag. Da jeg var på mitt slankeste hadde jeg også midjemål på 59 cm. Så ikke sykelig ut jeg heller. Etter jeg fødte mitt første barn, derimot, ble livvidden aldri mindre enn 67 selv om jeg ble like lett på vekta og ikke hadde løs hud. En lege forklarte at når man går gravid "ramler man ofte sammen" innvendig. Dvs ribben osv synker gjerne litt ned pga presset etter graviditeten. Får håpe det samme ikke skjer med fotballfrue.
Gjest Euforia Skrevet 21. november 2013 #7195 Skrevet 21. november 2013 Jeg er enig med deg i at det ikke er et sykt mål i det hele tatt, men for mange er det faktisk ikke mulig å være 60 cm rundt midjen. Nei, det er helt sant, og det er derfor jeg synes det er unødvendig av FF å oppgi det, siden unge jenter vil finne frem målebåndet og sammenligne seg selv med henne. 1
Gjest Sobril Skrevet 21. november 2013 #7196 Skrevet 21. november 2013 (endret) Helt enig med deg. Hun blir hyllet for sin treningsmotivasjon og denne hyllesten er nok også en motivator for henne. Hun har jo tidligere innrømmet at hun har hatt en spiseforstyrrelse, slike ting kan sitte igjen for resten av livet, man blir ikke bare kvitt det, det kan ligge latent der for alltid. Samt at ved en spiseforstyrrelse så oppnår man fullstendig kontroll over det man spise, det samme kan man gjøre med trening. Man kan ha en super selvdisiplin og stor kontrollfølelse over å klare å trene. De fleste med spiseforstyrrelser lider jo også av flink pike syndrom. Alle disse kontrollbehovene henger sammen. De gir mestringsfølelse. Å være perfeksjonist gir mestring. Jeg sier ikke at hun nødvendigvis har dette, men hun fremstiller seg selv slik på bloggen. Jeg tror de positive kommentarene til henne er veldig viktig for henne, kanskje litt for viktig. Jeg er også veldig enig med deg i disse "demonene" som overstyrer. For jeg tror faktisk ikke at hun klarer å la være. Jeg tror hun er fullstendig avhengig av bloggen sin og den oppmerksomheten hun får i forhold til den. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser i mange år, og ser helt klart at positive kommentarer rundt kropp og utseende kan være det viktigste man får her i livet (trenger ikke det nå lenger heldigvis). Håper hun kan slappe av litt etterhvert. Endret 21. november 2013 av Sobril
Jens Skrevet 21. november 2013 #7197 Skrevet 21. november 2013 De vil krangle om oppvask, matlaging og klesvask når babyen kommer. Babyer bruker MENGDER av klær og husker jeg vasket 3 maskiner daglig i den tiden. Gulpekluter, håndklær, bodyer, tepper, kluter, klær til meg selv som ble gjennomvått av all melken. Gud a meg for en travel tid. Håper mannen virkelig hjelper tl, hvis ikke tror jeg hun KAN bli sliten. Hvis ikke de får ei sovedukke da, som må vekkes døgnet rundt for mat. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Igjen, Trenger ikke å skje. 3 maskiner daglig??Really? Sånn var det ikke hos oss. Og, vi har heller aldri kranglet om oppvask, matlaging etc....Bare fordi dere har opplevd en slitsom småbarnsperiode med lite søvn, og mye krangling betyr ikke dette at alle har det sånn. Det lyser så veldig igjennom at dere sitter å krysser fingre og tær for at barseltiden skal bli negativ for henne, og at fødselen helst må være litt tøff, før dere kan slappe av. Blir helt sjokka over at det finnes så mange kjerringer på ett sted. 9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7198 Skrevet 21. november 2013 Jøss, har hun nevnt vekta? Hvor? Hva veide ho? Anonymous poster hash: 32761...b94
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #7199 Skrevet 21. november 2013 Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser i mange år, og ser helt klart at positive kommentarer rundt kropp og utseende kan være det viktigste man får her i livet (trenger ikke det nå lenger heldigvis). Håper hun kan slappe av litt etterhvert. Jeg vil tro hun beholder det ekstreme fokuset på kropp og vekt så lenge hun er gift med LK. Dessverre.Anonymous poster hash: 1630c...b07 9
Gjest Funky Punk Skrevet 21. november 2013 #7200 Skrevet 21. november 2013 Igjen, Trenger ikke å skje. 3 maskiner daglig??Really? Sånn var det ikke hos oss. Og, vi har heller aldri kranglet om oppvask, matlaging etc....Bare fordi dere har opplevd en slitsom småbarnsperiode med lite søvn, og mye krangling betyr ikke dette at alle har det sånn. Det lyser så veldig igjennom at dere sitter å krysser fingre og tær for at barseltiden skal bli negativ for henne, og at fødselen helst må være litt tøff, før dere kan slappe av. Blir helt sjokka over at det finnes så mange kjerringer på ett sted. Så enig med deg. Virker som at alle tror at FF er helt naiv og tror at alt bare vil bli en dans på roser, og derfor bare sitter og venter på at helvete skal bryte løs for henne. Selv tror jeg at FF er fullstendig klar over at livet vil forandre seg, at det kan bli veldig slitsomt og tungt, men at hun prøver å se frem mot de gode stundene og kose seg med det som hun kan kose seg med. Men man skal visst ikke se positivt på tiden som venter henne. Nei, hun skal visst heller bare rote rundt i hele huset for så å legge seg ned og nærmest dø for det er visst helt forferdelig å få barn 9
Fremhevede innlegg