skruf Skrevet 8. august 2013 #681 Skrevet 8. august 2013 For øvrig; Ditt argument ovenfor: er man tilstrekkelig syk, har man ikke ansvar for egne handlinger. Argument fremkommet tidligere i diskusjonen: FF har en spiseforstyrrelse. Tilsier ikke dette samlet sett og ihht din teori at FF ikke er ansvarlig for hva hun legger ut på bloggen? Hvis FF har en SF, så burde hun ikke blogget i det hele tatt......(så du sier at hun egentlig har en pro-ana blogg? En gravid pro-ana blogg?) Har FF en SF, så håper jeg at mannen hennes er såpass oppegående at han burde ha frarådet henne i å blogge. Istedet for å fremme at hun blogger..... 4
annsme89 Skrevet 8. august 2013 #682 Skrevet 8. august 2013 Det er nok ikke bare de over 20 som syns det er overfladisk og det....Anonymous poster hash: 670d9...1ce Sikkert ikke, men om du sjekker kommentarfeltet hennes, ser du at 90 % av de som skriver til henne hyller, roser, beundrer og misunner livet hennes. De fleste er unge jenter som ikke er gamle nok til å se hva som faktisk er viktig i livet. Men såklart finnes det noen deriblant som ikke ønsker å leve opp til et slikt ideal - får vi for guds skyld håpe! 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #683 Skrevet 8. august 2013 Husk for Guds skyld at hun ikke innrømmet spiseforstyrrelsene sine før Se&Hør presset henne til det. http://www.seher.no/872777/caroline-berg-eriksen-avslorer-innleggelse-paa-egen-blogg En journalist fra Se&Hør ble tipset om ProAna-bloggen, så Caroline gikk til det skritt å innrømme dette selv, i stedet for å "bli tatt". Aldri i verden om hun hadde innrømmet svakhet selv. Dette er noe hun ikke ønsker fokus på i det hele tatt, fordi hun vet at sannheten vil bite henne sykt hardt. Hun innrømmet jo at hun ble trigget av bilder av syltynne jenter, og ironisk nok sa hun senere til Se&Hør at andre med spiseforstyrrelser måtte gjøre dette: Vær åpen om problemet. Snakk med familie og foreldre før tankene kan utvikle seg til å bli noe større. Prøv å tenke på andre ting enn kropp og mat. Hvorfor gjør du dette, og hva vil du oppnå med dette? Ønsker du å leve slik resten av livet? Orker du det? Still deg selv spørsmål, og tenk samtidig over hvem andre enn deg selv det kan gå utover... http://www.seher.no/873646/caroline-berg-eriksen-avsloerer-hele-sannheten Hahaha, "prøv å tenke på andre ting en kropp og mat", Caroline??? Oh, the irony... Folkens, dama kommer aldri til å innrømme feil. Anonymous poster hash: 27278...065 14
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #684 Skrevet 8. august 2013 Det å ha en spiseforstyrrelse er ikke nødvendigvis synonymt med å være "utilregnelig", og i dette tilfellet mener jeg FF er fullt klar over at enkelte ting hun deler på bloggen er til fare for andre unge jenter. So jo, FF er ansvarlig for hva hun legger ut, selv om hun har et tilsynelatende tvangspreget forhold til kropp og utseende. For øvrig; Ditt argument ovenfor: er man tilstrekkelig syk, har man ikke ansvar for egne handlinger. Argument fremkommet tidligere i diskusjonen: FF har en spiseforstyrrelse. Tilsier ikke dette samlet sett og ihht din teori at FF ikke er ansvarlig for hva hun legger ut på bloggen? Anonymous poster hash: 4fc30...cab 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #685 Skrevet 8. august 2013 Jeg har riktignok kjent et menneske som ikke ville ha noe fokus på baby-magen sin, men ellers har det vært bare strutting og stolthet over magen uansett stor eller liten. Så har jeg møtt damer med små mager som mer enn gjerne skulle hatt den kjempestor, men det blir ikke alltid sånn. Hvorfor er det da så "viktig" å ha minst mulig mage og trene bort hver antydning til vektøkning mer enn det som absolutt må til? Jeg forstår det ikke, rett og slett..Anonymous poster hash: d022c...782 2
annsme89 Skrevet 8. august 2013 #686 Skrevet 8. august 2013 For øvrig; Ditt argument ovenfor: er man tilstrekkelig syk, har man ikke ansvar for egne handlinger. Argument fremkommet tidligere i diskusjonen: FF har en spiseforstyrrelse. Tilsier ikke dette samlet sett og ihht din teori at FF ikke er ansvarlig for hva hun legger ut på bloggen? Hvis FF har en spiseforstyrrelse håper jeg virkelig mannen hennes tar ansvar og støtter og hjelper henne.. Og ikke minst at han kutter ut med all vektdebatt han driver med støtt og stadig. Han bør kanskje reflektere litt dypere over hva han skriver på nett, og hvordan han faktisk kan påvirke en forstyrret sjel.. 6
Djungelvrål Skrevet 8. august 2013 #687 Skrevet 8. august 2013 Lurer på hvordan hun vil se ut i 9 mnd, kanskje litt sånn som jeg er når jeg er overspist og oppblåst på pizza, cola light og smågodt en helt vanlig fredagskveld. 15
Gjest vilma2000 Skrevet 8. august 2013 #688 Skrevet 8. august 2013 Hvis FF har en spiseforstyrrelse håper jeg virkelig mannen hennes tar ansvar og støtter og hjelper henne.. Og ikke minst at han kutter ut med all vektdebatt han driver med støtt og stadig. Han bør kanskje reflektere litt dypere over hva han skriver på nett, og hvordan han faktisk kan påvirke en forstyrret sjel.. Bare det at en mann uttaler seg om gravide og deres vekt er helt usmaklig. En ting er om man er lege og har skikkelig peiling på temaet, men dette er snakk om en fyr som studerer ernæring på Bjørknes (eller hva det var) på FØRSTE ÅRET og han skriver ting som at "ekstremt mange gravide legger for mye på seg" og at det er "normalt å ha six-pack i 6.måned og om du ikke har sett det før så er det kun fordi det er så mange feite gravide damer der ute"... Hjelpes for en dum, dum, dum fyr. 21
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #689 Skrevet 8. august 2013 Lurer på hvordan hun vil se ut i 9 mnd, kanskje litt sånn som jeg er når jeg er overspist og oppblåst på pizza, cola light og smågodt en helt vanlig fredagskveld. Tipper hun kommer til å se ut som de fleste andre fødeklare kvinnene i verden. Litt rund, litt vannete, litt sliten. Hva bloggleserene hennes får se er noe annet. Det blir nok nøye valgt ut bilder der hun ser slankest mulig ut. Anonymous poster hash: 9ea57...46f 7
Gjest vilma2000 Skrevet 8. august 2013 #690 Skrevet 8. august 2013 Ja, det er sært at han uttaler seg om sånt i hennes sted. Men det kan jo være at det er hun som har informert ham om hva han skal si i ulike situasjoner? Best at historiene stemmer overens vet du Hvis jeg hadde vært blogger ville jeg nok ikke at typen skulle si jeg veide 5 kilo mer enn jeg gjør hehe Jeg veier nok ikke stort mer enn FF, men nei, kjæresten bryr seg ikke stort om vekta mi, mest bekymra for at jeg skal trene bort det lille jeg har av rumpe Tror ikke han vet sin egen BMI en gang (ikke at han har behov for å vite det heller da han er relativt slank og trent). Vekten hennes i seg selv er egentlig ikke et problem slik jeg ser det da mange bloggere er tynnere enn henne uten at det skaper de samme "problemene" som det gjør ved Carolines blogg. Kvinner kommer i alle mulige former og størrelser og det syntes jeg bare er fint, men det jeg sliter med å godta er at Caroline skriver så mye om trening. Jeg syntes det blir helt hysterisk å måtte skrive ned ALT HUN GJØR AV AKTIVITET. Det kan da umulig ha noe for seg annet enn å få andre jenter/damer til å føle seg misslykka? "i dag tidlig løp jeg bare 1 mil så da blir det styrke i kveld (blunkefjes)". 8
Mildemoses Skrevet 8. august 2013 #691 Skrevet 8. august 2013 Hvis FF har en SF, så burde hun ikke blogget i det hele tatt......(så du sier at hun egentlig har en pro-ana blogg? En gravid pro-ana blogg?) Har FF en SF, så håper jeg at mannen hennes er såpass oppegående at han burde ha frarådet henne i å blogge. Istedet for å fremme at hun blogger..... JEG sier ikke at FF har en spiseforstyrrelse. Det sier blant andre du (når du i innlegg kl 20:24 henviser til fortiden som pro-ana-blogger - for det er vel flest spiseforstyrrede som har slike blogger vil jeg tro). Poenget mitt er at hvis man sier at 1) spiseforstyrrede har ikke ansvar for egne handlinger, og 2) FF har en spiseforstyrrelse, må konklusjonen nødvendigvis bli at FF ikke er ansvarlig for egne handlinger, herunder å trigge andre med bilder og blogginnlegg. Da bør hun heller ikke få pepper for dette. God, gammeldags modus ponens dette. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #692 Skrevet 8. august 2013 Bare det at en mann uttaler seg om gravide og deres vekt er helt usmaklig. En ting er om man er lege og har skikkelig peiling på temaet, men dette er snakk om en fyr som studerer ernæring på Bjørknes (eller hva det var) på FØRSTE ÅRET og han skriver ting som at "ekstremt mange gravide legger for mye på seg" og at det er "normalt å ha six-pack i 6.måned og om du ikke har sett det før så er det kun fordi det er så mange feite gravide damer der ute"... Hjelpes for en dum, dum, dum fyr. Hmmmm. Jeg har ikke sett en gravid med six-pack i 6. mnd uansett hvilken str. på magen, der ute.. Tror han lurer oss, jeg :-)Anonymous poster hash: d022c...782 3
kisskissbangbang Skrevet 8. august 2013 #693 Skrevet 8. august 2013 Nå begynner jeg å kjenne på at ting er litt tyngre enn tidligere, jeg blir liksom bare så fort. . sliten. Mye, mye fortere enn før, men jeg tenker at jeg bare får ta det i et passende tempo, for gjennomføre – det skal jeg! Og det gjorde jeg, så det ble 1 mil på 1 time, og jeg er fornøyd med det. Etter å ha slitt meg fullstendig ut, måtte jeg ha litt mat og en pust i bakken, så jeg ble sittende og jobbe enda litt til, og nå har klokken plutselig blitt såpass at det virkelig er på tide å trene styrke og komme seg i dusjen. Her oppsummerer hun helt perfekt hvorfor hun er et elendig forbilde for unge jenter og hvorfor hun ikke klarer å overbevise meg om at hun ikke har et usunt/forstyrret forhold til kropp. 29
Pearl2.0 Skrevet 8. august 2013 #694 Skrevet 8. august 2013 Vekten hennes i seg selv er egentlig ikke et problem slik jeg ser det da mange bloggere er tynnere enn henne uten at det skaper de samme "problemene" som det gjør ved Carolines blogg. Kvinner kommer i alle mulige former og størrelser og det syntes jeg bare er fint, men det jeg sliter med å godta er at Caroline skriver så mye om trening. Jeg syntes det blir helt hysterisk å måtte skrive ned ALT HUN GJØR AV AKTIVITET. Det kan da umulig ha noe for seg annet enn å få andre jenter/damer til å føle seg misslykka? "i dag tidlig løp jeg bare 1 mil så da blir det styrke i kveld (blunkefjes)". Ja det gjør hun. Men det sier vel mer om hva hun har å skrive om av hverdagslige sysler enn at mannen snakker på konas vegne. Hvilket var det jeg svart på (om)
LilleSnupp Skrevet 8. august 2013 #695 Skrevet 8. august 2013 Ja det gjør hun. Men det sier vel mer om hva hun har å skrive om av hverdagslige sysler enn at mannen snakker på konas vegne. Hvilket var det jeg svart på (om) Nemlig.. Det er da oppsummert mange ganger tidligere hva innholdet i bloggen hennes er. Eneste ny som er kommet til siden da er graviditeten. 1
annsme89 Skrevet 8. august 2013 #696 Skrevet 8. august 2013 Jeg synes FF skal ha skryt for babygymmEN sin! Hun har vært flink med den, synes jeg 1
Gjest vilma2000 Skrevet 8. august 2013 #697 Skrevet 8. august 2013 Jeg synes FF skal ha skryt for babygymmEN sin! Hun har vært flink med den, synes jeg Ja den ser ut til å bli fin, men det er sant det som en skrev over her at en babygym skal ha mange forskjellige former, farger og materialer slik at den stimulerer og trener barnets hjerne og sanser. Alle disse rosa bamsene er absolutt fine å se på, men de gjør liksom ikke jobben slik en babygym skal gjøre. 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #698 Skrevet 8. august 2013 Husk for Guds skyld at hun ikke innrømmet spiseforstyrrelsene sine før Se&Hør presset henne til det. http://www.seher.no/872777/caroline-berg-eriksen-avslorer-innleggelse-paa-egen-blogg En journalist fra Se&Hør ble tipset om ProAna-bloggen, så Caroline gikk til det skritt å innrømme dette selv, i stedet for å "bli tatt". Aldri i verden om hun hadde innrømmet svakhet selv. Dette er noe hun ikke ønsker fokus på i det hele tatt, fordi hun vet at sannheten vil bite henne sykt hardt. Hun innrømmet jo at hun ble trigget av bilder av syltynne jenter, og ironisk nok sa hun senere til Se&Hør at andre med spiseforstyrrelser måtte gjøre dette: Vær åpen om problemet. Snakk med familie og foreldre før tankene kan utvikle seg til å bli noe større. Prøv å tenke på andre ting enn kropp og mat. Hvorfor gjør du dette, og hva vil du oppnå med dette? Ønsker du å leve slik resten av livet? Orker du det? Still deg selv spørsmål, og tenk samtidig over hvem andre enn deg selv det kan gå utover... http://www.seher.no/873646/caroline-berg-eriksen-avsloerer-hele-sannheten Hahaha, "prøv å tenke på andre ting en kropp og mat", Caroline??? Oh, the irony... Folkens, dama kommer aldri til å innrømme feil.Anonymous poster hash: 27278...065 Det er jo seriøst ikke samme dama???Anonymous poster hash: e2db1...3e8 4
Pearl2.0 Skrevet 8. august 2013 #699 Skrevet 8. august 2013 Jeg synes FF skal ha skryt for babygymmEN sin! Hun har vært flink med den, synes jeg Jaa! Den ser ut til å bli kjempenydelig Og et raskt bildesøk med babygym på google viser at det absolutt ikke er en regel som sier at den MÅ se sånn og sånn ut. Barnet blir nok så stimulert atte 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #700 Skrevet 8. august 2013 Jeg synes FF skal ha skryt for babygymmEN sin! Hun har vært flink med den, synes jeg Den blir sikkert vakker når den er ferdig, men som nevnt er det lite variasjon i farger og tekstur. I tillegg er jeg litt overrasket over at hun tilsynelatende skal ha så mye, og så mange like ting på den. Er også litt skuffet over at hun benekter babymagen, føler meg nesten litt snytt. Syns hun så nydelig ut med mage i vindusvaskeinnlegget, men så er det visst bare genseren..... Vær litt stolt da, kvinne! Strutt med det du har!Anonymous poster hash: 23b15...bbb 2
Fremhevede innlegg