Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har det virkelig noe å si? Håper beskyttelsesinstinktet trår til så kraftig at den ungen slipper og være på bloggen.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det virkelig noe å si? Håper beskyttelsesinstinktet trår til så kraftig at den ungen slipper og være på bloggen.

Signerer.. Nysgjerrigheten i meg vil gjerne se, men fornuften håper virkelig at de lar være å eksponere barnet.

• Liker 7
Skrevet

Synes ikke små barn skal frontes på en blogg. Tenker de ikke over at syke folk kan lagre bildene og bruke dem i lugubre steder. Mange som plutselig oppdaget bildene var stjålet og brukt til noe helt annet. Det er ganske farlig og ekkelt. Nå vises jo ultralyd bilder på faceboook, og synes ikke noe om det heller.

Jeg håper ikke de bruker barnet så mye mer enn det de selv utleverer av seg selv. Synes mamman til michelle absolutt trør over grensene. Hun viser frem barnet som en dukke og som en stor inntektskilde. En 2 åring trenger IKKE vise dagens klær og barnerommet sitt. Hvor er privatlivet hennes?? Er helt naivt og tro at ikke pedofile elsker den bloggen, og er det verdt det?? NEI!!

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 5
Skrevet

Håper virkelig de velger å ikke eksponere datteren på bloggen. Men er nesten helt sikker på at de kommer til å gjøre det, også siden det er en måte å tjene mer penger på.

Anonymous poster hash: da433...5cc
  • Liker 4
Skrevet

Synes også det er teit å si vekten sin, pga man er forskjellig her. Alle vet hun har trent ræva av seg, og vært frisk, sluppet unna bekkenplager osv. Er redd mannen vil påstå alle kvinner skal klare dette og at vi som gikk opp mer enn 10 er late, feite og sjalu. Ah, blir så matt av denne perfeksjonismen.

• Liker 9
Skrevet

Det handler om et press folk ikke vil ha, vi er lei perfekt, vi vil ha mennesker. Vi vet det kjøret ikke går i lengden og det er derfor noen reagerer; vi vil ikke ha det slik fordi det går på bekostning av viktigere ting. Jeg er ikke sjalu, jeg har selv vært der FF er nå, både i vekt og med å ha alt på stell til enhver tid. Men det er ikke sundt. Og så skal vi prise det?

Denne siden er på mange måter en motvekt, og det må du akseptere. Vil du rose og hylle et slikt "ideal", kan du gjøre det på bloggen hennes.

Anonymous poster hash: c8511...d39

Ja helt enig i med deg. Fuck perfect!

Det er absolutt ikke et ideal for meg å strebe etter det perfekte. Ingen mennesker er perfekte og jeg tror absolutt ikke at man blir noe lykkeligere av å fremstå perfekt, snarere tvert i mot.

Når man har et så stort krav til seg selv for å femstå perfekt, er det faktisk veldig nærliggende å tro at det jaget etter perfeksjonisme er basert på følelser som ikke nødvendigvis er godartet. Det ligger ofte underliggende ting under en slik "fasade". Jeg syns det er merkelig at noen i denne tråden faktisk mener at det er noe å være misunnelig på?

Mye av kritikken av FF er absolutt ikke basert på misunnelse eller bitterhet. Det er en reaksjon på at man ikke vil hylle et slikt ideal. Ihvertfall er mitt engasjement basert på nettopp det. Jeg syns det er synd at unge jenter i dag finner det inspirerende å jage etter en slik rollemodel. Jeg kjenner jeg syns det er rart at mange her finner henne som en god rollemodell? Flink pike syndrom og perfekt pike er ikke et ideal jeg syns er sunt å se opp til. Jeg tror det faktisk er frytkelig krevende for unge jenter å tilstrebe det perfekte og å ønske at de kan bli slik som henne. Selvfølgelig er det fint å bli inspirert til trening, men det finnes grenser. For når trening blir å overkompansere for hva man spiser og at man blir så selvopptatt av egen kropp at man føler behov for å vise hundrevis av bilder av seg selv for å bli hyllet i kommentarfeltet er det ikke lenger så sunt. Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt misunnelig, for det er faktisk det siste jeg er.

Skrevet

Så la være å lese om det! La være å gå inn på bloggen, og pirk på den minste ting. Det er så mange tåpelige unnskyldninger som skal rettferdigjøre denne hetsinga dere driver med. "Hun er for perfekt"?! Hun har opptil flere ganger delt det som er negativt med livet hennes, og det finnes flust av blogger der ute som graver seg ned i negativitet og selvmedlinhet, så en person som utelukkende er positiv er jo fantastisk! Men det tillater ikke enkelte, for her i Norge skal man ikke tro man er noe, man skal vise seg på sitt mest sårbare hele tiden! Hun lever sitt liv, og dere deres eget. Det er ikke så vanskelig.

* Hun er målrettet

* Har et pågangsmot og vilje de fleste ville misunt.

* Hun har et fantastisk flott hus med en stor hage.

* Er sunn (ja, faktisk. Å trene og spise så mange måltider hver dag er sunt, selv om horden her mener at det er noe folk med spiseforstyrrelser driver med).

* Har vanligvis en killerkropp slank som er definert og med muskler.

* Ventet med barn til hun var godt etablert og gift.

* Er ryddig, struktrert, kreativ, med business-sans.

* Positv, henger seg ikke opp i negative kommentarer.

* Har bein i nesa.

* Jobbet seg oppover.

* Drevet med veldig mye forskjellig, som gir mye erfaringer videre.

* Drevet med veldedighet.

* Vært på ferier og steder andre bare kan drømme om.

* Har god økonomi.

* Har selvtillit (Få personer som blir hetset så mye og fortsetter å stå opp for seg selv og drive med det hun vil)

Alt dette i en alder av 26(?) Jeg er ingen fan, jeg er eldre enn denne bloggeren, og har heldigvis godt nok med meg selv til å la meg irritere over andres lykke.

Hun er et bedre forbilde enn 99% av rosabloggerne der ute! Om du mener at det er "for perfekt" så gjør noe du selv finner glede i, lag din egen virkelighet og ditt eget gode liv, og la andre være i fred. Jeg har mine mistanker om at det ligger mer bak denne oppførselen enn "for perfekt" fasade, at hun har outet noen for en stund siden (kun en side av saken så klart, som resten av disse innleggene som baserer seg på spekulasjoner og hets har)

Nei, om jeg vil rose og hylle henne så kan jeg gjøre dette akkurat i denne tråden her, eller er det kun forbeholdt negative kommentarer fra folk som misliker henne? Liker at du selv innrømmer det! ;)

Anonymous poster hash: c46c4...bed

Det er veldig mange i denne tråden som ikke pirker på den minste ting. Det er en ting jeg er litt enig med deg i og det er at jeg syns det er stort å klare å bli norges mest leste blogg. Men skjønnhet, kropp og klær det selger.

Men det er ikke hetsing å si at hun idealiserer perfeksjonisme og hun har absolutt ikke flere ganger delt ting som er negativt. Hun fremstiller seg selv som perfekt, det er helt åpenbart. Du må gjerne komme med eksempler som motbeviser hva jeg skriver?

Jeg skjønner også at hun ikke vil dele negative personlige erfaringer, det er veldig forståelig. Det jeg missliker med bloggen og andre lignende blogger er idealiseringen av at perfeksjonisme er det som gjør deg lykkelig. At man skal se på det glansete bildet hun viser og tro på at hun er mer lykkelig enn de fleste. Det tror jeg ingenting på, men jeg tror mange som leser bloggen hennes tror hun har det så mye bedre enn andre.

Skrevet

Husker på "Dama til Leo" syntes hun den spylegreia ved do på den restauranten de var på på Grønland var så sykt ekkelt. Tenk på barsel, da får hun sånn, og med det som har foregått der nede er den ganske fristende å bruke i stedet for dopapir ;)

Anonymous poster hash: e2db1...3e8

• Liker 5
Skrevet (endret)

et lite tips til Caroline og hennes disipler:

post-60751-0-93293300-1384946141_thumb.j

Endret av hippyskippy
  • Liker 9
Skrevet

Etter å ha lest alle kommentarene i innlegget "Utstyrsguide del V" er jeg nå offisielt enda mer redd for å føde. Kommentarene fungerte nesten som prevensjonsmiddel :wow:

• Liker 5
Skrevet

Ja helt enig i med deg. Fuck perfect!

Det er absolutt ikke et ideal for meg å strebe etter det perfekte. Ingen mennesker er perfekte og jeg tror absolutt ikke at man blir noe lykkeligere av å fremstå perfekt, snarere tvert i mot.

Når man har et så stort krav til seg selv for å femstå perfekt, er det faktisk veldig nærliggende å tro at det jaget etter perfeksjonisme er basert på følelser som ikke nødvendigvis er godartet. Det ligger ofte underliggende ting under en slik "fasade". Jeg syns det er merkelig at noen i denne tråden faktisk mener at det er noe å være misunnelig på?

Mye av kritikken av FF er absolutt ikke basert på misunnelse eller bitterhet. Det er en reaksjon på at man ikke vil hylle et slikt ideal. Ihvertfall er mitt engasjement basert på nettopp det. Jeg syns det er synd at unge jenter i dag finner det inspirerende å jage etter en slik rollemodel. Jeg kjenner jeg syns det er rart at mange her finner henne som en god rollemodell? Flink pike syndrom og perfekt pike er ikke et ideal jeg syns er sunt å se opp til. Jeg tror det faktisk er frytkelig krevende for unge jenter å tilstrebe det perfekte og å ønske at de kan bli slik som henne. Selvfølgelig er det fint å bli inspirert til trening, men det finnes grenser. For når trening blir å overkompansere for hva man spiser og at man blir så selvopptatt av egen kropp at man føler behov for å vise hundrevis av bilder av seg selv for å bli hyllet i kommentarfeltet er det ikke lenger så sunt. Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt misunnelig, for det er faktisk det siste jeg er.

Men hva med alle oss som liker at ting er perfekte??Vi som faktisk lar oss inspirere av bloggen hennes?Jeg hadde også ett liknende svangerskap, sminket meg etter fødselen, ordnet håret mens jeg var i fødsel(ja faktisk), har ett hjem som har vært i ett interiørmagasin, bruker lang tid på badet hver morgen, uansett ukedag eller helg, etc....det er jo først og fremst oss hun blogger for?dere som sier fuck perfekt, kan jo bare la vær å lese?

• Liker 5
Skrevet

Men hva med alle oss som liker at ting er perfekte??Vi som faktisk lar oss inspirere av bloggen hennes?Jeg hadde også ett liknende svangerskap, sminket meg etter fødselen, ordnet håret mens jeg var i fødsel(ja faktisk), har ett hjem som har vært i ett interiørmagasin, bruker lang tid på badet hver morgen, uansett ukedag eller helg, etc....det er jo først og fremst oss hun blogger for?dere som sier fuck perfekt, kan jo bare la vær å lese?

Man må ikke nødvendigvis like alt man leser om/setter seg inn i. Diskusjon er da lov.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater også perfekt. Føkk perfekt. Jeg tar ikke fem øre for å innrømme at jeg synes perfeksjonister er noen irriterende fasadetullinger som lever på løgner og rosa sukkerspinn. Det jeg derimot ikke skjønner, er behovet for å sitte og terpe på slikt i hundrevis av innlegg på et nettforum. Med bakgrunn i et evig mas om de stakkars kidsa blir så påvirket og har det så fælt, buhu, og får en så vanskelig og vond oppvekst på grunn av dette fasadepresset, buhu. Noe som bare er en bullshitunnskyldning for å kunne sitte og prate piss om folk fordi man rett og slett synes det er underholdende. Akkurat det irriterer meg mer enn Fotballfrue og andre fasadetullinger noen gang vil klare å gjøre.

Sånn! Det var dagens utblåsning fra meg :rolleyes:

• Liker 13
Skrevet

Så la være å lese om det! La være å gå inn på bloggen, og pirk på den minste ting. Det er så mange tåpelige unnskyldninger som skal rettferdigjøre denne hetsinga dere driver med. "Hun er for perfekt"?! Hun har opptil flere ganger delt det som er negativt med livet hennes, og det finnes flust av blogger der ute som graver seg ned i negativitet og selvmedlinhet, så en person som utelukkende er positiv er jo fantastisk! Men det tillater ikke enkelte, for her i Norge skal man ikke tro man er noe, man skal vise seg på sitt mest sårbare hele tiden! Hun lever sitt liv, og dere deres eget. Det er ikke så vanskelig.

* Hun er målrettet

* Har et pågangsmot og vilje de fleste ville misunt.

* Hun har et fantastisk flott hus med en stor hage.

* Er sunn (ja, faktisk. Å trene og spise så mange måltider hver dag er sunt, selv om horden her mener at det er noe folk med spiseforstyrrelser driver med).

* Har vanligvis en killerkropp slank som er definert og med muskler.

* Ventet med barn til hun var godt etablert og gift.

* Er ryddig, struktrert, kreativ, med business-sans.

* Positv, henger seg ikke opp i negative kommentarer.

* Har bein i nesa.

* Jobbet seg oppover.

* Drevet med veldig mye forskjellig, som gir mye erfaringer videre.

* Drevet med veldedighet.

* Vært på ferier og steder andre bare kan drømme om.

* Har god økonomi.

* Har selvtillit (Få personer som blir hetset så mye og fortsetter å stå opp for seg selv og drive med det hun vil)

Alt dette i en alder av 26(?) Jeg er ingen fan, jeg er eldre enn denne bloggeren, og har heldigvis godt nok med meg selv til å la meg irritere over andres lykke.

Hun er et bedre forbilde enn 99% av rosabloggerne der ute! Om du mener at det er "for perfekt" så gjør noe du selv finner glede i, lag din egen virkelighet og ditt eget gode liv, og la andre være i fred. Jeg har mine mistanker om at det ligger mer bak denne oppførselen enn "for perfekt" fasade, at hun har outet noen for en stund siden (kun en side av saken så klart, som resten av disse innleggene som baserer seg på spekulasjoner og hets har)

Nei, om jeg vil rose og hylle henne så kan jeg gjøre dette akkurat i denne tråden her, eller er det kun forbeholdt negative kommentarer fra folk som misliker henne? Liker at du selv innrømmer det! ;)

Anonymous poster hash: c46c4...bed

Denne "oss mot dere", innstillingen er lite fruktbar. Generelt kan man vel si at det er lite konstruktivt å generalisere, som jeg oppfatter at du gjør. Det er mange eksempler på KG-skribenter som er balanserte og argumenterer både positivt og negativt, alt etter sak. Det finnes KG-skribenter som klarer å skille mellom sak og person, og mellom blogg og personen(e) bak bloggen. Noen klarer til og med å begrense antall innlegg, og kommenterer stort sett prinsipielt viktige ting.

Treasures/ff/CBEs manglende respekt og det man vel kan kalle frekkhet i forbindelse med opphavsrettslige spørsmål, er et godt eksempel på et prinsipielt viktig tema. Spesielt viktig er den debatten for kreative som faktisk skal leve av sin innsats og kreativt talent. Kanskje ønsker de ikke i det hele tatt å bli assosiert med fotballfrue.no. Og om deres arbeid, det være seg foto, tekst eller annet, skal brukes på fotballfrue.no, til hvilket honorar, er noe de har rett til å bestemme selv. Det er jo deres eiendom det er snakk om. Men nok om det. Det er bare et eksempel på saklig debatt.

Jeg helt enig i at det også presenteres mye ufin, usaklig kritikk her. Generelt pågår det til tider/ofte mye av det man kan kalle surr og skravling. Tråden brukes mest som tidsfordriv og "et sted å være", for enkelte. Det reduserer til tider kvaliteten på tråden ganske vesentlig. Det bidrar heller ikke positivt med agressiv oppførsel og krangling med ufine kommentarer og karakteristikker av motdebattanter. Det gjelder faktisk aller mest innlegg til "forsvar" for ff, som ofte arter seg som kritikk av KG og KG-skribenter, fremfor reell motargumentasjon.

Til slutt: Det må gå an å droppe kritikk av ting som vedrører graviditet/fødsel/barn. Ikke minst er en førstegangsfødende sårbar, det burde alle klare å forstå og respektere. Noe av det som skrives i denne tråden om akkurat dét temaet er det direkte trist å lese.

Anonymous poster hash: 9c4e4...247

• Liker 9
Skrevet

Problemet er jo bare at det er umulig å være perfekt. Ingen er perfekte. Jeg liker også å ha et flott hjem, være ryddig, trene, sminke meg, shoppe osv. Missforstå meg rett jeg er en jente-jente. Jeg er ikke en grå usminket gammel mus som sitter bak tastaturet mitt og mener at man ikke skal ha et flott hjem, eller ta vare på seg selv. God utdannelse har jeg også.

Forskjellen er vell bare at du blir inspirert av henne og det gjør ikke jeg. Jeg har mer sansen for en mer laidback og cool stil, spesielt i væremåte. Jeg leser nesten aldri bloggen hennes mer, den er full av reklame og jeg er sikker på at hun ikke kan stå for halvparten av det hun reklamerer for. Alle innleggene har produktplassering som baktanke. I det siste har jeg nok bare lest bloggen fordi jeg er fascinert av fanklubben i kommentarfeltet og at hun klarer å selge produkter som nybakt hvetebrød når det åpentlyst er reklame. Jeg syns det er interessant å diskutere, men jeg hiver meg ikke på disse bagatell diskusjonene i tråden, som navnvalg, vekt osv.

Skrevet

Jeg hater også perfekt. Føkk perfekt. Jeg tar ikke fem øre for å innrømme at jeg synes perfeksjonister er noen irriterende fasadetullinger som lever på løgner og rosa sukkerspinn. Det jeg derimot ikke skjønner, er behovet for å sitte og terpe på slikt i hundrevis av innlegg på et nettforum. Med bakgrunn i et evig mas om de stakkars kidsa blir så påvirket og har det så fælt, buhu, og får en så vanskelig og vond oppvekst på grunn av dette fasadepresset, buhu. Noe som bare er en bullshitunnskyldning for å kunne sitte og prate piss om folk fordi man rett og slett synes det er underholdende. Akkurat det irriterer meg mer enn Fotballfrue og andre fasadetullinger noen gang vil klare å gjøre.

Sånn! Det var dagens utblåsning fra meg :rolleyes:

Ja du har nok rett i at det er underholdene, ellers hadde ihvertfall ikke jeg giddet å skrevet eller lest i denne tråden.

Skrevet

Jeg hater også perfekt. Føkk perfekt. Jeg tar ikke fem øre for å innrømme at jeg synes perfeksjonister er noen irriterende fasadetullinger som lever på løgner og rosa sukkerspinn.

Word. Det morsomte er at de virkelig tror at dette maskerer alt som ligger bak.

Men all underholdning er god underholdning, eller hva?

Anonymous poster hash: 4d333...730

• Liker 2
Skrevet

Det eneste fruen mangler for å være helt perfekt er en vanlig 8-16 jobb. Slik hun har det nå så har hun tid til å fronte I love Perfect. Hun har tid til trening, tid til make up, tid til frisører, tid til spa, tid til legge negler, tid til prøve kjoler og andre klær, tid til å tørke støv av 300 par sko, tid til å lage mat fra bunn av, tid til å ha huset prikk fritt. Hun er jo egentlig hjemmeværende på heltid og styrer jo tiden selv.

Vi andre er borte 8 timer daglig fra hjemmet vårt, og ser på frisør, spa, shopping, negler osv som luksus, som presses inn mellom jobb, hente barn, lage middag, hjelpte tl med lekser, fritidsaktiviteter osv.

Hun har det jo kjempefint. Ikke rart hun må fylle dagene sine med alt dette perfekte, ellers hadde hun vel kjedet seg? Ensomt må det være, ingen tilknytting til en fast plass eller nærme kollegaer. Julebord, firmaturer f.eks. Det er noe med det og. Kjenner jeg er så glad jeg har jobb :)

• Liker 19
Gjest Conradine
Skrevet

Det eneste fruen mangler for å være helt perfekt er en vanlig 8-16 jobb. Slik hun har det nå så har hun tid til å fronte I love Perfect. Hun har tid til trening, tid til make up, tid til frisører, tid til spa, tid til legge negler, tid til prøve kjoler og andre klær, tid til å tørke støv av 300 par sko, tid til å lage mat fra bunn av, tid til å ha huset prikk fritt. Hun er jo egentlig hjemmeværende på heltid og styrer jo tiden selv.

Vi andre er borte 8 timer daglig fra hjemmet vårt, og ser på frisør, spa, shopping, negler osv som luksus, som presses inn mellom jobb, hente barn, lage middag, hjelpte tl med lekser, fritidsaktiviteter osv.

Hun har det jo kjempefint. Ikke rart hun må fylle dagene sine med alt dette perfekte, ellers hadde hun vel kjedet seg? Ensomt må det være, ingen tilknytting til en fast plass eller nærme kollegaer. Julebord, firmaturer f.eks. Det er noe med det og. Kjenner jeg er så glad jeg har jobb :)

Hvorfor må alle ha en 8-16 jobb?

Jeg misunner alle som klarer å skape noe for seg selv - være sin egen herre - det er faktisk drømmen for de fleste. Og det at hun har klart å gjøre bloggen til sin hovedinntekt viser at hun har guts og evner og hun kan drive det langt.

Er det virkelig SÅ mye bedre å fyke ut dørene med sure og trøtte barn kl 6:30, sitte i milelange køer for å rekke barnehagen og jobben i tide .... så det samme på vei hjem igjen. Er det livet virkelig så mye mer å trakte etter?

• Liker 13
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...