Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det eneste fruen mangler for å være helt perfekt er en vanlig 8-16 jobb. Slik hun har det nå så har hun tid til å fronte I love Perfect. Hun har tid til trening, tid til make up, tid til frisører, tid til spa, tid til legge negler, tid til prøve kjoler og andre klær, tid til å tørke støv av 300 par sko, tid til å lage mat fra bunn av, tid til å ha huset prikk fritt. Hun er jo egentlig hjemmeværende på heltid og styrer jo tiden selv.

Vi andre er borte 8 timer daglig fra hjemmet vårt, og ser på frisør, spa, shopping, negler osv som luksus, som presses inn mellom jobb, hente barn, lage middag, hjelpte tl med lekser, fritidsaktiviteter osv.

Hun har det jo kjempefint. Ikke rart hun må fylle dagene sine med alt dette perfekte, ellers hadde hun vel kjedet seg? Ensomt må det være, ingen tilknytting til en fast plass eller nærme kollegaer. Julebord, firmaturer f.eks. Det er noe med det og. Kjenner jeg er så glad jeg har jobb :)

Anonymous poster hash: cf5ef...056

Det er mange som har de samme tankene som deg ang. A4 liv. Hvor kjedelig ville det ikke blitt dersom alle var like? Om hun har tid til alt dette så er jo det flott for henne, for veldig mange misunner henne dette, det er ikke noe vits i å være negativ fordi hun har et annet syn og verdier i livet enn det du har. Noen liker (tro det eller ei) å ikke være tilknyttet til et sted. Jeg synes det er tøft at hun går utenfor normen, og velger å gjøre ting hun tror på, veldig mange har noe å lære der! Jobb for det du tror på, om det så er å jobbe 8-16 og tenke på frisør som luksus, eller å gjøre det man vil med stor frihet.

Livet er til for å leves, på den måten man selv vil, og det har Caroline klart med glans! Hun har jobbet for å komme dit, gjør det samme dersom du ikke er fornøyd, og slutt å hakk på andre som faktisk tør å gjøre det.

Anonymous poster hash: c46c4...bed

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så la være å lese om det! La være å gå inn på bloggen, og pirk på den minste ting. Det er så mange tåpelige unnskyldninger som skal rettferdigjøre denne hetsinga dere driver med. "Hun er for perfekt"?! Hun har opptil flere ganger delt det som er negativt med livet hennes, og det finnes flust av blogger der ute som graver seg ned i negativitet og selvmedlinhet, så en person som utelukkende er positiv er jo fantastisk! Men det tillater ikke enkelte, for her i Norge skal man ikke tro man er noe, man skal vise seg på sitt mest sårbare hele tiden! Hun lever sitt liv, og dere deres eget. Det er ikke så vanskelig.

* Hun er målrettet

* Har et pågangsmot og vilje de fleste ville misunt.

* Hun har et fantastisk flott hus med en stor hage.

* Er sunn (ja, faktisk. Å trene og spise så mange måltider hver dag er sunt, selv om horden her mener at det er noe folk med spiseforstyrrelser driver med).

* Har vanligvis en killerkropp slank som er definert og med muskler.

* Ventet med barn til hun var godt etablert og gift.

* Er ryddig, struktrert, kreativ, med business-sans.

* Positv, henger seg ikke opp i negative kommentarer.

* Har bein i nesa.

* Jobbet seg oppover.

* Drevet med veldig mye forskjellig, som gir mye erfaringer videre.

* Drevet med veldedighet.

* Vært på ferier og steder andre bare kan drømme om.

* Har god økonomi.

* Har selvtillit (Få personer som blir hetset så mye og fortsetter å stå opp for seg selv og drive med det hun vil)

Alt dette i en alder av 26(?) Jeg er ingen fan, jeg er eldre enn denne bloggeren, og har heldigvis godt nok med meg selv til å la meg irritere over andres lykke.

Hun er et bedre forbilde enn 99% av rosabloggerne der ute! Om du mener at det er "for perfekt" så gjør noe du selv finner glede i, lag din egen virkelighet og ditt eget gode liv, og la andre være i fred. Jeg har mine mistanker om at det ligger mer bak denne oppførselen enn "for perfekt" fasade, at hun har outet noen for en stund siden (kun en side av saken så klart, som resten av disse innleggene som baserer seg på spekulasjoner og hets har)

Nei, om jeg vil rose og hylle henne så kan jeg gjøre dette akkurat i denne tråden her, eller er det kun forbeholdt negative kommentarer fra folk som misliker henne? Liker at du selv innrømmer det! ;)

At du synes det er interessant å være her når liker FF så godt, er ganske merkelig. Og at du ikke har bedre ting å gjøre i livet ditt enn å drive fra skanse til skanse å forsvare en blogg, finner jeg noe underlig.

Anonymous poster hash: c8511...d39

• Liker 8
Skrevet

At du synes det er interessant å være her når liker FF så godt, er ganske merkelig. Og at du ikke har bedre ting å gjøre i livet ditt enn å drive fra skanse til skanse å forsvare en blogg, finner jeg noe underlig.

At du synes det er interessant å være her når misliker FF så mye, er ganske merkelig. Og at du ikke har bedre ting å gjøre i livet ditt enn å drive fra skanse til skanse for å ta en blogger, finner jeg noe underlig.

• Liker 12
Skrevet

At du synes det er interessant å være her når misliker FF så mye, er ganske merkelig. Og at du ikke har bedre ting å gjøre i livet ditt enn å drive fra skanse til skanse for å ta en blogger, finner jeg noe underlig.

Tråden ligger jo under "skråblikk og generaliseringer" da. Naturligvis finner man få skrytetråder her inne.

Anonymous poster hash: 09884...69f

• Liker 1
Skrevet

Jeg løper ikke fra bloggen til FF og inn her og tilbake. Siden du er tilhenger, regner jeg med du gjør det.

• Liker 2
Skrevet

Men alle kan ikke være bloggere av yrke. Hva skjer da med samfunnet. Greit frisører, treningsentre og negldesignere hadde fått mye og gjøre, men hva med alle andre yrker?? Det er ikke plass for alle landets jenter å leve som blogger.

• Liker 2
Gjest Conradine
Skrevet

Men alle kan ikke være bloggere av yrke. Hva skjer da med samfunnet. Greit frisører, treningsentre og negldesignere hadde fått mye og gjøre, men hva med alle andre yrker?? Det er ikke plass for alle landets jenter å leve som blogger.

Men kjære vene - ikke alle kan være bibliotekarer heller.

Alle yrker reguleres etter behov og etterspørsel ... det gjelder også bloggere. Kun de mest profesjonelle og seriøse overlever. Og for de som overlever ligger framtiden gylden der foran - de har et nettverk som andre kan drømme om og de viser at de kan det å drive sitt eget firma.

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor må alle ha en 8-16 jobb?

Jeg misunner alle som klarer å skape noe for seg selv - være sin egen herre - det er faktisk drømmen for de fleste. Og det at hun har klart å gjøre bloggen til sin hovedinntekt viser at hun har guts og evner og hun kan drive det langt.

Er det virkelig SÅ mye bedre å fyke ut dørene med sure og trøtte barn kl 6:30, sitte i milelange køer for å rekke barnehagen og jobben i tide .... så det samme på vei hjem igjen. Er det livet virkelig så mye mer å trakte etter?

Jeg er enig med deg i at det kreves både guts og stor drivkraft for å drive bloggen, men jeg tror at mye også mynter på tilfeldigheter. Hun var på rett tid til rett sted. Viljekraften har hun jo i store dimensjoner, det er ikke til å skyve under en stol at hun er flink pike til gangs. Alt skal skinne, alt skal være perfekt og hun skal ha stålkontroll på trening og kosthold. Hun må se smashing ut til alle døgnets tider, være den perfekte kjæreste, ha prikkfritt hus og lista fortsetter.

Hun viser stålkontroll på det meste hun gjør, hun er nok en person som må ha full kontroll på det meste og kontroll gir mestringsfølelse. Ja, hun er jo heldig som kan leve av bloggen sin, men det har helt klart sin pris. Hun viser jo ikke alt på bloggen, men jeg ser sjeldent at hun er omringet av venner. Det slår meg at det livet jeg får inntrykk av at hun har gjennom bloggen i grunn virker litt kjedelig. Veldig lite fart og spenning, og disse utelandsturene på all inclusive resorter virker å være mer for pensjonister enn for et ungt par.

Gjest Conradine
Skrevet

Jeg er enig med deg i at det kreves både guts og stor drivkraft for å drive bloggen, men jeg tror at mye også mynter på tilfeldigheter. Hun var på rett tid til rett sted. Viljekraften har hun jo i store dimensjoner, det er ikke til å skyve under en stol at hun er flink pike til gangs. Alt skal skinne, alt skal være perfekt og hun skal ha stålkontroll på trening og kosthold. Hun må se smashing ut til alle døgnets tider, være den perfekte kjæreste, ha prikkfritt hus og lista fortsetter.

Hun viser stålkontroll på det meste hun gjør, hun er nok en person som må ha full kontroll på det meste og kontroll gir mestringsfølelse. Ja, hun er jo heldig som kan leve av bloggen sin, men det har helt klart sin pris. Hun viser jo ikke alt på bloggen, men jeg ser sjeldent at hun er omringet av venner. Det slår meg at det livet jeg får inntrykk av at hun har gjennom bloggen i grunn virker litt kjedelig. Veldig lite fart og spenning, og disse utelandsturene på all inclusive resorter virker å være mer for pensjonister enn for et ungt par.

Har du et så mye mer spennende liv enn henne?

Hun lever det livet hun ønsker å leve - ikke det du eller andre ønsker å leve.

Mitt liv virker sikkert også kjedelig på mange mennesker - men jeg ELSKER livet mitt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har du et så mye mer spennende liv enn henne?

Hun lever det livet hun ønsker å leve - ikke det du eller andre ønsker å leve.

Mitt liv virker sikkert også kjedelig på mange mennesker - men jeg ELSKER livet mitt.

Ja det har jeg faktisk, tro det eller ei :-)

Kommentaren om dette kom litt feil ut og ser det kan missforstås. Poenget er nok at jeg ikke skjønner gudedyrkelsen i kommentarfeltet. Alt som vises er jo bare en glanset fasade. Sier vell litt om vår tid og at perfeksjonisme selger til de grader.

Endret av Atheena
Gjest Conradine
Skrevet (endret)

Ja det har jeg faktisk, tro det eller ei :-)

Kommentaren om dette kom litt feil ut og ser det kan missforstås. Poenget er nok at jeg ikke skjønner gudedyrkelsen i kommentarfeltet. Alt som vises er jo bare en glanset fasade. Sier vell litt om vår tid og at perfeksjonisme selger til de grader.

Synes du .. Caroline er helt sikkert ikke enig i dine utsagn - og det er det sikkert mange andre som heller ikke er.

Vi er alle vår egen lykkes smed og lager oss det livet vi selv ønsker.

Å respektere andres valg er et minimum av vi bør gjøre. Caroline har sagt flere ganger at det livet som vises på bloggen er en glanset utgave av hennes liv. Vi ser ikke når hun går på do, gråter av irritasjon, sorg eller fortvilelse, krangler med mannen eller moren, smeller med dørene, vasker toalettet el ...

Leserne av bloggen ønsker å se sminke, klær, oppskrifter, tips og triks - vi ønsker ikke å se vår egen hverdag - selv om Caroline`s liv også har samme hverdag som vår det meste av tiden. Hun er ikke noen superdame, men hun er profesjonell og viser kun det man vil og skal se.

Endret av Conradine
  • Liker 5
Skrevet

Å respektere andres valg er et minimum av vi bør gjøre. Caroline har sagt flere ganger at det livet som vises på bloggen er en glanset utgave av hennes liv. Vi ser ikke når hun går på do, gråter av irritasjon, sorg eller fortvilelse, krangler med mannen eller moren, smeller med dørene, vasker toalettet el ...

I følge henne selv krangler hun aldri med moren eller ektemannen, de har kun noen samtaler som kan minne om mild diskusjon og som går over veldig snart. Hun skriver når hun har vaskedag, hver onsdag, så det at hun vasker toalettet vet man når skjer selv om hun ikke legger ut bilder av det. Det at hun går på do er en så grunnleggende del av hvordan menneskekroppen fungerer så synes jeg var et dårlig eksempel.

Anonymous poster hash: 864d0...f7b

• Liker 8
Skrevet

Hvem tar bilder for henne?

Anonymous poster hash: 68911...128

Skrevet

midjemål på 59 cm før graviditet! Måtte måle det opp med målebånd. det ser jo sykt ut:(

Anonymous poster hash: 2ef39...648
  • Liker 4
Skrevet

I følge henne selv krangler hun aldri med moren eller ektemannen, de har kun noen samtaler som kan minne om mild diskusjon og som går over veldig snart. Hun skriver når hun har vaskedag, hver onsdag, så det at hun vasker toalettet vet man når skjer selv om hun ikke legger ut bilder av det. Det at hun går på do er en så grunnleggende del av hvordan menneskekroppen fungerer så synes jeg var et dårlig eksempel.

Anonymous poster hash: 864d0...f7b

"Å krangle er en helt naturlig ting, også for folk som er gift eller som har vært kjærester lenge. Selvfølgelig er det dager hvor jeg og Lars-Kristian diskuterer og er uenige, men faktisk så krangler vi svært sjelden. De få gangene vi krangler, er det ofte med stor K, og heldigvis blåser det fort over. Jeg ser ingen grunn til å dele disse få kranglene på bloggen min. Det er en privatsak, og bloggen min er ikke ment å være såpass privat. Lars-Kristian og jeg har det utrolig bra sammen, vi er kjærester, mann og kone, men også bestevenner, og sånt blir det ikke krangler av. Selvfølgelig i ny og ne, men veldig sjelden."

http://fotballfrue.no/2013/02/21/ukens-lesersporsmal-krangel-og-sjalusi/

Anonymous poster hash: 2ef39...648

• Liker 4
Skrevet

Er det bare jeg som synes det virker helt absurd å ta med magekrympeholder og hoftekrymper, eller hva f... det var for noe? Er dette normalt? Jeg har aldri hørt om noen som har dette? Da jeg skulle føde, tenkte jeg da aldri på å ta med meg en eller annen dings som kunne få magen og hoftene mine så små som mulig, så fort som mulig. Virker ganske så hysterisk, synes jeg. Stakkar, kan ikke være enkelt å ha et så anstrengt forhold til kroppen sin, at en går til anskaffelse av slike ting. Tror FF lever under et stort press.

• Liker 23
Skrevet

Er det bare jeg som synes det virker helt absurd å ta med magekrympeholder og hoftekrymper, eller hva f... det var for noe? Er dette normalt? Jeg har aldri hørt om noen som har dette? Da jeg skulle føde, tenkte jeg da aldri på å ta med meg en eller annen dings som kunne få magen og hoftene mine så små som mulig, så fort som mulig. Virker ganske så hysterisk, synes jeg. Stakkar, kan ikke være enkelt å ha et så anstrengt forhold til kroppen sin, at en går til anskaffelse av slike ting. Tror FF lever under et stort press.

Det er helt vanvittig syns jeg, og merkelig at ikke foreldrene eller søstra prater med henne om dette.

• Liker 16
Skrevet

Det er helt vanvittig syns jeg, og merkelig at ikke foreldrene eller søstra prater med henne om dette.

Det kan det jo hende de gjør også. Da jeg var på mitt tynneste, en gang for hundre år siden, var det ikke måte på hvor mange velmenende råd jeg fikk. At jeg måtte legge på meg osv. Det brydde meg fint lite den gangen.

Anonymous poster hash: 09884...69f

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...