Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja den ser ut til å bli fin, men det er sant det som en skrev over her at en babygym skal ha mange forskjellige former, farger og materialer slik at den stimulerer og trener barnets hjerne og sanser. Alle disse rosa bamsene er absolutt fine å se på, men de gjør liksom ikke jobben slik en babygym skal gjøre.

Det er jeg forøvrig enig med deg i, er nok ikke heelt optimal sånn sett. Men hun har iallfall gjort sitt beste, og vært kreativ. Jeg lagde ikke egen babygym for gutten min :/ tror de færreste gjør dette selv. Men FF har nok tid i bøtter og spann til å drive med slike sysler. Synes hun uansett skal ha litt kreditt for det, jeg. Ingen hadde vel forventet en fargesprakende leke der i gården uansett. Passer ikke inn i det hvite interiøret, må vite ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre om jeg er LK?

Da burde du strengt tatt ikke henge her og forsvare kona di gang på gang, men heller støtte og hjelpe henne dersom hun ikke er frisk.

• Liker 15
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Skal ikke spekulere i hvorvidt CBE har anorexia nevrosa eller ikke - det mangler jeg nok kunnskap om til å uttale meg om. Men ut ifra hva LKE skriver på ymse fora, tror jeg han har et aldri så lite sinnemestringsproblem. Makan til kranglefant. Hadde bare mannen kunne utvise normal høflighet, saklighet og diskusjonsevne, hadde det vært greit. I stedet blir det hersketeknikk, bruk av store ord i forvirrings øyesmed, og nedrakking av "motstandere".

Uansett, det som interesserer meg mest just nå, er hvorvidt CBE kommer til å poste et innlegg vedrørende trening og massasje av mellomkjøttet. Eller om hun kommer til å nevne det også blant uttalelsene sine om hvor mye hun har trent ... "Idag løp jeg ei mil på en time, etterfulgt av tung styrketrening, og avsluttet med en halvtimes strekking av mellomkjøttet" ... ladidadidaaa

AnonymBruker
Skrevet

Det er vittig at hun SKAL ha 3 innlegg hver dag, selv om hun ikke har en dritt å si. Vinduspuss? Really...

Anonymous poster hash: 164f3...7f4
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye rart man kan si om fotballfrue, tror jeg hadde likt å ha hele dagen til å ta vare på meg selv og hus, fått masse sponsor gaver, vært slank, men mye av det jeg ikke misunner dvs kravet om tre innlegg per dag, diskusjon om henne, kroppsfokuseringen og kanskje mannen?

Men forstår ikke hvorfor Lars Kristian engasjerer seg i debatter på nett, det er jo som å helle bensin på bålet, tror folk elsker å provosere han og det virker som han tenner. Hadde artikkelen fått stått i fred så hadde det dødd ut ganske raskt. Hvorfor KK i det hele tatt trenger å skrive en artikkel om Fotballfrues mage er en annen sak.

Vil de ha fred fra diskusjoner ol kan de jo bare legge ned bloggen, men tror de begge elsker "liksom kjendisstatusen" og pengene...

Anonymous poster hash: 436fd...a1f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det sier så mye om mannen, det at han konstant presser disse elendige holdningene sine fram i media hele tiden. At ikke han, som mener han er så belest når det kommer til kosthold, og har gitt så mye av tiden sin til det, ikke skjønner hva det er han egentlig gir uttrykk for, synes jeg er horribelt.

Han har personlig opplevd SF med tanke på kjærestene sine oghan studerer ernæring. Til og med etter alt dette, så går det altså ikke inn i hodet, at hans meninger og holdninger er helt på trynet.

Anonymous poster hash: 19be2...6b6

• Liker 13
Skrevet

Hvilken utdanning og/eller kvalifikasjoner er nødvendig for å bli klinisk ernæringsfysiolog?

- Master i klinisk ernæring kan tas enten på Universitetet i Oslo eller Universitetet i Bergen. Studiet tar fem år.

Kilde utdanning.no

Lurer bare på om LK virkelig kan bli ernæringsfysiolog med disse nett"studiene" sine?! Jeg mener da bestemt at det kun er forberedende til en bachelor på et universitet? Correct me if Im wrong!

Skrevet

Hvilken utdanning og/eller kvalifikasjoner er nødvendig for å bli klinisk ernæringsfysiolog?

- Master i klinisk ernæring kan tas enten på Universitetet i Oslo eller Universitetet i Bergen. Studiet tar fem år.

Kilde utdanning.no

Lurer bare på om LK virkelig kan bli ernæringsfysiolog med disse nett"studiene" sine?! Jeg mener da bestemt at det kun er forberedende til en bachelor på et universitet? Correct me if Im wrong!

Og du vet med sikkerhet at det ikke er en 3-årig bachelor han tar sikte på?

AnonymBruker
Skrevet

Man blir ikke klinisk ernæringsfysiolog av nettstudier. Man kan kun bli det med master fra UiB eller UiO i Norge. Men bare "ernæringsfysiolog" er ikke en beskyttet tittel, så hvem som helst kan kalle seg det.

Anonymous poster hash: 359f0...715
  • Liker 2
Skrevet

Og du vet med sikkerhet at det ikke er en 3-årig bachelor han tar sikte på?

DU tar sikte på mener du kanskje? Nei jeg vet ingenting, derfor jeg spør. Han/du har jo sagt målet er å bli ernæringsfysiolog, jeg lurer på hvordan man blir det og om man i det hele tatt kan bli det ved hjelp av såkalte nettstudier. I de fleste utdannelser er nettstudier kun en forberedende del til studiet og ikke tellende.

• Liker 3
Skrevet

Man blir ikke klinisk ernæringsfysiolog av nettstudier. Man kan kun bli det med master fra UiB eller UiO i Norge. Men bare "ernæringsfysiolog" er ikke en beskyttet tittel, så hvem som helst kan kalle seg det.

Anonymous poster hash: 359f0...715

.....Og det skremmer meg :(

• Liker 2
Skrevet

Ja, keg er OGSÅ Lars Kristian!

Nå har jeg også skrevet det svart på hvitt, du tror vel på det også da?

For en tullete gjeng dere er! Dere påstår selv at dere diskuterer saklig, gir velbegrunnet kritikk og har humor. Hva jeg ser er nettmobbing og et uforståelig fokus på føflekker, vorter, babygymelementer (og grammatisk bøyning av denne). Hun kritiseres for alt! Noen linker til artikler der de med spiseforstyrrelser betegnes som lite empatiske, som bevis på hvor fæl hun er. Hun blir kritisert for å bite fra seg, samtidig som dere lar det gå sport i å skrive infame ting i kommentarfeltet hennes med et blunkesmilefjes etter. Uansett hva hun gjør, kritiserer dere. Hun har for høyt forbruk av klær og sko - MEN hun bytter løpesko for sjelden. Hun spiser for lite - MEN hun skal ikke entusiastisk skryte av mat og si hun er stappmett. Osv i det uendelige....

Tror dere ikke hun er en glad vordende mor som kommer til å gjøre sitt beste for å gi barnet en god oppvekst? Tror dere virkelig at LK veier henne i graviditeten og at de kommer til å få sjokk om de får en lubben baby? Har dere som er så bekymret for babyens ve og vel tenkt på hva trakassering av moren medfører? Og får ikke alle litt sjokk når de står dere med en baby i armene og skal tilbake til hverdagen? Det gjorde iaf jeg. Hvorfor skal ikke hun få lov til å gjøre seg erfaringer på samme måte som andre?

Ja, hun er veldig materalistisk og har et overforbruk, synes jeg. Utover det synes jeg hun er mentalt sterk, flittig og flink. Hun er i et forhold der de begge tydeligvis viser hverandre stor respekt. Jeg synes LK burde holde seg unna en del diskusjoner, samtidig forstår jeg at han ønsker å beskytte sin kone. Jeg skjønner heller ikke bloggen han har laget og dens formål, men har ikke behov for harselering over flere sider innblandet stikk om skader (igjen!) og hint.

Hadde dette vært en saklig diskusjon, hadde den ikke sett ut slik den gjør i dag. Alt dere ønsker, er å knekke henne. Hun skal jammen jekkes ned, ja - mohahahaha!

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

DU tar sikte på mener du kanskje? Nei jeg vet ingenting, derfor jeg spør. Han/du har jo sagt målet er å bli ernæringsfysiolog, jeg lurer på hvordan man blir det og om man i det hele tatt kan bli det ved hjelp av såkalte nettstudier. I de fleste utdannelser er nettstudier kun en forberedende del til studiet og ikke tellende.

Det stemmer ikke. Det er mange bachelorgrader man kan ta på nettstudier. Det er ikke noen dårligere utdannelse bare for at man tar det på nett. Man har det samme pensumet onde samme bøkene som dagtidsstudentene. Men man har ikke forelesninger.

Anonymous poster hash: e8705...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke. Det er mange bachelorgrader man kan ta på nettstudier. Det er ikke noen dårligere utdannelse bare for at man tar det på nett. Man har det samme pensumet onde samme bøkene som dagtidsstudentene. Men man har ikke forelesninger.

Anonymous poster hash: e8705...ae5

Når det gjelder BA i ernæring som tilbys over nettstudier så vil ikke den kvalifisere til opptak til master i Norge. Dette sier noe om både kvaliteten og emnene/pensumet de gjennomgår.

De fleste vet at nettstudier som tilbyr emner i f.eks ernæring, medisin o.l egentlig driver en kynisk praksis. Man får ikke en fullverdig utdannelse.

Dette er ikke ment som kritikk mot nettstudier generelt, flere har god kvalitet. Men når de ikke kvalifiserer til masteropptak i norge, men heller "mange spennende studier i utlandet", bør varsellampene lyse.

Anonymous poster hash: 27ac2...3bb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ditt ansvar selv om du er syk. Tuller du nå heller? Mener du virkelig at hele verden skal tilpasse seg deg og din sykdom? Du vil jo aldri virkelig bli frisk om du ikke selv tar ansvar for å holde deg vekk fra ting som trigger deg. Mener du og at du skal kunne legge ansvar på den tynne jenta du tilfeldigvis så på gata også da. Alle må passe på å legge på seg nok til å ikke trigge deg? Nei, vet du hva. Din sykdom, ditt ansvar. Vet jeg er hard nå, men man må ta ansvar for sin egen sykdom og ikke legge ansvaret på andre.

Anonymous poster hash: f50ea...ad4

Vi er alle selv ansvarlig for våre handlinger, men det ligger ofte utløsende faktorer til grunn for at man utvikler en psykisk lidelse. Som tidligere spiseforstyrret har jeg stor forståelse for at man blir trigget av bloggen til fruen, men det er ingen som skriver at fruen ene og alene er enkeltstående ansvarlig for noens spiseforstyrrelser.

I mitt tilfelle var det venninna mi som begynte å slanke seg, og fikk mye positiv respons fra omverden. Som den usikre tenåringen jeg var, lot jeg meg inspirere til å ta av vekt (jeg var slank), i god tro om at dette ville gjøre meg lykkelig. Dette fikk naturlig nok svært uheldige konsekvenser da jeg til slutt ble besatt av å være tynn. Jeg føler dette har mange paraleller til fotballfruebloggen. Venninna mi var ikke ansvarlig for mine spiseforstyrrelser, men hun var en trigger, siden jeg oppfattet hennes handlinger som en vei til et lykkelig liv. I og med at bloggen til fruen er en stor rosa lykkeboble, vil nok mange la seg inspirere til å kopiere hennes handlinger. Hun legger ut mange detaljer om hennes væremåte, og det er fort gjort å tro at det å løpe 50 km i uka, kutte ut karbohydrater som brød, pasta, potet og sukker, samt materialistiske goder, vil føre til et lykkelig liv. Måten hun beskriver treningen sin på oppfatter jeg ofte som tvangsmessig. Hun har også tidligere beskrevet noe som jeg har oppfattet som et anstrengt forhold til mat, hvorpå hun i ettertid begynte å "rulle ut" av alle måltider, for å prøve å overbevise oss (og kanskje seg selv) om at hun spiste nok. Hun beskriver seg selv som sunn, noe som mange sikkert også vil bruke som et argument for å kopiere hennes livsstil, men som i flere tilfeller fører til det helt motsatte. Ikke alle klarer å se helheten.

Jeg er ikke i tvil om at hun også påvirker mange i positiv retning, det å være aktiv og spise sunt er noe vi alle har godt av. Det å skrive antall kilometer og kaloriforbruk er ikke nødvendigvis så veldig heldig. Det kommer veldig an på hodet som leser.

Når det kommer til ansvarsfraskrivelse, så handler ikke dette om at en psykisk lidelse er noens feil. Fruen er ansvarlig for innholdet hun publiserer på bloggen, og jeg er ansvarlig for hva jeg velger å lese. Og som noen skriver, det er vanskelig å tenke rasjonelt når man er syk, og jeg evnet ikke til å forstå at mine handlinger var utenfor normalen den gang jeg var syk - før det var for sent. Det er lett å bli hjernevasket til å tro at dine handlinger er helt riktig, for alt du strebet etter var jo bare (det du oppfattet som) et lykkelig liv. Jeg snakker riktignok for meg selv nå, men antar at det er flere som kjenner seg igjen.

Anonymous poster hash: 99c77...a1a

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

FF mener en graviditet varer ti mnd. Ojojoj...... Utrolig lite hun vet.

Anonymous poster hash: 0105d...32d

• Liker 2
Skrevet (endret)

For en tullete gjeng dere er! Dere påstår selv at dere diskuterer saklig, gir velbegrunnet kritikk og har humor. Hva jeg ser er nettmobbing og et uforståelig fokus på føflekker, vorter, babygymelementer (og grammatisk bøyning av denne). Hun kritiseres for alt! Noen linker til artikler der de med spiseforstyrrelser betegnes som lite empatiske, som bevis på hvor fæl hun er. Hun blir kritisert for å bite fra seg, samtidig som dere lar det gå sport i å skrive infame ting i kommentarfeltet hennes med et blunkesmilefjes etter. Uansett hva hun gjør, kritiserer dere. Hun har for høyt forbruk av klær og sko - MEN hun bytter løpesko for sjelden. Hun spiser for lite - MEN hun skal ikke entusiastisk skryte av mat og si hun er stappmett. Osv i det uendelige....

Siden fokuset vorter/pigmentfrie føflekker og skriftspråket (ref. feilbøying av gym) er uforståelig for deg, skal jeg prøve å forklare - som så mange andre tidligere - dette fokuset. Dette fokuset handler om at hun påstår hun aldri har hatt vorter/pigmentfrie føflekker, aldri hatt urenheter, fett hår eller noe lignende, mens det da vitterlig er dokumentert (min tilføyelse) flere ganger at dette ikke stemmer. Feilskrivingen er autokorrektur. FF har ingen feil og gjør ingen feil. Ingen mennesker er slik, ikke FF engang - til tross for at hun lyver i et forsøk på å fremstille seg slik. Hun lyver - og akkurat det synes ikke mange er greit.

Noen kommenterer hennes overforbruk, mens andre kommenterer at hun har gamle løpesko - altså med stor sannsynlighet forskjellige brukere. De som kritiserer FF er ikke en homogen masse med samme mening.

Andre reagerer på at hun legger ut bilde en liten bolle med yoghurt, for så å skrive at hun triller etterpå. Dette kan være en tredje gruppe kritikere, men også tidligere nevnte grupper. Det har vært flere her som har nevnt at de har latt seg trigge av denne type fotodokumentering. At noen mener at det er tull og tøv er en annen diskusjon.

Ja, det er nok mange som synes det er gøy å skrive det du kaller infame ting i kommentarfeltet hennes - mest sannsynlig fordi de vet hvordan hun reagerer og det morer dem. Samtidig ser man ikke denne type svaring hos andre som er like profilert som henne, dog er ikke dette et argument - bare en observasjon. I dette kommentarfeltet skjer det ganske mye - følgere kommenterer både hyggelig og mindre hyggelig og FF og LK svarer tilbake både hyggelig og mindre hyggelig.

Tror dere ikke hun er en glad vordende mor som kommer til å gjøre sitt beste for å gi barnet en god oppvekst? Tror dere virkelig at LK veier henne i graviditeten og at de kommer til å få sjokk om de får en lubben baby? Har dere som er så bekymret for babyens ve og vel tenkt på hva trakassering av moren medfører? Og får ikke alle litt sjokk når de står dere med en baby i armene og skal tilbake til hverdagen? Det gjorde iaf jeg. Hvorfor skal ikke hun få lov til å gjøre seg erfaringer på samme måte som andre?

Nei, det er ingen som tror LK veier henne - dette blir nok gjort hos jordmor. Uttalelser som at hun har lagt på seg akkurat i rute, men det er kun blodvolum, bla bla er kommentarer som får de kritiske her til å himle med øynene.

Ang. trakasseringen av mor her, så burde det ikke være til skade for barnet siden hun ikke leser slikt.

Å prøve å antyde at kritikerne ønsker babyen hennes fy og fordervelse blir bare for dumt. Eller jo.. har jo sett en bruker her som gir faen dersom vedkommende ikke personlig kjenner noen.

Ja, hun er veldig materalistisk og har et overforbruk, synes jeg. Utover det synes jeg hun er mentalt sterk, flittig og flink. Hun er i et forhold der de begge tydeligvis viser hverandre stor respekt. Jeg synes LK burde holde seg unna en del diskusjoner, samtidig forstår jeg at han ønsker å beskytte sin kone. Jeg skjønner heller ikke bloggen han har laget og dens formål, men har ikke behov for harselering over flere sider innblandet stikk om skader (igjen!) og hint.

Ja, men hun er også uredelig - og det er dette mange reagerer på. Hun og LK har det sikkert flott, og det er bra! LK får gjennomgå i denne bloggen pga uttalelser i FF kommentarfelt, kommentarfelt i diverse nettdebatter, trusler i andres kommentarfelt, uthenging av privatpersoner og tweets.

Hadde dette vært en saklig diskusjon, hadde den ikke sett ut slik den gjør i dag. Alt dere ønsker, er å knekke henne. Hun skal jammen jekkes ned, ja - mohahahaha!

Ang saklighet, så tror jeg pro-FF'erne er like skyldig som anti-FF'erne når det kommer til usaklighet.

Tolker deg slik at alt som FF kritiseres for her er fordi hun skal jekkes ned, men tror nok mange bare ønsker en mer redelig og troverdig FF.

Tilføyelse: Forsøk på korrektur av meg selv

Endret av LilleSnupp
  • Liker 17
Skrevet

Hva er 40/4 igjen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er 40/4 igjen?

Er ikke fire uker i måned

Anonymous poster hash: 19be2...6b6

• Liker 2
Skrevet (endret)

Neida, tror ikke hun verken mener eller tror det.

Å være 6 måneder på vei er ikke det samme som å være i sin 6. måned.

FF er 5 måneder på vei og i sin 6. måned.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...