Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

På grunn av åndsverkloven......... ;) Ser du hvor viktig det er?

Anonymous poster hash: 38c32...fd1

Men da er det jo bare å lenke til bloggen..

Edit: Linke for po...er!!!

Endret av LilleSnupp
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blant annet NRK har brukt mine fotografier uten samtykke fra meg (de skreiv selvsagt mitt navn under, men), men det er da ikke noe jeg bryr meg om? Hvorfor skulle jeg brydd meg egentlig? Kan tenke meg at andre fotografer tenker det samme. For min del er det bare positivt at andre bruker mine bilder, fordi da reklamerer de for meg.

Anonymous poster hash: 216b9...370

Du er vel klar over at du har rett på betaling for at de bruker dine bilder? NRK er kommersiell, og jeg hadde ikke ofret deg som fotograf en tanke om jeg ser dine bilder på NRK. Da er det NRK alt er om.

• Liker 5
Skrevet

Fordi det er ulovlig. Nrk burde ha betalt deg og du kunne faktisk sendt dem en regning.

Anonymous poster hash: 36b54...177

Men hvorfor skulle jeg gidda det? For min del er det bare positivt at de brukte mine bilder

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke det. Eier av bildet må gi sin tillatelse for all bruk på offentlige og kommersielle sider. Dvs alt.

• Liker 7
Skrevet

Nei det er ikke det. Eier av bildet må gi sin tillatelse for all bruk på offentlige og kommersielle sider. Dvs alt.

Får sende henne mail og får jeg ikke svar, så får jeg gjøre så godt jeg kan å linke til bloggen

:fnise:

• Liker 4
Skrevet

Men hvorfor skulle jeg gidda det? For min del er det bare positivt at de brukte mine bilder

Fordi for hvert bilde som blir brukt, taper du inntekt. Hva om ca 80 % bruker dine bilder og bare linker.. Hvor mye inntekt vil du da ha tror du? Ingen vil gidde å betale deg noe som helst, fordi de vet at du ikke sier noe på det.

• Liker 8
Skrevet

Bare fordi du gidder å jobbe gratis betyr det ikke at andre fotografer gjør det. Syntes det er å spytte på yrket til fotografer å stjele bildene deres, link eller ei.

• Liker 20
Skrevet

Du er vel klar over at du har rett på betaling for at de bruker dine bilder? NRK er kommersiell, og jeg hadde ikke ofret deg som fotograf en tanke om jeg ser dine bilder på NRK. Da er det NRK alt er om.

Jeg bryr meg ikke om en privatperson ikke bryr seg, for det er ikke dere som var min målgruppe uansett. Men at mine bilder er på NRK er for min del kun positivt fordi om jeg søker jobb hos f.eks VG og de googler mitt navn, så kommer opp de bildene jeg har tatt, og det er absolutt ikke negativt. :)

• Liker 2
Skrevet

Bare fordi du gidder å jobbe gratis betyr det ikke at andre fotografer gjør det. Syntes det er å spytte på yrket til fotografer å stjele bildene deres, link eller ei.

Jeg jobba ikke gratis ;)

Skrevet

På både bloggen og instagram.

Link? Jeg kan ikke si at jeg har sett henne naken noe sted. På de gravidbildene hun la ut, skjulte hun jo pupper og underliv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om en privatperson ikke bryr seg, for det er ikke dere som var min målgruppe uansett. Men at mine bilder er på NRK er for min del kun positivt fordi om jeg søker jobb hos f.eks VG og de googler mitt navn, så kommer opp de bildene jeg har tatt, og det er absolutt ikke negativt. :)

Når du googler en persons navn er det ikke bare hva den personen har tatt bilde av etc som kommer opp. Det kommer opp mye annet ræl også. Så jeg ville ikke ha støttet meg så mye til det om jeg var deg.

• Liker 4
Skrevet

Når du googler en persons navn er det ikke bare hva den personen har tatt bilde av etc som kommer opp. Det kommer opp mye annet ræl også. Så jeg ville ikke ha støttet meg så mye til det om jeg var deg.

Kommer ikke opp mye ræl om meg altså. Om jeg ser i google bilder, så er de bildene jeg tok for NRK noen av de første som kommer opp ;)

Så jo, jeg støtter meg til det.

• Liker 1
Skrevet

Det heter da lenke på norsk?

Uansett, jeg tror ikke FF hadde likt det om noen av de andre toppbloggerne stjal hennes matfotoer og la dem ut. Hun hadde nok truet med rettslige skritt.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

• Liker 7
Skrevet

Link? Jeg kan ikke si at jeg har sett henne naken noe sted. På de gravidbildene hun la ut, skjulte hun jo pupper og underliv.

Naken er naken selv om man ikke ser helt hjem..

• Liker 15
Skrevet

Det heter da lenke på norsk?

Uansett, jeg tror ikke FF hadde likt det om noen av de andre toppbloggerne stjal hennes matfotoer og la dem ut. Hun hadde nok truet med rettslige skritt.

Heter det det når det er et verb? My mistake!

Skrevet

Heter det det når det er et verb? My mistake!

Jeg har lite å gjøre på fremover. Mulig jeg får opprette en FF-fanblogg full av stjålne bilder og legge igjen link til den i kommentatorfeltet hennes.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har lite å gjøre på fremover. Mulig jeg får opprette en FF-fanblogg full av stjålne bilder og legge igjen link til den i kommentatorfeltet hennes.

Neeeh.. er jo ikke sånn hun gjør. Du lenker (ser du den AB1630c...b07?) på fanbloggen.

Skrevet

Neeeh.. er jo ikke sånn hun gjør. Du lenker (ser du den AB1630c...b07?) på fanbloggen.

Legge igjen link til henne for å gjøre henne oppmerksom på den, mente jeg.

Skrevet

Og bude nok heller ikke være noe problem å dele oppskriftene hennes med tilhørende bilder i FF-fanbloggen, siden det er så god reklame.

• Liker 2
Skrevet

Et firma, i dette tilfellet Treasures, kan uansett lenking eller annen kildeangivelse, ikke forsyne seg fritt av andres bilder. Dessuten er det tvilsomt om Pinterest har gitt noe som helst anbefaling hva angår "lån" av bilder. http://no.about.pinterest.com/copyright/

Anonymous poster hash: 9c4e4...247

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...