Chrissy22 Skrevet 15. november 2013 #6781 Skrevet 15. november 2013 Men hun var jo syltynn før graviditeten, og det er jo fakta. Jeg bare skjønner ikke hvordan ordet "syltynn" kan være negativt for unge jenter, når det er sant. Anonymous poster hash: 216b9...370 Nei, du trenger ikke forstå det heller.... All fakta trenger vel ikke å påpekes vel.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #6782 Skrevet 15. november 2013 Jo det er en klar sammenhelg mellom mors og barnets vekt. Jo mer moren spiser i svangerskapet, jo større blir oftere barnet. Det er en grunn til at vektgjennomsnittet på nyfødte har gått opp de siste 50 årene, mer velstand! Det er nok ikke positiv å bli feit heller du. Caroline sitt barn er i følge henne friskt og fint, og absolutt ikke for lite. Så da får vi bare være glad på hennes vegne for at hun har en så fin graviditet og at barnet er friskt og har normal størrelse Anonymous poster hash: 216b9...370 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #6783 Skrevet 15. november 2013 Jeg er en fjorten år gammel jente og jeg må si jeg blir sjokkert over å lese det dere skriver her inne. For det første; til og med jeg, som går på ungdomskolen, skriver bedre norsk enn dere... Det er mange av dere som er like gamle som moren min, men likevel kan dere ikke rettskriving. Håper ikke dere hjelper ungene deres med leksene, for å si det sånn. Noe jeg også reagerer på er hvordan dere, som er voksne mennesker, uttaler dere om folk dere ikke kjenner. Ett eksempel; magen til Caroline; Hvorfor i all verden bryr dere dere som hvor stor magen hennes er? Det er noe dere absolutt ikke har noe med å gjøre. Jeg skjønner at hun er en blogger, og må tåle å få kritikk, men jeg syns det noen av dere skriver er helt unødvendig. Selv om man er en blogger skal det ikke bli en vane å lese frekke kommentarer om seg selv hver eneste dag. INGEN skal trenge dette. Det er forskjell på drittslenging og konstruktive tilbakemeldinger/saklige diskusjoner/kommentarer. I tillegg er det ikke noe galt med magen til Caroline. Selv om magen hennes er mindre enn gjennomsnittet, betyr det ikke at det er noe galt. Hun har gang på gang skrevet på bloggen sin at alt er helt fint med babyen, og det er jo det som er det viktigste? Jeg bryr med fint lite om hvor stor magen hennes er, så lenge babyen har det fint, og det burde dere også gjøre. Noen av dere skriver også hvor dårlig forbilde Caroline er for barna deres. Jeg, som er like gammel som barna deres, hadde blitt flau hvis jeg hadde sett at mamma var her inne og oppførte seg som dere. Ja, Caroline er slank. Det er greit at ikke alle syns dette er like fint, men dere må respektere at det er sånn hun ser ut. Det å kommentere og snakke om kroppen til mennesker som er litt større og kraftigere, er mobbing. Men hvis man gjør det samme med folk som er slanke og mindre enn gjennomsnittet, er det helt greit?? Jeg håper virkelig at dere skjønner hvor jeg vil med dette, for det er faktisk dere som hjelper til med å øke dette kroppspresset som pågår nå om dagen. Hvis ingen hadde kommentert hvordan noen så ut, hadde ikke dette vært noe problem. Og hvis dere likevel mener at barna deres blir oppfordra til å slanke seg av å gå inn på bloggen til Caroline og se et bilde av hennes slanke og trente kropp i bikini, får dere ta fra de alt av datamaskiner og ting som har tilgang til nett. Dette kommer likevel ikke til å funke, for de kan alltids komme seg inne på denne bloggen andre steder. Så i denne saken er det dere som er problemet, og det er dere som lager mye styr rundt dette. Caroline er ikke et dårlig forbilde! Tvert imot! Hun trener regelmessig, og setter seg mål her i livet, hun når dem, og hun setter seg nye mål. Hun har greid å bli norges største blogger, og hun har hatt en egen nettbutikk. Hun har fått til noe her i livet. Hun har oppnådd masse, og mer kommer det til å bli. Hun er fortsatt ung. Kort sagt: Hun har oppnådd noe her i livet, i motsetning til mange av dere som ikke har noe bedre å finne på enn å drive med drittslenging på nettet. Hun er et mye bedre forbilde, enn det dere er for barna deres. Måtte bare få ut dette. Takk for meg! Enig! De andre her (som åpenbart er eldre enn deg) oppfører seg som drittunger.Anonymous poster hash: 4fdcb...008 4
skruf Skrevet 15. november 2013 #6784 Skrevet 15. november 2013 Men da er hun høy, og det forklarer hvorfor hun har liten mage.Anonymous poster hash: 68911...128 1.70 er ikke så innmari høy lengde da.. 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #6785 Skrevet 15. november 2013 Hun er helt gjennomsnittlig høy. Hun skriver jo selv i bloggen at magen gikk innover før hun bme gravid. Hvis hun selv kaller seg tynn skjønner jeg ikke hvorfor det ikke skal være lov for oss å si det samme. Merkelige greier, dette med hva som defineres som hets av enkelte i denne diskusjonen.Anonymous poster hash: 1630c...b07 4
Ellevill Skrevet 16. november 2013 #6786 Skrevet 16. november 2013 (endret) Jo det er en klar sammenhelg mellom mors og barnets vekt. Jo mer moren spiser i svangerskapet, jo større blir oftere barnet. Det er en grunn til at vektgjennomsnittet på nyfødte har gått opp de siste 50 årene, mer velstand! Jeg skrev "behøver ikke". Jeg var smellfeit i alle mine svangerskap, men har født lange, "slanke" babyer. Men jeg vet at mors og barnets vekt som regel har en forbindelse. Men at mor legger lite på seg i graviditeten betyr ikke at babyen vil være undervektig. Endret 16. november 2013 av Ellevill
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6787 Skrevet 16. november 2013 Nå har jeg ikke lest noe tidligere i denne tråden, men en liten utblåsning angående magen og "sterke magemuskler": Det later til at mange tror, inkludert fotballfrua selv, at grunnen for at hun har så liten babymage er fordi hun har så sterke magemuskler. Det er jo helt på viddene. Kanskje tidlig i svangerskapet spilte det inn, men ikke nå. Bare se på eksempelvis Line Marion (bildet av henne høygravid nederst i artikelen. Et bilde til her, 2 uker før termin). Jeg tror ei som stiller i bodyfitnesskonkurranser har langt sterkere magemuskler enn frua. Det handler nok mer om hvilken type livmor man har (altså, hvilken vei den vender - bakover, midstilt eller foroverlent), høyde, lengde på overkroppen, gener og størrelse på baby. Nå sier hun selv at babyen er helt på det normale, og jenter er ofte mindre enn guttebabyer, så hun har ikke liten mage fordi hun har trent og spist sunt! Jeg syns det er bekymringsverdig at fler og fler gravide er så opptatt av å legge på seg minst mulig som gravid. Når meget slanke fotballfrua roser andre for å legge på seg bare 4-5 kilo og selv håper hun klarer det samme, ja, da har man ikke et helt rikitg bilde av hva det vil si å "legge på seg". Å "legge på seg" 4-5 kilo er knapt babyens vekt og fostervann, men hva med økt blodvolum, morkake, vann i kroppen og 2-3 kilo til melka? Det er helt på det normale å gå opp 12 kilo og for min del var det borte på 3-4 uker igjen. Så, men andre ord, skulle jeg ha gått opp 4-5 kilo så hadde jeg gått ned i vekt og veid mindre enn hva jeg veide da jeg ble gravid. Jeg håper frua fikk dette forklart hos legen og tok det innover seg. Det gjorde hun helt sikkert altså, men jeg lurer på om leserne hennes har forstått dette også? Anonymous poster hash: 1f28b...485 19
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6788 Skrevet 16. november 2013 Nå har jeg ikke lest noe tidligere i denne tråden, men en liten utblåsning angående magen og "sterke magemuskler": Det later til at mange tror, inkludert fotballfrua selv, at grunnen for at hun har så liten babymage er fordi hun har så sterke magemuskler. Det er jo helt på viddene. Kanskje tidlig i svangerskapet spilte det inn, men ikke nå. Bare se på eksempelvis Line Marion (bildet av henne høygravid nederst i artikelen. Et bilde til her, 2 uker før termin). Jeg tror ei som stiller i bodyfitnesskonkurranser har langt sterkere magemuskler enn frua. Det handler nok mer om hvilken type livmor man har (altså, hvilken vei den vender - bakover, midstilt eller foroverlent), høyde, lengde på overkroppen, gener og størrelse på baby. Nå sier hun selv at babyen er helt på det normale, og jenter er ofte mindre enn guttebabyer, så hun har ikke liten mage fordi hun har trent og spist sunt! Jeg syns det er bekymringsverdig at fler og fler gravide er så opptatt av å legge på seg minst mulig som gravid. Når meget slanke fotballfrua roser andre for å legge på seg bare 4-5 kilo og selv håper hun klarer det samme, ja, da har man ikke et helt rikitg bilde av hva det vil si å "legge på seg". Å "legge på seg" 4-5 kilo er knapt babyens vekt og fostervann, men hva med økt blodvolum, morkake, vann i kroppen og 2-3 kilo til melka? Det er helt på det normale å gå opp 12 kilo og for min del var det borte på 3-4 uker igjen. Så, men andre ord, skulle jeg ha gått opp 4-5 kilo så hadde jeg gått ned i vekt og veid mindre enn hva jeg veide da jeg ble gravid. Jeg håper frua fikk dette forklart hos legen og tok det innover seg. Det gjorde hun helt sikkert altså, men jeg lurer på om leserne hennes har forstått dette også? Anonymous poster hash: 1f28b...485 Fokus på kostholdet de siste 12 årene har gjort at forekomsten av store nyfødte på 4500 - 5000 gr er blitt vesentlig redusert. Caroline har jo lagt på seg 11-12 kilo så jeg forstår ikke helt hva du snakker om? Anonymous poster hash: 4e46a...62c 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6789 Skrevet 16. november 2013 Fokus på kostholdet de siste 12 årene har gjort at forekomsten av store nyfødte på 4500 - 5000 gr er blitt vesentlig redusert. Caroline har jo lagt på seg 11-12 kilo så jeg forstår ikke helt hva du snakker om? Anonymous poster hash: 4e46a...62c Ok, bra for Caroline at hun har gjort det. Jeg fikk bare med meg at hun roste de som la på seg kun 4-5 kilo i svangerskapet (dette var tidlig ut i hennes svangerskap, så hun har sikkert fulgt rådene til lege/jordmor). Forøvrig snakker jeg ikke om at man har fritt leie og kan spise hva hjertet ønsker som gravid. Misforstå meg rett - jeg syns det er meget bra med fokus på trening og sunt kosthold som gravid (men, ikke overdrevent selvsagt, det er viktig å lytte til kroppen når man er gravid og slappe av hvis behov). Det jeg satte fingeren på var den generelle redselen for å legge på seg i det hele tatt og at jeg syns den kommentaren til Caroline (hvor hun altså roste en som kun hadde "lagt" på seg 4-5 kilo i løpet av et svangerskap) tok pulsen på denne trenden. Det var det jeg reagerte på, i tillegg til debatten om hvorfor hun har liten mage. Anonymous poster hash: 1f28b...485 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6790 Skrevet 16. november 2013 Ok, bra for Caroline at hun har gjort det. Jeg fikk bare med meg at hun roste de som la på seg kun 4-5 kilo i svangerskapet (dette var tidlig ut i hennes svangerskap, så hun har sikkert fulgt rådene til lege/jordmor). Forøvrig snakker jeg ikke om at man har fritt leie og kan spise hva hjertet ønsker som gravid. Misforstå meg rett - jeg syns det er meget bra med fokus på trening og sunt kosthold som gravid (men, ikke overdrevent selvsagt, det er viktig å lytte til kroppen når man er gravid og slappe av hvis behov). Det jeg satte fingeren på var den generelle redselen for å legge på seg i det hele tatt og at jeg syns den kommentaren til Caroline (hvor hun altså roste en som kun hadde "lagt" på seg 4-5 kilo i løpet av et svangerskap) tok pulsen på denne trenden. Det var det jeg reagerte på, i tillegg til debatten om hvorfor hun har liten mage. Anonymous poster hash: 1f28b...485 Jeg har aldri sett den kommentaren hvor hun visstnok roste en jente som la på seg 5 kilo. Men det er kjempelenge siden de begynte å nevne den kommentaren - og lenge før Caroline selv ble gravid. Jeg tror nok at kommentaren hennes var en høflighetsfrase - mer enn et ønske om å oppnå det samme. Men bermen her inne er selvsagt av en annen mening .. og de kommer selvsagt til å male på det samme i årevis framover på samme måte som de uttalelsene Lars Kristian kom med en gang når det gjelder Beyoncè og en annen kvinne ... en uttalelse som han gikk ut og beklaget i ettertid - men det er selvsagt ikke så spennende å nevne. Anonymous poster hash: 4e46a...62c 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6791 Skrevet 16. november 2013 Jeg har aldri sett den kommentaren hvor hun visstnok roste en jente som la på seg 5 kilo. Men det er kjempelenge siden de begynte å nevne den kommentaren - og lenge før Caroline selv ble gravid. Jeg tror nok at kommentaren hennes var en høflighetsfrase - mer enn et ønske om å oppnå det samme. Men bermen her inne er selvsagt av en annen mening .. og de kommer selvsagt til å male på det samme i årevis framover på samme måte som de uttalelsene Lars Kristian kom med en gang når det gjelder Beyoncè og en annen kvinne ... en uttalelse som han gikk ut og beklaget i ettertid - men det er selvsagt ikke så spennende å nevne. Anonymous poster hash: 4e46a...62c Jeg fikk med meg den kommentaren i en annen sammenheng enn kvinneguiden, så var ikke klar over at den var gammel. Burde kanskje ha sjekket fakta, noe jeg må gjøre nå. Forøvrig, min kommentar handlet ikke om fotballfruen i seg selv, men at det virker som det er en ny trend å legge på seg minst mulig. Føler det nesten blir en konkurranse. Det var det jeg mente svaret hennes satte litt fingeren på. Mulig det var en høflighetsfrase, det vet jeg ikke. Jeg kjenner henne ikke. Men, som norges største blogg har hun en viss påvirkningskraft åkke som. Men, som jeg skrev tidligere, min utblåsning handlet om debatten rundt magen hennes og at mange later til å tro det er grunnet trening og sunt kosthold (all honør til Caroline her, det er bra gjort), og derifra trakk jeg paralleller videre til trenden om å trene mye og legge på seg så lite som mulig som gravid. Anonymous poster hash: 1f28b...485 1
Zess Skrevet 16. november 2013 #6792 Skrevet 16. november 2013 Jeg har aldri sett den kommentaren hvor hun visstnok roste en jente som la på seg 5 kilo. Men det er kjempelenge siden de begynte å nevne den kommentaren - og lenge før Caroline selv ble gravid. Jeg tror nok at kommentaren hennes var en høflighetsfrase - mer enn et ønske om å oppnå det samme. Men bermen her inne er selvsagt av en annen mening .. og de kommer selvsagt til å male på det samme i årevis framover på samme måte som de uttalelsene Lars Kristian kom med en gang når det gjelder Beyoncè og en annen kvinne ... en uttalelse som han gikk ut og beklaget i ettertid - men det er selvsagt ikke så spennende å nevne. Anonymous poster hash: 4e46a...62c Denne superpoulære, megasjokkerende, flere år gamle kommentaren ble repostet for ikke så mange måneder siden så vidt jeg husker. Da kommenterte jeg noe à la det du gjør nå, at FFs svar ser mer ut som noe uhøytidelig hun bare lirte av seg i farta. I tillegg fikk jeg mer inntrykk av at "så flink du er, håper jeg er like flink" handlet mer om at vedkommende sa at hun også trente langt ut i svangerskapet, enn det handlet om selve vektoppgangen. 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6793 Skrevet 16. november 2013 Denne superpoulære, megasjokkerende, flere år gamle kommentaren ble repostet for ikke så mange måneder siden så vidt jeg husker. Da kommenterte jeg noe à la det du gjør nå, at FFs svar ser mer ut som noe uhøytidelig hun bare lirte av seg i farta. I tillegg fikk jeg mer inntrykk av at "så flink du er, håper jeg er like flink" handlet mer om at vedkommende sa at hun også trente langt ut i svangerskapet, enn det handlet om selve vektoppgangen. Siden den blir indirekte til meg denne også, da jeg tok den opp, så svarer jeg deg også. Jeg tar selvkritikk for å ikke ha sjekket fakta. Jeg trodde den var fra starten av hennes svangerskap, ikke flere år gammel. Men, et problem med dette svaret er nok hvordan den tolkes av andre. Dere har nok helt sikkert rett, fotballfrue ønsket bare å applaudere at vedkommende var sunn og trente (det applauderer jeg også altså), men det er dessverre ikke slik mange oppfatter det. Det er vel det som er kjernen i problemet, ikke sant? Nå skal jeg ikke be fotballfrua stå til rette for en kommentar for flere år siden, den ballen kan legges død, men det jeg egentlig mener er et større problem er at folk tror at hennes lille (men, dog søte) babykul handler om utelukkende trening og sunt kosthold. Det er jo så fjernt fra sannheten som overhode mulig og kan skape urealistiske forventinger til eget svangerskap. Det er bra å trene og spise sunt, men det har ingen avgjørende faktor på hvor stor selve babykulen blir. Jeg skulle ønske at fotballfruen kunne ha hatt et innlegg om dette da hun er en stor figur i bloggverden og leses av 100.000 hver dag (i følge henne selv, men det er sikkert ikke langt fra sannheten). Anonymous poster hash: 1f28b...485 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6794 Skrevet 16. november 2013 Siden den blir indirekte til meg denne også, da jeg tok den opp, så svarer jeg deg også. Jeg tar selvkritikk for å ikke ha sjekket fakta. Jeg trodde den var fra starten av hennes svangerskap, ikke flere år gammel. Men, et problem med dette svaret er nok hvordan den tolkes av andre. Dere har nok helt sikkert rett, fotballfrue ønsket bare å applaudere at vedkommende var sunn og trente (det applauderer jeg også altså), men det er dessverre ikke slik mange oppfatter det. Det er vel det som er kjernen i problemet, ikke sant? Nå skal jeg ikke be fotballfrua stå til rette for en kommentar for flere år siden, den ballen kan legges død, men det jeg egentlig mener er et større problem er at folk tror at hennes lille (men, dog søte) babykul handler om utelukkende trening og sunt kosthold. Det er jo så fjernt fra sannheten som overhode mulig og kan skape urealistiske forventinger til eget svangerskap. Det er bra å trene og spise sunt, men det har ingen avgjørende faktor på hvor stor selve babykulen blir. Jeg skulle ønske at fotballfruen kunne ha hatt et innlegg om dette da hun er en stor figur i bloggverden og leses av 100.000 hver dag (i følge henne selv, men det er sikkert ikke langt fra sannheten). Anonymous poster hash: 1f28b...485 Unnskyld meg, men vet du i det hele tatt hva som er anbefalt vektoppgang for gravide? Her er nye anbefalinger som amerikanske helsemyndigheter går ut med: Så mye bør du gå opp i vekt under svangerskapet: * Undervektige (KMI <18,5 kg/m2): 12,5 - 18 kilo * Normalvektige (KMI 18,5-24,9 kg/m2): 11,5 - 16 kilo * Overvektige (KMI 25,5-29,9 kg/m2): 7,0 - 11,5 kilo * Fedme (>30 kg/m2): 5,0 - 9,0 kilo De fleste gravide legger på seg mest i slutten av svangerskapet. Og som tidligere sagt, Caroline hadde lagt på seg 11-12 kilo for flere uker siden. Anonymous poster hash: 4e46a...62c 2
Sol79 Skrevet 16. november 2013 #6795 Skrevet 16. november 2013 (endret) Den kommentaren om hun som gikk opp bare fem kilo er ikke så veldig lenge siden. Det var i kommentarfeltet på fotballfrue, og siden fotballfrue mente at vedkommende hadde vært flink, så må man anta at dette var noe hun syns var beundringsverdig. Der er under ett år siden og ikke mange år siden som noen skriver lenger opp her. Endret 16. november 2013 av Sol79 4
skruf Skrevet 16. november 2013 #6796 Skrevet 16. november 2013 Men da er hun høy, og det forklarer hvorfor hun har liten mage.Anonymous poster hash: 68911...128 Vel, jeg er som skrevet 1.72 og fikk stor mage da jeg var gravid, selv jeg var tynn/slank og gikk opp 11kg i svangerskapet. Så at høy=liten mage er ingen korrekt teori. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6797 Skrevet 16. november 2013 Den kommentaren om hun som gikk opp bare fem kilo er ikke så veldig lenge siden. Det var i kommentarfeltet på fotballfrue, og siden fotballfrue mente at vedkommende hadde vært flink, så må man anta at dette var noe hun syns var beundringsverdig. Der er under ett år siden og ikke mange år siden som noen skriver lenger opp her. Det var før Caroline selv ble gravid. Anonymous poster hash: 4e46a...62c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6798 Skrevet 16. november 2013 Unnskyld meg, men vet du i det hele tatt hva som er anbefalt vektoppgang for gravide? Her er nye anbefalinger som amerikanske helsemyndigheter går ut med: Så mye bør du gå opp i vekt under svangerskapet: * Undervektige (KMI <18,5 kg/m2): 12,5 - 18 kilo * Normalvektige (KMI 18,5-24,9 kg/m2): 11,5 - 16 kilo * Overvektige (KMI 25,5-29,9 kg/m2): 7,0 - 11,5 kilo * Fedme (>30 kg/m2): 5,0 - 9,0 kilo De fleste gravide legger på seg mest i slutten av svangerskapet. Og som tidligere sagt, Caroline hadde lagt på seg 11-12 kilo for flere uker siden. Anonymous poster hash: 4e46a...62c Jeg er fullt klar over hva som er anbefalt vektoppgang i graviditet. Det jeg ikke forstår er hvorfor du kritiserer meg for det? Jeg mener nemlig at det virker som det er en trend blant normalvektige/slanke å legge på seg som om de var i fedmeklassen (altså, minst mulig). Jeg trodde fotballfrua var i den kategorien grunnet en litt uheldig svar på en kommetar, men jeg tok feil og der tar jeg selvkritikk. Det har jeg også skrevet tidligere oppe, så igjen, hvorfor tror du ikke jeg vet hva som er anbefalt vektoppgang? Anonymous poster hash: 1f28b...485 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6799 Skrevet 16. november 2013 Jeg er fullt klar over hva som er anbefalt vektoppgang i graviditet. Det jeg ikke forstår er hvorfor du kritiserer meg for det? Jeg mener nemlig at det virker som det er en trend blant normalvektige/slanke å legge på seg som om de var i fedmeklassen (altså, minst mulig). Jeg trodde fotballfrua var i den kategorien grunnet en litt uheldig svar på en kommetar, men jeg tok feil og der tar jeg selvkritikk. Det har jeg også skrevet tidligere oppe, så igjen, hvorfor tror du ikke jeg vet hva som er anbefalt vektoppgang? Anonymous poster hash: 1f28b...485 Iflg helsepersonell så har problemet i Norge vært det motsatte - altså de ønsket å få ned antallet store barn. Som vi alle vet så er det store barn det er størst fare med ved i fødsel/svangerskap. Antall barn over 4500 gram har minsket etter at jordmødre og leger satte mer fokus på vekt og kost hos gravide. Hvorfor i himmelens navn mener du at Caroline skal ta ansvar for noe som ikke vedkommer henne. Hun har ikke lagt på seg for lite, ei heller for mye, hun spiser allsidig og sunt samtidig som hun passer på kroppen ved å trene. Synes man skal lære seg å ta litt mer vare på seg selv og slutte å legge skyld og ansvar der det ikke hører hjemme. Anonymous poster hash: 4e46a...62c 2
Bloggleseren Skrevet 16. november 2013 #6800 Skrevet 16. november 2013 Hvorfor i himmelens navn mener du at Caroline skal ta ansvar for noe som ikke vedkommer henne. Hun har ikke lagt på seg for lite, ei heller for mye, hun spiser allsidig og sunt samtidig som hun passer på kroppen ved å trene. Synes man skal lære seg å ta litt mer vare på seg selv og slutte å legge skyld og ansvar der det ikke hører hjemme. Anonymous poster hash: 4e46a...62c Jeg synes AB_485 virker reflektert? Hun har da tatt selvkritikk på kommentaren om FF - flere ganger. Nå forsøker hun bare å trekke mer generelle linjer og si at hun er bekymret over hun anser som en mulig trend om at det er status å ha minst mulig mage. Oppfatter ikke det som et angrep på FF. 7
Fremhevede innlegg